Chantal Janzen is in de relatie met haar Marco soms best jaloers. De musicalster hoopt dat dat gevoel nooit weggaat. "Als je dat helemaal niet meer hebt, maakt het je dus niet uit wat die ander doet"
Ik begrijp waar de uitspraak vandaan komt. Jaloezie zit in (vrijwel?) iedereen en laat je je altijd heel goed realiseren dat je iets kostbaars hebt dat je niet kwijt wilt raken. Stel je voor dat Marco een paar weken moet gaan werken met een groep waanzinnig mooie, vrijgezelle vrouwen. Stel dat de vonk overspringt tussen hem en een van de dames en dat hij Chantal voor haar zou verlaten... Dat zou ze vreselijk vinden. Vandaar het gevoel van jaloezie.
Maar zoals in de voorgaande berichten in deze draad al naar voren is gekomen, houdt het ontbreken van jaloezie absoluut niet in dat het je niets zou interesseren wat je partner doet. Ik kan uit eigen ervaring spreken als ik zeg dat ik geen jaloezie (meer) voel als Jut een weekend naar haar andere vriendje gaat, maar dat ik zeer zeker wel nieuwsgierig ben naar wat ze doet en hoe ze het heeft.
alegria
Aantal berichten : 595 Leeftijd : 65 Woonplaats : mechelen Puntensysteem : 6489 Registration date : 01-03-08
Onderwerp: Re: Jaloezie voor beginners. wo feb 13, 2013 6:42 pm
Ik denk ook dat die manier om jaloezie te bekijken alleen maar een makkelijk excuus is om niet echt te moeten onderzoeken waar je jaloersheid vandaan komt.
Iets moois als liefde willen 'meten' met iets destructiefs als jaloezie is echt te waanzinnig voor woorden. Maar het duurt een tijd (en veel pijn) voor je daar achterkomt.
PolyToo
Aantal berichten : 1443 Leeftijd : 59 Woonplaats : Zuiderkempen Puntensysteem : 6928 Registration date : 24-02-08
Onderwerp: Re: Jaloezie voor beginners. wo feb 13, 2013 11:37 pm
Nerdnight schreef:
Ik kan uit eigen ervaring spreken als ik zeg dat ik geen jaloezie (meer) voel als Jut een weekend naar haar andere vriendje gaat, maar dat ik zeer zeker wel nieuwsgierig ben naar wat ze doet en hoe ze het heeft.
Bij mij is dat perfect zo. Er zit wel een stuk onzekerheid in maar dat is juist goed want je voelt je leven.
Linde
Aantal berichten : 527 Leeftijd : 55 Woonplaats : Nederland Puntensysteem : 6197 Registration date : 18-06-08
Onderwerp: Re: Jaloezie voor beginners. zo mei 12, 2013 1:55 am
Nerdnight schreef:
Ok, BUMP! ......
Citaat :
Chantal Janzen is in de relatie met haar Marco soms best jaloers. De musicalster hoopt dat dat gevoel nooit weggaat. "Als je dat helemaal niet meer hebt, maakt het je dus niet uit wat die ander doet"
......
Dat artikel heb ik toen gezien en dit was mij ook opgevallen!
Inderdaad begrijpelijk in haar vak misschien, maar toch opmerkelijk in mijn ogen. Mensen verwarren jaloezie met interesse of gehechtheid ofzo...
kulta
Aantal berichten : 170 Leeftijd : 43 Woonplaats : Ovl Puntensysteem : 4511 Registration date : 07-01-13
Onderwerp: Re: Jaloezie voor beginners. ma mei 13, 2013 11:27 pm
ja hoor je toch vaak... als je niet jaloers bent, geef je niet om je partner...
PolyToo
Aantal berichten : 1443 Leeftijd : 59 Woonplaats : Zuiderkempen Puntensysteem : 6928 Registration date : 24-02-08
Onderwerp: Re: Jaloezie voor beginners. di mei 14, 2013 10:15 pm
sekhmet schreef:
ja hoor je toch vaak... als je niet jaloers bent, geef je niet om je partner...
Dat hoor ik constant. Of als je partner iemand anders heeft dan voldoe je niet.