polyamory
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

polyamory

Het eerste Belgische polyamory forum
 
IndexPortalGalerijZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Een verhaal over liefde

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast




Een verhaal over liefde Empty
BerichtOnderwerp: Een verhaal over liefde   Een verhaal over liefde I_icon_minitimema dec 08, 2008 3:31 pm

Mijn ex vriend had de nederlandse PA site ontdekt. Hij riep op mij en zei dat moet je eens lezen. Het was een hele boterham. Ik dacht : hola wat is dat hier. Ik had niet direct een mening erover, maar hoe meer ik er over nadacht, hoe meer ik me er in kon vinden. We spraken erover en ik had geen bezwaar dat hij met andere vrouwen afsprak. Hij was mijn bezit niet, hij was een vrij man. Ik gaf hem vertrouwen, maar kreeg wantrouwen in de plaats. Het liep compleet fout. Om een lang verhaal kort te maken. Toch heb ik nergens spijt van. Want die beslissingen toen kwamen recht uit mijn hart. Ik zal nooit PA met de vinger wijzen voor het mislukken van mijn relatie. Het was mijn ex die het niet goed begrepen had. Ik had zo'n mooie jaren met hem beleefd, maar een crisis die amper 2.5 maand duurde deed ons de das om.

Ik was amper single of ik werd opnieuw verliefd. Toen wist ik dat ik ook poly was. Want ik hield ook nog steeds van mijn ex vriend. Maar ook de gevoelens voor mijn nieuwe vriend waren vrij intens. Ik heb toen een gedicht geschreven : Ik hou van 2 mannen. Lang voor dat boek met dezelfde titel.

Ik ben nu bijna even lang samen met mijn vriend, als met mijn ex vriend destijds. Voor mij zijn zij nog steeds de mannen van mijn leven. Ik vind het al bijzonder dat ik zo'n mooie liefdes met twee verschillende mannen heb beleefd. Daarom ligt mijn lat hoog. Ik wil geen polyvriendje, om te zeggen kijk ik heb ook een polyvriendje. Het gaat mij om de liefde. Ik functioneer in een mono relatie even goed als in een polyrelatie. Ik heb vroeger ook nog andere liefdes gekend, was zelfs ooit kort getrouwd. Maar dat ging belange niet zo diep. Mijn ex en huidige vriend zijn bijzonder liefdevolle mensen. Het voelt gewoon fantastisch cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Linde

Linde


Vrouw
Aantal berichten : 527
Leeftijd : 55
Woonplaats : Nederland
Puntensysteem : 6006
Registration date : 18-06-08

Een verhaal over liefde Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een verhaal over liefde   Een verhaal over liefde I_icon_minitimema dec 08, 2008 4:54 pm

Mooi verhaal Snoes, ontroerend! queen
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Een verhaal over liefde Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een verhaal over liefde   Een verhaal over liefde I_icon_minitimema dec 08, 2008 5:42 pm

Ja, ik dacht laat ik eens wat meer vertellen over hoe ik PA leerde kennen en hoe ik er tegen over sta. Omdat het nu 5 jaar geleden is, denk ik er meer aan terug. Ik heb het dan nog kort gehouden. Met alle teksten die ik in die woelige periode schreef, kan ik makkelijk een boek vullen. Het blijft mij raken als ik het terug lees. Polyamory als een inspiratiebron Wink

Ik verwijt mijn ex vriend niks. Het was voor hem ook een sprong in het duister. Hij mistte kennis en ervaring. Mss moest het gewoon foutlopen. Hem loslaten was pijnlijk, maar voelde ook juist aan. Ik denk dat ik in mijn achterhoofd altijd heb geweten dat dat ooit zou komen. Ken je dat liedje "Someone new" van Heather Nova en Escobar? Dat was precies hoe wij het voelden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Linde

Linde


Vrouw
Aantal berichten : 527
Leeftijd : 55
Woonplaats : Nederland
Puntensysteem : 6006
Registration date : 18-06-08

Een verhaal over liefde Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een verhaal over liefde   Een verhaal over liefde I_icon_minitimema dec 08, 2008 6:44 pm

Nee ik kende die niet, maar als ik naar de tekst kijk dan kan ik me het goed voorstellen!

Youtube-clip en tekst:
http://www.clipmachine.be/archief/p/detail/eskobar-someone-new-feat-heather-nova

Goed dat je niet met verwijten bent blijven zitten; soms schijnen dingen zo te moeten lopen zoals ze lopen... makkelijk is dat niet Neutral

Het leven blijft een leerproces hè, we raken nooit uitgeleerd Rolling Eyes Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Evy
Admin
Evy


Vrouw
Aantal berichten : 646
Leeftijd : 42
Woonplaats : Zedelgem
Puntensysteem : 6073
Registration date : 24-02-08

Een verhaal over liefde Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een verhaal over liefde   Een verhaal over liefde I_icon_minitimema dec 08, 2008 7:13 pm

brrr kippenvelmoment..

wat herken ik mezelf in dit...ik kan er een heel verhaal over vertellen maar (nog)niet hier... ik hou het voor het moment nog liever voor mezelf (heb het zelf nog niet helemaal verwerkt).. misschien op een meeting.. wie weet Smile

('k weet dat als m'n ventjes dit gaan lezen ze een heleboel vragen op me zullen afvuren.. en ik hoop écht dat ze dit niet doen.. als ik er klaar voor ben zal ik er zelf wel over praten.. x x x)
Terug naar boven Ga naar beneden
https://polyamory.actieforum.com
Evy
Admin
Evy


Vrouw
Aantal berichten : 646
Leeftijd : 42
Woonplaats : Zedelgem
Puntensysteem : 6073
Registration date : 24-02-08

Een verhaal over liefde Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een verhaal over liefde   Een verhaal over liefde I_icon_minitimema dec 08, 2008 7:19 pm

snoes.; ik kan me inbeelden dat dit héél moeilijk moet (geweest) zijn
zie je je ex nog?
groetjes
Terug naar boven Ga naar beneden
https://polyamory.actieforum.com
Gast
Gast




Een verhaal over liefde Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een verhaal over liefde   Een verhaal over liefde I_icon_minitimema dec 08, 2008 7:38 pm

snoeperke schreef:
snoes.; ik kan me inbeelden dat dit héél moeilijk moet (geweest) zijn
zie je je ex nog?
groetjes

Maar gelukkig had ik een nieuwe liefde die mij volledig begreep. Alléé die heb ik nog steeds. Omdat ik dat met hem kon delen, dat heeft onze band enorm versterkt. Dat is iets wat ik nooit zal vergeten.

Nee, nu heb ik geen contact meer mijn ex. Dat is zijn keuze geweest. Hij vond het blijkbaar niet kunnen, nog bevriend zijn met mij terwijl hij met zijn nieuwe vriendin ging samen wonen. Hij heeft terug voor een mono relatie gekozen. Ik weet wel dat ze intussen een kindje hebben. De tijd staat niet stil.
Terug naar boven Ga naar beneden
Evy
Admin
Evy


Vrouw
Aantal berichten : 646
Leeftijd : 42
Woonplaats : Zedelgem
Puntensysteem : 6073
Registration date : 24-02-08

Een verhaal over liefde Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een verhaal over liefde   Een verhaal over liefde I_icon_minitimema dec 08, 2008 7:45 pm

lap, nu zit ik met dat liedje in m'n hoofd Rolling Eyes
Terug naar boven Ga naar beneden
https://polyamory.actieforum.com
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6737
Registration date : 24-02-08

Een verhaal over liefde Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een verhaal over liefde   Een verhaal over liefde I_icon_minitimedi dec 09, 2008 1:45 am

Snoes schreef:
Mijn ex en huidige vriend zijn bijzonder liefdevolle mensen. Het voelt gewoon fantastisch cheers
Ik krijg er hier heel warm van! cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Linde

Linde


Vrouw
Aantal berichten : 527
Leeftijd : 55
Woonplaats : Nederland
Puntensysteem : 6006
Registration date : 18-06-08

Een verhaal over liefde Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een verhaal over liefde   Een verhaal over liefde I_icon_minitimedi dec 09, 2008 2:12 am

PolyToo schreef:
Snoes schreef:
Mijn ex en huidige vriend zijn bijzonder liefdevolle mensen. Het voelt gewoon fantastisch cheers
Ik krijg er hier heel warm van! cheers
Een verhaal over liefde H025


Aaaaaaaaaaahhhw how sweet Een verhaal over liefde A115
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Een verhaal over liefde Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een verhaal over liefde   Een verhaal over liefde I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Een verhaal over liefde
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Ons verhaal in de flair
» Liefde en vriendschap
» Verhaal in nieuw (Nederlands) blad Maria Nr.1 sept/okt 2008
» neuken met andere vent
» Jaloersheid

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
polyamory :: Forum-
Ga naar: