polyamory
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

polyamory

Het eerste Belgische polyamory forum

IndexPortalGalerijZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

0.75 polyrelatie

Ga naar beneden 
5 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
PolyToo

PolyToo

Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Puntensysteem : 6928
Registration date : 24-02-08

0.75 polyrelatie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: 0.75 polyrelatie   0.75 polyrelatie - Pagina 2 I_icon_minitimevr jan 02, 2009 12:17 am

vrouwenfluisteraar schreef:
PolyToo schreef:

Totaal niet drasisch als je van elk houdt en de fantastische ervaring wil delen van iemand die je nieuwhebt leren kennen. Dat wordt frubble genoemd.

Bedankt voor de uitleg, dit begrip kende ik nt.
Toch blijf ik het persoonlijk onnodig en zelfs onmogelijk vinden om over elke (belangrijke) nieuwe relatie te vertellen aan al mijn vriendinnen.
Tenzij ik natuurlijk snel een hoop mailkes zou versturen maar dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Waarom trouwens dan ook nt delen met alle vrienden?
Ik vertel dat natuurlijk automatisch aan vrienden, met verschil dat het niet echt een rol speelt als dat nu is of later. Met die mensen heb ik dan ook geen relatie mee he? En als vrienden dat niet vertellen is dat ook niet belangrijk als ze me dat vertellen. Ik heb er dan ook geen relatie mee he?

Het probleem is dat veel mensen met de woorden vriendschap, vrienden en vriendinnen smijten maar dat zijn holle woorden. Veelal betekent vriendschap voor 99% van de mensen, jouw kennen als ze je nodig hebben als je hen nodig hebt dan hebben ze geen tijd of zo of vergeten ze je af te bellen als je op hen wacht om iets te doen.

Op dat vlak ben ik veel selectiever geworden. Ik wil die energie steken in die mensen die de moeite waard zijn.

vrouwenfluisteraar schreef:
PolyToo schreef:

PolyToo schreef:

Mijn ex-lieven zijn vanuit mijn standpunt gezien ook nog mijn partners maar die bij iemand anders zijn. Ik heb dat nooit ervaren als een breuk. Daarom de verwarring in uitspraak in deze tekst.

Een breuk hoeft dat idd nt te zijn, al komt het natuurlijk wel eens voor, bij mij toch.
Maar om die dames nu nog partners te noemen gaat mij toch wat ver.
Hele goeie vriendinnen noem ik wel partners, in die zin dat we samen een intimiteit hebben opgebouwd, die daarom nt fysiek maar wel heel actief is. Maar sommige mensen vinden dat er heel wat meer moet zijn eer je iemand een partner noemt. Ik dacht trouwens dat jij ook van dat standpunt was PT? Vandaar mijn verbazing dat je dit begrip nu zo ruim interpreteert.
Het woord partner was in die context verkeerd gekozen.
Eigenlijk had ik over een lief die ik in contact bracht met mijn exlief en omgekeerd.

Voor 2003 dacht ik dat vriendschap en relatie hetzelfde was, maar toen ik mijn toenmalige partner zag paniekeren toen ik vertelde dat ze een vriendin voor mij was verschoot ze enorm. En nu begrijp ik haar. Een vriendschap is geen relatie en een relatie is geen vriendschap. Een relatie hebben met iemand die uiteindelijk ook in vriendschap uitmondt dat is ideaal, maar die mensen die vanuit een vriendschap een relatie hebben opgebouwd is praktisch onbestaand.
Terug naar boven Ga naar beneden

0.75 polyrelatie
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Ergste in een polyrelatie
» (On)gelijkheid in een polyrelatie
» kinderen binnen polyrelatie?
» Tolerantie binnen een polyrelatie
» Vragen die je moet stellen in een beginnende polyrelatie

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum