Volledig mee eens PolyToo,
Ik spreek alleen uit eigen ervaring maar er zijn nog te veel mensen die een verkeerd gedacht hebben over polyamory-relatie's.
Ik merk dat nu zelf ook.
Mensen bekijken me raar als we zeggen dat we een relatie hebben met 3.
Ze snappen het niet of ze reageren van " van wie hou je dan het meest??"
Ik blijf het uitleggen met een super stom voorbeeld: " ik heb 2 paar schoenen die me allebei op hun manier zalig goed zitten. Ik zou ze liefst elke dag allebei dragen maar dat gaat niet , dus draag ik 1 schoen van elk paar, al lijkt het geen zicht ik voel me er goed bij"
Het is mss een stomme vergelijking maar zo snappen de mensen het wel een beetje.
Ook als ik zeg dat mijn mannen elkaar graag zien hebben de mensen meteen een verkeerd beeld over de situatie.
Meteen denken ze dat mijn mannen sex hebben met elkaar en dat we "orgieen " houden in onze slaapkamer
Mijn mannen hebben geen sexuele relatie met elkaar maar kussen elkaar wel op de lippen en geven elkaar een dikke knuffel ( vaak ook in het openbaar) als begroeting of bij het weggaan.
Wat mensen niet snappen is dat oprechte liefde niet altijd moet geuit worden in sex.
We blijven de mensen te woord staan al ze vragen hebben maar gaan het ook niet mooier maken dat het is. Het blijft een relatie dus onrustige momenten zijn normaal, maar praten, eerlijkheid en openheid zijn wel goede punten om niet vast te roesten op een probleem.