polyamory
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

polyamory

Het eerste Belgische polyamory forum
 
IndexPortalGalerijZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Polyamory: liefdevol naar iedereen toe?

Ga naar beneden 
5 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6744
Registration date : 24-02-08

Polyamory: liefdevol naar iedereen toe? Empty
BerichtOnderwerp: Polyamory: liefdevol naar iedereen toe?   Polyamory: liefdevol naar iedereen toe? I_icon_minitimeza mei 31, 2008 1:26 am

Een van de zaken die opvalt op de Nederlandse polyamory forum is dat men polyamorie nogal snel koppelt aan de zogenaamde alternatieve instellingen van universele liefde naar iedereen en nog wat. Maar is dat wel nodig om polyamore te zijn? Kan ik niet liefdevol, open en eerlijk zijn naar al mijn partners toe maar een dok op de muil van iedereen geven die probeert om mijn lief af te nemen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Evy
Admin
Evy


Vrouw
Aantal berichten : 646
Leeftijd : 42
Woonplaats : Zedelgem
Puntensysteem : 6080
Registration date : 24-02-08

Polyamory: liefdevol naar iedereen toe? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Polyamory: liefdevol naar iedereen toe?   Polyamory: liefdevol naar iedereen toe? I_icon_minitimezo jun 01, 2008 1:38 pm

lol!
goeie formulering Wink

ik ben ook niet voor die universele liefde en blablabla..

wat natuurlijk wel "logisch" is, is dat mensen die zich daarmee bezighouden gemakkelijker omgaan met de leefwijze van polyamory...
of heb ik het verkeerd op?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://polyamory.actieforum.com
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6744
Registration date : 24-02-08

Polyamory: liefdevol naar iedereen toe? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Polyamory: liefdevol naar iedereen toe?   Polyamory: liefdevol naar iedereen toe? I_icon_minitimezo jun 01, 2008 2:16 pm

snoeperke schreef:
wat natuurlijk wel "logisch" is, is dat mensen die zich daarmee bezighouden gemakkelijker omgaan met de leefwijze van polyamory...
of heb ik het verkeerd op?
Vroeger dacht ik dat ook, maar de laatste jaren twijfel ik daar wel enorm aan. Het dubbel moraal heb ik al heel veel gezien bij die mensen. Mensen zijn alles behalve logisch. Wink
En sommigen van die mensen die zweven zoveel dat die nooit meer op de grond komen. Let op, het klinkt soms heel mooi en romantisch wat ze allemaal vertellen, maar het is pure SF!
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6744
Registration date : 24-02-08

Polyamory: liefdevol naar iedereen toe? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Polyamory: liefdevol naar iedereen toe?   Polyamory: liefdevol naar iedereen toe? I_icon_minitimedi jun 03, 2008 1:35 am

Een kleine aanvulling, zaterdag heb ik een goed gesprek gehad met Pasht en we hebben ook over het alternatieve gehad en ik moet toegeven dat dit een van de weinige mensen is die ik ken die zeer veel van het alternatieve weet en toch heel down to Earth is!

Ze noemen die een goede aarding. ;-)

In haar geval is het wel logisch dat ze met polyamorie bezig is en bij haar voel ik ook niet dat typisch dubbel moraal.

Nu op de Nederlandse forum lijkt het er toch op dat veel polies iets te maken hebben met het sociale of zijn geintereseerd in psychologie en het alternatieve. Ik weet niet hoped dat hier is.
Terug naar boven Ga naar beneden
Evy
Admin
Evy


Vrouw
Aantal berichten : 646
Leeftijd : 42
Woonplaats : Zedelgem
Puntensysteem : 6080
Registration date : 24-02-08

Polyamory: liefdevol naar iedereen toe? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Polyamory: liefdevol naar iedereen toe?   Polyamory: liefdevol naar iedereen toe? I_icon_minitimewo jun 04, 2008 10:43 am

PolyToo schreef:


Nu op de Nederlandse forum lijkt het er toch op dat veel polies iets te maken hebben met het sociale of zijn geintereseerd in psychologie en het alternatieve. Ik weet niet hoped dat hier is.

met het sociale.. als het gaat over bv beroepen.. dan kan ik zeggen dat ik in de sociale sector zit, m'n 2 ventjes daarentegen niet

het alternatieve.. ik ben er wel in geïntreseerd.. maar ik ga er m'n leven niet door laten bepalen, als je begrijpt wat ik bedoel Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
https://polyamory.actieforum.com
willemII

willemII


Man
Aantal berichten : 234
Leeftijd : 60
Woonplaats : Antwerpen
Puntensysteem : 5849
Registration date : 04-06-08

Polyamory: liefdevol naar iedereen toe? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Polyamory: liefdevol naar iedereen toe?   Polyamory: liefdevol naar iedereen toe? I_icon_minitimedo jun 05, 2008 1:42 am

PolyToo schreef:
Een van de zaken die opvalt op de Nederlandse polyamory forum is dat men polyamorie nogal snel koppelt aan de zogenaamde alternatieve instellingen van universele liefde naar iedereen en nog wat. Maar is dat wel nodig om polyamore te zijn? Kan ik niet liefdevol, open en eerlijk zijn naar al mijn partners toe maar een dok op de muil van iedereen geven die probeert om mijn lief af te nemen?

Ik dacht dat polyamore ook voor de partners gold. Dus als jij poly bent, mogen je lieven toch ook poly zijn en al eens een ander erbij hebben zonder dokken op muilen. Of begrijp ik nu iets verkeerd?En je kunt niet afgenomen worden wat je niet bezit.

Groentjes,
Willem
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.vegancafee.be
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6744
Registration date : 24-02-08

Polyamory: liefdevol naar iedereen toe? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Polyamory: liefdevol naar iedereen toe?   Polyamory: liefdevol naar iedereen toe? I_icon_minitimedo jun 05, 2008 2:03 am

willemII schreef:

Ik dacht dat polyamore ook voor de partners gold. Dus als jij poly bent, mogen je lieven toch ook poly zijn en al eens een ander erbij hebben zonder dokken op muilen. Of begrijp ik nu iets verkeerd?En je kunt niet afgenomen worden wat je niet bezit.
Ik bedoel als een bedrieger mijn vriendin overtuigt om weg te gaan van mij omdat ik het niet waard ben en dat hij haar alles zal geven. ;-) Moet ik dat zomaar liefdevol toelaten? ;-)
Terug naar boven Ga naar beneden
katertje

katertje


Man
Aantal berichten : 49
Leeftijd : 48
Woonplaats : Amsterdam
Puntensysteem : 5844
Registration date : 15-05-08

Polyamory: liefdevol naar iedereen toe? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Polyamory: liefdevol naar iedereen toe?   Polyamory: liefdevol naar iedereen toe? I_icon_minitimedo jun 05, 2008 2:43 am

Hoe ik het zie.. als je polyamoureus bent, wil nog niet zeggen 'anything goes'. Elke relatie, mono of poly, heeft haar eigen -al dan niet uitgesproken- (spel)regels.
Terug naar boven Ga naar beneden
willemII

willemII


Man
Aantal berichten : 234
Leeftijd : 60
Woonplaats : Antwerpen
Puntensysteem : 5849
Registration date : 04-06-08

Polyamory: liefdevol naar iedereen toe? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Polyamory: liefdevol naar iedereen toe?   Polyamory: liefdevol naar iedereen toe? I_icon_minitimedo jun 05, 2008 11:12 pm

willemII schreef:
PolyToo schreef:
Een van de zaken die opvalt op de Nederlandse polyamory forum is dat men polyamorie nogal snel koppelt aan de zogenaamde alternatieve instellingen van universele liefde naar iedereen en nog wat. Maar is dat wel nodig om polyamore te zijn? Kan ik niet liefdevol, open en eerlijk zijn naar al mijn partners toe maar een dok op de muil van iedereen geven die probeert om mijn lief af te nemen?

Ik dacht dat polyamore ook voor de partners gold. Dus als jij poly bent, mogen je lieven toch ook poly zijn en al eens een ander erbij hebben zonder dokken op muilen. Of begrijp ik nu iets verkeerd?En je kunt niet afgenomen worden wat je niet bezit.

Groentjes,
Willem

Een bedrieger, euh zwaar woord, als een ander probeert iemand weg te trekken dan ligt het aan je vriend of vriendin of dat hij/zij mee gaat. Ik zou zeggen, als hij/zij daarom weg gaat beter kwijt dan rijk. Je kunt ook niet houden wat je niet bezit. Als een van je vriendinnen er nog een vriend bij zou hebben zonder weg te gaan, is het dan oké voor je? En stel dat ze later zegt dat het voor haar toch beter is met die andere monogaam te gaan, wat dan? Zolang iedereen eerlijk is lijkt me toch dat iemand de vrijheid heeft om te doen wat hij/zijwil doen? Nogmaals, iemand is geen bezit. Je kunt iemand niet claimen. Hij/zij is niet van jou, en zolang het eerlijk gaat en er over gepraat wordt, dan lijkt het voor mij geen probleem. Als mijn vrouw weg wil dan is ze volkomen vrij om dat te doen. Ze kan het niet beter krijgen Smile (tis moeilijk bescheiden te blijven wanneer je zo goed bent als ik http://nl.youtube.com/watch?v=m9o841VydNM ) Maar als ze weg wil is dat haar probleem. Niet de mijne, ik zal ze missen, maar het komt zoals het komt. Ze is niet mijn bezit. Ik zit er ook niets mee in om haar te delen. Maar als ze weg wil, dan is dat zo. Ik kan ze niet tegen houden. En ik wil dat ook niet. Ik hou ook van mijn vrijheid dus respecteer ik dat van een ander ook. Ook al zal ik niet altijd leuk vinden wat die ander met zijn vrijheid doet.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.vegancafee.be
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6744
Registration date : 24-02-08

Polyamory: liefdevol naar iedereen toe? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Polyamory: liefdevol naar iedereen toe?   Polyamory: liefdevol naar iedereen toe? I_icon_minitimedo jun 05, 2008 11:48 pm

Ok maar stel nu eens voor dat je vrouw iemand tegen komt, en die man is duidelijk een bedrieger die enkel maar op uit is om seks te hebben met je vrouw onder de naam polyamorie. En zij is zo goedgelovig dat ze denkt dat hij een goede man is met goede bedoelingen? Ga jij zomaar die man toelaten om je vrouw te misbruiken?
Terug naar boven Ga naar beneden
willemII

willemII


Man
Aantal berichten : 234
Leeftijd : 60
Woonplaats : Antwerpen
Puntensysteem : 5849
Registration date : 04-06-08

Polyamory: liefdevol naar iedereen toe? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Polyamory: liefdevol naar iedereen toe?   Polyamory: liefdevol naar iedereen toe? I_icon_minitimevr jun 06, 2008 12:14 am

PolyToo schreef:
Ok maar stel nu eens voor dat je vrouw iemand tegen komt, en die man is duidelijk een bedrieger die enkel maar op uit is om seks te hebben met je vrouw onder de naam polyamorie. En zij is zo goedgelovig dat ze denkt dat hij een goede man is met goede bedoelingen? Ga jij zomaar die man toelaten om je vrouw te misbruiken?

Dan ga ik mijn vrouw er voor waarschuwen, eventueel bedrogenen zoeken om te getuigen, maar als ze me niet wil geloven zal ze haar billen zelf moeten branden en op de blaren zitten. Dan heeft ze pech gehad. Misbruiken is alleen als er geen vrije wil is. Als ze er achter is wacht ik wel weer op haar, tenminste, als ze dan geen leugens over me heeft rondgestrooid. Daarna zal ze wel wat beter overleggen volgende keer. Verder is polyamore ook afspraken maken en kennis maken met de bijzit. Dus er moet ook een zekere goedkeuring zijn, of afkeuring omkleed met redenen. Er moet dus in polyamore altijd gebabbeld worden. Kan er niet gebabbeld worden,dan is dat ook zo en ben jij vrij om de relatie te beindigen. Vrijheid, daar gaat het toch ook om bij Polyamore? En geweld lost helemaal niets op. Daarmee bescherm je niet de ander, maar ben je bezig om jezelf veilig te stellen tegen verlies van je vriendin in dit geval. Een heel egoistisch standpunt. Dat je probeert haar te waarschuwen is iets anders dan haar afschermen van iets. Iedere volwassene heeft het recht om zijn eigen stommiteiten te doen. Ik ben blij dat ik vrij mijn eigen stommiteiten kon doen. Ik heb er veel van geleerd. Het was pijnlijk hier en daar, maar ik ben bere sterk nu, in geestelijke zin. Tis nog niet makkelijk, maar ik sla me er goed doorheen, al zeg ik het zelf. En verder is iemand verliezen betrekkelijk, je hebt ze nooit gehad.

Groentjes,
Willem


Laatst aangepast door willemII op vr jun 06, 2008 12:22 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.vegancafee.be
alegria

alegria


Man
Aantal berichten : 595
Leeftijd : 65
Woonplaats : mechelen
Puntensysteem : 6305
Registration date : 01-03-08

Polyamory: liefdevol naar iedereen toe? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Polyamory: liefdevol naar iedereen toe?   Polyamory: liefdevol naar iedereen toe? I_icon_minitimevr jun 06, 2008 12:20 am

Ik kan je helemaal volgen Willem.

Ik heb dat hier (en op andere fora) ook al een paar keer proberen uit te leggen, maar nt iedereen blijkt dat standpunt even makkelijk te kunnen/willen begrijpen.

Blij dat je het nog eens zo duidelijk stelt. cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.chedera.be
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6744
Registration date : 24-02-08

Polyamory: liefdevol naar iedereen toe? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Polyamory: liefdevol naar iedereen toe?   Polyamory: liefdevol naar iedereen toe? I_icon_minitimevr jun 06, 2008 12:22 am

Ik begijp je standpunt willemII, naar je vriendin toe, het is inderdaad haar keus, maar naar die bedrieger toe? Moet je hem zomaar toelaten om je vrouw op die manier te behandelen?
Terug naar boven Ga naar beneden
willemII

willemII


Man
Aantal berichten : 234
Leeftijd : 60
Woonplaats : Antwerpen
Puntensysteem : 5849
Registration date : 04-06-08

Polyamory: liefdevol naar iedereen toe? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Polyamory: liefdevol naar iedereen toe?   Polyamory: liefdevol naar iedereen toe? I_icon_minitimevr jun 06, 2008 12:26 am

PolyToo schreef:
Ik begijp je standpunt willemII, naar je vriendin toe, het is inderdaad haar keus, maar naar die bedrieger toe? Moet je hem zomaar toelaten om je vrouw op die manier te behandelen?

Hij behandelt haar niet alleen zo, ze laat zich ook zo behandelen. Er zijn er 2 aanwezig bij die handeling. Waar 2 vechten hebben 2 schuld zei mijn moeder vroeger altijd. Tja.........Ik was het er niet altijd mee eens, maar ze had wijsheden.........


Laatst aangepast door willemII op vr jun 06, 2008 12:31 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.vegancafee.be
willemII

willemII


Man
Aantal berichten : 234
Leeftijd : 60
Woonplaats : Antwerpen
Puntensysteem : 5849
Registration date : 04-06-08

Polyamory: liefdevol naar iedereen toe? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Polyamory: liefdevol naar iedereen toe?   Polyamory: liefdevol naar iedereen toe? I_icon_minitimevr jun 06, 2008 12:28 am

vrouwenfluisteraar schreef:
Ik kan je helemaal volgen Willem.

Ik heb dat hier (en op andere fora) ook al een paar keer proberen uit te leggen, maar nt iedereen blijkt dat standpunt even makkelijk te kunnen/willen begrijpen.

Blij dat je het nog eens zo duidelijk stelt. cheers

Vooral kunnen denk ik, conditionering is een raar ding. Dat heb ik al ondervonden en het is ook voor mij moeilijk om van sommige conditioneringen af te komen. Het heeft ook iets te maken met emoties, en daar is verdomd moeilijk vanaf te komen. Maar we werken eraan Very Happy We doen ons best. Het is een kwestie van trainen Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.vegancafee.be
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6744
Registration date : 24-02-08

Polyamory: liefdevol naar iedereen toe? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Polyamory: liefdevol naar iedereen toe?   Polyamory: liefdevol naar iedereen toe? I_icon_minitimevr jun 06, 2008 12:48 am

Mijn ervaring is dat als je je laat doen dan kun je even goed een bordje op je borst hangen met de tekst "Neem mijn vriendin maar ik durf toch niet te reageren".

Nu ik ben dan ook vleeseter en volg zeker niet het verlichte pad van het boedisme, en ik ga mijn vriendin de vrijheid te geven om haar keus te maken, maar ik ga niet blijven wachten op haar omdat de volgende keer dat ze weer zo iemand zal tegen komen zal ze weer weg zijn en eer je het goed en wel beseft ben je maar een gewone vriend en heeft ze je enkel nog nodig als ze het moeilijk heeft met die vriend en anders zie je haar niet.

Ik vind ook dat die persoon, die via manipulatie leugens en bedrog haar overtuigt om te kiezen voor hem dat die dan ook de prijs mag betalen voor de pijn die hij anderen aandoet voor zijn eigen egoistische gedrag die niets te maken heeft met het geluk van mijn partner. There is no free lunch!

Als ik ooit zo iemand betrap met duidelijke link tussen gemanipuleerd gedrag en het feit dat ze mij verlaat door die manipulatie dan sla ik heel hard terug, maar niet noodzakelijk fysisch. Ik ben geen Gandi en als er geen respect is van een van de polypartners naar mij toe dan is er niets die mij tegen houdt om geen respect te hebben naar hem toe.

Natuurlijk als mijn partner mij verlaat voor iemand waar je duidelijk ziet dat hij voor haar zorgt en veel beter zorgt dan wat ik zou kunnen doen, dan heb ik er geen probleem mee. Maar als het een grote klootzak van een narcicist is die enkel en alleen maar een dikke egoist is? Wooooo dat kunnen we niet toelaten! Evil or Very Mad
Terug naar boven Ga naar beneden
willemII

willemII


Man
Aantal berichten : 234
Leeftijd : 60
Woonplaats : Antwerpen
Puntensysteem : 5849
Registration date : 04-06-08

Polyamory: liefdevol naar iedereen toe? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Polyamory: liefdevol naar iedereen toe?   Polyamory: liefdevol naar iedereen toe? I_icon_minitimevr jun 06, 2008 1:08 am

Oh ja? Hebben ze dan vriendinnen van je afgenomen? Is mij nooit overkomen. Ingrid is al 17 jaar bij mij. Ik heb geen bord opgehangen en ze hebben het weleens geprobeerd om met haar te sexen. Maar dat zag ze toch niet echt zitten en er is geen geweld aan te pas gekomen. Gewoon geluk dan? laten we het daar maar op houden. Misschien zit mijn geluk in het zo geweldloos mogelijk te leven. Misschien ook niet en is het gewoon puur marzel.

Als jij graag vecht en daar gelukkig mee bent, dan moet je dat doen joh. Dat is mijn probleem verder niet. Ik hoef deze discussie niet te winnen, ik wilde alleen een andere kant laten zien. Maar jij hoeft het niet zo te zien. Veel geluk ermee.

Voor vanavond slaap wel
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.vegancafee.be
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6744
Registration date : 24-02-08

Polyamory: liefdevol naar iedereen toe? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Polyamory: liefdevol naar iedereen toe?   Polyamory: liefdevol naar iedereen toe? I_icon_minitimevr jun 06, 2008 1:36 am

willemII schreef:
Misschien ook niet en is het gewoon puur marzel.
Geloof me, puur mazel. Wink

Ik heb vroeger een paar vrienden gehad toen ik no single was die beweerden mijn beste vrienden te zijn maar steeds vonden ze het plezant om ieder keer als ik iemand leerde kennen die van mij weg te trekken zodat ik geen kansen kreeg. De een uit dikke egoisme gewoon om sex te hebben, de ander als prestige want hij zat in zijn midlife crisis en wou bewijzen dat hij beter was dan ik. Die een die voor de seks ging heb ik daadwerkelijk een klop gegeven, de ander heb ik geen moeite meer gedaan om nog langs hem te gaan en het resultaat was dat ik dan wel degelijk kansen kreeg voor relaties.

Een ex heb ik volledig vrij gelaten zodat ze een monogame relatie kon starten met en vriend die ze heeft leren kennen. Maar hij respecteert haar, respecteerde mij, ik heb nog steeds contact met haar via email na zoveel jaar en doet moeite om haar gelukkig te maken dus geen bedriegen en leugens. Hier heb ik totaal geen enkel probleem mee.

Wat mij wel hypernerveus maakt zijn mensen die hun partner bedriegen en beliegen. Als mijn partner een relatie start met zo iemand dan gaan er alarmbellen af bij mij. Als die persoon al liegt tegen zijn eugen partner wat belet hem dan om te liegen tegen mijn partner? Ik ga niet tegen mijn partner zeggen dat ze moet breken met hem, en ze heeft kansen om mij proberen te overtuigen dat het iemand is die goed is voor haar. Maar als die partner oneerlijk blijft naar zijn eigen partner toe, en mijn partner blijft voor hem kiezen dan is dat een duidelijk signaal dat we uit elkaar aan het groeien zijn en laat ik haar vrij om haar eigen weg te volgen.

Willem, ik vraag me af wat zij zou doen als je volgende situatie hebt:
Stel dat jij een tweede partner hebt, en ook regelmatig een keer een bezoekje breng bij die tweede partner. Op een dag kom je vroeger thuis en vind je je vrouw in bed met een ander man en je wist niet dat ze een relatie had. Ok geen probleem je bent polyamore. Maar je partner begint meer en meer zaken weg te steken en meer en meer te vragen wanneer je weer naar die ander gaat. Op een moment krijg je ruzie met haar en ze zegt zaken dat die man die bij haar was haar heeft verteld dat jij constant seks hebt met die ander partner en dat je zelfs meerdere partners op nahoudt en dat zij niet verplicht is om al haar relaties aan jouw neus te hangen want jij doet dat ook. Jij weet heel goed dat dit niet waar is, dat jij geen seks hebt met die andere en dat je altijd open en eerlijk bent geweest naar je partner toe. Dus de conclusie is dat die vriend van haar dus haar manipuleert met leugens en bedrog die ze begint te geloven. Uiteindelijk verlaat ze jouw voor hem die enkel maar als doel heeft om haar als sekspartner te gebruiken en totaal niet geintereseerd is in haar gevoelens want het is een dikke egoistische narcisits. Hoe zou jij hier op reageren?
Terug naar boven Ga naar beneden
willemII

willemII


Man
Aantal berichten : 234
Leeftijd : 60
Woonplaats : Antwerpen
Puntensysteem : 5849
Registration date : 04-06-08

Polyamory: liefdevol naar iedereen toe? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Polyamory: liefdevol naar iedereen toe?   Polyamory: liefdevol naar iedereen toe? I_icon_minitimevr jun 06, 2008 12:53 pm

Zoals ik in voorgaande replieken heb gezegd. Lees ze nog eens, maar als je ze niet begrijpt kan ik er niets aan doen. het lijkt me duidelijk genoeg, als het niet duidelijk is zeg maar wat er niet duidelijk is, dan probeer ik het met andere woorden.

Verder kan ik zeggen dat ik net als jij pijnlijke ervaringen heb gehad. Ik snap je pijn en voel met je mee, maar er is maar een persoon die jou kan helpen, en dat ben jijzelf. Ik kan niet toveren, sorry. Ik kan jouw leven niet leven, op sommige vlakken heb ik geluk, maar misschien is het omdat ik dat geluk ook zie. Mijn vrouw is vrij zwaar invalide, en zal niet zo lang leven. 99 o/o haalt de 40 niet en ze is 38. Ik kan 2 dingen doen, zeggen, wat erg voor mij, voor ons, zoals velen tegen ons zeggen,of elkaar steunen en er het beste van maken. Als zij eindigt is dat pijnlijk, maar ook weer een nieuw begin. Ik heb ook ervaringen met onbetrouwbare mensen (als je je vader niet kan vertrouwen, wie dan wel?), en dat heeft me één ding geleerd, verwacht niets van een ander, doe het zelf. De tijd die je hebt met een ander kan leuk zijn, en als die tijd eindigt dan is dat zo. Te nemen of te laten. Je hebt niets , je mag het een tijdje lenen zolang de ander, of het lot het toestaat. En als het eindigt, zorg dat je op jezelf kunt terug vallen. Je kunt niet rekenen op een ander om jouw geluk te maken.

Nog een wijsheid en dan is het gedaan, lijden wordt niet veroorzaakt door wat er gebeurt, alleen door hoe je er tegenaan kijkt. (geldt niet als je met je kleine teen tegen een bedrand stoot, das pijnlijk jong What a Face )

Succes ermee. Veel geluk vriend
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.vegancafee.be
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6744
Registration date : 24-02-08

Polyamory: liefdevol naar iedereen toe? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Polyamory: liefdevol naar iedereen toe?   Polyamory: liefdevol naar iedereen toe? I_icon_minitimevr jun 06, 2008 8:25 pm

WillemII, als je denkt dat ik leid dan heb je ook verkeerd gelezen. Smile
Ik probeer gewoon realistische situaties weer te geven waar het niet voldoende is om alles vreedzaam te zien. We leven helaas niet in een eerlijke wereld en er zijn momenten waar we geen ander keus hebben dan keihard terug te slaan anders als we deze wereld willen verbeteren.

Al 2008 jaar proberen ze dat de wereld te verbeteren, sommigen zelfs al veel langer en regelmatig moet je een kruistocht organizeren als je niet wilt overrompeld worden.

Ik heb al gezien dat polyamorie soms verward wordt met een of ander verlichte pad die je in de alternatieve manier van denken soms ziet. Het is inderdaad zo dat veel polies zich bezig houden met die alternatieve zaken en veel meer open en vredelievend zijn naar ander mensen toe, maar dat betekent niet dat ze geen tanden hebben en je met je ballen aan de boom gaan hangen.
lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
willemII

willemII


Man
Aantal berichten : 234
Leeftijd : 60
Woonplaats : Antwerpen
Puntensysteem : 5849
Registration date : 04-06-08

Polyamory: liefdevol naar iedereen toe? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Polyamory: liefdevol naar iedereen toe?   Polyamory: liefdevol naar iedereen toe? I_icon_minitimevr jun 06, 2008 9:29 pm

Het spijt me te moeten vernemen dat je denkt dat je alleen met geweld iets kunt bereiken. Bush zei ook al dat ze de wereld gingen verbeteren door een paar bommen te laten vallen en Hitler ging ook al grote schoonmaak houden. Degenen die ons van Hitler "bevrijd" hebben, de Amerikanen, zijn tevens degenen die hem wapens hebben geleverd. Sadam Hoessein is trouwens net als Hitler door de Amerikaanse regering in het zadel geholpen en met geweld op de bevolking is de bevolking weer "bevrijdt".. Alle hogere SSers zitten in Amerika en Rusland onder andere namen. De familie Osama is na de torens met een privéjet van Bush onder begeleiding van straaljagers van het leger naar een veilige plaats gevlogen. De familie Osamazijn namelijk persoonlijke vrienden van Bush. De Kruistocht in de middeleeuwen waren alleen ordinaire roofpartijen door de adel die de mensen die vochten wijsmaakten dat ze dat voor het goede doel deden. En zo volgde het ene geweld na het andere. En als de ene partij stopte begon de andere weer, want die ging wraak nemen op de ene partij omdat die mensen van hun kant hadden gedood. En dan begon de ene partij weer, want de andere hadden mensen van hun kant dood geschoten, en dan .........................................etc etc. Als je met geweld begint, weet je wel waar je begint, maar nooit waar je eindigt.

Er is maar een manier om iets op te lossen en in ieder geval zelf vrede maken voor anderen en voor jezelf, dat is zelf geen geweld gebruiken. Dat wil niet zeggen dat je geen heftige discussies mag hebben. Alleen op het moment dat je je hand heft houdt alle rede op en begint het redeloos geweld.

Je hoeft verder je verder niet groot te houden hoor, natuurlijk lijdt je, iedereen lijdt. Het feit dat je verontwaardigt bent op die mannen die jou je vriendinnen hebben "afgetroggeld" zegt al genoeg.het feit dat je de dingen niet eerlijk vind is ook al een vorm van lijden. Maar dat geeft niet, lijden is niet verboden. . Het is alleen wel handig als je er ook iets van opsteekt, maar dat kan ik niet voor je doen. Daar moet je aan toe zijn en zelfs met 1000 woorden kan ik je nog niet echt helpen. Dat moet je zelf doen. Sommige dingen moet je daarvoor loslaten, en dat is niet simpel. Maar op een dag zie je het en dan denk je,;"Waarom heb ik het niet eerdergezien?" En dan bedoel ik niet dat je een of ander geloof hebt gevonden, maar dat je inzicht in een bepaald probleem gevonden hebt. En daarna, ach, dan komt er gewoon weer een nieuw probleem. En zo blijven we maar wat tobben hè rabbit Succes met de zoektocht. Groentjes, Willem
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.vegancafee.be
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6744
Registration date : 24-02-08

Polyamory: liefdevol naar iedereen toe? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Polyamory: liefdevol naar iedereen toe?   Polyamory: liefdevol naar iedereen toe? I_icon_minitimevr jun 06, 2008 11:48 pm

Dank je voor je raad Willem, maar ik probeer hier gewoon eigen ervaring te vertellen, zaken die ik wil aangeven dat als je niets doet en alles in vrede laat dat je steeds zal ontdekken dat er niets verandert in deze wereld en dat je steeds achteruit geduwd wordt.

Soms krijg je pas respect als je je tanden toont. En eenmaal je respect krijgt kan je normaal je zaken doen.

Ik zou ook liever hebben dat in deze wereld er geen misbruik wordt gemaakt van de goedheid van de mensen. En jaren aan een stuk heb ik dat ook geprobeerd maar het werkt gewoonweg niet. Op korte termein wel, maar nooit op langer termijn.

En als het je een geruststelling is, ik voel me fantastisch, ik zit hier echt niet depressief in het verleden. Very Happy

Ik probeer gewoon de mythe dat polyamory=vredelievend te doorbreken. lol!
Het kan zo zijn maar hoeft niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
willemII

willemII


Man
Aantal berichten : 234
Leeftijd : 60
Woonplaats : Antwerpen
Puntensysteem : 5849
Registration date : 04-06-08

Polyamory: liefdevol naar iedereen toe? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Polyamory: liefdevol naar iedereen toe?   Polyamory: liefdevol naar iedereen toe? I_icon_minitimeza jun 07, 2008 12:08 am

PolyToo schreef:
Dank je voor je raad Willem, maar ik probeer hier gewoon eigen ervaring te vertellen, zaken die ik wil aangeven dat als je niets doet en alles in vrede laat dat je steeds zal ontdekken dat er niets verandert in deze wereld en dat je steeds achteruit geduwd wordt.

Soms krijg je pas respect als je je tanden toont. En eenmaal je respect krijgt kan je normaal je zaken doen.

Ik zou ook liever hebben dat in deze wereld er geen misbruik wordt gemaakt van de goedheid van de mensen. En jaren aan een stuk heb ik dat ook geprobeerd maar het werkt gewoonweg niet. Op korte termein wel, maar nooit op langer termijn.

En als het je een geruststelling is, ik voel me fantastisch, ik zit hier echt niet depressief in het verleden. Very Happy

Ik probeer gewoon de mythe dat polyamory=vredelievend te doorbreken. lol!
Het kan zo zijn maar hoeft niet.

Bestaat die Mythe dan? Dat wist ik niet. Ik dacht dat polyamore gewoon een nieuwe gewoonte was waarbij mensen proberen met meerdere mensen samen te leven. Liefde tusssen getrouwde mensen is in feite ook een mythe, het bestaat wel, maar meestal is het gewoon een ruil. Sorry dat ik nu weer een mythe ontkracht rabbit Echte liefde is zonder voorwaarden. En dat is bijna nooit. vaak wel als mensen heel lang bij elkaar zijn en oud zijn, maar dat is niet altijd zo. Maar vaker dan jong getrouwden of samenwonenden. Het begint als een ruil met hormonen, en soms eindigt het met liefde. Dus je ziet, ik ben niet naief.

Je krijgt trouwens geen respect als je je tanden toont, alleen angst. Het resultaat is hetzelfde, maar je hebt er niet veel aan. Alleen praktisch wat makkelijker. Totdat er iemand komt die sterker is. Tja..

Groentjes,

Willem en Ingrid
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.vegancafee.be
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6744
Registration date : 24-02-08

Polyamory: liefdevol naar iedereen toe? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Polyamory: liefdevol naar iedereen toe?   Polyamory: liefdevol naar iedereen toe? I_icon_minitimeza jun 07, 2008 1:02 am

willemII schreef:
Je krijgt trouwens geen respect als je je tanden toont, alleen angst. Het resultaat is hetzelfde, maar je hebt er niet veel aan. Alleen praktisch wat makkelijker. Totdat er iemand komt die sterker is. Tja..
Dat komt niet overeen met mijn ervaringen.

Als ik altijd agressief zou zijn ja, dan heb je gelijk, maar mijn normale toestand is juist heel vredelievend, je moet echt al heel hard je best doen vooralleer ik mijn tanden toon. En dat is steeds naar mensen toe die misbruik maken van mijn goedheid of die misbruik maken van de goedheid van de mensen waar ik bevriend mee ben.

willemII schreef:

Bestaat die Mythe dan? Dat wist ik niet. Ik dacht dat polyamore gewoon een nieuwe gewoonte was waarbij mensen proberen met meerdere mensen samen te leven.
Nee het is niet nieuw, het bestaat al eewenlang maar de naam is redelijk recent.
Polyamory is gewoon vergelijkbaar zoals monogamie met verschil dat je dan niet beperkt tot 1 partner maar 2 soms 3. Eigenlijk heb je op die manier meerdere monogame relaties op hetzelfde moment met het verschil dat all partners van elkaar afweten.

Een tendens die ik het laatste jaar helaas meer en meer zie is dat sommige mensen die zich bezig houden met de alternatieve filosofieen de naam polyamorie misbruiken om op die manier een reden te hebben om zo verschillende minaaressen op na te houden. Ik ken nu 3 verschillende gevallen waarvan 2 falikant is afgelopen waarvan er 1 heel scary is. Een ding is heel duidelijk, alhoewel er met liefde om je oren geslagen, en alhoewel het heel zinnig lijkt wat ze vertellen, de realiteit is dat het niets te maken heeft met liefde maar gewoon dikke egoisme, leugens en bedrog om macht uit te oefenen en sex-dates over te houden. Het heeft echt niets te maken met polyamorie, maar mensen die pas in contact komen met polyamorie kunnen misleid worden en denken dat dit polyamorie is.

Ik ga eens kijken als ik via PB wat meer details kan geven, ik probeer de privacy van de mensen te bewaren, dat maakt het natuurlijk moeilijker om hier in het openbaar over te vertellen en maakt het heel kryptisch soms.
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6744
Registration date : 24-02-08

Polyamory: liefdevol naar iedereen toe? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Polyamory: liefdevol naar iedereen toe?   Polyamory: liefdevol naar iedereen toe? I_icon_minitimevr jun 20, 2008 3:49 pm

Ik heb aan andere polys die vraag gesteld en krijg volgende reacties.

Citaat :
poly == many. poly != all. maybe they want an omniamory label?
Poly betekend dus dat je meerdere mensen graag kan zien maar betekent niet dat je iedereen graag ziet.

Citaat :
There is always an ass who is going to make an obnoxious comment. I've heard it for years, "You have sex with those people, why won't you have sex with me?" As if it were my public duty.
Vrij vertaal, alsof je poly bent verwacht iemand dat je dan automatisch sex moet hebben met iedereen omdat het je plicht is.

Citaat :
B->A and not A->B ( for the geek in us :-) )
Iemand die universeel mense graag ziet zal waarschijnlijk van nature uit poly zijn, maar een poly hoeft niet van nature uit iedereen graag zien.

Citaat :
Loving everyone is a misguided ideal. Hatred is completely appropriate in a lot of cases.
Dat vind ik een goeie, moet ik die vertalen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Polyamory: liefdevol naar iedereen toe? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Polyamory: liefdevol naar iedereen toe?   Polyamory: liefdevol naar iedereen toe? I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Polyamory: liefdevol naar iedereen toe?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Is Polyamory voor iedereen?
» Wat als iedereen bindingsangst had?
» Polyamoy is niet voor iedereen
» www.polyamory.nl
» leeftijd en polyamory

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
polyamory :: Forum-
Ga naar: