polyamory
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

polyamory

Het eerste Belgische polyamory forum
 
IndexPortalGalerijZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 100% trouwe partner. Kan dat wel?

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6743
Registration date : 24-02-08

100% trouwe partner. Kan dat wel?  Empty
BerichtOnderwerp: 100% trouwe partner. Kan dat wel?    100% trouwe partner. Kan dat wel?  I_icon_minitimevr apr 19, 2013 3:48 am

Als je naar monogame mensen luistert dan wordt er steeds verwacht dat de partner 100% ontrouw is.
Hoe groot is de kans dat je partner 100% trouw kan zijn?

Je moet jezelf eens de vraag stellen, hoeveel relaties heb je zelf al gehad waarbij je eerst de relatie verbroken hebt en dan pas een relatie bent begonnen met iemand anders.
Ik denk dat de overgrote meerderheid in hun jonge jaren waarschijnlijk al beginnen zijn met flirten met iemand terwijl je nog niet had gebroken met je partner die je toen had.

Ik weet uit ervaring dat veel mensen al verschillende relaties gehad hebben voor ze uiteindelijk met iemand trouwen.
Maar bij veel van die eerste relaties was je zelf de eerste die ontrouw was. En toch verwachten ze dat de volgende partner 100% trouw zal zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Nerdnight

Nerdnight


Man
Aantal berichten : 198
Leeftijd : 50
Woonplaats : Zeeland, NL
Puntensysteem : 4541
Registration date : 30-07-12

100% trouwe partner. Kan dat wel?  Empty
BerichtOnderwerp: Re: 100% trouwe partner. Kan dat wel?    100% trouwe partner. Kan dat wel?  I_icon_minitimedi apr 23, 2013 11:02 am

Natuurlijk wordt er van de partner 100% trouw verwacht, dat is het hele idee van monogamie Wink Maar dat dat niet zelden een illusie is, weet iedereen. Of zou iedereen toch moeten kunnen vermoeden, tenzij je je leven lang al onder een steen leeft. Het scenario dat je aanhaalt, moet vrijwel iedereen met enige ervaring op het gebied van relaties bekend voorkomen.

Maar mensen gaan soms zo op in een ideaalbeeld, dat ze de realiteit -in ieder geval deels- uit het oog verliezen. Het beeld van de werkelijkheid raakt soms vervormd, tot het voldoende overeenkomt het het gestelde ideaalbeeld. Als ik me m'n lessen psychologie nog goed herinner, heet dat "selective distortion".

Ik kan me van een café herinneren dat een poly vertelde dat hij gesteriliseerd was, want hij wilde geen kinderen meer. Hij vertelde dat bij een beginnende relatie altijd meteen, want hij vond dat niet iets waar onduidelijkheid over moest bestaan. Maar een van z'n relaties zei na een paar maanden toch dat ze kinderen met hem wilde. Het feit dat hij gesteriliseerd was, had ze compleet verdrongen.
Terug naar boven Ga naar beneden
v'tje




Vrouw
Aantal berichten : 75
Leeftijd : 39
Woonplaats : Vlaams-Brabant
Puntensysteem : 3934
Registration date : 24-10-13

100% trouwe partner. Kan dat wel?  Empty
BerichtOnderwerp: Re: 100% trouwe partner. Kan dat wel?    100% trouwe partner. Kan dat wel?  I_icon_minitimedi okt 29, 2013 12:09 pm

Nerdnight schreef:
Ik kan me van een café herinneren dat een poly vertelde dat hij gesteriliseerd was, want hij wilde geen kinderen meer. Hij vertelde dat bij een beginnende relatie altijd meteen, want hij vond dat niet iets waar onduidelijkheid over moest bestaan. Maar een van z'n relaties zei na een paar maanden toch dat ze kinderen met hem wilde. Het feit dat hij gesteriliseerd was, had ze compleet verdrongen.
Wat een frappant voorbeeld! Zo'n dingen gebeuren inderdaad voortdurend, maar toch is het straf als het zo ver gaat dat je echt dingen lijkt te 'vergeten'. Over het algemeen gebeurt dit trouwens wel, als ik nu in de omgekeerde richting denk ga ik er vaak vanuit dat mijn vriend bepaalde dingen niet 'aankan', dat ik al verwacht dat hij over kwestie X of Y heel moeilijk zou gaan doen, dus ik met de moed in de schoenen er toch maar eens over beginnen, en dan blijkt dat hij er helemaal niet zo'n punt van maakt! Omdat hij enkele jaren geleden depressief was, en toen niet veel kon hebben, denk ik dat ik nog steeds met dat beeld van hem zit, iemand waar je voorzichtig mee moet omspringen, die snel overbelast is. Terwijl, als ik nu echt 'neutraal' naar hem probeer te kijken, zie ik eigenlijk een heel sterke man Smile .
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6743
Registration date : 24-02-08

100% trouwe partner. Kan dat wel?  Empty
BerichtOnderwerp: Re: 100% trouwe partner. Kan dat wel?    100% trouwe partner. Kan dat wel?  I_icon_minitimedi okt 29, 2013 8:35 pm

v'tje schreef:
Over het algemeen gebeurt dit trouwens wel, als ik nu in de omgekeerde richting denk ga ik er vaak vanuit dat mijn vriend bepaalde dingen niet 'aankan', dat ik al verwacht dat hij over kwestie X of Y heel moeilijk zou gaan doen, dus ik met de moed in de schoenen er toch maar eens over beginnen, en dan blijkt dat hij er helemaal niet zo'n punt van maakt!
Dat is eigenlijk een van de hoofdredenen dat mensen (monogame) die verliefd worden een relatie weg stoppen voor hun partner omdat die vanuit de veronderstelling gaan dat ze hun partner zullen kwetsen. meestal is de zin iets van "Ik ben verlief geworden op xxxx maar ik wil helemaal mijn man niet verlaten maar ik weet niet hoe ik het moet vertellen"
Terug naar boven Ga naar beneden
Nerdnight

Nerdnight


Man
Aantal berichten : 198
Leeftijd : 50
Woonplaats : Zeeland, NL
Puntensysteem : 4541
Registration date : 30-07-12

100% trouwe partner. Kan dat wel?  Empty
BerichtOnderwerp: Re: 100% trouwe partner. Kan dat wel?    100% trouwe partner. Kan dat wel?  I_icon_minitimewo okt 30, 2013 3:22 pm

Aannames over wat je partner wel en niet kan... Levensgevaarlijk Smile

Vanmorgen stuurde iemand op Twitter het volgende artikel door:

http://www.goedinjevel.nl/column/samen-praten-de-beste-smeerolie/

Samengevat: je moet niet alleen *met* elkaar praten, maar ook *over* elkaar (maar dan natuurlijk wel met elkaar Very Happy).
Terug naar boven Ga naar beneden
v'tje




Vrouw
Aantal berichten : 75
Leeftijd : 39
Woonplaats : Vlaams-Brabant
Puntensysteem : 3934
Registration date : 24-10-13

100% trouwe partner. Kan dat wel?  Empty
BerichtOnderwerp: Re: 100% trouwe partner. Kan dat wel?    100% trouwe partner. Kan dat wel?  I_icon_minitimewo okt 30, 2013 6:58 pm

@Nerdnight, wat een goeie tip! Inderdaad, we praten wel vaak (tis te zeggen, als de energie er 's avonds voor is en we als we allebei goed in ons vel zitten), maar het blijft vaak over 'gewone' zaken gaan. Als we het al over elkaar hebben is het over wat we missen, wat we liever zouden zien, wat er moeilijk is. Mensen hebben sowieso al niet echt de neiging om te praten over iets dat goed gaat, maar daar ga ik dan toch eens wat energie in steken Smile.
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6743
Registration date : 24-02-08

100% trouwe partner. Kan dat wel?  Empty
BerichtOnderwerp: Re: 100% trouwe partner. Kan dat wel?    100% trouwe partner. Kan dat wel?  I_icon_minitimewo okt 30, 2013 9:11 pm

Iedereen focust op wat ze niet hebben of niet meer mogen of wat ze verliezen, terwijl het zoveel interessanter is te focussen op wat je wel hebt. cheers 

Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6743
Registration date : 24-02-08

100% trouwe partner. Kan dat wel?  Empty
BerichtOnderwerp: Re: 100% trouwe partner. Kan dat wel?    100% trouwe partner. Kan dat wel?  I_icon_minitimewo okt 30, 2013 9:21 pm

v'tje schreef:
Mensen hebben sowieso al niet echt de neiging om te praten over iets dat goed gaat, maar daar ga ik dan toch eens wat energie in steken Smile.
Let op, mensen zouden je raar kunnen vinden als je niet klaagt. Laughing 
Mensen vinden mij raar. geek 

Datgene wat ik het meeste mis in deze wereld is de mogelijkheid om je happines te deken over je eigen partner.
Ik hoor constant collega's bezig over de kinderen maar nooit over hun eigen partner. Alsof dat dat een goed bewaard geheim moet zijn.
Ik hoor ze wel vertellen dat ze een verjaardagscadeau hebben gekocht of een reis gepland, maar nooit over hoe ze met hun partner om gaan.

Ik vertelde op mijn werk dat mijn partner had voorgesteld om een eigen zetel aan te schaffen. En ik weigerde want dat betekent dat ik dan geen excuus meer heb om bij haar onder een dekentje te zitten en te kijken naar TV. rendeer En ze kijken mij raar aan.

Ze vertellen over hoe ze gaan uit eten zijn gegaan, maar ik hoor ze nooit vertellen hoe ze hand in hand in het park gaan wandelen zijn en constant verliefd in haar ogen kijkt alsof het pas begonnen is. drunken 



Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





100% trouwe partner. Kan dat wel?  Empty
BerichtOnderwerp: Re: 100% trouwe partner. Kan dat wel?    100% trouwe partner. Kan dat wel?  I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
100% trouwe partner. Kan dat wel?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Tips van ervaren monogamen die een polypartner hebben
» polyamorie, hoe vertel ik het aan mijn partner ... of niet?
» Help, mijn partner is polyamoreus!
» Ik ben vrouw, niet poly, van een partner die dit wel is
» Zoektocht naar bijkomende partner

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
polyamory :: Forum-
Ga naar: