polyamory
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

polyamory

Het eerste Belgische polyamory forum
 
IndexPortalGalerijZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 respondenten gevraagd voor mijn thesis!

Ga naar beneden 
4 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
sofie
Gast




respondenten gevraagd voor mijn thesis! Empty
BerichtOnderwerp: respondenten gevraagd voor mijn thesis!   respondenten gevraagd voor mijn thesis! I_icon_minitimeza jul 05, 2008 11:19 pm

Hoi!

Voor mijn thesis aan de VUB ben ik op zoek naar koppels met een langdurige vaste relatie (min 4 jaar) (monogaam of open, dat maakt niet uit).

Omdat alleen heterokoppels interviewen nu niet echt representatief is voor de maatschappij, zoek ik zowel hetero als holebi-koppels, die een half uurtje, max. 1 uurtje kunnen vrijmaken voor een interview.

Heb je geen kinderen, ben je tussen de 25-35 jaar, en ben je niet gelovig? Dan ben je precies wat ik zoek!

Als je samen met je partner bereid bent om mee te werken in ruil voor een leuke attentie, of als je eerst nog iets wilt vragen hierover,

Mail dan naar: sofie.asselbergs@vub.ac.be,


PS 1: als je iemand kent, die past in het bovenstaand profiel, spread the word!!!!
PS 2: als je bijna past in het profiel, maar bijvoorbeeld ietsje ouder bent dan 35, mail me dan toch, misschien moet ik een aanpassing doen...



Alvast bedankt!!!!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6748
Registration date : 24-02-08

respondenten gevraagd voor mijn thesis! Empty
BerichtOnderwerp: Re: respondenten gevraagd voor mijn thesis!   respondenten gevraagd voor mijn thesis! I_icon_minitimeza jul 05, 2008 11:28 pm

Dag Sofie, wat als er maar 1 partner in die leeftijdscategorie zit?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




respondenten gevraagd voor mijn thesis! Empty
BerichtOnderwerp: Re: respondenten gevraagd voor mijn thesis!   respondenten gevraagd voor mijn thesis! I_icon_minitimezo jul 06, 2008 12:30 am

sofie schreef:


Heb je geen kinderen, ben je tussen de 25-35 jaar, en ben je niet gelovig? Dan ben je precies wat ik zoek!

Driemaal juist
Alleen is mijn vriend een klein beetje ouder dan 35 jaar Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
sofie
Gast




respondenten gevraagd voor mijn thesis! Empty
BerichtOnderwerp: Re: respondenten gevraagd voor mijn thesis!   respondenten gevraagd voor mijn thesis! I_icon_minitimezo jul 06, 2008 3:43 am

Tsja.....ik zit me nu heel hard af te vragen waarom toch die leeftijdsgrens... in de wetenschap moet altijd alles zo afgebakend zijn terwijl dat voor mijn onderzoeksvraag helemaal niet echt nodig is.
Ik denk zelfs dat die leeftijd er niet eens toe doet, hoe ouder hoe meer levenservaring... dus als jullie mij willen helpen, heel graag!


In ieder geval al super bedankt voor jullie reactie! I love you


ps: de thesis gaat over trouw en ontrouw in de vaste liefdesrelatie en is een kritiek op de exclusiviteitsmoraal. (dus geen kritiek op exclusieve relaties, maar ik vind wel dat deze authentiek gekozen moet zijn, dus écht, en uit zichzelf gekozen en niet opgelegd door de maatschappij omdat het merendeel maar beslist dat dat de enig moreel aanvaardbare relatievorm is, terwijl er geen enkele ethische grond is waarop een polyrelatie kan afgewezen worden (denk ik toch, maar dat ben ik dus nog aan het onderzoeken Smile )
Terug naar boven Ga naar beneden
sofie
Gast




respondenten gevraagd voor mijn thesis! Empty
BerichtOnderwerp: Re: respondenten gevraagd voor mijn thesis!   respondenten gevraagd voor mijn thesis! I_icon_minitimezo jul 06, 2008 4:02 am

en het gaat nog over veel meer, maar als ik dat allemaal al ga vertellen, dan hoef ik al geen interviews meer af te nemen.... Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6748
Registration date : 24-02-08

respondenten gevraagd voor mijn thesis! Empty
BerichtOnderwerp: Re: respondenten gevraagd voor mijn thesis!   respondenten gevraagd voor mijn thesis! I_icon_minitimezo jul 06, 2008 4:51 am

Je kan altijd ook de mensen nog onderverdelen in groepen he?
Ik vermoed dat er verschillen zullen zijn afhankelijk van de leeftijd veranderingen van waarden en normen binnen de persoon zelf.

Dus als ik goed begrijp, je wilt onderzoeken wat de natuurlijke staat van de relaties zou worden als je alle omgevingsfactoren zou wegnemen en de maatschappelijke druk van monogamie niet zou bestaan.

Ik ben geintereseerd maar ik ga mijn partner proberen te overtuigen.
Nu bij haar denk ik wel dat anonimiteit belangrijk zal zijn. Heb je daar een plan voor?
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6748
Registration date : 24-02-08

respondenten gevraagd voor mijn thesis! Empty
BerichtOnderwerp: Re: respondenten gevraagd voor mijn thesis!   respondenten gevraagd voor mijn thesis! I_icon_minitimezo jul 06, 2008 5:31 am

Sofie, de beste referencie die je maar kan hebben op vlak van polyamore lifestyle en open relaties is te vinden door te luisteren naar Polyamory weekly podcast (http://polyweekly.com/)

De Belgische en Nederlandse forums zijn pas beginners en eigenlijk nog amateurs in vergelijking let de amerikanen die al 40 jaar daar mee te maken heeft. Dat is mijn referentie, en waar ik naar toe streef. Er worden daar over zaken gesproken waar wij zelfs hier nog gen benul van hebben.

Er wordt vooral over responcible none-monogamy gesproken.

Geen zweverige gedoe van het alternatieve, maar gewoon de Aardse en menselijke realisme waar het allemaal echt om draait. Bvb je kan perfect polyamore zijn terwijl je single bent. En bvb je bent niet verplicht om al de mensen graag te zien en met open armen te ontvangen die je tegekomt. Het gaat tussen de partners onderling, een polyamore kan perfect op de vuist gaan als iemand hun partner afneemt. Overwegend zullen polyamoren wel de neiging hebben om liefdevoller te zijn naar anderen toe, maar is zeker geen garantie he? ;-)

Nu het is wel een amerikaanse site, dus ik weet niet in hoeverre dat het bruikbaar is voor je thesis.
Terug naar boven Ga naar beneden
Evy
Admin
Evy


Vrouw
Aantal berichten : 646
Leeftijd : 42
Woonplaats : Zedelgem
Puntensysteem : 6084
Registration date : 24-02-08

respondenten gevraagd voor mijn thesis! Empty
BerichtOnderwerp: Re: respondenten gevraagd voor mijn thesis!   respondenten gevraagd voor mijn thesis! I_icon_minitimezo jul 06, 2008 10:28 am

sofie schreef:

Heb je geen kinderen, ben je tussen de 25-35 jaar, en ben je niet gelovig? Dan ben je precies wat ik zoek!

hey
ik wil gerust meewerken.. ben 26
heb een relatie van 7 jaar
en eentje van 2 jaar

maar.. heb wel een zoontje van 8 maand...
Terug naar boven Ga naar beneden
https://polyamory.actieforum.com
sofie
Gast




respondenten gevraagd voor mijn thesis! Empty
BerichtOnderwerp: Re: respondenten gevraagd voor mijn thesis!   respondenten gevraagd voor mijn thesis! I_icon_minitimezo jul 06, 2008 12:09 pm

Hey snoeperke,

zouden jouw beide partners ook mee willen werken? Het niet hebben van kinderen telt eigenlijk alleen voor de monogame koppels, dus het is zeker geen probleem.

Zouden jullie vandaag tijd kunnen vrijmaken? Als ik je mag bellen mail me je nummer dan anders via mijn persoonlijk mailadres, dan bel ik je om nog wat uitleg te geven en om eventueel af te spreken...


@Poly Too: aangezien ik het interview doe, is de relatie met mij gewaarborgd vertrouwelijk. Na het interview wordt de opname uitgetypt en volledig geanonimiseerd. Mijn professor ziet geen namen, noch enkele andere persoonlijke gegevens waar jullie identiteit door achterhaald kan worden.
Het is niet zo zeer de natuurlijke staat van de relatie, het gaat meer over hoe we nu in deze hedendaagse maatschappij met elkaar omgaan... een beetje de filosofische kant op, maar ik hou het simpel hoor, het existentialisme van Heidegger wordt er echt niet bijgehaald bijvoorbeeld Wink Very Happy

Bedankt voor je podcast-tip, heel bruikbaar denk ik!!!!!

Groetjes Sofie
Terug naar boven Ga naar beneden
Evy
Admin
Evy


Vrouw
Aantal berichten : 646
Leeftijd : 42
Woonplaats : Zedelgem
Puntensysteem : 6084
Registration date : 24-02-08

respondenten gevraagd voor mijn thesis! Empty
BerichtOnderwerp: Re: respondenten gevraagd voor mijn thesis!   respondenten gevraagd voor mijn thesis! I_icon_minitimezo jul 06, 2008 2:20 pm

hey
stuur je me een pm met je email
dan mail ik je mijn gsm-nr

vandaag zal niet meer lukken vrees ik. we spreken wel af via email..

mijn partners willen wel deelnemen maar zijn 18 en 25j

groetjes
Terug naar boven Ga naar beneden
https://polyamory.actieforum.com
sofie
Gast




respondenten gevraagd voor mijn thesis! Empty
BerichtOnderwerp: Re: respondenten gevraagd voor mijn thesis!   respondenten gevraagd voor mijn thesis! I_icon_minitimezo jul 06, 2008 2:33 pm

Mijn email is openbaar voor iedereen, stond ook in de eerste "advertentie":

sofie.asselbergs@vub.ac.be.

daarbij...ik weet niet hoe ik moet pm-en... Embarassed


groetjes!


Sofie
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6748
Registration date : 24-02-08

respondenten gevraagd voor mijn thesis! Empty
BerichtOnderwerp: Re: respondenten gevraagd voor mijn thesis!   respondenten gevraagd voor mijn thesis! I_icon_minitimezo jul 06, 2008 3:08 pm

sofie schreef:
Mijn email is openbaar voor iedereen, stond ook in de eerste "advertentie":

sofie.asselbergs@vub.ac.be.

daarbij...ik weet niet hoe ik moet pm-en... Embarassed


groetjes!


Sofie
Sofie, zie je die "profile" PM" knopjes rondom het berich? Druk daar op die van snoeprke.
PM betekent private message, dan stuur je een privee bericht.
Terug naar boven Ga naar beneden
sofie
Gast




respondenten gevraagd voor mijn thesis! Empty
BerichtOnderwerp: Re: respondenten gevraagd voor mijn thesis!   respondenten gevraagd voor mijn thesis! I_icon_minitimezo jul 06, 2008 3:37 pm

nee, ik zie het niet, maar dat komt misschien omdat ik gast ben en geen lid?

groetjes!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




respondenten gevraagd voor mijn thesis! Empty
BerichtOnderwerp: Re: respondenten gevraagd voor mijn thesis!   respondenten gevraagd voor mijn thesis! I_icon_minitimezo jul 06, 2008 8:31 pm

ben lid nu, en inderdaad, ik zie de nieuwe mogelijkheden! de site wordt leuker en leuker!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




respondenten gevraagd voor mijn thesis! Empty
BerichtOnderwerp: Re: respondenten gevraagd voor mijn thesis!   respondenten gevraagd voor mijn thesis! I_icon_minitimezo jul 06, 2008 8:35 pm

welkom sofie ....


Ik denk niet dat ik je helpen kan ... maar veel succes met je thesis.

D.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




respondenten gevraagd voor mijn thesis! Empty
BerichtOnderwerp: Re: respondenten gevraagd voor mijn thesis!   respondenten gevraagd voor mijn thesis! I_icon_minitimezo jul 06, 2008 8:44 pm

thanx! Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Evy
Admin
Evy


Vrouw
Aantal berichten : 646
Leeftijd : 42
Woonplaats : Zedelgem
Puntensysteem : 6084
Registration date : 24-02-08

respondenten gevraagd voor mijn thesis! Empty
BerichtOnderwerp: Re: respondenten gevraagd voor mijn thesis!   respondenten gevraagd voor mijn thesis! I_icon_minitimezo jul 06, 2008 8:56 pm

sofie
je hebt een pm (personal message)
(bovenaan je scherm naast home, faq,....)

groetjes
Terug naar boven Ga naar beneden
https://polyamory.actieforum.com
Linde

Linde


Vrouw
Aantal berichten : 527
Leeftijd : 55
Woonplaats : Nederland
Puntensysteem : 6017
Registration date : 18-06-08

respondenten gevraagd voor mijn thesis! Empty
BerichtOnderwerp: Re: respondenten gevraagd voor mijn thesis!   respondenten gevraagd voor mijn thesis! I_icon_minitimezo jul 06, 2008 10:43 pm

sofie schreef:
ben lid nu, en inderdaad, ik zie de nieuwe mogelijkheden! de site wordt leuker en leuker!
Welkom Sofie!

flower
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6748
Registration date : 24-02-08

respondenten gevraagd voor mijn thesis! Empty
BerichtOnderwerp: Re: respondenten gevraagd voor mijn thesis!   respondenten gevraagd voor mijn thesis! I_icon_minitimema jul 07, 2008 1:21 am

sofie schreef:
ben lid nu, en inderdaad, ik zie de nieuwe mogelijkheden! de site wordt leuker en leuker!
Let op Sofie! Polyamorie kan besmettelijk zijn.
lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6748
Registration date : 24-02-08

respondenten gevraagd voor mijn thesis! Empty
BerichtOnderwerp: Re: respondenten gevraagd voor mijn thesis!   respondenten gevraagd voor mijn thesis! I_icon_minitimema jul 07, 2008 1:27 am

Dryade schreef:
welkom sofie ....

Ik denk niet dat ik je helpen kan ... maar veel succes met je thesis.
D.
Sshhttttt Dryade, dat mag je niet zeggen, je moet zeggen:
"Sofie, ik denk dat de visie van een single poly ook heel interesant kan zijn voor je thesis"

Wie weet is het een heel slim en knap blondje.
En aangezien zij nu al weet dat jij poly ben zou het heel goed kunnen zijn dat ze jouw ook voorstelt aan haar knappe en slimme vriendinnetjes.
lol! lol! lol!

Nu Sofie, die Dryade is wel een knappe gast zenne? cheers
lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




respondenten gevraagd voor mijn thesis! Empty
BerichtOnderwerp: Re: respondenten gevraagd voor mijn thesis!   respondenten gevraagd voor mijn thesis! I_icon_minitimema jul 07, 2008 2:23 am

PolyToo schreef:
sofie schreef:
ben lid nu, en inderdaad, ik zie de nieuwe mogelijkheden! de site wordt leuker en leuker!
Let op Sofie! Polyamorie kan besmettelijk zijn.
lol!




Thanx voor de warning!!!!

maar bedoel je niet dat het bevrijden van de exclusiviteitsmoraal besmettelijk is? Naar mijn idee kan iets wat in bepaalde mate in iedereen al aanwezig is niet besmettelijk zijn.... of niet? Cool

In mijn thesis stel ik dat polyamorie en monogamie op een continuum liggen. Dat afhankelijk van waar je zit in je leven je zo wel eens heen en weer kan schuiven, of gewoon kan blijven waar je zit, maar dat het dus hetzij in beperkte mate in ieder mens zit. Veel monogame mensen zullen dat zeker niet willen horen, maar daar hebben ze in de psychologie ook een theorietje voor... Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Linde

Linde


Vrouw
Aantal berichten : 527
Leeftijd : 55
Woonplaats : Nederland
Puntensysteem : 6017
Registration date : 18-06-08

respondenten gevraagd voor mijn thesis! Empty
BerichtOnderwerp: Re: respondenten gevraagd voor mijn thesis!   respondenten gevraagd voor mijn thesis! I_icon_minitimema jul 07, 2008 2:26 am

sofie schreef:
...... maar dat het dus hetzij in beperkte mate in ieder mens zit. Veel monogame mensen zullen dat zeker niet willen horen, maar daar hebben ze in de psychologie ook een theorietje voor... Laughing

interessant!! Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




respondenten gevraagd voor mijn thesis! Empty
BerichtOnderwerp: Re: respondenten gevraagd voor mijn thesis!   respondenten gevraagd voor mijn thesis! I_icon_minitimema jul 07, 2008 10:49 am

Ja dat theorietje wil ik ook wel kennen.

Ik denk dat je nog veel interessants te vertellen hebt sofie.
Als ik jou nu eens interview in plaats van andersom. cheers


Ik zou je thesis best wel een keer willen lezen, wanneer ze klaar is.
Vind je dat goed?


D.


Laatst aangepast door Dryade op ma jul 07, 2008 12:35 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Evy
Admin
Evy


Vrouw
Aantal berichten : 646
Leeftijd : 42
Woonplaats : Zedelgem
Puntensysteem : 6084
Registration date : 24-02-08

respondenten gevraagd voor mijn thesis! Empty
BerichtOnderwerp: Re: respondenten gevraagd voor mijn thesis!   respondenten gevraagd voor mijn thesis! I_icon_minitimema jul 07, 2008 12:14 pm

haha
ik ging dat ook vragen aan haar..
klinkt echt wel intressant om te lezen hé Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
https://polyamory.actieforum.com
Gast
Gast




respondenten gevraagd voor mijn thesis! Empty
BerichtOnderwerp: Re: respondenten gevraagd voor mijn thesis!   respondenten gevraagd voor mijn thesis! I_icon_minitimema jul 07, 2008 2:30 pm

Oei oei!

Waar moet ik beginnen ? Voor dat ik begin : ik bedoelde het zeker ook een klein beetje ironisch. Psychologie is heel interessant, maar moet je altijd kritisch bekijken. Voor je het weet hebben ze je iets aangepraat, en sta je op de lijst der abnormalen. Zeker Freud en zijn vriendjes, dat is uit het verleden wel gebleken. Maar ik stoor me ook bijvoorbeeld aan hedendaagse therapeuten die voor de patiënten menen te kunnen bepalen wat goed is en wat niet.

Bijvoorbeeld de judotechniek, héél twijfelachtig


Kiezen tussen vaste partner of geheime liefde? Maak kennis met de judo-techniek!
Hij zit tegenover mij, een goed uitziende, slimme man, met een drukke baan”,
zo vertelt een relatiecounselor. “Hij praat met mij over zijn vriendin, hoe spannend
en mooi ze is en hoe fijn hij met haar kan praten en vrijen. Daarna praat hij
over zijn vrouw: ze is lief, ze is zijn maatje en ze is de moeder van zijn kinderen
en ze kennen elkaar al zoveel jaar! Ze hebben samen veel meegemaakt. Na een
afspraak met zijn vriendin gaat hij altijd weer terug naar zijn vrouw, samen op
de bank, samen met de kinderen. Sinds kort weet zijn vrouw van zijn geheim, en
zij wil graag nog een kans met hem. Maar zijn vriendin vraagt hem om te kiezen
tussen haar en zijn vaste partner. Nu, na al die jaren leven met zijn geheim, is hij
blij dat hij zijn verhaal heeft opgebiecht en ICAS heeft gebeld voor een verwijzing
naar een relatiecounselor. Het lucht hem enorm op om er over te kunnen praten.
Hij wil zijn vrouw niet kwijt, maar zijn vriendin ook niet. Hij wil graag hulp bij de
vraag: voor wie moet hij kiezen?”
Een techniek die relatiecounselors in deze situaties kunnen toepassen is de
zogenaamde judo-techniek. Met deze techniek neemt de cliënt zichzelf als het ware
in de houdgreep. Aan de cliënt wordt gevraagd om een uitgebreide afscheidsbrief
te schrijven aan zijn vaste partner en één aan zijn vriendin, zonder deze te
versturen. De brief moet tenminste de volgende vragen behandelen: Waarom
ben ik destijds met jou een relatie begonnen?
Wat heeft onze relatie mij gebracht?
Wat vond ik lastig in onze relatie?
Waarom stop ik nu met onze relatie?
Wat doet dit met mij?
Welke praktische afspraken wil ik maken om te zorgen dat dit afscheid niet
bij een voornemen blijft?
Het schrijven van
deze afscheidsbrieven werkt vaak zeer verhelderend.
De meeste cliënten krijgen in een paar sessies duidelijk waarom ze twee
relaties blijven aanhouden. Vaak levert dit het inzicht en de moed op om daadwerkelijk een keuze te maken.


terug te vinden via deze link:
http://www.icas.nl/docs/ICASpecten%20Medische%20Sector%20april%202006.pdf

Hierbij kan men zich natuurlijk wel de vraag stellen of het niet eerder de taak is van de therapeut om de “patiënt’ te helpen, door samen te zoeken naar een relatievorm die beter bij hem past ipv van de “patiënt te dwingen een keuze te maken tussen beide geliefden omdat dit beter zou passen in het plaatje van de maatschappij. Immers, het doel van de psychologie zou moeten liggen in het bevorderen van de geestelijke gezondheid van de mens, eerder dan in het veranderen van gedrag of het bepalen van wat juist is en wat niet. Naar mijn idee gaat deze gedragsmaniputatie wat betreft overspel een stap te ver, en zal zij op langere termijn toch geen succes hebben. Immers, het overspel was al een teken dat de primaire relatie niet in alle behoeftes voorziet, wat zij overigens ook niet behoort te doen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





respondenten gevraagd voor mijn thesis! Empty
BerichtOnderwerp: Re: respondenten gevraagd voor mijn thesis!   respondenten gevraagd voor mijn thesis! I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
respondenten gevraagd voor mijn thesis!
Terug naar boven 
Pagina 1 van 3Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Wat actie gevraagd
» Het kindje van mijn vriend
» Help, mijn partner is polyamoreus!
» Mijn vrouw wil trio met 2 andere mannen, maar zonder mij...
» Hoe vertel ik het mijn puber?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
polyamory :: Forum-
Ga naar: