polyamory
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

polyamory

Het eerste Belgische polyamory forum
 
IndexPortalGalerijZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Liefde en vriendschap

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6743
Registration date : 24-02-08

Liefde en vriendschap Empty
BerichtOnderwerp: Liefde en vriendschap   Liefde en vriendschap I_icon_minitimema jul 21, 2008 4:24 am

In de laatste jaren, en waarschijnlijk door de vele alternatieve ideeen die nogal veel mensen doordringen, wordt vriendschap en liefde nogal sterk asoccieerd maar is dat wel zo.

Diegene die op het valentijssymposium was van Ageeth kreeg van een professor te horen dat die begrippen serieus veranderd zijn. (ik ken het niet letterlijk meer)

In de jaren 50 had je een man en daar was geen plaats voor een vriend. Waarom zou je vrienden hebben als je een man had? Vrienden waren een bedreiging voor die relatie.

Nu later veranderde dat dat je buiten je lief/man ook nog vrienden had.

Nog later was je blij als je man ook je vriend werd.

En nu wordt gewoon verwacht dat je man ook je vriend is.

Nu keer terug naar 2003 en ik toen mijn lief op dat moment wat ik vor haar was, dan zei ik dat ze mijn beste vriendin was. groot was mijn verbazing, dat ze in huilen uitbarstte want ze wou min vriendin niet zijn maar mijn lief/vrouw! Ik was verrast want voor mij was dat juist de grootste eer die je aan je partner kon wensen. En toen probeerde ze me het verschil uit te leggen wat vriendschap is en wat liefde. Op dat moment verstond ik haar niet wat het verschil was.

Maar met mijn huidige partner weet ik nu wel heel groot het verschil, liefde is honderduizenden keren intenser dan vriendschap. Ik kan urenlang naar haar kijken en niet beu worden. Ik heb steeds de zin om bij haar te gaan zitten als het reklame is, of als het een film serie is. Ik word haar nooit moe en beu. En ze geeft intense liefde terug, je voelt dat gewoon. Als ik in bed kruip gaat ze spontaan haar arm rondom mij leggen, terwijl ze het de dag erop niet herinnert. Ze zingt, ze danst, ze is echt gelukkig, ieder moment van de dag.

Nu, ik heb ooit gehoord van iemand op de radio dat je in je leven veel mensen zal tegen komen en je zal denken dat die vrienden zijn, maar als je op je sterfbed kan zeggen dat je 1 of 2 echte vrienden hebt gehad, dan heb je een fantastisch leven gehad. De meeste mensen komen nooit een echte vriend tegen in hun leven. En ik geloof dat die persoon gelijk had.
Terug naar boven Ga naar beneden
Linde

Linde


Vrouw
Aantal berichten : 527
Leeftijd : 55
Woonplaats : Nederland
Puntensysteem : 6012
Registration date : 18-06-08

Liefde en vriendschap Empty
BerichtOnderwerp: (dit deeltje gaat over liefde...)   Liefde en vriendschap I_icon_minitimevr jul 25, 2008 5:17 pm

Liefde is iets wonderbaarlijks.
Je hoeft het nooit van de één af te pakken om het aan de ander te kunnen geven.
Er is altijd meer dan genoeg voor iedereen.

Pamela J. de Roy



(Uit het boek: Balsem voor de Ziel 4,
Vrolijke, hartverwarmende, spirituele
en inspirerende verhalen voor iedereen)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Liefde en vriendschap Empty
BerichtOnderwerp: Re: Liefde en vriendschap   Liefde en vriendschap I_icon_minitimema aug 11, 2008 12:12 pm

Een echt vriendschap kan heeel diep gaan hoor .. men spreekt wel eens van soulmates. Sinds ik gescheiden ben kan ik stellen dat mijn vriendschappen veel closer en dieper aanvoelen dan daarvoor. Toen bleek ik vooral om te gaan met mijn ex haar vrienden en verwaarloosde ik mijn eigen vriendschappen .. een reden is vaak soms ver te zoeken .. maar dat was niet het doel van deze draad (gelukkig). Ik voel nu duidelijk het verschil.

Ik kan nu zelfs emoties en gevoelens bespreekbaar maken ... iets wat ik tijdens mijn huwelijk helemaal niet kon. Mijn ex zou dit aangevoeld hebben als "emotioneel vreemdgaan" wat erger ingeschat werd als lichamelijk vreemdgaan.

En nu ... kan ik dus emotionele dingen bespreken en delen met enkele vrienden ... zonder me daar raar bij te voelen. Happy me cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Linde

Linde


Vrouw
Aantal berichten : 527
Leeftijd : 55
Woonplaats : Nederland
Puntensysteem : 6012
Registration date : 18-06-08

Liefde en vriendschap Empty
BerichtOnderwerp: Re: Liefde en vriendschap   Liefde en vriendschap I_icon_minitimema aug 11, 2008 7:02 pm

Dryade schreef:
.......
En nu ... kan ik dus emotionele dingen bespreken en delen met enkele vrienden ...
zonder me daar raar bij te voelen. Happy me cheers

hey, dat is dan toch maar iets wat je bereíkt hebt! Supersss! Liefde en vriendschap 389
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Liefde en vriendschap Empty
BerichtOnderwerp: Re: Liefde en vriendschap   Liefde en vriendschap I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Liefde en vriendschap
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Poly-Vriendschap
» intieme vriendschap versus polyamorie
» neuken met andere vent
» Jaloersheid
» Overspel in de liefde

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
polyamory :: Forum-
Ga naar: