polyamory
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

polyamory

Het eerste Belgische polyamory forum
 
IndexPortalGalerijZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Het positieve van polyamory

Ga naar beneden 
AuteurBericht
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6742
Registration date : 24-02-08

Het positieve van polyamory Empty
BerichtOnderwerp: Het positieve van polyamory   Het positieve van polyamory I_icon_minitimezo feb 01, 2009 7:39 pm

Ok ik heb een reeks over de negatieve kanten van polyamory gestart,
de risicos van SOA, je primaire partner verliezen als je het vertelt, je familie die je niet meer ziet staan en iemand tegen komen die naam polyamory misbruikt voor one-night stands of om het probleem met zijn eigen partner van wegloopt in de hoop iets beters te hebben. Deze zaken moeten besproken worden vind ik vooralleer je naar je partner stapt en wilt vertellen dat je polyamore bent.

Maar wat zijn nu de voordelen? Wat zijn die voordelen dat polyamoren die risico willen nemen?

Mijn ervaringen is dat het mijn eigen relatie veel dieper, en sterker heeft gemaakt.
De band tussen ik en mijn primaire is zeker veel dieper geworden, ik zie haar nog liever dan vroeger en ik kan gewoon open en eerlijk zijn naar haar toe. Als ik gevoelens krijg voor iemand dan kan ik dat gewoon direct vertellen aan haar. Het vertrouwen is veel sterker geworden tussen ons in en de relatie is veel stabieler dan dat ik bij veel ander mensen zie.

Ook onze relatie is veel eenvoudiger geworden, bij problemen lopen we niet weg maar gaan we het juist over praten en aan de oppervlakte te brengen en het proberen op te lossen.

Ik heb ook niet meer het eeuwige probleem met te moeten kiezen voor iemand anders en dus iemand moeten teleurstellen. Mijn leven is veel rustiger geworden, goed wetend dat er nog iemand fantastisch in mijn leven kan komen, en dat dat geen probleem is als dat gebeurt.

Ook nadat ik de eerste keer op de Valentijnssymosium ben geweest en tussen 150 polies zaten die eindelijk konden zichzefl zijn in publiek heeft me doen beseffen dat ik nooit meer alleen zal zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Het positieve van polyamory
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Is dit polyamory?
» From Monogamy to Polyamory
» Polyamory for dummies
» www.polyamory.org.uk
» leeftijd en polyamory

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
polyamory :: Forum-
Ga naar: