Onze kids zijn 19, 21, 24 & 26.
Ik heb ze nog maar een paar maanden geleden verteld over mijn polyleven (mijn vrouw weet dat al langer).
Ondanks het feit dat ik gewacht heb tot ze volwassen zijn, is het voor hen heel moeilijk om in polygevoelens te komen. Voor hen draait het allemaal nog steeds sterk om die ene ware grote Liefde.
Grootste probleem is echter dat mijn vrouw nt poly is, waardoor ze toch een beetje in een situatie komen van voor-wie-moet-ik-nu-kiezen.
En vermits wij destijds gehuwd zijn om zoals de meesten een monogaam leven te leiden, wat ik daarna anders ben gaan invullen, hebben onze kinderen meer begrip voor mijn vrouw. Dat vind ik uiteraard heel jammer maar ik kan dat begrijpen en ik probeer hen zeker nt te overhalen tot wat dan ook.
Ik heb hen wel proberen duidelijk te maken dat ik nt per se een nieuwe partner zoek, en dat ze altijd bij mij terechtkunnen wanneer ze ooit zelf met dat soort gevoelens zouden worstelen.
Verder hou ik PA zoveel mogelijk buiten het gezin om negatieve spanningen te voorkomen. Ik ben toch al nt iemand die al zijn partners met elkaar in contact wil brengen (tenzij ze dat zelf willen), wat nt wil zeggen dat ik er een geheim van maak over wie het gaat (zoals hier al een paar keer uitgelegd in andere topics).
Ik denk dat het voor de kids allemaal een stuk makkelijker is wanneer beide ouders poly leven.