polyamory
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

polyamory

Het eerste Belgische polyamory forum
 
IndexPortalGalerijZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Veel jongere partners

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6748
Registration date : 24-02-08

Veel jongere partners Empty
BerichtOnderwerp: Veel jongere partners   Veel jongere partners I_icon_minitimezo maa 09, 2008 5:20 pm

Het volgende heb ik op een site gelezen met een vraag als men veel jongere partners een relatie mee start en ik vind dit zeer zinnige praat:

Citaat :
Honoring my campsite rule—which applies to older folks sleeping with significantly younger folks—doesn’t merely require that you be honest, caring, open, and GGG, OLD. It also means that you do all you can to make sure this young woman emerges from this relationship with no STIs, no fertilized eggs, no restraining orders, no emotional trauma, and with improved sexual skills.
Kort samengevat, als je een polyrelatie hebt met een veel jonger persoon is het jouw verantwoordelijkheid als oudere partner om die persoon in een veel beter toestand achter te laten dan dat je die gevonden hebt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Veel jongere partners Empty
BerichtOnderwerp: Re: Veel jongere partners   Veel jongere partners I_icon_minitimema maa 10, 2008 3:01 am

Ja klinkt leuk maar de praktijk werkt niet echt zo.

Een relatie die beeindigd word is meestal niet echt leuk en kan zelfs maanden tot jaren lang een leven verwoesten.

Het idee is goed de uitvoering bijna onmogelijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
floortje

floortje


Vrouw
Aantal berichten : 134
Leeftijd : 53
Puntensysteem : 5935
Registration date : 25-02-08

Veel jongere partners Empty
BerichtOnderwerp: Re: Veel jongere partners   Veel jongere partners I_icon_minitimema maa 10, 2008 2:43 pm

Dragen beiden partijen niet evenveel verantwoordelijkheid in een relatie, ongeacht de leeftijd?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Veel jongere partners Empty
BerichtOnderwerp: Re: Veel jongere partners   Veel jongere partners I_icon_minitimema maa 10, 2008 6:11 pm

dat vind ik ook. .
Uiteindelijk draagt iedereen evenveel verantwoordelijkheid in een relatie of je nu ouder of jonger bent
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Veel jongere partners Empty
BerichtOnderwerp: Re: Veel jongere partners   Veel jongere partners I_icon_minitimema maa 10, 2008 10:04 pm

vind da ook.
als je aan iets begint moe ge der zeker van zijn ook al ben je de jongste uit de relatie.
ik wil niet dat ik er een zogezegde moeder bij wil of vader!
totaal niet. heb benen om op te staan. maar steun krijg ik altijd en zij ook van mij.
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6748
Registration date : 24-02-08

Veel jongere partners Empty
BerichtOnderwerp: Re: Veel jongere partners   Veel jongere partners I_icon_minitimedi maa 11, 2008 12:55 am

phixy schreef:
Ja klinkt leuk maar de praktijk werkt niet echt zo.
Ik heb een beetje dat probleem, mijn secundaire is jonger maar heb geen enkel idee of zou nu beter af is of niet want ze communiceert niet meer. Ik zit hier in het ongewisse en dat vreet aan mij. En het vernietigt ook alles wat we nog hadden, binnenkort schiet er niets meer over wat er tussen ons was gewoon door gebrek aan communicatie.

Lot, niet alle ouderen zijn ook volwassen he? Mijn primaire noemt mij nog steeds een puber lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Veel jongere partners Empty
BerichtOnderwerp: Re: Veel jongere partners   Veel jongere partners I_icon_minitimedi maa 11, 2008 10:43 am

Very Happy lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Evy
Admin
Evy


Vrouw
Aantal berichten : 646
Leeftijd : 42
Woonplaats : Zedelgem
Puntensysteem : 6084
Registration date : 24-02-08

Veel jongere partners Empty
BerichtOnderwerp: Re: Veel jongere partners   Veel jongere partners I_icon_minitimedi maa 11, 2008 11:42 am

pff had hier al een hele tekst getypt en heb die net weer gewist..
zou hierop willen antwoorden maar weet niet goed hoe.. en wil ook snoeper hiermee niet kwetsen

snoeper is pas 18 jaar... volgens de meesten te jong om goed te weten waar hij mee bezig is?

ik twijfel daar soms ook nog over.. het ene moment denk ik: hij is oud genoeg, weet waar hij mee bezig is.. het is zijn keuze.. onze ouders waren ook pas 14 toen ze elkaar leerden kennen en zijn nog altijd samen
maar...
dan andere momenten... als hij dan eens zo'n 'pubermoment' heeft.. dan denk ik: waar zijn we mee bezig? zal hij zich dit niet beklagen? hij mist z'n jeugd... enz enz..
z'n vader steekt mij dan nog eens door de neus dat het mijn verantwoordelijkheid is... dat z'n punten slecht zijn op school.. dat hij z'n jeugd mist.. want hij woont immers bij ons... dus is het allemaal onze schuld..

ik wil helemaal die verantwoordelijkheid niet.. ik wil enkel genieten van m'n 2 ventjes en m'n kleine schat van 4,5mnd oud.. maar ja..

*zucht*
die twijfel soms hé Sad
Terug naar boven Ga naar beneden
https://polyamory.actieforum.com
Gast
Gast




Veel jongere partners Empty
BerichtOnderwerp: Re: Veel jongere partners   Veel jongere partners I_icon_minitimedi maa 11, 2008 11:52 am

Hou jezelf dan maar voor dat fouten maken hoord bij het leren in het leven!!!

Ikzelf ben veelste jong getrouwd met de eerste man waar ik voor viel ect.

Stereo type ten top maar kan 1 ding zeggen...

Zonder al die ervaringen had ik niet geweest wie ik vandaag de dag ben dus ik zou het voor geen goud anders doen als ik het over mocht doen.
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6748
Registration date : 24-02-08

Veel jongere partners Empty
BerichtOnderwerp: Re: Veel jongere partners   Veel jongere partners I_icon_minitimewo maa 12, 2008 12:27 am

Snoeperke, niet twijfelen, hij is volwassen en dus zelf verantwoordelijk voor zijn eigen daden en keuzes. Maar waar het oorspronkelijke artikel over ging was het feit dat veel oudere mensen soms een relatie aangaan met iemand gewoon om eens te van profiteren en danachteraf wegwerpen als een stuk speelgoed. Maar dat doen jullie zeker niet.

Vooral veel oudere mannen hebben veel ervaring en kunnen een naieve vrouw van pas 18 voldoende overtuigen dat ze de ware is enkel en alleen maar om mee te spelen. Je weet wel typisch die mannen in een midlifecrisis, ze hebben daneen BMW, een Mercedes, een moto, of hebben zo'n specialleke van werk of hobby die indruk maakt op de jonge vrouwen...

Maar ben er zeker van dat jullie niet in een midlife crisis zitten. Wink
En hem juist heel graag zien en willen motiveren om het beste te maken in zijn school en leven. cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Evy
Admin
Evy


Vrouw
Aantal berichten : 646
Leeftijd : 42
Woonplaats : Zedelgem
Puntensysteem : 6084
Registration date : 24-02-08

Veel jongere partners Empty
BerichtOnderwerp: Re: Veel jongere partners   Veel jongere partners I_icon_minitimewo maa 12, 2008 12:00 pm

thx Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
https://polyamory.actieforum.com
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6748
Registration date : 24-02-08

Veel jongere partners Empty
BerichtOnderwerp: Re: Veel jongere partners   Veel jongere partners I_icon_minitimema maa 24, 2008 4:50 am

Het ziet er sterk naar uit dat een grote leeftijdsverschil in de polyamorie minder erg is dan in de monogame cultuur. Ik vermoed dat het komt omdat, als je puut monogaam bent, je dan ook de beste keus moet maken van je partner want je hebt maar 1 keus in het leven. En als je verkeerd kiest dan zit je er mee voor de rest van je leven he? Wink
Maar als polyamore is de keus veel minder erg, want zelfs al kies je voor een partner die vb geen kinderen kan krijgen, het is niet zo erg want een bijkomende partner zou dat wel kunnen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Veel jongere partners Empty
BerichtOnderwerp: Re: Veel jongere partners   Veel jongere partners I_icon_minitimema maa 24, 2008 4:56 pm

hmm vind het een beetje kromme redenatie polytoo Smile

De rede dat je een relatie aangaat met elkaar zou altijd liefde moeten zijn niet of iemand kinderen met je kan maken ect.

Ik heb een vriendin die nu 8 jaar getrouwd is met een 17 jaar oudere man en zij had altijd een enorme kinderwens maar hij blijkt het niet te kunnen.
Ze zijn allebij monogaam en hun oplossing was adoptie.
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6748
Registration date : 24-02-08

Veel jongere partners Empty
BerichtOnderwerp: Re: Veel jongere partners   Veel jongere partners I_icon_minitimema maa 24, 2008 5:44 pm

phixy schreef:
hmm vind het een beetje kromme redenatie polytoo Smile
Ik heb nooit gezegd dat ik het wetenschappelijk had onderzocht he? ;-)
Terug naar boven Ga naar beneden
alegria

alegria


Man
Aantal berichten : 595
Leeftijd : 65
Woonplaats : mechelen
Puntensysteem : 6309
Registration date : 01-03-08

Veel jongere partners Empty
BerichtOnderwerp: Re: Veel jongere partners   Veel jongere partners I_icon_minitimedi maa 25, 2008 5:45 pm

Sorry dat ik het mss een beetje bot stel maar ik vind al dat getheoretiseer over leeftijd, aantallen, vragen stellen enz behoorlijk overbodig.
Het is best boeiend om hierover van gedachten te wisselen en ervaringen te delen, maar ik krijg hier soms de indruk dat er allerlei regels zouden (moeten) zijn om van PA een succes te maken.
In mijn ervaring sta je als poly gewoon open voor nieuwe relaties, en als je daarmee tgo jezelf en tgo de anderen respectvol en open bent (ik val in herhaling) dan is het ersgte wat er kan gebeuren hooguit dat het niet echt klikt aan beide kanten en dat een vriendschap bijgevolg niet verder openbloeit.
Ik ga nooit 'op zoek', ik heb ook geen zin om tgo iedereen die ik boeiend vind mijn 'hele leven' te vertellen.
Maar als er echt een vonk overslaat in meer dan 1 dimensie dan wil ik heel graag energie & tijd in iemand investeren, en als die vrouw dat ook wil komt er meestal iets moois en langdurigs uit voort.
De rest staat voor mijn part in de sterren geschreven...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.chedera.be
katertje

katertje


Man
Aantal berichten : 49
Leeftijd : 48
Woonplaats : Amsterdam
Puntensysteem : 5848
Registration date : 15-05-08

Veel jongere partners Empty
BerichtOnderwerp: Re: Veel jongere partners   Veel jongere partners I_icon_minitimema mei 26, 2008 12:48 am

Ik vind discussie over leeftijd wel interessant. Er ligt beetje een taboe op en mensen gaan gauw roepen van: "het is maar hoe oud je je voelt", en "leeftijd is slechts een getal". Of : "Sommige jonge mensen zijn wijzer dan andere oudere mensen".

Ja kan allemaal wel zijn, maar ja je verandert ook gewoon (biologisch) gezien, en je hebt als je ouder bent gewoon meer tijd gehad om levensvervaring op te doen en meer meegemaakt.

Ik vind wel dat als je ouder bent en meer levenservaring hebt dat je dan meer verantwoordelijkheid kan nemen. Maar dat is niet alleen met leeftijd. Bijvoorbeeld ook als je evenoud bent, maar de ene heeft al erg veel ervaring met relaties en voor de andere is het de eerste (echte) relatie... dan is er ook gewoon 1 met meer ervaring. Het lijkt me vanzelfsprekend dat je in elke relatie of omgangsvorm je ook (naar vermogen) verantwoordelijk opstelt voor de ander. Als ik bijvoorbeeld met een meisje "iets" heb en zij zegt dat ze het allemaal prima vind hoe het gaat, maar ik merk aan mijn intuitie dat dat niet klopt, dan kan ik natuurlijk voor kiezen om te denken: nja, ik heb het naar me zin, dus ik laat het lekker zo, maar ik kan ook gewoon haar er mee confronteren omdat ik haar inderdaad beter wil achterlaten dan ik haar gevonden heb of iets van die strekking.

En ik denk dat vruchtbaarheid enzo ook absoluut meespeelt. Het is niet voor niks dat jonge vrouwen (fysiek) aantrekkelijker zijn dan oudere. Daar heeft de natuur een bedoeling mee. En liefde en sex hebben toch ook wel wat met dat soort dingen te maken zou je zeggen, niet alleen met platonische liefde. Ik vind het wel belangrijk dat een meisje niet alleen een aantrekkelijk karakter en uitstraling heeft maar dat ik haar ook fysiek aantrekkelijk vind. En ik vind kinderen adopteren heel mooi (als er tenminste geen vieze handel bij is komen kijken), maar ja het ligt toch wel in onze instincten ook om nageslacht van jezelf te produceren.

Als mensen mij hierom politiek incorrect vinden: so be it Very Happy. Ik ben wel eerlijk in ieder geval. Ik hou wel van radicale eerlijkheid, openheid en geen taboes. Ik hoop dat jullie dat ook kunnen waarderen.

Katertje
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Veel jongere partners Empty
BerichtOnderwerp: Re: Veel jongere partners   Veel jongere partners I_icon_minitimema mei 26, 2008 9:41 pm

katertje schreef:
Het is niet voor niks dat jonge vrouwen (fysiek) aantrekkelijker zijn dan oudere.

...


Als mensen mij hierom politiek incorrect vinden: so be it Very Happy. Ik ben wel eerlijk in ieder geval. Ik hou wel van radicale eerlijkheid, openheid en geen taboes. Ik hoop dat jullie dat ook kunnen waarderen.

Katertje

hahaha, ok, ik waardeer je openheid en eerlijkheid, maar toch:


Als ik voor mezelf spreek, vind ik dat ik met de jaren juist aantrekkelijker ben geworden. ik kijk nu ook anders naar andere vrouwen: rijpheid heeft iets ongeloooooflijks sexy vind ik...en ik ben niet de enige, dus zou ik niet zo gauw durven zeggen dat jonge vrouwen per definitie aantrekkelijker zijn of gevonden worden.


prrr,



cat
Terug naar boven Ga naar beneden
katertje

katertje


Man
Aantal berichten : 49
Leeftijd : 48
Woonplaats : Amsterdam
Puntensysteem : 5848
Registration date : 15-05-08

Veel jongere partners Empty
BerichtOnderwerp: Re: Veel jongere partners   Veel jongere partners I_icon_minitimema mei 26, 2008 10:47 pm

pasht schreef:
katertje schreef:
Het is niet voor niks dat jonge vrouwen (fysiek) aantrekkelijker zijn dan oudere.

...


Als mensen mij hierom politiek incorrect vinden: so be it Very Happy. Ik ben wel eerlijk in ieder geval. Ik hou wel van radicale eerlijkheid, openheid en geen taboes. Ik hoop dat jullie dat ook kunnen waarderen.

Katertje

hahaha, ok, ik waardeer je openheid

Goed zo ;-)

Citaat :


en eerlijkheid, maar toch:


Als ik voor mezelf spreek, vind ik dat ik met de jaren juist aantrekkelijker ben geworden. ik kijk nu ook anders naar andere vrouwen: rijpheid heeft iets ongeloooooflijks sexy vind ik...en ik ben niet de enige, dus zou ik niet zo gauw durven zeggen dat jonge vrouwen per definitie aantrekkelijker zijn of gevonden worden.


prrr,



cat

Interessant. Bedoel je dan lichamelijke of geestelijke rijpheid? En kan jij een vrouw van 80 ook sexy vinden? Waar ligt het optimum?

Katertje
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6748
Registration date : 24-02-08

Veel jongere partners Empty
BerichtOnderwerp: Re: Veel jongere partners   Veel jongere partners I_icon_minitimema mei 26, 2008 11:11 pm

katertje schreef:
Als mensen mij hierom politiek incorrect vinden: so be it Very Happy. Ik ben wel eerlijk in ieder geval. Ik hou wel van radicale eerlijkheid, openheid en geen taboes. Ik hoop dat jullie dat ook kunnen waarderen.
Katertje
Ik heb veel liever dat iemand bruut open en eerlijk is ook al dan dat je politiek correct bent en rond de pot aan het draaien bent met wazige zinsconstructies die niemand zou kunnen kwetsen. Dat is voor de politiek lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6748
Registration date : 24-02-08

Veel jongere partners Empty
BerichtOnderwerp: Re: Veel jongere partners   Veel jongere partners I_icon_minitimema mei 26, 2008 11:19 pm

pasht schreef:
Als ik voor mezelf spreek, vind ik dat ik met de jaren juist aantrekkelijker ben geworden. ik kijk nu ook anders naar andere vrouwen: rijpheid heeft iets ongeloooooflijks sexy vind ik...en ik ben niet de enige, dus zou ik niet zo gauw durven zeggen dat jonge vrouwen per definitie aantrekkelijker zijn of gevonden worden.
Voor mij is de aantrekkelijkheid een stuk fysiek maar een veel goter stuk is hoe je bent. Wat ik in mijn leeftijdscatehorie veel mis is de speelsheid die je bij jongeren wel nog veel vindt. De verwonderingen in de dingen, de nieuwschierigheid van het ontdekken...

Nu soms ontdek je dat ook bij ouderen en dan wordt ik daar ook verliefd op he? Ik ben ooit verliefd geweest op iemand die 30 jaar ouder was dan ik, maar ze zag me eerder als een zoon.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Veel jongere partners Empty
BerichtOnderwerp: Re: Veel jongere partners   Veel jongere partners I_icon_minitimedi mei 27, 2008 9:42 pm

katertje schreef:
Interessant. Bedoel je dan lichamelijke of geestelijke rijpheid? En kan jij een vrouw van 80 ook sexy vinden? Waar ligt het optimum?

Ik bedoel eerder de geestelijke rijpheid, maar dat uit zich uiteraard ook in het lichamelijke.

Goh, moeilijk om daar een leeftijd op te plakken. Het heeft veel met uitstraling te maken... Ik zag laatst een prachtige vrouw in het zwembad toen ik met mijn dochter ging zwemmen: ze had lang wit haar en liep heel trots en met een glimlach rond in haar badpak. Ik denk dat ze zeker meer dan zeventig was, maar als je in haar ogen keek vergat je iedere notie van leeftijd. Ik heb er achteraf nog een toffe babbel mee gehad, en moest ik kunnen tekenen om zó te zijn als zij is op mijn 70ste... amai!

Ik probeerde me achteraf ook in te beelden wat soort mannen op deze vrouw zouden vallen, en ik zag eerder jongere mannen (50 - 70j of zo) dan haar voor ogen...

cat
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Veel jongere partners Empty
BerichtOnderwerp: Re: Veel jongere partners   Veel jongere partners I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Veel jongere partners
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» veel meer dan we denken
» Veel gestelde polyamore vragen
» polysaturation: How many partners is too many?
» Depressieve partners in polyamorie
» Tijd voor je verschillende partners

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
polyamory :: Forum-
Ga naar: