Even aanvullen dan;
Je kunt stellen dat je van iedereen houdt, maar je kunt nooit stellen dat je van iedereen zoveel houdt dat je er sex mee hebt. Ik val sexueel al bijvoorbeeld niet op mannen, terwijl ik daar bijzonder goede vrienden onder heb.
En er zijn vrouwen die ik als vriendin graag heb, maar waar ik niet graag sex mee zou hebben. Niet omdat ik ze dan lelijk vind of zo, sommige daarvan zijn best knap, maar gewoon omdat ze niet op de sexuele manier bij me passen. Sex en liefde hebben niet altijd evenveel met elkaar te maken, sterker nog, meestal niet. Sex is een egoistisch iets, een ruil zoals ik al aangaf. Soms komt sex bij de liefde, soms ontstaat liefde uit sex. Soms onstaat liefde ondanks sex. Maar sex is niet liefde. De mensen zouden een en ander niet moeten verwarren, en er ook niets van verwachten. Liefde en vriendschap zijn onvoorwaardelijke niet uit te drukken zijnstoestanden. En liefde en vriendschap is onvoorwaardelijk. Daarom is echte liefde en vriendschap uiters zeldzaam. Als je het vind, koester het.
Groentjes,
Willem