Aantal berichten : 1443 Leeftijd : 59 Woonplaats : Zuiderkempen Puntensysteem : 6928 Registration date : 24-02-08
Onderwerp: Polyamoy is niet voor iedereen zo feb 01, 2009 5:36 am
Iedereen die ik ken waarvan ik over polyamory spreek maak ik heel duidelijk dat polyamorie niet voor iedereen is. Begin er niet aan als je niet weet waar je aan begint. Harde realiteit is dat je je relatie op spel kan zetten en uiteindelijk in een echtscheiding zit er door. Polyamorierelaties gaan verkeerd!
Je hebt het of je hebt het niet, het is niet iets dat je zomaar aanleert.
Gast Gast
Onderwerp: Re: Polyamoy is niet voor iedereen zo feb 01, 2009 1:53 pm
Wanneer kan je spreken van polyamory? Dat vraag ik me nu af. Je kan wel een PA instelling hebben. Maar een verliefdheid, aantrekkingskracht dat noem ik geen liefde. Toch beginnen de meeste relaties zo. Stel ik word verliefd, ik kan toch niet zeggen dat dat liefde is. Het kan wel zo evolueren. Maar in een beginnende relatie kan je toch niet van liefde spreken.
Evy Admin
Aantal berichten : 646 Leeftijd : 42 Woonplaats : Zedelgem Puntensysteem : 6264 Registration date : 24-02-08
Onderwerp: Re: Polyamoy is niet voor iedereen zo feb 01, 2009 1:59 pm
vind ik ook snoes, liefde is iets dat moet groeien... en dat meestal begint met verliefdheid
Gast Gast
Onderwerp: Re: Polyamoy is niet voor iedereen zo feb 01, 2009 5:27 pm
Daarom vind ik het vreemd. Als je iemand ziet zitten, direct zeggen : hey ik ben polyamoureus. Liefde is dan nog ver weg. Als je als single bent en je wordt verliefd, zeg je toch ook niet direct : ik hou van je.
Ik krijg het niet goed verwoord
alegria
Aantal berichten : 595 Leeftijd : 65 Woonplaats : mechelen Puntensysteem : 6489 Registration date : 01-03-08
Onderwerp: Re: Polyamoy is niet voor iedereen zo feb 01, 2009 6:04 pm
Snoes schreef:
Daarom vind ik het vreemd. Als je iemand ziet zitten, direct zeggen : hey ik ben polyamoureus. Liefde is dan nog ver weg. Als je als single bent en je wordt verliefd, zeg je toch ook niet direct : ik hou van je.
Dat is toch niet helemaal hetzelfde he? Eer je weet of je van iemand houdt, daar gaat best een tijdje over, bij mij toch. Ik ben dus idd heel voorzichtig om dat te zeggen.
Maar dat ik poly leef is voor mij wel heel duidelijk, dus als ik iemand zie zitten zeg ik dat toch wel direct. Trouwens, vermits ik daar hoe langer hoe opener in ben weten ook veel mensen dat van mij, het is dus meestal gn verrassing meer.
Waarom vind je dat vreemd Snoes?
Linde
Aantal berichten : 527 Leeftijd : 55 Woonplaats : Nederland Puntensysteem : 6197 Registration date : 18-06-08
Onderwerp: Re: Polyamoy is niet voor iedereen zo feb 01, 2009 11:12 pm
PolyToo schreef:
...... maak ik heel duidelijk dat polyamorie niet voor iedereen is. ....
dat is zeker waar, sommige mensen kunnen het zich niet goed voorstellen; het blíjft tegen hun gevoel ingaan. Voor hén is polyamorie geen goede levenswijze.
PolyToo schreef:
.....Begin er niet aan als je niet weet waar je aan begint. ....
Hier klopt iets niet in: niemand weet ooit waar hij/zij aan begint, aan een huwelijk niet, aan een samenleven niet, dus ook aan het hebben van meerdere partners niet. Wel zou ik aanraden om veel met je (eventuele) partner(s) te praten om te kijken hoe de ander tegen verschillende dingen aankijkt.
PolyToo schreef:
.....Je hebt het of je hebt het niet, het is niet iets dat je zomaar aanleert.
In enkele gevallen blijken mensen in staat te zijn om een vriend(in) van hun partner te accepteren zonder dat zij zelf de behoefte voelen om ook een vriend(in) te willen. Dat heet dan polytolerant.
Maar veel mensen belanden in een situatie waarbij zij of hun partner een tweede persoon tegenkomen en dan beseffen dat ze altijd al ruimdenkend waren, dat ze het hun partner gunnen, dat ieder voor zich de vrijheid mag voelen om naast de al bestaande relatie, ook andere relaties aan te gaan.
Ook zijn er anderen die het gevoel al 'hun hele leven bij zich hebben'. Al hadden ze in het begin daar nog geen woord voor.
Die laatste 2 groepen, ja, die hebben 'het'
PolyToo
Aantal berichten : 1443 Leeftijd : 59 Woonplaats : Zuiderkempen Puntensysteem : 6928 Registration date : 24-02-08
Onderwerp: Re: Polyamoy is niet voor iedereen wo feb 04, 2009 2:31 am
Linde schreef:
PolyToo schreef:
.....Begin er niet aan als je niet weet waar je aan begint. ....
Hier klopt iets niet in: niemand weet ooit waar hij/zij aan begint, aan een huwelijk niet, aan een samenleven niet, dus ook aan het hebben van meerdere partners niet. Wel zou ik aanraden om veel met je (eventuele) partner(s) te praten om te kijken hoe de ander tegen verschillende dingen aankijkt.
Wat ik bedoelde ga op onderzoek, weet wat dat inhoudt, praat met polyamoren ga naar meetings. Maar zet die stap niet zo lang je niet beseft wat de gevolgen kunnen zijn.
Nogal vele mannen denken direct aan sex met twee vrouwen, maar die mannen beseffen meestal niet dat eigenlijk de vrouw veel sneller aan een tweede partner zal raken dan hij.
Linde
Aantal berichten : 527 Leeftijd : 55 Woonplaats : Nederland Puntensysteem : 6197 Registration date : 18-06-08
Onderwerp: Re: Polyamoy is niet voor iedereen do feb 05, 2009 10:30 pm
PolyToo schreef:
Wat ik bedoelde ga op onderzoek, weet wat dat inhoudt, praat met polyamoren ga naar meetings....
Aha, ja dat is juist
Gast Gast
Onderwerp: Re: Polyamoy is niet voor iedereen vr feb 06, 2009 2:39 pm
vrouwenfluisteraar schreef:
Ik vind gewoon dat het woord liefde te snel in de mond genomen wordt. Ik zie zoveel mensen die een zootje maken van hun liefdesleven. Waarom zouden de 'polyamouristen' hier uitzonderingen in zijn? Ik vind het fijn om verliefd te worden, om af en toe een beetje te flirten. Dat is genoeg voor mij. Dat is geen polyamory. Maar ik ben deze situatie het gelukkigst. Eén echte relatie is voor mij genoeg.
willemII
Aantal berichten : 234 Leeftijd : 61 Woonplaats : Antwerpen Puntensysteem : 6033 Registration date : 04-06-08
Onderwerp: Re: Polyamoy is niet voor iedereen zo feb 08, 2009 2:57 pm
PolyToo schreef:
Iedereen die ik ken waarvan ik over polyamory spreek maak ik heel duidelijk dat polyamorie niet voor iedereen is. Begin er niet aan als je niet weet waar je aan begint. Harde realiteit is dat je je relatie op spel kan zetten en uiteindelijk in een echtscheiding zit er door. Polyamorierelaties gaan verkeerd!
Je hebt het of je hebt het niet, het is niet iets dat je zomaar aanleert.
Ach, als er een echtscheiding uit volgt zat het huwelijk voor dat er iets was met een andere partner ook al niet echt heel erg goed. Als de relatie goed is kan het wel wat hebben. misschien ga je dan door een moeilijke periode, maar het kan wel wat hebben. En anders is het voorbij, niets in het leven is blijvend.
Groentjes, Willem
willemII
Aantal berichten : 234 Leeftijd : 61 Woonplaats : Antwerpen Puntensysteem : 6033 Registration date : 04-06-08
Onderwerp: Re: Polyamoy is niet voor iedereen zo feb 08, 2009 3:03 pm
Snoes schreef:
Ik vind gewoon dat het woord liefde te snel in de mond genomen wordt. Ik zie zoveel mensen die een zootje maken van hun liefdesleven. Waarom zouden de 'polyamouristen' hier uitzonderingen in zijn? Ik vind het fijn om verliefd te worden, om af en toe een beetje te flirten. Dat is genoeg voor mij. Dat is geen polyamory. Maar ik ben deze situatie het gelukkigst. Eén echte relatie is voor mij genoeg.
Ja, verliefdheid is idd geen liefde. Liefde is niet egoistisch. Verliefdheid meestal wel. Je wil alleen bij die ene zijn omdat je je dan geweldig voelt. Als na die verliefdheid de irritante dingetjes komen die iedereen wel heeft, dan volgt vaak uiteengaan. Dus ja, ik kan in je ideeen wel meegaan, het woord liefde wordt net als het woord vriendschap wel eens, laat ik het zo zeggen, niet altijd juist geinterpeteerd.
Groentjes, Willem
alegria
Aantal berichten : 595 Leeftijd : 65 Woonplaats : mechelen Puntensysteem : 6489 Registration date : 01-03-08
Onderwerp: Re: Polyamoy is niet voor iedereen ma feb 09, 2009 12:16 am
Snoes schreef:
Ik had je blijkbaar verkeerd begrepen. Ik bedoelde je uitspraak
Citaat :
Daarom vind ik het vreemd. Als je iemand ziet zitten, direct zeggen : hey ik ben polyamoureus.
Ik dacht je wou zeggen dat je niet meteen zou vertellen dat je poly bent.
Gast Gast
Onderwerp: Re: Polyamoy is niet voor iedereen ma feb 09, 2009 12:27 am
Dat ook
alegria
Onderwerp: Re: Polyamoy is niet voor iedereen ma feb 09, 2009 12:57 am
Snoes schreef:
Dat ook
Nou dan herhaal ik toch mijn vraag: waarom zou je tegen iemand die je ziet zitten nt meteen zeggen dat je poly leeft?
De kans dat daar nl 'iets' uit voortkomt is nl reëel, en in zo'n geval wil ik graag dat die persoon mijn levensvisie op dat vlak zo snel en dudielijk mogelijk kent.
Komt er verder gn relatie, dan heb ik PA toch in elk geval weer even op de landkaart gezet .
Gast Gast
Onderwerp: Re: Polyamoy is niet voor iedereen ma feb 09, 2009 1:57 pm
Snoes schreef:
Dat ook
Nou dan herhaal ik toch mijn vraag: waarom zou je tegen iemand die je ziet zitten nt meteen zeggen dat je poly leeft?
De kans dat daar nl 'iets' uit voortkomt is nl reëel, en in zo'n geval wil ik graag dat die persoon mijn levensvisie op dat vlak zo snel en dudielijk mogelijk kent.
Komt er verder gn relatie, dan heb ik PA toch in elk geval weer even op de landkaart gezet .
Een beetje de kat uit de boom kijken. Ik heb tijd. De fantasie is vast beter dan de werkelijkheid. Ik wil me nergens halsoverkop in storten. Het is niet omdat ik iemand zie zitten, dat ik daar direct een relatie met wil.
enki
Aantal berichten : 96 Leeftijd : 56 Woonplaats : Mechelen Puntensysteem : 6048 Registration date : 17-06-08
Onderwerp: Re: Polyamoy is niet voor iedereen di feb 10, 2009 12:13 am
Snoes schreef:
... Ik wil me nergens halsoverkop in storten. Het is niet omdat ik iemand zie zitten, dat ik daar direct een relatie met wil.
Tuurlijk niet Snoes, geldt wel voor de meesten onder ons, denk ik. Het zou nogal een drukte vanjewelste worden
Maar om hier even op in te pikken, zeggen of je poly bent of niet dus.... Dat hoeft toch niet gelijk in verband te staan met al dan niet iets willen met iemand? Ik breng het ook gewoon ter sprake in gesprekken met mensen waar ik gewoon leuk mee zit te socializen hoor, bij wijze van "faits divers". Het IS een onderdeel van hoe en wie ik ben, dus ik steek het zeker niet weg. Diegenen in een gesprek die er gelijk het kaartje opkleven van aha, een snelle wip voor vanavond, die komen van een kale reis thuis (en dan bedoel ik niet dat ik ze een waxbeurt geef )
Ik wil maar zeggen, hoe "normaler" je het brengt, het mengt in gesprekken àls het ter sprake gebracht kan worden, hoe sneller en makkelijker de mensen er ook mee leren omgaan. Ze vinden mij helemaal niet het zielige trutje dat het niet bij één partner kan houden, maar weten gelijk ook dat ik geen makkelijke brok ben, "net omdat ik poly ben". Dààr zit hem ook het verschil, in poly zijn en het beleven, durven aangaan àls het je pad kruist, of swinger zijn en elke weekend in een andere club een snelle wip hoopt te halen.
Gast Gast
Onderwerp: Re: Polyamoy is niet voor iedereen di feb 24, 2009 3:00 am
Ik ben een "groentje ", in de Polyamorie, ik heb nog veel te leren zeg maar maar ik ben op de goede weg! In ons huwelijk hebben we samen leuke dingen ondernomen, waar Swingen er één van was. Ik zeg was, want daar kies ik niet meer voor, ik heb meer nodig, ik wil meer voelen voor de persoon waar ik me intiem aan overgeef. Sinds 2 maanden heb ik een nieuwe vriend, het gevoel wat ik bij deze man heb is onbeschrijfelijk heerlijk, het klikt echt aan alle kanten. Never nooit niet had ik gedacht dat dit mij kon overkomen, ik hou van mijn man, we hebben een fijne en goede relatie en nu ben ik zo verliefd op een andere man. Mijn man is ruimdenkend, en gunt mij dit, hij ziet mij stralen. Maar het is best wel angstig allemaal, zeker nu ik diverse forum berichten heb gelezen. Gelukkig praten, en lezen we veel over Polyamorie, en we hebben goede afspraken gemaakt. Maar wat als ik me veel prettiger ga voelen bij mijn vriend? Nu wil ik daar helemaal niet aan denken, het is ook niet mijn opzet, maar toch.... Is dit gevoel, deze vragen normaal bij iemand die pas kennis maakt met Polyamorie? Lieve groetjes van Happy ( was voorheen Let's get it on )
PolyToo
Onderwerp: Re: Polyamoy is niet voor iedereen di feb 24, 2009 3:21 am
Dag Happy,
wel je begint met de zin: ik hou van mijn man, we hebben een fijne en goede relatie en nu ben ik zo verliefd op een andere man.
En verder zeg je dit Maar wat als ik me veel prettiger ga voelen bij mijn vriend?
Het is polyamorie, en het is duidelijk dat je je man heel graag ziet want anders zou je je geen zorgen maken.
Ook zeg je dit: Gelukkig praten, en lezen we veel over Polyamorie, en we hebben goede afspraken gemaakt.
Je hebt alles om polyamorie tot een success te leiden, je houdt rekening met je man, je ziet je man doodgraag, je hebt een nieuwe vriend, je verstopt het niet voor je man of je vriend, je zou graag hebben dat je vriend ook iemand nieuw leert kennen en je vertelt alles open en eerlijk, dus communicatie. Echt! Beter dat dit kan je niet hebben!
Ik zou zeggen geniet ervan, ga niet te snel, hou rekening mee dat het heel turbulent gaat worden! Vooral vanaf dat je over een bepaalde grens gaat, bvb zoenen, knuffelen, vrijen, sex... Als je die turbulente moment hebt, gas terug nemen, alles uitpraten totdat alles terug stabiel is met je huidige man, en dan verder gaan als dat mogelijk is. Het is geen wedstrijd om zo snel mogelijk een tweede relatie te hebben, je hebt alle tijd.
En Wat ook enorm helpt, beloon je man door het feit dat hij je vrij laat om iemand anders te leren kennen. Geef niet alle aandacht aan die nieuwe maar heeft ook extra aandacht aan je man voor het feit dat hij zo fantastisch is. Bvb als je een date hebt met je vriend kom bvb iets vroeger terug speciaal voor je man. Vooral in het begin. Een beetje de verliefdheid inhouden naar je nieuwe vriend en die aandacht en energie ook geven aan je man kan wonderen doen.
De negatieve verhalen hier zijn enkel bedoeld (en ene beetje overdreven ook) om mensen te laten nadenken vooralleer ze de stap naar polyamorie zetten. Maar in jouw geval zijn ze praktisch onwaarschijnlijk.
Nu ik baseer me enkel op wat ik weet van jouw en je man, ik weet niet genoeg van je nieuwe vriend. Is hij ook polyamore en hoe is hij er op ingesteld?
Gast Gast
Onderwerp: Re: Polyamoy is niet voor iedereen di feb 24, 2009 12:45 pm
Jeetje PolyToo, je heb me aan het huilen gekregen door je fijne en bemoedigende antwoord! Maar nu ik weer hoor, heb me niet voor niets Happy genoemd! Mijn nieuwe vriend "ken" ik al 7 jaar, we gaan uit in dezelfde SM bar! Door omstandigheden kan mijn man niet meer met mij spelen, en mijn keus is op M. gevallen, dit met wederzijds overleg en respect. Dit alles heeft ertoe geleid dat we nu alle drie op de Polyamorie site's aan het lezen zijn! M. staat hier helemaal open voor, want hij is ook verliefd op mij hmmm......M. wil niet tussen Rob en mij in komen te staan, M. accepteert de situatie!!!!! M. heeft me gevraagd, hoe ik het zou vinden als hij een andere vriendin tegenkomt, daar heb ik op gezegd dat hij daar helemaal vrij in is, als hij mij niet wil opgeven dient hij de vriendin dat wel te zeggen, zodat zij de keus heeft. Mocht M. de keus maken om alleen met zijn vriendin door te gaan, dan heb en zal ik dat accepteren. Mocht de vriendin van M. ook Bi. sexueel zijn en de Polyamorie relatie accepteren dan ben ik Happy Maar ik hoop dat dat nog even niet gebeurt, laten we nu eerst maar eens met z'n drietjes aan het idee wennen dat we zo'n groot hart hebben haahah! Rob en M. praten regelmatig met elkaar over mij, het SM spel, de ontstane relatie, Rob vertrouwt M. M. is wat de BDSM betreft, verder gericht en ervaren dan Rob en ik, M. kent dus meer mensen en uitgaangelegenheden. Dit zijn dus de leuke plannetjes die wij om te beginnen met z'n drieen willen gaan doen, gezellig uitgaan in gelegenheden die wij nog niet bezocht hebben, M. kan mensen ( subjes ) voorstellen aan Rob bijvoorbeeld en wie weet. Rob wil niet gekoppeld worden, maar voorstellen kan geen kwaad Als Rob een dinnetje treft, wel of niet in het SM wereldje, dan willen we met z'n vieren op stap, ons intieme stukje wil ik wel gescheiden houden, ik heb geen behoefte aan een kwartet. Dit valt onder onze afspraken. M. is NU mijn Meester, en hij respecteert deze wens, het is voor mij anders als M. een dinnetje treft, dan gehoorzaam ik graag! Rob had in eerste instantie het contact tussen M. en mij alleen in het weekend van onze SM club gewild, maar nu Rob ziet hoe ik straal en hoe mijn onderdanigheid groeit, mag ik ook doordeweeks naar M. Het weekend dat ik vrij ben ( ik werk in de zorg en draai onregelmatige diensten ) wil Rob voor ons houden, als de SM avond in mijn vrije weekend valt dan mag/kan M. over mij beschikken!!!! Nu ik dit allemaal terug lees, ben ik geen eigenlijk geen "groentje" meer, ik ben een vrouw die zich heel gelukkig mag prijzen met twee pracht mannen....YESSS!
Liefs van Sonja - Happy.
Gast Gast
Onderwerp: Re: Polyamoy is niet voor iedereen di feb 24, 2009 12:53 pm
Dit wil ik nog toevoegen, morgenavond ga ik voor het eerst naar M. Ik tref het dat M. in de zelfde plaats woont als ik, hij woont zelfs in mijn oude buurt waar ik ben opgegroeid! PolyToo, ik neem je advies ter harte en zorg ervoor dat Rob reageert met, "ben je nu al terug "! Kus van Happy.
PolyToo
Onderwerp: Re: Polyamoy is niet voor iedereen wo feb 25, 2009 2:16 am
Happy is superhappy zie ik.
SM en BDSM en ESSM en XVSM zijn wel niet mijn ding. Op dat vlak ben ik een softie.
Het geeft wel een goed gevoel dat het bij jullie uitstraalt, heel verslavend voor mij. :-)
Evy Admin
Aantal berichten : 646 Leeftijd : 42 Woonplaats : Zedelgem Puntensysteem : 6264 Registration date : 24-02-08
Onderwerp: Re: Polyamoy is niet voor iedereen wo feb 25, 2009 12:33 pm
'k word er zelf helemaal 'happy' van
geniet van jullie happy verhaal!
Ellie
Aantal berichten : 92 Leeftijd : 49 Woonplaats : Stabroek, Antwerpen Puntensysteem : 5649 Registration date : 08-09-09
Onderwerp: Re: Polyamoy is niet voor iedereen ma sep 14, 2009 9:33 am
Ik wist niet eens dat ik poly was tot ik er voor kwam te staan. Ik had er nooit bij stilgestaan dat het ons ooit zou overkomen. Mijn man en ik hebben al jaren een super goede relatie en ik had nooit verwacht dat er nog een andere man mijn hart zo zou kunnen warmen tot ik mijn oude liefde na zoveel jaar terug tegen kwam. En dan nog in het begin dat we elkaar terug zagen wist ik het voor mezelf maar niet van hem en ik heb weken met mezelf in de knoop gelegen.
De vragen van " hoe kan dit nu , ik ben toch gelukkig , ik zie mijn man toch doodgraag, waarom voel ik me nu zo of waarom blijft mijn oude liefde nu zo in mijn hoofd zitten ???" Allemaal vragen over hoe ik me voelde maar zelfs toen stond ik er nog niet bij stil dat ik wel is van 2 partners zou kunnen houden, dat kwam zelfs niet in me op.
Zelfs toen ik van mijn oude liefde een bevestiging kreeg dat zijn gevoelens ook nog zo voor mij waren en we mijn man daar van op de hoogte brachten stond ik er niet bij stil om een polyrelatie te beginnen. Ik koos voor mijn man maar mijn hart deed zoveel pijn voor mijn oude liefde , ik zat volledig in de knoop met mijn gevoelens. Na veel praten heeft mijn man dan ook gezien dat het niet alleen heel moeilijk was voor hem maar ook voor mij en zo zijn we dan elkaar tegemoed gekomen , ik moest mijn oude liefde niet opgeven nu ik hem net terug had en mijn man stelde de grenzen naar zijn gevoel. We respecteren elkaars gevoelens en openheid en eerlijkheid zijn troef in onze relatie.
Langzaam maar zeker is dan de polyrelatie begonnen , beetje bij beetje tot waar we nu zijn. Zonder veel woorden maar wel in het begin met duidelijke grenzen , en zo is dat zoals in een "normale" relatie stapje bij stapje vooruit gegaan.
We houden van elkaar , ik hou van mijn 2 schatten , kan ze geen van beide lang missen en ik zou gaan zweven als ze naar me kijken of als ze samen zitten te praten of zo. Ze houden ook van elkaar en hun band groeit nog elke dag , ook de gevoelens tegenover elkaar groeien nog elke dag en dat is zalig om te zien.
ShadowVT
Aantal berichten : 36 Leeftijd : 56 Woonplaats : Stabroek Puntensysteem : 5578 Registration date : 13-09-09
Onderwerp: Re: Polyamoy is niet voor iedereen di sep 15, 2009 9:47 am
Om eens de andere kant te laten lezen van Ellie zal ik als haar getrouwde partner eens op antwoorden.
In ons samen zijn voor de poly relatie hebben we veel gepraat over mensen die we graag hebben gezien enzo alsook de goede en slechte dagen en dergelijke. Van mijn schat was er 1 persoon die naar voren kwam waarvan dat de relatie beeindigd was voor de verkeerde redenen. En kon ik uit voelen dat bij mijn engeltje de gevoelens voor die persoon nog diep zaten. Tot op de dag natuurlijk dat ze contact had met hem via het internet (men vind alles terug op het internet tegenwoordig) wist ik dat de kans heel groot was dat deze gevoelens terug konden openbloeien.
Na alle bedrog en dergelijk dat ik al had meegemaakt kreeg ik natuurlijk bepaalde angst gevoelens dat onze liefde en huwelijk zou kunnen verkeerd lopen.
Maar door de oprechte liefde voor elkaar maar vooral de 100% respect eerlijkheid en vertrouwen die ik en Ellie hadden opgebouwd zijn de zakens wel degelijk anders verlopen.
Ellie heeft mij toens ze teweten was gekomen en bevestiging had gekregen over de gevoelens voor D onmiddelijk naar mij toegekomen om mij dat eerlijk te zeggen, en dat had ik nog nooit meegemaakt van een partner. DIT WAS AL EEN VERANDERING
Wij hadden toens met z'n drieen samen gezeten om hierover te praten, en ik had van mijn kant dan bepaalde afspraken gemaakt met Ellie en D over wat kan en niet kan voor mij. Omdat ik zoveel respect had voor Ellie en zeker zoveel liefde kon ik haar niet verbieden om D te zien en van te genieten ook omdat zij nooit mijn vertrouwen nog NOOIT heeft geschonden.
Bij mijzelf was het probleem dat ik vast de nacht werk en veel alleen ben op het werk en dat ik daar veel tijd had om te denken. En door de zakens die ik had meegemaakt vroeger kwam dat natuurlijk niet goed omdat er afspraken gemaakt waren en die konden gebroken worden. ook door het feit omdat ik zag hoe groot de liefde is tussen Ellie en D.
daardoor escaleerde de negatieve gevoelens bij mezelf waardoor er een paar akelige momentjes voorvalden; Maar eigenaardig genoeg was ik op mijn beurt ook bepaalde gevoelens aan het opbouwen voor D. Door te leren kennen wat voor een lieve persoon hij is en door de wederzijdse respect dat we voor elkaar hadden en vooral omdat hij ook mijn vertrouwen tijdens de periode dat de driehoeks verhouding nooit geschonden was.
Om dan alle negatieve gevoelens te kunnen stoppen bij mezelf heb ik dan terug Ellie en D bij elkaar geroepen om de situatie opnieuw te bespreken. Ik heb dan gezegd tegen Ellie en D dat in echte TRUE LOVE er geen afspraken gemaakt worden en dat men alles laat komen zoals het komt met de nodige respect en vertrouwen maar ook ten allertijden volledige eerlijkheid. waardoor natuurlijk Ellie en D en mezelf eigenlijk van dat moment volledig verliefd geworden zijn op elkaar zonder verplichtingen en afspraken.
Nu heb ik totaal geen negatieve gevoelens meer omdat er ook geen afspraken meer zijn die kunnen gebroken worden.
Nu zijn er nog enkel moeilijke momentjes omdat we niet altijd samen kunnen zijn, als ik bv met de nacht aan het werken ben en daar allen zit kan het eens zwaar zijn maar ik wordt getroost door mijn twee lieve schatten als ik het moelijk heb.
Ik denk dat ik nu wel kan zeggen dat ik poly ben. 1 zaak heb ik zeker geleerd in mijn leven " VEEG NIET IEDEREEN AAN DEZELFDE KANT MAAR BEKIJK IEDER PERSOON INDIVIDUEEL"
Nu is het genieten van ONS gezin met al onze KINDJES
POLY NIET VOOR IEDEREEN het hangt ervan af hoe je er zelf mee omgaat en hoe de mensen om je je behandelen want eigenlijk kan iedereen we poly zijn
Gast Gast
Onderwerp: Re: Polyamoy is niet voor iedereen wo sep 16, 2009 12:05 am
Wel mooi om het eens van meerdere kanten te lezen in een relatie.