polyamory
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

polyamory

Het eerste Belgische polyamory forum
 
IndexPortalGalerijZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Het leven zoals het is: Polyamory

Ga naar beneden 
+4
Nerdnight
kulta
kitten
PolyToo
8 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  Volgende
AuteurBericht
kitten

kitten


Vrouw
Aantal berichten : 37
Leeftijd : 47
Woonplaats : Brabant
Puntensysteem : 4028
Registration date : 10-06-13

Het leven zoals het is: Polyamory - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het leven zoals het is: Polyamory   Het leven zoals het is: Polyamory - Pagina 2 I_icon_minitimema aug 12, 2013 2:34 pm

PolyToo schreef:
1. Is het jullie al opgevallen dat diegene die polyamory promoten meestal vrouwen zijn?
Nee. Het is me wel opgevallen dat er op fora voornamelijk vrouwen zitten. Ongeacht het onderwerp van een forum.
PolyToo schreef:
2. Is het jullie indruk dat de gemiddelde leeftijd van polyamory jonger wordt?
Ik word in ieder geval gewoon gestaag ouder. Very Happy
PolyToo schreef:
3. Hoe is jullie ervaring in de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Op de non-monogamie avonden van Marijke is de verdeling volgens mij redelijk 50/50. Ik denk dat het ogenschijnlijke overschot aan vrouwen echt meer een comunicatie-dingetje is (vrouwen kletsen meer, zeker online) dan dat er echt meer poly vrouwen zijn.
PolyToo schreef:
4. Van de mensen die je tegen komt die beweren dat ze polies zijn, in hoeverre zitten er daar fakers tussen? En is dat aantal gezakt of gestegen
Eh... Ik zou het niet weten. Wat is je definitie van een faker? Ik ken niet veel poly mensen, maar de mensen die ik ken zijn hartstikke echt.
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6741
Registration date : 24-02-08

Het leven zoals het is: Polyamory - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het leven zoals het is: Polyamory   Het leven zoals het is: Polyamory - Pagina 2 I_icon_minitimema aug 12, 2013 8:18 pm

Die 50/50 verdeling zie je niet op blogs en Youtube.
Ik had het gevoel van 90% vrouwen versus 10% mannen.

Hetzelfde dat die mensen die (Engelstalige) blogs en clips posten redelijk jong beginnen te worden.
Vroeger was een begin twintiger meestal geschokeerd om de partner te delen, maar nu zie je die meer en meer als een soort van experimenteer periode vooraleer ze serieus worden.

Nu het kan een verkeerde indruk zijn.

kitten schreef:
Eh... Ik zou het niet weten. Wat is je definitie van een faker? Ik ken niet veel poly mensen, maar de mensen die ik ken zijn hartstikke echt.
Iemand die het woord "polyamory" misbruikt om iets te bereiken.
1. Meestal getrouwde mannen, die op zoek zijn naar een verborgen minnares enkel en alleen maar voor de seks.
2. Mensen die beweren dat ze poly zijn met als doel om je voor hen te winnen en je zo weg te trekken van je huidige partner(s).




Terug naar boven Ga naar beneden
kitten

kitten


Vrouw
Aantal berichten : 37
Leeftijd : 47
Woonplaats : Brabant
Puntensysteem : 4028
Registration date : 10-06-13

Het leven zoals het is: Polyamory - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het leven zoals het is: Polyamory   Het leven zoals het is: Polyamory - Pagina 2 I_icon_minitimedi aug 13, 2013 11:50 am

Met dergelijke fakers heb ik geen enkele ervaring. En de 90/10 verdeling herken ik ook echt niet. Is die verdeling ook bij bijvoorbeeld het poly café? Want daar ben ik nooit geweest.
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6741
Registration date : 24-02-08

Het leven zoals het is: Polyamory - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het leven zoals het is: Polyamory   Het leven zoals het is: Polyamory - Pagina 2 I_icon_minitimedi aug 13, 2013 8:24 pm

kitten schreef:
Is die verdeling ook bij bijvoorbeeld het poly café? Want daar ben ik nooit geweest.
50/50 volgens dat ik hoor.
Ook tijdens de eerste twee Valentijns meetings van Ageeth had ik de indruk dat het 50/50 was.
Later verschillende ontmoetingen gehad met polies en dat leek ook 50/50 te zijn.

Maar als je online googelt dan krijg je de indruk dat meer en meer vrouwen beginnen te posten. Daarom mijn vraag.
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6741
Registration date : 24-02-08

Het leven zoals het is: Polyamory - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het leven zoals het is: Polyamory   Het leven zoals het is: Polyamory - Pagina 2 I_icon_minitimedi aug 13, 2013 8:43 pm

Het strafste verhaal van een faker was een zeer eigenaardige situatie.
Ik en mijn toenmalige secundaire ging naar Ageeth haar Valentijssymposium.
We gingen iemand nieuw meenemen naar Nederland en in de auto vertelde ze het verhaal van een of ander New Age Goeroe die ze had leren kennen en hij beweerde dat hij poly was. Een of ander goddelijk spirituele kracht had hem opdracht gegeven dat hij alle vrouwen zou moeten liefhebben (en sex natuurlijk). Echter! Als poly was hij verplicht om iedereen waar hij een relatie mee had te dumpen na een korte tijd want hij moest verder gaan met zijn missie om alle vrouwen lief te hebben.

Die vrouw was nieuwsgierig geworden naar polyamory juist omdat ze die goeroe tegen kwam en ze er alles wou van leren. Het schadelijke van dien goeroe werd zeer duidelijk toen ze kwaad was op haar eigen man omdat hij jaloers was en ze was van plan om hem te verlaten.

Ik heb geen enkel idee van wat er met die vrouw is geworden.
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6741
Registration date : 24-02-08

Het leven zoals het is: Polyamory - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het leven zoals het is: Polyamory   Het leven zoals het is: Polyamory - Pagina 2 I_icon_minitimedi aug 13, 2013 8:49 pm

Andere gevallen van fakers heb ik toch regelmatig gezien.
Het patroon is meestal hetzelfde.
1. Getrouwde man op een datingssite.
2. Die getrouwde man zegt openlijk dat hij getrouwd is maar dat zijn vrouw er mee akkoord is dat hij ander vrouwen ziet.
3. Er volgt een relatie, waarvan de vrouw enkel en alleen maar tijdens de werkdagen mag afkomen, of hij komt zelf en hij belt haar wel, dan moet ze niet zelf bellen.
4. De vrouw begint zich af te vragen of hij enkel voor de seks komt want hij belt, komt af voor een paar uur, hebben seks en is dan weer weg. Meestal tijdens de werkuren.
5. De vrouw van die getrouwde man ziet ze nooit want ze is toevallig op reis of toevallig bij haar familie of toevallig bij een zieke oma in de kliniek.
Terug naar boven Ga naar beneden
Nerdnight

Nerdnight


Man
Aantal berichten : 198
Leeftijd : 50
Woonplaats : Zeeland, NL
Puntensysteem : 4539
Registration date : 30-07-12

Het leven zoals het is: Polyamory - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het leven zoals het is: Polyamory   Het leven zoals het is: Polyamory - Pagina 2 I_icon_minitimewo aug 14, 2013 3:13 pm

Hmm, zelfde verhaal als van de man die vrijgezel zegt te zijn en er hetzelfde programma op nahoudt dus. Totdat vrouwlief er een keer achter komt natuurlijk...
Terug naar boven Ga naar beneden
Donnadonny




Man
Aantal berichten : 11
Leeftijd : 49
Woonplaats : Eeklo
Puntensysteem : 4603
Registration date : 24-10-11

Het leven zoals het is: Polyamory - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het leven zoals het is: Polyamory   Het leven zoals het is: Polyamory - Pagina 2 I_icon_minitimedo aug 15, 2013 10:29 am

Wat ik mij afvraag, die 50/50 verdeling bij meetings en samenkomsten op café en dergelijke, is dat niet zo gemanoevreerd tot dat je 50/50 krijgt? Ik bedoel maar, ik krijg bijvoorbeeld geregeld uitnodigingen voor polyamoureuze tantra avonden in Limburg waarbij er verzekerd wordt dat het aantal vrouwen en mannen gelijk zal zijn ...
Terug naar boven Ga naar beneden
kitten

kitten


Vrouw
Aantal berichten : 37
Leeftijd : 47
Woonplaats : Brabant
Puntensysteem : 4028
Registration date : 10-06-13

Het leven zoals het is: Polyamory - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het leven zoals het is: Polyamory   Het leven zoals het is: Polyamory - Pagina 2 I_icon_minitimedo aug 15, 2013 12:53 pm

Wat een verhaal joh, van die goeroe!
Terug naar boven Ga naar beneden
Donnadonny




Man
Aantal berichten : 11
Leeftijd : 49
Woonplaats : Eeklo
Puntensysteem : 4603
Registration date : 24-10-11

Het leven zoals het is: Polyamory - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het leven zoals het is: Polyamory   Het leven zoals het is: Polyamory - Pagina 2 I_icon_minitimedo aug 15, 2013 1:08 pm

kitten schreef:
Wat een verhaal joh, van die goeroe!
Oh ja, een verhaal niet alleen over liefde, bewustzijn en menselijk gedrag maar ook over illusies, embedding en macht!
Terug naar boven Ga naar beneden
Nerdnight

Nerdnight


Man
Aantal berichten : 198
Leeftijd : 50
Woonplaats : Zeeland, NL
Puntensysteem : 4539
Registration date : 30-07-12

Het leven zoals het is: Polyamory - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het leven zoals het is: Polyamory   Het leven zoals het is: Polyamory - Pagina 2 I_icon_minitimedo aug 15, 2013 1:31 pm

Donnadonny schreef:
Wat ik mij afvraag, die 50/50 verdeling bij meetings en samenkomsten op café en dergelijke, is dat niet zo gemanoevreerd tot dat je 50/50 krijgt? Ik bedoel maar, ik krijg bijvoorbeeld geregeld uitnodigingen voor polyamoureuze tantra avonden in Limburg waarbij er verzekerd wordt dat het aantal vrouwen en mannen gelijk zal zijn ...
Ik heb de avonden in Weert nooit bezocht, maar de nadruk ligt daar vooral op "tantra" en veel minder op "polyamorie" (ik krijg de uitnodigingen ook). En in die context snap ik heel goed dat ze de verdeling precies half-om-half willen houden.

De avonden die ik wel heb bezocht, waren echt bedoeld om te praten, ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen enzo. Daarbij maakt de verdeling man/vrouw niets uit en ik kan me ook niet voorstellen dat de organisatoren moeite hebben gedaan om tot deze verdeling te komen.
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6741
Registration date : 24-02-08

Het leven zoals het is: Polyamory - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het leven zoals het is: Polyamory   Het leven zoals het is: Polyamory - Pagina 2 I_icon_minitimedo aug 15, 2013 8:21 pm

Als je single bent maar toch poly. Hoe zouden jullie iemand zoeken?
Terug naar boven Ga naar beneden
kitten

kitten


Vrouw
Aantal berichten : 37
Leeftijd : 47
Woonplaats : Brabant
Puntensysteem : 4028
Registration date : 10-06-13

Het leven zoals het is: Polyamory - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het leven zoals het is: Polyamory   Het leven zoals het is: Polyamory - Pagina 2 I_icon_minitimedo aug 15, 2013 8:30 pm

Geen idee. Ik identificeerde me als poly, omdat ik nooit het gevoel had (of begreep) dat ik mijn partner wilde beperken. Dus dat was simpel: hem de ruimte geven. Smile Dat ik nu zelf twee partners heb, is daar een beetje uit gegroeid. Maar het begon voor mij met ruimte geven, niet met ruimte vragen, verwachten of zelfs maar willen.
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6741
Registration date : 24-02-08

Het leven zoals het is: Polyamory - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het leven zoals het is: Polyamory   Het leven zoals het is: Polyamory - Pagina 2 I_icon_minitimedo aug 15, 2013 9:03 pm

kitten schreef:
Geen idee. Ik identificeerde me als poly, omdat ik nooit het gevoel had (of begreep) dat ik mijn partner wilde beperken.
Dat is letterlijk 100% hoe ik poly ervaar.
Het zou mij een plezier doen als mijn partner ook iemand anders had.
Dan zou ik me goed voelen dat er iemand anders ook voor haar kan zorgen als ik geen tijd en energie heb.

Terug naar boven Ga naar beneden
Nerdnight

Nerdnight


Man
Aantal berichten : 198
Leeftijd : 50
Woonplaats : Zeeland, NL
Puntensysteem : 4539
Registration date : 30-07-12

Het leven zoals het is: Polyamory - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het leven zoals het is: Polyamory   Het leven zoals het is: Polyamory - Pagina 2 I_icon_minitimevr aug 16, 2013 12:18 pm

PolyToo schreef:
Als je single bent maar toch poly. Hoe zouden jullie iemand zoeken?
Pfoe... Ik geloof niet dat ik nou echt iemand zou zoeken. Voor mij is het een toevallige ontmoeting, een vonk die plotseling overspringt. Natuurlijk kun je het toeval een handje helpen door actief op zoek te gaan, maar dan heeft het al snel iets geforceerds.

Ik geloof niet dat ik nu fundamenteel anders om zou gaan met potentiële nieuwe partners. Wat ik -na het leertraject van het afgelopen jaar- waarschijnlijk wel anders zou doen, is vrij snel duidelijkheid scheppen over hoe ik in het leven sta en wat ik wel en niet van een relatie verwacht. Ik denk dat ik daar nu actief in zou zijn, in plaats van reactief. Tot nu toe liet ik zoiets vooral vanzelf ontwikkelen, "we zien wel hoe het loopt". Maar dan loop je op basis van verwachtingen soms ineens tegen grote verschillen in opvattingen en verwachtingen aan. Polyamorie heeft me wel geleerd dat zulke botsingen te voorkomen zijn door duidelijk en open te communiceren, ook al is dat soms moeilijk. Kleine blokjes krijgen dan niet snel meer de kans om grote struikelblokken te worden.

Ik denk wel dat ik het moeilijk zou vinden om te zeggen dat ik niet achter het concept exclusiviteit sta binnen een relatie; velen zullen dan direct afhaken, verwacht ik. Ik kan me voorstellen dat de verleiding ontstaat om dat "voorlopig" nog even onder de pet te houden, "tot we elkaar wat beter kennen".
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6741
Registration date : 24-02-08

Het leven zoals het is: Polyamory - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het leven zoals het is: Polyamory   Het leven zoals het is: Polyamory - Pagina 2 I_icon_minitimevr aug 16, 2013 10:31 pm

Nerdnight schreef:
Ik denk wel dat ik het moeilijk zou vinden om te zeggen dat ik niet achter het concept exclusiviteit sta binnen een relatie; velen zullen dan direct afhaken, verwacht ik. Ik kan me voorstellen dat de verleiding ontstaat om dat "voorlopig" nog even onder de pet te houden, "tot we elkaar wat beter kennen".
Daar zit het probleem.
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6741
Registration date : 24-02-08

Het leven zoals het is: Polyamory - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het leven zoals het is: Polyamory   Het leven zoals het is: Polyamory - Pagina 2 I_icon_minitimema aug 19, 2013 11:40 pm

De laatste Poly weekly was zeer interesant

PW 364: I’m in love and got vetoed!
http://polyweekly.com/2013/08/pw-364-im-in-love-and-got-vetoed/

Citaat :
L writes in for advice. What do you do when you trust that the couple really is poly and end up falling in love with the guy, only to have his wife veto you a bit later when she breaks up with her own boyfriend?
Terug naar boven Ga naar beneden
kitten

kitten


Vrouw
Aantal berichten : 37
Leeftijd : 47
Woonplaats : Brabant
Puntensysteem : 4028
Registration date : 10-06-13

Het leven zoals het is: Polyamory - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het leven zoals het is: Polyamory   Het leven zoals het is: Polyamory - Pagina 2 I_icon_minitimedi aug 20, 2013 10:41 am

Maandagochtend.

Dacrael en ik hadden niet zoveel tijd samen gehad, dus hij was een nachtje blijven slapen. Heerscher is op zolder gaan slapen, in zijn "man-cave" in aanbouw. Als de wekker gaat ben ik eigenlijk al wakker. Ik ga naar beneden en zet drie koffie, waarvan ik er eentje naar zolder breng en twee mee terug naar mijn slaapkamer neem, waar Dacrael - inmiddels aangekleed - op bed zit en er eentje van me aanneemt. Even later komt ook Heerscher naar beneden en met zijn drieën zitten we op bed en kletsen wat tot het tijd is dat Dacrael naar zijn werk gaat. Ik kus hem en wens hem een fijne dag. Dan heb ik nog even tien minuutjes met Heerscher en dan gaat ook hij met een knuffel en een kus naar zijn werk.

Het leven zoals het is: Polyamory. Meer on topic kan haast niet. Soms vraag ik me af waarom poly ingewikkeld zou moeten zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Nerdnight

Nerdnight


Man
Aantal berichten : 198
Leeftijd : 50
Woonplaats : Zeeland, NL
Puntensysteem : 4539
Registration date : 30-07-12

Het leven zoals het is: Polyamory - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het leven zoals het is: Polyamory   Het leven zoals het is: Polyamory - Pagina 2 I_icon_minitimedi aug 20, 2013 11:34 am

Wow, dat klinkt lekker. Bij ons gaat het er heel anders aan toe.

Jut viert haar verjaardag in de Ardennen, met Herman en haar dochters + aanhang. Ik stelde vorige week voor om ook een dagje te komen, maar dat zit er (nog?) niet in. Herman en ik zijn als het ware twee parallelle universa Smile Bij de gedachte dat we een keer met z'n drieën bij elkaar zouden zijn, breekt er bij Jut paniek uit.

Maar goed, zo is de situatie voor ons.
Terug naar boven Ga naar beneden
kitten

kitten


Vrouw
Aantal berichten : 37
Leeftijd : 47
Woonplaats : Brabant
Puntensysteem : 4028
Registration date : 10-06-13

Het leven zoals het is: Polyamory - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het leven zoals het is: Polyamory   Het leven zoals het is: Polyamory - Pagina 2 I_icon_minitimedi aug 20, 2013 1:36 pm

Is dat paniek bij Jut vanwege wat Hermans reactie zou kunnen zijn? Heeft ze daar gelijk in, denk je? Heb jij überhaupt wel eens contact met Herman?
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6741
Registration date : 24-02-08

Het leven zoals het is: Polyamory - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het leven zoals het is: Polyamory   Het leven zoals het is: Polyamory - Pagina 2 I_icon_minitimewo aug 21, 2013 12:33 am

Vandaag half aan het flirten met een vrouwelijke collega. Zij zegt niets tegen mij, ik zeg niets tegen haar. Maar het oogcontact zegt veel. Ze is constant gewaar waar ik ben en ik waar zij is. En niemand in de omgeving die het in de gaten heeft. :-)

Ze heeft wel een vriendje.

Ze is niet de enige waar ik mee flirt, maar een date starten op het werk is iets wat ik niet verstandig vind. Ik hou dus afstand. Aan de ander kant eigenlijk heb ik geen tijd voor een bijkomende kwalitatieve lange aftands relatie. Als ik dichter in mijn buurt zou werken misschien.
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6741
Registration date : 24-02-08

Het leven zoals het is: Polyamory - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het leven zoals het is: Polyamory   Het leven zoals het is: Polyamory - Pagina 2 I_icon_minitimewo aug 21, 2013 1:08 am

Ik moet we zeggen dat ik vroeger veel meer flirtte op het werk. Maar in het werk dat ik nu doe is dat niet verstandig. Je moet een professionele werksfeer behouden en elk van de mensen, mannelijk of vrouwelijk kan ik terug tegen komen op andere plaatsen. Het laatste wat ik nodig heb is een jaloers vriendje waar ik mee moet samenwerken. De normale werkstress is al veel te hoog.

Plus ik vrees een beetje dat het negatief zou kunnen uitvallen voor haar als ik openlijk flirt. Het is nu eenmaal een mannenwereld waar ik in werk. Die uitzonderlijke vrouw moet men zeker waarderen.

Mijn vorige werklocatie zou ik waarschijnlijk gelyncht worden als op openlijk zou vertellen dat ik met een vrouwelijke collega flirt. Aan de verhalen te horen, hadden ze bijna een geheime aanbidder gelyncht omdat hij anoniem bloemen had laten leveren voor haar. Na al die karen zin die die mannen nog steeds op wraak op die gast met zijn bloemen.
Terug naar boven Ga naar beneden
kitten

kitten


Vrouw
Aantal berichten : 37
Leeftijd : 47
Woonplaats : Brabant
Puntensysteem : 4028
Registration date : 10-06-13

Het leven zoals het is: Polyamory - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het leven zoals het is: Polyamory   Het leven zoals het is: Polyamory - Pagina 2 I_icon_minitimewo aug 21, 2013 12:19 pm

Wauw. Ik vraag me nu echt af in wat voor soort werkveld jij werkt.
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6741
Registration date : 24-02-08

Het leven zoals het is: Polyamory - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het leven zoals het is: Polyamory   Het leven zoals het is: Polyamory - Pagina 2 I_icon_minitimewo aug 21, 2013 11:12 pm

kitten schreef:
Wauw. Ik vraag me nu echt af in wat voor soort werkveld jij werkt.
Wel volgens een wetenschappelijke poly studie blijkt 30% van de polies in de IT sector te werken. ;-)
Tweedes zijn artiesten.

Yep ik ben een computer Nerd.
Alle vrouwen in de bedrijven zitten op alle plaatsen behalve dan bij ons. lol! 

Vandaag was ze zeer afstandelijk. Dat kan 3 redenen hebben.
1. Ik ging niet in op avances.
2. Iemand op het werk heeft mijn leeftijd verklapt. geek
3. Op het werk zijn er grappenmakers met nogal vettige praat. Het zou kunnen zijn dat ik in achting ben gedaald door die mannen.
4. Ze is een volger van deze site.

Ik vind het wel straf dat ze op mijn werk nog altijd niet door hebben dat ik hier op deze site zitten.
Het zijn echt vettige gasten, die zullen het zeker onder mijn neus duwen als ze het ontdekken.

Ik flirt heel graag maar niet met de bedoeling om iemand in bed te krijgen maar wel om haar een goed gevoel te geven zonder bijbedoelingen. (Eigenlijk frubble). Ik vind de flirtring interactie fantastisch in een dooie koele pure logische wereld. Het is zo on-logics.
Terug naar boven Ga naar beneden
Nerdnight

Nerdnight


Man
Aantal berichten : 198
Leeftijd : 50
Woonplaats : Zeeland, NL
Puntensysteem : 4539
Registration date : 30-07-12

Het leven zoals het is: Polyamory - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het leven zoals het is: Polyamory   Het leven zoals het is: Polyamory - Pagina 2 I_icon_minitimevr aug 23, 2013 2:55 am

kitten schreef:
Is dat paniek bij Jut vanwege wat Hermans reactie zou kunnen zijn? Heeft ze daar gelijk in, denk je? Heb jij überhaupt wel eens contact met Herman?
Om met je laatste vraag te beginnen, ik heb geen contact met Herman. Ik heb 'm een paar keer ontmoet, de laatste keer was een middag bij ons thuis. Dat is inmiddels ruim een jaar geleden, dat was niet lang voor Jut en Herman verliefd werden. Sindsdien wil Jut niet dat we met z'n drieën bij elkaar zijn. Niet zozeer vanwege Hermans mogelijke reactie, maar vooral vanwege haar eigen "probleem met loyaliteit", zoals ze het zelf noemt.

Ze is ons allebei trouw, ze houdt van ons allebei, maar van ons allebei apart. Het angstzweet breekt haar uit als ze denkt over hoe we -bijvoorbeeld- een avondje bij ons thuis zouden zitten. Als ze genegenheid toont aan een van ons, ziet ze dat als iets pijnlijks voor de ander. Dus zou ze heel krampachtig moeten proberen om ofwel geen van ons enige genegenheid te tonen, ofwel allebei exact evenveel. Daar komt nog bij, denk ik, dat zij en Herman heel anders met elkaar omgaan dan zij en ik (ze liet laatst per ongeluk vallen welke koosnaampjes hij voor haar gebruikt... toen ik jaren geleden zoiets deed, kreeg ik de wind van voren), en dat ze zich erg ongemakkelijk voelt als Herman ziet hoe ze met mij omgaat en andersom. De paniek is vooral dat ze zich geen houding weet te geven.

In de basis is het probleem een beetje dat we ons allebei (nog?) niet helemaal gemakkelijk voelen bij de situatie. Extra complicatie is natuurlijk het feit dat Herman deze situatie helemaal niet ziet zitten en al een jaar bezig is om Jut voor zichzelf te winnen. Dat maakt het voor mij een stuk moeilijker om het idee van rivaliteit of concurrentie uit m'n hoofd te zetten: ik weet dat er "aan de andere kant" iemand zit die er vanaf het begin geen geheim van heeft gemaakt wat zijn uiteindelijke doel is en openlijk heeft verklaard dat hij de tijd gaat nemen om daar te komen.

Misschien is dit een antwoord op je vraag waarom poly moeilijk zou moeten zijn? Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Het leven zoals het is: Polyamory - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het leven zoals het is: Polyamory   Het leven zoals het is: Polyamory - Pagina 2 I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Het leven zoals het is: Polyamory
Terug naar boven 
Pagina 2 van 13Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Het positieve van polyamory
» Is dit polyamory?
» THE 12 PILLARS OF POLYAMORY
» www.polyamory.nl
» www.polyamory.org.uk

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
polyamory :: Forum-
Ga naar: