polyamory
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

polyamory

Het eerste Belgische polyamory forum
 
IndexPortalGalerijZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Veel gestelde polyamore vragen

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6740
Registration date : 24-02-08

Veel gestelde polyamore vragen Empty
BerichtOnderwerp: Veel gestelde polyamore vragen   Veel gestelde polyamore vragen I_icon_minitimezo feb 24, 2008 10:21 pm

Tof snoeperke dat jullie deze site hebben opgezet omdat je veel vragen hebt.

Nu welke soort vragen worden het meeste gesteld?
Terug naar boven Ga naar beneden
Evy
Admin
Evy


Vrouw
Aantal berichten : 646
Leeftijd : 42
Woonplaats : Zedelgem
Puntensysteem : 6076
Registration date : 24-02-08

Veel gestelde polyamore vragen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Veel gestelde polyamore vragen   Veel gestelde polyamore vragen I_icon_minitimezo feb 24, 2008 11:17 pm

hey
de meestgestelde:
hoe we in deze situatie beland zijn...
hoe ik de relatie in de toekomst zie...
of we veel jaloers zijn....
enz enz Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
https://polyamory.actieforum.com
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6740
Registration date : 24-02-08

Veel gestelde polyamore vragen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Veel gestelde polyamore vragen   Veel gestelde polyamore vragen I_icon_minitimema feb 25, 2008 1:47 am

snoeperke schreef:
hey
de meestgestelde:
hoe we in deze situatie beland zijn...
hoe ik de relatie in de toekomst zie...
of we veel jaloers zijn....
enz enz Razz
Zijn dat dan mensen die er geintereseerd in zijn? Of gewoon nieuwschierigheid.
En zijn dat nu alemaal positieve reacties?
Terug naar boven Ga naar beneden
Evy
Admin
Evy


Vrouw
Aantal berichten : 646
Leeftijd : 42
Woonplaats : Zedelgem
Puntensysteem : 6076
Registration date : 24-02-08

Veel gestelde polyamore vragen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Veel gestelde polyamore vragen   Veel gestelde polyamore vragen I_icon_minitimema feb 25, 2008 3:49 pm

De meeste vragen komen van mensen die in dezelfde situatie zitten, maar niet goed weten wat te doen met hun gevoelens.
Die denken dat ze "fout" zijn.. of die hun gevoelens voor iemand anders proberen te negeren... wat dus niet lukt als het echt sterke gevoelens zijn...

Er komen natuurlijk ook veel vragen van mensen die niet in dezelfde situatie zitten maar die enorm geintresseerd zijn over het hoe en wat van onze relatie(s)

Tot nu toe heb ik enkel van 1 persoon een negatieve reactie gehad (onze ouders niet meegerekend Mad )
Terug naar boven Ga naar beneden
https://polyamory.actieforum.com
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6740
Registration date : 24-02-08

Veel gestelde polyamore vragen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Veel gestelde polyamore vragen   Veel gestelde polyamore vragen I_icon_minitimedi feb 26, 2008 2:33 am

Je hebt dus meer positieve reacties dan negatieve dus. ;-)
Waarom dan concentreren op die ene negatieve? Wink

Wat ik plezant vind is dat deze site nu Belgisch is. Niet omdat de Nederlandse site slechter is maar omdat het gemakkelijk is te communiceren want een zorg minder om dialect te mogen schrijven en niet altijd perfect Nederlands :-)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Veel gestelde polyamore vragen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Veel gestelde polyamore vragen   Veel gestelde polyamore vragen I_icon_minitimedi feb 26, 2008 10:40 am

hoi,

Wij hebben nu ongeveer even veel positieve als negatieve reacties gehad op onze relatie.
Onze ouders weten het al. Mijn ma vind het tof, de ouders van mijn echtgenoot laten er momenteel het zwijgen toe, en de ouders van mijn vriendin houden haar steeds het negatieve voor ogen.
Ik vind als je zelf gelukkig bent waarom dan aantrekken wat anderen er van vinden. Liefde is iets moois.
De collega's op het werk weten het ook want anders gingen ze zich rare dingen voorstellen de 1 kan het goed plaatsen en de andere niet.
De meesten vinden het bij ons nog te vroeg om er iets over te zeggen.
Het ligt natuurlijk bij veel mensen gevoelig en we laten het tot nu toe alleen weten aan mensen waar we een beetje zeker van zijn dat ze het verstaan of ooit zullen verstaan.

grtjs
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6740
Registration date : 24-02-08

Veel gestelde polyamore vragen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Veel gestelde polyamore vragen   Veel gestelde polyamore vragen I_icon_minitimedi feb 26, 2008 9:11 pm

Amai tinkerbel, 50% goede reacties! Zie je wel dat je veel positieve reacties krijgt? ;-);-) ;-)
Terug naar boven Ga naar beneden
Evy
Admin
Evy


Vrouw
Aantal berichten : 646
Leeftijd : 42
Woonplaats : Zedelgem
Puntensysteem : 6076
Registration date : 24-02-08

Veel gestelde polyamore vragen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Veel gestelde polyamore vragen   Veel gestelde polyamore vragen I_icon_minitimedo feb 28, 2008 4:10 pm

soms zijn het aantal positieve reacties helemaal niet belangrijk. No .. wel de negatieve reacties van de mensen waarvan je had gehoopt dat ze je begrepen, je steunden... dan mag je nog 100 positieve reacties krijgen.. die ene negatieve blijft hangen
Terug naar boven Ga naar beneden
https://polyamory.actieforum.com
floortje

floortje


Vrouw
Aantal berichten : 134
Leeftijd : 53
Puntensysteem : 5927
Registration date : 25-02-08

Veel gestelde polyamore vragen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Veel gestelde polyamore vragen   Veel gestelde polyamore vragen I_icon_minitimedo feb 28, 2008 4:18 pm

Maar jullie zijn gelukkig samen en dit is wat jullie willen!! Vaak komen die negatieve reacties uit onwetendheid, jaloezie, domheid, ... Het klinkt simpel, maar probeer je er toch over te zetten en trek je op aan de positieve reacties.
Terug naar boven Ga naar beneden
Evy
Admin
Evy


Vrouw
Aantal berichten : 646
Leeftijd : 42
Woonplaats : Zedelgem
Puntensysteem : 6076
Registration date : 24-02-08

Veel gestelde polyamore vragen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Veel gestelde polyamore vragen   Veel gestelde polyamore vragen I_icon_minitimedo feb 28, 2008 6:13 pm

ja; ik weet het.. en probeer dat ook
maar als de negatieve reacties komen van mensen dat je graag ziet.. Crying or Very sad
Terug naar boven Ga naar beneden
https://polyamory.actieforum.com
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6740
Registration date : 24-02-08

Veel gestelde polyamore vragen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Veel gestelde polyamore vragen   Veel gestelde polyamore vragen I_icon_minitimevr feb 29, 2008 1:39 am

snoeperke schreef:
ja; ik weet het.. en probeer dat ook
maar als de negatieve reacties komen van mensen dat je graag ziet.. Crying or Very sad
Hier is de truuk, om standvastig te zijn en een duidelijk signaal te geven van. Dit is mijn keus, jullie mogen denken wat jullie willen maar het is mijn relatie en min verantwoordelijkheid?

Meestal als mensen negatief reageren is eigenlijk omdat ze bezorgd zijn om jouw en denken dat je je in je ongeluk aan het storten bent. En om eerlijk te zijn, ze hebben gelijk, het lijkt er op het eerste gezicht dat je dus gevaarlijk spelt speelt.... Vanuit monostandpunt gezien natuurlijk.

Maar ondertussen weet je nu al keer op keer dat het wel degelijk werkt, en weten je dat die mensen die schrik hebben eigenlijk onterecht schrik hebben.

Laat je niet te sterk beinvloeden, monogame relaties zijn ook alles behalve stabiel. Kijk maar naar de statistieken van ontrouw? De helft van de mensen die je tegen komt zijn ooit ontrouw geweest!!! Of gaat het zijn. Dit zijn mensen die liegen en bedriegen naar hun partners toe!

Laat jullie geluk niet bepaald worden door anderen! Wat jouw gelukkig maakt wil niet zeggen dat het anderen ook gelukkig zullen maken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Evy
Admin
Evy


Vrouw
Aantal berichten : 646
Leeftijd : 42
Woonplaats : Zedelgem
Puntensysteem : 6076
Registration date : 24-02-08

Veel gestelde polyamore vragen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Veel gestelde polyamore vragen   Veel gestelde polyamore vragen I_icon_minitimevr feb 29, 2008 10:34 am

ja, dat onze relaties evenveel kans hebben om te slagen als een monogame relatie gebruik ik ook meestal als argument..

terwijl ik dit aan het schrijven ben.. ben me nu aan het bedenken.. waar ben ik in godsnaam mee bezig? Question argument????
ik probeer mezelf tov anderen goed te spreken waarom ik poly ben... man.. ik ben niet goed bezig Exclamation je hebt gelijk, het is mijn leven.. ik hoef me eigenlijk niet te verantwoorden tov derden.. enkel tov m'n partners... toch??
Terug naar boven Ga naar beneden
https://polyamory.actieforum.com
floortje

floortje


Vrouw
Aantal berichten : 134
Leeftijd : 53
Puntensysteem : 5927
Registration date : 25-02-08

Veel gestelde polyamore vragen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Veel gestelde polyamore vragen   Veel gestelde polyamore vragen I_icon_minitimevr feb 29, 2008 1:27 pm

snoeperke schreef:

het is mijn leven.. ik hoef me eigenlijk niet te verantwoorden tov derden.. enkel tov m'n partners... toch??

Vind ik ook!! Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6740
Registration date : 24-02-08

Veel gestelde polyamore vragen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Veel gestelde polyamore vragen   Veel gestelde polyamore vragen I_icon_minitimevr feb 29, 2008 9:57 pm

Proficiat je hebt het door! Je moet geen reden geven he? :-)
De volgende keer dat iemand dat vraagt, moet je gewoon domweg kijken en zeggen:"Hoe heb jij maar 1 partner? Je hebt toch geen bindingsangst?" Wink Laughing Laughing Laughing

Doe gewoon alsof het de normaalste zaak is van de wereld en bekijk hen alsof zijn de uitzondering zijn! Razz En eenmaal je tussen een hoop echte polies gezeten hebt in een event of zo, ben je overtuigd dat polyamorie juist is! Cool
Terug naar boven Ga naar beneden
gast XX
Gast




Veel gestelde polyamore vragen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Veel gestelde polyamore vragen   Veel gestelde polyamore vragen I_icon_minitimevr apr 04, 2008 6:55 pm

"je hebt toch geen bindingsangst?"

hahahaha, supers!! Very Happy

flower
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Veel gestelde polyamore vragen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Veel gestelde polyamore vragen   Veel gestelde polyamore vragen I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Veel gestelde polyamore vragen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Hoe weet ik dat een polyamore relatie inderdaad een polyamore relatie is?
» kom net kijken....vragen...
» Veel jongere partners
» veel meer dan we denken
» Vragen die je moet stellen in een beginnende polyrelatie

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
polyamory :: Forum-
Ga naar: