polyamory
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

polyamory

Het eerste Belgische polyamory forum
 
IndexPortalGalerijZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Duoblog

Ga naar beneden 
+4
Tinaa
alegria
PolyToo
Nerdnight
8 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
AuteurBericht
Nerdnight

Nerdnight


Man
Aantal berichten : 198
Leeftijd : 50
Woonplaats : Zeeland, NL
Puntensysteem : 4537
Registration date : 30-07-12

Duoblog Empty
BerichtOnderwerp: Duoblog   Duoblog I_icon_minitimedo dec 13, 2012 5:25 pm

Sinds een tjidje leven mijn partner en ik polyamoreus. Dat ging (en gaat) niet altijd even gemakkelijk. We zijn daarover samen gaan bloggen en ik heb de site zojuist online gezet:

http://www.jut-en-jul.eu/

De inhoud is er, maar de opmaak van de site is nog niet veel. Prioriteiten hè Wink

Wij zijn nog niet eerder een site tegengekomen waarop beide partners bloggen, wij doen dat wel. Zo zou je als lezer een hoop dingen "van beide kanten" kunnen bekijken.
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6739
Registration date : 24-02-08

Duoblog Empty
BerichtOnderwerp: Re: Duoblog   Duoblog I_icon_minitimevr dec 14, 2012 6:16 am

Fantastisch!
Nederlandstalige blog!

Een van de plezante dingen die je kan doen is openlijk flirten met elkaar via de blog. Razz
Het is interessant om te praten over de problemen die je mee maakt maar het is nog veeel interessanter dat mensen zien dat jullie elkaar echt lief hebben want daar draait polyamorie echt om. Liefde. geek
Terug naar boven Ga naar beneden
alegria

alegria


Man
Aantal berichten : 595
Leeftijd : 65
Woonplaats : mechelen
Puntensysteem : 6300
Registration date : 01-03-08

Duoblog Empty
BerichtOnderwerp: Re: Duoblog   Duoblog I_icon_minitimevr dec 14, 2012 12:21 pm

Inderdaad een prachtig initiatief!

Ga ik eens wat tijd voor nemen 1 vd dagen. Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.chedera.be
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6739
Registration date : 24-02-08

Duoblog Empty
BerichtOnderwerp: Re: Duoblog   Duoblog I_icon_minitimeza dec 15, 2012 3:40 am

Mag ik die promoten bij bij Engelstalige sites?

Veel Nederlandstalige mensen luisteren naar Engelstalige podcasts en sites en het zou handig zijn indien ze ook ontdekken dat er een Nederlandstalige site is.
Terug naar boven Ga naar beneden
Nerdnight

Nerdnight


Man
Aantal berichten : 198
Leeftijd : 50
Woonplaats : Zeeland, NL
Puntensysteem : 4537
Registration date : 30-07-12

Duoblog Empty
BerichtOnderwerp: Re: Duoblog   Duoblog I_icon_minitimezo dec 16, 2012 6:41 pm

PolyToo schreef:
Mag ik die promoten bij bij Engelstalige sites?

Veel Nederlandstalige mensen luisteren naar Engelstalige podcasts en sites en het zou handig zijn indien ze ook ontdekken dat er een Nederlandstalige site is.

Natuurlijk mag je 'm promoten, graag zelfs Very Happy

Ik ben ondertussen hard aan het stoeien met het onderliggende systeem. Het opzetten van het systeem en de software was makkelijk, het netjes organiseren en tonen van inhoud is een heel ander vak...
Terug naar boven Ga naar beneden
alegria

alegria


Man
Aantal berichten : 595
Leeftijd : 65
Woonplaats : mechelen
Puntensysteem : 6300
Registration date : 01-03-08

Duoblog Empty
BerichtOnderwerp: Re: Duoblog   Duoblog I_icon_minitimema dec 17, 2012 3:47 pm

Nerdnight schreef:

het netjes organiseren en tonen van inhoud is een heel ander vak...

klinkt haast als in een polyrelatie Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.chedera.be
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6739
Registration date : 24-02-08

Duoblog Empty
BerichtOnderwerp: Re: Duoblog   Duoblog I_icon_minitimedi dec 18, 2012 12:31 am

De informatie is fantastisch!
Het toont perfect hoe polyamorie is in zijn ruwe vorm.

En niet de geromantiseerde versie maar gewoon open en eerlijk.





Terug naar boven Ga naar beneden
Nerdnight

Nerdnight


Man
Aantal berichten : 198
Leeftijd : 50
Woonplaats : Zeeland, NL
Puntensysteem : 4537
Registration date : 30-07-12

Duoblog Empty
BerichtOnderwerp: Re: Duoblog   Duoblog I_icon_minitimewo dec 19, 2012 1:34 pm

Er staan 2 nieuwe blogs klaar die allebei kijken naar het probleem van het verdelen van tijd en aandacht:

http://www.jut-en-jul.eu/node/21
en
http://www.jut-en-jul.eu/node/22

Nu nog eens kijken hoe ik dit een beetje overzichtelijk kan groeperen Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
alegria

alegria


Man
Aantal berichten : 595
Leeftijd : 65
Woonplaats : mechelen
Puntensysteem : 6300
Registration date : 01-03-08

Duoblog Empty
BerichtOnderwerp: Re: Duoblog   Duoblog I_icon_minitimedo dec 20, 2012 12:36 pm

tnxx
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.chedera.be
Tinaa

Tinaa


Vrouw
Aantal berichten : 14
Leeftijd : 56
Woonplaats : Den Bosch
Puntensysteem : 4181
Registration date : 12-12-12

Duoblog Empty
BerichtOnderwerp: Re: Duoblog   Duoblog I_icon_minitimevr dec 21, 2012 2:19 pm

Nerdnight schreef:


Nu nog eens kijken hoe ik dit een beetje overzichtelijk kan groeperen Smile

Kan je een beetje opschieten dan? Laughing . Ik ben erg nieuwsgierig van aard. En nu is de 'site in onderhoud'
lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Nerdnight

Nerdnight


Man
Aantal berichten : 198
Leeftijd : 50
Woonplaats : Zeeland, NL
Puntensysteem : 4537
Registration date : 30-07-12

Duoblog Empty
BerichtOnderwerp: Re: Duoblog   Duoblog I_icon_minitimevr dec 21, 2012 4:52 pm

Tinaa schreef:
Kan je een beetje opschieten dan? Laughing . Ik ben erg nieuwsgierig van aard. En nu is de 'site in onderhoud'
lol!

Oeps, dat was niet de bedoeling. Gefixt, de wereld kan er weer bij Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6739
Registration date : 24-02-08

Duoblog Empty
BerichtOnderwerp: Re: Duoblog   Duoblog I_icon_minitimema dec 24, 2012 6:09 am

Citaat :
Omdat ze de laatste tijd voortdurend worstelt met het verdelen van haar tijd en aandacht, lijkt ze te overwegen Herman voorlopig "in de ijskast" te zetten. Niet omdat ze dat wil, maar omdat ze vindt niet aan zijn verwachtingen te kunnen voldoen, of aan de mijne. Met Herman van het prioriteitenlijstje af, zou ze zich gemakkelijker voelen, lijkt ze te denken.

PW 343: The care and feeding of non-primaries
http://polyweekly.com/2012/12/pw-343-the-care-and-feeding-of-non-primaries/
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6739
Registration date : 24-02-08

Duoblog Empty
BerichtOnderwerp: Re: Duoblog   Duoblog I_icon_minitimema dec 24, 2012 6:12 am

Ik vind je blog fantastisch.
Het heeft een enorm duidelijk beeld van polyamory.
--> Niet allemaal rozengeur en maneschijn. Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6739
Registration date : 24-02-08

Duoblog Empty
BerichtOnderwerp: Re: Duoblog   Duoblog I_icon_minitimedi dec 25, 2012 6:10 am

Ik heb een vraag van de Minx:
Ik had gevraagd om jouw link te promoten, maar ze is een beetje bezorgd omdat er drama in voor komt die een negatief beeld van Polyamorie kan weergeven. Ik heb de indruk dat jullie bruut eerlijk willen zijn en niet alles in een over-romantische manier wil promoten.

Haar reactie:
Citaat :
Great to hear from you! And I do know there are quite a few poly folks in the Netherlands, if my email inbox is any indication.

I read the translation of the blog, and it gave me pause. It seems like a lot of hopelessness, negative emotions and drama rather than something that is positive or instructional. I hate to promote it actively, since it presents a rather frightening and drama-ridden view of polyamory (at least in the English translation). But I have to ask: what does "I stand with my mouth full of teeth" mean? It must be an idiomatic expression translated literally!
Terug naar boven Ga naar beneden
Tinaa

Tinaa


Vrouw
Aantal berichten : 14
Leeftijd : 56
Woonplaats : Den Bosch
Puntensysteem : 4181
Registration date : 12-12-12

Duoblog Empty
BerichtOnderwerp: Re: Duoblog   Duoblog I_icon_minitimedi dec 25, 2012 11:07 pm

Interessant om te lezen Nerdnight.
Ik ga jullie volgen.

Is het misschien ook nog een idee om (nederlandstalige) links er in te zetten over polyamorie?


Terug naar boven Ga naar beneden
Nerdnight

Nerdnight


Man
Aantal berichten : 198
Leeftijd : 50
Woonplaats : Zeeland, NL
Puntensysteem : 4537
Registration date : 30-07-12

Duoblog Empty
BerichtOnderwerp: Re: Duoblog   Duoblog I_icon_minitimevr dec 28, 2012 2:14 am

@PolyToo Hmm, zo erg is het toch allemaal niet? Lijkt me geen dramatisch verhaal, gewoon de realiteit. Als dit mensen zou afschrikken om polyamorie te overwegen, is dat misschien maar goed: bezint eer ge begint Wink

Als Minx zich tot doel heeft gesteld om zieltjes te winnen, moet ze dit inderdaad maar niet actief promoten. Ik zet daar dan wel mijn vraagtekens bij, want hoeveel schade kan je aanrichten als je mensen met een verkeerd beeld een pad op lokt waar ze eigenlijk niets te zoeken hebben..?

Maar nogmaals, zoveel drama en ellende staat er toch niet in zeker?

@Tinaa Dat is een van de dingen die ik wil gaan doen. Ik heb de afgelopen weken niet heel veel tijd gehad om te knutselen, maar het gaat komen.
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6739
Registration date : 24-02-08

Duoblog Empty
BerichtOnderwerp: Re: Duoblog   Duoblog I_icon_minitimevr dec 28, 2012 4:46 am

Nerdnight ik vind het perfect je blog.

Het geeft aan dat polyamorie niet zoiets simpel en romantisch is.
Als je er niet klaar voor bent, blijf er dan weg totdat je klaar voor bent want je gaat verongelukken.

Ik ga altijd aan mensen aan wie ik vertel dat ik poly ben de waarschuwing geven dat ze er niet moeten aan beginnen. Ik doe dat bewust want ik wil dat ze zeker nadenken of het wel waard is om dat risico te nemen. Ik wil ze wakker schudden en laten beseffen dat polyamorie niet betekent dat je automatisch trios zal hebben met 2 partners. En dat de kans zelfs heel groot is dat de vrouwelijke partner sneller iemand zal hebben dan jij als man. Diegene de toch de moed verzamelen ga ik wel helpen :-)

Nu wat drama en ellende betreft. Minx heeft google translate gebruikt om te begrijpen wat er staat. Je verliest de kleine nuances dat aangeeft wat je echt bedoelt. En de cultuur speelt ook een rol. Voor mij als Belg klinken de Nederlanders ook harder dan wat ik gewoon ben. Maar je web blog vind ik zeker fantastisch.
Terug naar boven Ga naar beneden
alegria

alegria


Man
Aantal berichten : 595
Leeftijd : 65
Woonplaats : mechelen
Puntensysteem : 6300
Registration date : 01-03-08

Duoblog Empty
BerichtOnderwerp: Re: Duoblog   Duoblog I_icon_minitimevr dec 28, 2012 3:22 pm

PolyToo schreef:

Ik ga altijd aan mensen aan wie ik vertel dat ik poly ben de waarschuwing geven dat ze er niet moeten aan beginnen. Ik doe dat bewust want ik wil dat ze zeker nadenken of het wel waard is om dat risico te nemen. Ik wil ze wakker schudden en laten beseffen dat polyamorie niet betekent dat je automatisch trios zal hebben met 2 partners.

Ik vind het uiteraard prima dat we mensen 'waarschuwen' voor PA, zeker in de zin dat het helemaal niet makkelijk is je intimiteit op verschillende mensen af te stemmen. Alle emoties worden versterkt met een factor 2, 3, 4.... dus ook negatieve dingen als jaloezie, angst, twijfel, onzekerheid enz.

Maar om nu te gaan zeggen dat men er beter niet aan begint vind ik een brug te ver. Zo lijkt het alsof we zelf niet gelukkig zijn met ons polyleven, alsof er bijna alleen maar negatieve dingen uit voortkomen!

En over trio's, of seks in het algemeen, beginnen we al helemaal niet, tenzij men daar vragen over heeft. Als het over meervoudige liefde gaat, wil men maar al te graag de spectaculaire toer op, dus de erotische kant. Dat zie je ook veel te vaak in de media. Dus wij willen dat graag wat afzwakken (zonder te doen alsof het onbelangrijk zou zijn) door zoveel mogelijk over andere aspecten te praten.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.chedera.be
GewoonGenieten

GewoonGenieten


Vrouw
Aantal berichten : 81
Leeftijd : 41
Woonplaats : Oost-Vlaanderen
Puntensysteem : 5181
Registration date : 02-06-10

Duoblog Empty
BerichtOnderwerp: Re: Duoblog   Duoblog I_icon_minitimevr dec 28, 2012 7:58 pm

Super! Thanks for the blog!

groetjes
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6739
Registration date : 24-02-08

Duoblog Empty
BerichtOnderwerp: Re: Duoblog   Duoblog I_icon_minitimeza dec 29, 2012 5:38 am

alegria schreef:

Maar om nu te gaan zeggen dat men er beter niet aan begint vind ik een brug te ver. Zo lijkt het alsof we zelf niet gelukkig zijn met ons polyleven, alsof er bijna alleen maar negatieve dingen uit voortkomen!
Het creëert een drempel voor die mensen.
Ze komen met de voeten terug op de grond.

Polyamory kan een enorm zware terugslag geven als je getrouwd ben en kinderen hebt en uiteindelijk op een vechtscheiding uitdraaien.
Polyamory kan ook betekent dat een ander niet poly, er met jouw lief van door gaat.

De stap naar polyamorie de hele eerste keer is een hele grote gok.
Je kan niet voorspellen hoe jij of je partner zal reageren als het daadwerkelijk gebeurt en ze beseffen dat je daadwerkelijk seks zou kunnen of al gehad hebt met die ander.

Polyamory is fantastisch, ik zou niet meer zonder kunnen. Ik kan gewoon vrijuit tegen mijn partner vertellen als ik verliefd word op een andere en ik garandeer je dat dit zeer veel gebeurt. En mijn partner heeft ook de vrijheid om te vertellen over iedereen die die zij ziet zitten. En ze weet heel goed dat ik haar er heel sterk in steunen. Als poly heb ik niet het gevoel dat ik verlies of te kort geschoten heb als mijn partner op iemand anders verliefd word. En ik aanvaard het dat ik haar zelfs zal los laten als ze dat vraagt. En dit is al meerder keren gebeurd in mijn leven. En toen wist ik nog niets van polyamory af.

Mijn eigen relatie met mijn primaire is enorm rijker en dieper geworden na mijn eerste poly ervaring.
En moest ik de tijd en energie hebben voor een kwalitatieve secundaire dan zou ik dat zeker doen.
En wie weet in de toekomst. Het is geen wedstrijd.

Maar je moet eerst door die vuurlinie en niet iedereen haalt het.
En onvoorbereid door die vuurlinie gaan is pure zelfmoord.

Terug naar boven Ga naar beneden
alegria

alegria


Man
Aantal berichten : 595
Leeftijd : 65
Woonplaats : mechelen
Puntensysteem : 6300
Registration date : 01-03-08

Duoblog Empty
BerichtOnderwerp: Re: Duoblog   Duoblog I_icon_minitimeza dec 29, 2012 12:42 pm

PolyToo schreef:

Polyamory kan een enorm zware terugslag geven als je getrouwd ben en kinderen hebt en uiteindelijk op een vechtscheiding uitdraaien.
Polyamory kan ook betekent dat een ander niet poly, er met jouw lief van door gaat.

Denk je niet dat daar dan meestal andere dingen aan de hand waren en dat PA 'alleen maar' de trigger was?

PolyToo schreef:

Maar je moet eerst door die vuurlinie en niet iedereen haalt het.
En onvoorbereid door die vuurlinie gaan is pure zelfmoord.

Het blijft een moeilijk pad maar ik vind toch dat je het te negatief voorstelt. Het lijkt bijna iets voor de 'happy few', terwijl 'houden van' vgs mij nu net voor iedereen kan.
Maar de achtergronden en omgangsvormmen kunnen heel verschillend zijn en daar wringt meestal het schoentje denk ik.
Zoals ik hierboven al schrijf: er spelen soms hele rare (relationele) dingen waarom men in PA stapt, en dat heeft men niet altijd door van zichzelf. En dan is PA de (zoveelste) poging om dat allemaal op te lossen of te vergeten. Dat werkt natuurlijk zelden.

Volgens mij is het bij PA niet anders dan bij andere relatievormen: hoe goed ken je jezelf, je verwachtingen, je angsten, je behoeften, je pijnen, enz? En hoe helder wil/kan je die overbrengen op je partner, zonder claimen, zonder projectie, zonder verborgen agenda? Uiteraard lukt dat nooit 100% maar je moet er wel heel bewust aan willen werken. En natuurlijk wordt dat des te moeilijker wanneer er meerdere spelers tegelijk betrokken zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.chedera.be
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6739
Registration date : 24-02-08

Duoblog Empty
BerichtOnderwerp: Re: Duoblog   Duoblog I_icon_minitimeza dec 29, 2012 9:20 pm

alegria schreef:

Denk je niet dat daar dan meestal andere dingen aan de hand waren en dat PA 'alleen maar' de trigger was?
Ja natuurlijk spelen hier andere zaken een rol die niets te maken heeft met polyamory.
Het probleem ontstaat als je polyamory promoot als een of ander alternatief middeltje om je relatie op te krikken aan mensen die er helemaal niet geschikt voor zijn.

Shira van pedestrian polyamory, noemt zichzelf de polynator.
Het feit dat ze vertelt over polyamory triggert mensen hun nieuwsgierigheid naar polyamory.
Aan de ene kant heeft ze het moeilijk mee omdat het woord "polyamory" relaties kan vernietigen. Mensen gaan onbezonnen experimentere.
Aan de andere kant beseft ze ook dat als ze er niet over spreekt er een hele hoop mensen zullen zijn die zich ongelukkig voelen in een monogame relatie omdat ze nog nooit gehoord hebben over polyamory. Het is een van de podcasts, ik weet niet meer welke.
http://www.lifeontheswingset.com/category/podcast/pedestrian-polyamory/

alegria schreef:

Het blijft een moeilijk pad maar ik vind toch dat je het te negatief voorstelt. Het lijkt bijna iets voor de 'happy few', terwijl 'houden van' vgs mij nu net voor iedereen kan.
Niet negatief maar realistisch.
In een perfecte wereld zou waarschijnlijk 50+% mensen poly zijn. Ze zijn er mee opgegroeid.
Maar we leven niet in een perfecte wereld. Polyamory betekent een enorm grote leercurve en enorm grote negatieve druk door je omgeving.
We zijn pioniers hier in België. Polyamorie staat op het niveau van de jaren 80 voor de homobeweging.

Mensen die opgroeien in deze monogame maatschappij zijn gebrainwasht dat monogamie de enige mogelijkheid.
90% van de problemen in de polyamorie wordt veroorzaakt omdat je monogame waarden binnen de polyamorie wilt behouden. Je associeert het feit dat je partner iemand anders wilt, als verlies en dat je te kort bent geschoten.
En je monogame omgeving zal je onder druk zetten dat je niet zomaar toelaat dat de andere je lief zomaar afpakt.

Je kan polyamorie niet promoten als het eindresultaat is dat je een slachtveld van mislukte polyrelaties achterlaat omdat je het te romantisch voorstelt en die mensen er onvoorbereid aan beginnen.

Polyamory gaat veel verder dan zomaar "New age" ideeën van liefde naar iedereen toe.
In New Age groepen, dat knuffelen met iedereen is en blijft oppervlakkig.
Veel van die New Age mensen gaan in schok als hun partner verder gaan dan zomaar knuffelen en er echte verliefdheid en zelfs seks aan te pas komt.
Niet iedereen is geschikt voor polyamorie. Veel mensen wel maar zeker niet iedereen.

Terug naar boven Ga naar beneden
alegria

alegria


Man
Aantal berichten : 595
Leeftijd : 65
Woonplaats : mechelen
Puntensysteem : 6300
Registration date : 01-03-08

Duoblog Empty
BerichtOnderwerp: Re: Duoblog   Duoblog I_icon_minitimema dec 31, 2012 2:26 pm

PolyToo schreef:

Het probleem ontstaat als je polyamory promoot als een of ander alternatief middeltje om je relatie op te krikken aan mensen die er helemaal niet geschikt voor zijn.

Je spreekt regelmatig van 'promoten', ik denk dat we daar op een verschillend spoor zitten.
Ik zou zelf PA nooit willen promoten, net zo min als enige andere relatievorm trouwens. Mensen moeten voor zichzelf bepalen welke keuzes ze maken, zeker voor zulke fundamentele dingen.
Als iemand er meer wil over weten, echt wil horen hoe ik erover denk en het beleef, dan wil ik dat heel graag delen. En dan ga ik zeker niet de moeilijke of pijnlijke kanten verzwijgen. Al krijg ik wel eens het verwijt dat ik mensen wil overtuigen omdat ik er blijkbaar soms nogal heftig en enthousiast over praat Wink .

Een middeltje om je relatie op te krikken is het zeker niet, daar heb je 100% gelijk in. Maar ik heb ook niet het geveol dat dat zo vaak gebeurt. Mensen die daarop uit, kiezen vgs mij meer voor swingen (of andere erotische fantasieën) of vreemdgaan. Wat natuurlijk ook zelden werkt.

Over dat 'geschikt zijn voor PA' ben ik ook heel voorzichtig. Wat is geschikt zijn? Zoals zoveel dingen is het een leerproces, met veel vallen en opstaan, maar wel een proces dat je moet gaan om te weten of het je echt iets bijbrengt. Je kan er nog zoveel over lezen, uren over praten enz enz.... de praktijk is toch altijd anders. Dat iedereen van meer dan 1 persoon tegelijk kan houden lijkt me vrij evident. Hoe je daar dan mee omgaat is heel erg verschillend, bijna onvoorspelbaar.
Het doet me wel een beetje denken aan kinderen op de wereld zetten. Sommige mensen zeggen wel eens 'ik kan dat niet' of 'ik ben er nog niet klaar voor'. Akkoord, er zijn bepaalde fundamentele voorwaarden die moeten vervuld zijn, maar wie is daar ooit echt klaar voor? Pas als je kinderen hebt, leer je wat het (niet) is om ouder te zijn. En het loopt NOOIT zoals je had verwacht of gehoopt. Maar met wat goede wil en ondersteuning kom je door de moeilijkste situaties.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.chedera.be
Nerdnight

Nerdnight


Man
Aantal berichten : 198
Leeftijd : 50
Woonplaats : Zeeland, NL
Puntensysteem : 4537
Registration date : 30-07-12

Duoblog Empty
BerichtOnderwerp: Re: Duoblog   Duoblog I_icon_minitimewo jan 02, 2013 1:49 pm

Een heel gelukkig nieuw jaar toegewenst! Dat de liefde maar vrijuit mag stromen.

Jut heeft alvast haar eerste blog van 2013 geplaatst:

http://www.jut-en-jul.eu/node/23
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6739
Registration date : 24-02-08

Duoblog Empty
BerichtOnderwerp: Re: Duoblog   Duoblog I_icon_minitimewo jan 02, 2013 9:24 pm

Nerdnight schreef:
Een heel gelukkig nieuw jaar toegewenst! Dat de liefde maar vrijuit mag stromen.

Jut heeft alvast haar eerste blog van 2013 geplaatst:

http://www.jut-en-jul.eu/node/23
Pas online en al 24 keer gelezen :-) :-) :-)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Duoblog Empty
BerichtOnderwerp: Re: Duoblog   Duoblog I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Duoblog
Terug naar boven 
Pagina 1 van 5Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
polyamory :: links-
Ga naar: