Ok, een paar van mijn posts gaat over polyamorie en een negatieve associatie met sex.
Maar dat wil niet zeggen dat er ook positieve zaken zijn.
Ook al is bij polyamorie sex optioneel en kan je een perfecte polyrelatie hebben zonder sex, kans is groot dat er uiteindelijk wel sex bij zal komen.
Ik zou zeker geen relatie willen waarbij er nooit sex in bij komt. Ik zou de passie missen.
Sex is fantastisch!
Op de Nederlandse forums zal je regelmatig bdsm tegen komen, en het zal een indruk geven dat polies alles met bdsm maar dat is niet zo.
Wat waarschijnlijk gebeurt is dat mensen die al bezig zijn met bdsm automatisch al open staan voor polyamorie.
Kans is ook groot dat mensen die je tegen komt in de polyamorie ook regelmatig gaan swingen en aan partnerruil zullen doen.
Dat is werkelijkheid. Dit zijn waarschijnlijk ook mensen die vanuit die openheid in de polyamorie terecht komen.
En het is een fantastische ervaring als je sex kan hebben met beide partners op hetzelfde moment. De droom van elke man.
Het kan zelfs de passie binnen een koppel verhogen omdat men dan een vorm van concurentie krijgen en dus de beide partners extra moeite doen. :-)
Ook het voordeel om met verschillende van je partners naar de sauna gaat kan heel plezierig zijn. (ik heb het hier over sauna met bekenden, niet over een meeting met onbekenden in een sauna)
Volgens mij is dus binnen de polyamorie sex juist nog meer fantastisch!