polyamory
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

polyamory

Het eerste Belgische polyamory forum
 
IndexPortalGalerijZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Hoe vertel ik het mijn puber?

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast




Hoe vertel ik het mijn puber? Empty
BerichtOnderwerp: Hoe vertel ik het mijn puber?   Hoe vertel ik het mijn puber? I_icon_minitimeza sep 13, 2008 5:48 pm

Zijn hier mensen met kinderen in de puberleeftijd die hun kinderen verteld hebben van hun poly relatie?
Bij onze kleintjes gaat de acceptatie vanzelf lijkt het maar we schrikken er een beetje voor terug om onze pubers uit te leggen hoe de vork hie echt in de steel zit. Misschien iemand hier met ervaring die ons verder kan helpen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Birgit

Birgit


Vrouw
Aantal berichten : 27
Leeftijd : 54
Woonplaats : Omgeving Turnhout
Puntensysteem : 5809
Registration date : 23-06-08

Hoe vertel ik het mijn puber? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe vertel ik het mijn puber?   Hoe vertel ik het mijn puber? I_icon_minitimezo sep 14, 2008 6:29 pm

Ha Naughty

Wij hebben 4 kinderen 13. 11, 9, 7
Met de oudsten hebben we gesprekken over dat papa en mama ook uit gaan met anderen en ook van meerderen kunnen houden.
Zij hebben het eigenlijk zo opgepakt dat ze het wel prima vinden als papa en mama het maar van elkaar weten. Dat het mag en eerlijk gaat.
Onze oudste had een hele mooie uitspraak : Als papa maar de hoofdrol speelt he ?
De jongsten gaan eigenlijk geleidelijk mee in wat we vertellen.

Ik denk dat je de keuze gewoon moet maken ... vertel je iets of niets.
Maar leg het dan wel rustig uit ... anders gaan kinderen echt 'invullen'
Wij zeggen ook altijd dat als ze vragen hebben ze die ook altijd kunnen stellen.

Zo kwam onze een na oudste dan ook met de vraag : Mam ... je gaat me toch niet vertellen dat je de ene dag sex hebt met papa en dat ook kan doen met iemand die je vriend is.
En ja leg dat ook maar uit ...
Terug naar boven Ga naar beneden
alegria

alegria


Man
Aantal berichten : 595
Leeftijd : 65
Woonplaats : mechelen
Puntensysteem : 6309
Registration date : 01-03-08

Hoe vertel ik het mijn puber? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe vertel ik het mijn puber?   Hoe vertel ik het mijn puber? I_icon_minitimezo sep 14, 2008 6:53 pm

Onze kids zijn 19, 21, 24 & 26.
Ik heb ze nog maar een paar maanden geleden verteld over mijn polyleven (mijn vrouw weet dat al langer).
Ondanks het feit dat ik gewacht heb tot ze volwassen zijn, is het voor hen heel moeilijk om in polygevoelens te komen. Voor hen draait het allemaal nog steeds sterk om die ene ware grote Liefde.

Grootste probleem is echter dat mijn vrouw nt poly is, waardoor ze toch een beetje in een situatie komen van voor-wie-moet-ik-nu-kiezen.
En vermits wij destijds gehuwd zijn om zoals de meesten een monogaam leven te leiden, wat ik daarna anders ben gaan invullen, hebben onze kinderen meer begrip voor mijn vrouw. Dat vind ik uiteraard heel jammer maar ik kan dat begrijpen en ik probeer hen zeker nt te overhalen tot wat dan ook.

Ik heb hen wel proberen duidelijk te maken dat ik nt per se een nieuwe partner zoek, en dat ze altijd bij mij terechtkunnen wanneer ze ooit zelf met dat soort gevoelens zouden worstelen.

Verder hou ik PA zoveel mogelijk buiten het gezin om negatieve spanningen te voorkomen. Ik ben toch al nt iemand die al zijn partners met elkaar in contact wil brengen (tenzij ze dat zelf willen), wat nt wil zeggen dat ik er een geheim van maak over wie het gaat (zoals hier al een paar keer uitgelegd in andere topics).

Ik denk dat het voor de kids allemaal een stuk makkelijker is wanneer beide ouders poly leven.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.chedera.be
Gesponsorde inhoud





Hoe vertel ik het mijn puber? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe vertel ik het mijn puber?   Hoe vertel ik het mijn puber? I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Hoe vertel ik het mijn puber?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Wanneer vertel je het
» polyamorie, hoe vertel ik het aan mijn partner ... of niet?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
polyamory :: Forum-
Ga naar: