polyamory
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

polyamory

Het eerste Belgische polyamory forum
 
IndexPortalGalerijZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 hoeveel partners kan je aan? :)

Ga naar beneden 
+2
willemII
PolyToo
6 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6748
Registration date : 24-02-08

hoeveel partners kan je aan? :) Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoeveel partners kan je aan? :)   hoeveel partners kan je aan? :) I_icon_minitimema jan 12, 2009 9:11 pm

Ik ga mijn keus toch wat beperken he?
Terug naar boven Ga naar beneden
willemII

willemII


Man
Aantal berichten : 234
Leeftijd : 60
Woonplaats : Antwerpen
Puntensysteem : 5853
Registration date : 04-06-08

hoeveel partners kan je aan? :) Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoeveel partners kan je aan? :)   hoeveel partners kan je aan? :) I_icon_minitimedi jan 13, 2009 3:18 pm

PolyToo schreef:
Ik ga mijn keus toch wat beperken he?
Ah, je kunt er niet zoveel aan, watje
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.vegancafee.be
Evy
Admin
Evy


Vrouw
Aantal berichten : 646
Leeftijd : 42
Woonplaats : Zedelgem
Puntensysteem : 6084
Registration date : 24-02-08

hoeveel partners kan je aan? :) Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoeveel partners kan je aan? :)   hoeveel partners kan je aan? :) I_icon_minitimedi jan 13, 2009 6:36 pm

ik heb deze apart gezet
ben eens benieuwd naar de antwoorden hierop

hoeveel partners kan je in werkelijheid aan
en hoeveel zou je er in theorie aankunnen?
of nog beter: hoeveel kan je eraan in je fantasie? bounce
Terug naar boven Ga naar beneden
https://polyamory.actieforum.com
alegria

alegria


Man
Aantal berichten : 595
Leeftijd : 65
Woonplaats : mechelen
Puntensysteem : 6309
Registration date : 01-03-08

hoeveel partners kan je aan? :) Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoeveel partners kan je aan? :)   hoeveel partners kan je aan? :) I_icon_minitimedi jan 13, 2009 8:53 pm

snoeperke schreef:
ik heb deze apart gezet
ben eens benieuwd naar de antwoorden hierop

hoeveel partners kan je in werkelijheid aan
en hoeveel zou je er in theorie aankunnen?
of nog beter: hoeveel kan je eraan in je fantasie? bounce

Nou die fantasie laten we maar even buiten beschouwing, das eindeloss natuurlijk cheers cheers cheers .

Voor de rest hangt het vgs mij allemaal af vd intensiteit van je relaties.
En bijgevolg van hoe je een relatie eigenlijk definieert. Daar hebben we het al wel eens vaker over gehad.

Voor mij is de grens tss vriendschap en liefde vaag. Ik bedoel daarmee dat er een soort van grijze zone is waar het ene haast ongemerkt overgaat in het andere. En dat is gevoel, een beetje intuïtie zelfs. Ik bekijk dat dus nt in termen van wel of geen seks, elkaar elke week zien of minder, enz. Weinig rationaliteit, veel emotie. Al moet het tss de partners wel zo duidelijk mogelijk zijn hoe ieder zich voelt en waar hij/zij graag naartoe wil met de relatie.

Afijn, een hele intro om te zeggen dat ik al jarenlang veel relaties tegelijk heb, waarvan sommige intens waren (ttz wekelijks en met vaak seks om het 'meetbaar' uit te drukken, maar zoals gezegd gaat het vnl om het gevoel tss beide partners), anderen veel minder intens, in het geval van buitenlandse relaties soms zelfs maar 1 ontmoeting om de 2-3 jaar. Maar het contact blijft, daar hebben we nu gelukkig de multimedia voor (die brieven vroeger was heel wat minder Evil or Very Mad ). En elke ontmoeting is intiem en vol vonken. Als dat er nt meer is, spreek ik nt meer van een relatie.

En nog 1 belangrijk gegeven: de prim blijft de prim, maw wanneer die het moeilijk krijgt met de intensiteit of kwantiteit van je relaties kan je er vgs mij ook beter de rem opzetten.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.chedera.be
willemII

willemII


Man
Aantal berichten : 234
Leeftijd : 60
Woonplaats : Antwerpen
Puntensysteem : 5853
Registration date : 04-06-08

hoeveel partners kan je aan? :) Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoeveel partners kan je aan? :)   hoeveel partners kan je aan? :) I_icon_minitimedi jan 13, 2009 10:33 pm

Ik heb zelf geen extra partner, maar het lijkt me praktisch wel moeilijk er 1 bij te hebben. Maar dat komt ook wel vanwege de specifieke problemen die mijn partner nu heeft. Ik denk dat het van persoon tot persoon is. Volgens mij voor mij maximum 2 in een normaal geval waar de partners zichzelf kunnen redden. Ik denk ook dat je eigenlijk eerder een vaste partner kunt hebben en dan soms voor een tijd een bij, maar altijd meerdere partners tegelijk, ik weet het niet. Ik vind dat praktisch wel moeilijk. Ik ga eigenlijk ook eerder voor vriendschap zoals VF. Vriendschap waarbij eventueel sex kan zijn, maar niet hoeft. Maar sex wel met mensen die al van te voren weten dat je geen monogame relatie wenst. Anders verwachten ze weer teveel. Ik denk dat liefde eigenlijk is dat je niets verwacht. Dat is wel moeilijk, niet van mijn kant, maar de meeste mensen willen na sex een vaste relatie, of het draait alleen om de sex, en dat hoeft dan voor mij ook niet. Dus ik prefereer vriendschap. En verder zien we wel.

Groentjes,
Willem


Laatst aangepast door willemII op wo jan 14, 2009 3:08 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.vegancafee.be
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6748
Registration date : 24-02-08

hoeveel partners kan je aan? :) Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoeveel partners kan je aan? :)   hoeveel partners kan je aan? :) I_icon_minitimewo jan 14, 2009 12:51 am

willemII schreef:
PolyToo schreef:
Ik ga mijn keus toch wat beperken he?
Ah, je kunt er niet zoveel aan, watje
Ik kan er gerust meer aan maar dan is er geen kwaliteit meer he en kan ik niet meer spreken over relatie.
Nu in mijn fantasie is dat 5, maar in de praktische werkelijkheid denk ik dat men realistisch gezien tot maximaal 3 partners kan gaan omdat de relatie dan exponentieel complex wordt naarmater er partners bijkomen.

De reden is dit:
Als ik meerdere partner heb, boven de 3 dan zal er een soort van gewenning ontstaan bij mij en zal ik mijn partners gewoon maar zien als oppervlakkige contacten waar ik soms eens sex mee heb. Ik begin dan minder moeite te doen voor hen en als er een moeilijk doet dan los ik het niet op maar laat ik die gewoon vallen voor een ander die niet moeilijk doet. Het fundamenteel basis van communicatie binnen de polyamorie verdwijnt als het wat moeilijk wordt gaat men dan lopen in plaats van het op te lossen.

Omgekeerd ook, als ik iemand leer kennen en die heeft al 2 partners dan zal ikzelf al op mijn rem gaan staan. In een heel uniek geval zou ik die 3e erbij nemen maar dan moet ze dan ook echt de moeite zijn he. Dit omdat ik weet dat de relatie vewaterd en verdunt doordat ze geen tijd heeft om echt tijd te maken doordat ze al teveel partners geeft. Ik als partner krijg dan niet genoeg aandacht en interactie dus mijn interesse dooft en passie ook. Je bent geklasseerd als vriend en geen partner meer. Voor mij teken om verder te gaan naar iemand waar er wel een passionele relatie mee kan hebben.

Een ander beperking is hoeveel partners die nieuwe heeft gehad waar ik nu in contact mee kom. Als het iemand is die 2-3 relaties nu heeft en er een stuk of 10 andere heeft gehad in een jaar tijd dan is dat voor mij al een teken dat dit iemand is die geen moeite doet om bij problemen te communiceren en het conflict op te lossen, maar gewoon op zoek gaat naar een ander waar er geen conflict mee is. Het tweede is dat dit ook iemand is met risicogedrag op vlak van SOA en HIV besmetting. 2-3 poly relaties nu en 10 anderen die op hun beurt al 2-3 relaties hebben, dus dat stijgt ook exponentieel in kansen om besmet te raken met een of ander vieze ziekte.

Ik kies kwaliteit, en geen kwantiteit zowel in mijn partners als in de partners van de partners.
Terug naar boven Ga naar beneden
alegria

alegria


Man
Aantal berichten : 595
Leeftijd : 65
Woonplaats : mechelen
Puntensysteem : 6309
Registration date : 01-03-08

hoeveel partners kan je aan? :) Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoeveel partners kan je aan? :)   hoeveel partners kan je aan? :) I_icon_minitimewo jan 14, 2009 1:47 pm

willemII schreef:
Vriendschap waarbij eventueel sex kan zijn, maar niet hoeft. Maar sex wel met mensen die al van te voren weten dat je geen monogame relatie wenst. Anders verwachten ze weer teveel. Ik denk dat liefde eigenlijk is dat je niets verwacht. Dat is wel moeilijk, niet van mijn kant, maar de meeste mensen willen na sex een vaste relatie, of het draait alleen om de sex, en dat hoeft dan voor mij ook niet. Dus ik prefereer vriendschap. En verder zien we wel.
Groentjes,
Willem

Dit sluit heel nauw aan met hoe ik het voel, mooi gesteld Willem.
Vooral dat je bij echte leifde niets verwacht vind ik zelf cruciaal. Dat heeft ook veel te maken met los laten en loslaten Rolling Eyes .
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.chedera.be
alegria

alegria


Man
Aantal berichten : 595
Leeftijd : 65
Woonplaats : mechelen
Puntensysteem : 6309
Registration date : 01-03-08

hoeveel partners kan je aan? :) Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoeveel partners kan je aan? :)   hoeveel partners kan je aan? :) I_icon_minitimewo jan 14, 2009 1:58 pm

PolyToo schreef:

Als ik meerdere partner heb, boven de 3 dan zal er een soort van gewenning ontstaan bij mij en zal ik mijn partners gewoon maar zien als oppervlakkige contacten waar ik soms eens sex mee heb. Ik begin dan minder moeite te doen voor hen en als er een moeilijk doet dan los ik het niet op maar laat ik die gewoon vallen voor een ander die niet moeilijk doet. Het fundamenteel basis van communicatie binnen de polyamorie verdwijnt als het wat moeilijk wordt gaat men dan lopen in plaats van het op te lossen.

Dit ervaar ik net heel anders.
Hoe meer partners (binnen bepaalde grenzen natuurlijk Surprised ) hoe meer er een aangenaam verlangen ontstaat om je 'beter' (in alle betekenissen van het woord) te laten kennen aan elkaar.
Je wil van elk moment dat je samen bent een feest maken, een beetje om aan jezelf en elkaar keer op keer te bevestigen hoe waardevol de relatie wel is.
Niet dat daar telkens extreem speciale dingen moeten gebeuren, het zit vaak in kleinigheden, impliciete gevoeligheden. Maar het gevoel is er wel.

Net daarin vind ik net vaak de kwaliteit die idd de kwantiteit ruim overstijgt.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.chedera.be
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6748
Registration date : 24-02-08

hoeveel partners kan je aan? :) Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoeveel partners kan je aan? :)   hoeveel partners kan je aan? :) I_icon_minitimewo jan 14, 2009 9:21 pm

vrouwenfluisteraar schreef:
Dit ervaar ik net heel anders.
Hoe meer partners (binnen bepaalde grenzen natuurlijk Surprised ) hoe meer er een aangenaam verlangen ontstaat om je 'beter' (in alle betekenissen van het woord) te laten kennen aan elkaar.
Je wil van elk moment dat je samen bent een feest maken, een beetje om aan jezelf en elkaar keer op keer te bevestigen hoe waardevol de relatie wel is.
Niet dat daar telkens extreem speciale dingen moeten gebeuren, het zit vaak in kleinigheden, impliciete gevoeligheden. Maar het gevoel is er wel.

Net daarin vind ik net vaak de kwaliteit die idd de kwantiteit ruim overstijgt.
Klinkt schoon in theorie, maar als als ieder van je partners ook zo'n grote verzameling van partners heeft moet je dan ook niet verschieten dat je regelmatig helemaal alleen thuis zit omdat al je ander partners aan het feesten ziijn met hun groep van partners. En vooral als die ander partnes nog grotere feestbeesten zijn en cooler zijn dan jij, dan wordt je snel op de achtergrond verbannen omdat ze gewoonweg geen tijd hebben om ook nog met jouw rekening te houden..

Ik heb een voorbeeld van een vrouw die 5 partners heeft maar nu een jaar later plots helemaal alleen is en moet terugvallen op die mensen die ze vroeger heeft verwaarloosd. Het spijtige is dat diegene die ze vroeger heeft verwaarloosd ook geen energie meer in steken...

Het is een beetje zoals een pyramidespel. Het werkt fantastich in een korte periode: bvb een, paar jaar, maar als je niet regelmatig nieuwe partners vind kom je snel aan de bodem en stort de pyramide snel in. Ook je reeds bestaande partners die je gehad hebt zullen minder snel geneigd zijn om terug een 2e relatie te beginnen met je want jouw kennen ze al en veelal hebben ze liever iets nieuws en opwindends...

Nu ik weet niet goed wat ik moet denken van vrouwen die dit doen. Ik vermoed dat een vrouw die nogal veel partners heeft gehad in een korte periode heel snel bestempeld worden als hoer. In de polyamorie is er wel ergens een iets meer tolerantie, op meerdere partners maar als je toch heel snel begint met nieuwe relaties dan denk ik zelfs dat je binnen de polyamorie ook heel snel de stempel van hoer op krijgt. En ik denk zelfs dat de meest ruimdenkende polyman niet echt geneigd zal zijn om een relatie met zo iemand te beginnen. Oh ja een kees sexen of als neukvriendin op momenten dat je niets in de buurt hebt ja, maar een diepe relatie? Naaaahhhhh.. Ik zie het genoeg aan die vriendinnen die ik ken die veel mannen hebben gehad. Velen ervan zitten nu eenzaam thuis en slagen er niet meer in om iemand te vinden. Als ze iemand nieuw vinden, dan hebben ze een relatie ja, maar als die nieuwe partner ontdekt hoeveel mannen ze al heeft gehad dan blijft die meestal niet lang meer. Het is voor mij gewoon roofbouw, plezant op korte termijn maar op langer termijn de snelweg naar eenzaamheid en oppervlakkigheid. Er treedt gewennig op en je vraagt je dan af: "Is dat alles?"
Terug naar boven Ga naar beneden
Evy
Admin
Evy


Vrouw
Aantal berichten : 646
Leeftijd : 42
Woonplaats : Zedelgem
Puntensysteem : 6084
Registration date : 24-02-08

hoeveel partners kan je aan? :) Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoeveel partners kan je aan? :)   hoeveel partners kan je aan? :) I_icon_minitimedo jan 15, 2009 10:50 am

[quote="PolyToo

Nu ik weet niet goed wat ik moet denken van vrouwen die dit doen. Ik vermoed dat een vrouw die nogal veel partners heeft gehad in een korte periode heel snel bestempeld worden als hoer. In de polyamorie is er wel ergens een iets meer tolerantie, op meerdere partners maar als je toch heel snel begint met nieuwe relaties dan denk ik zelfs dat je binnen de polyamorie ook heel snel de stempel van hoer op krijgt. En ik denk zelfs dat de meest ruimdenkende polyman niet echt geneigd zal zijn om een relatie met zo iemand te beginnen. Oh ja een kees sexen of als neukvriendin op momenten dat je niets in de buurt hebt ja, maar een diepe relatie? Naaaahhhhh.. Ik zie het genoeg aan die vriendinnen die ik ken die veel mannen hebben gehad. Velen ervan zitten nu eenzaam thuis en slagen er niet meer in om iemand te vinden. Als ze iemand nieuw vinden, dan hebben ze een relatie ja, maar als die nieuwe partner ontdekt hoeveel mannen ze al heeft gehad dan blijft die meestal niet lang meer. Het is voor mij gewoon roofbouw, plezant op korte termijn maar op langer termijn de snelweg naar eenzaamheid en oppervlakkigheid. Er treedt gewennig op en je vraagt je dan af: "Is dat alles?"[/quote]


wow polytoo.. zoveel vooroordelen? No
ik moet eerlijk bekennen dat ik ook (heel) veel vriendjes heb gehad.. maar van geen enkel heb ik spijt, ik heb een geweldige tijd met hen gehad. en zou het zo opnieuw overdoen. Ik weet wel dat er veel mensen zo'n gedacht hadden van mij.. maar dat ik daarom geen enkele vaste relatie meer zou kunnen hebben? of zou kunnen houden?

Ik ben 7 jaar samen met snoepke en bijna 3 jaar met snoeper. En... hoe zeg ik dit nu zonder stoeferig over te komen? Ik weet dat er nog een paar mannen zijn die zo een vaste relatie met me zouden willen beginnen.. dus ja...
scheer ze niet allemaal over dezelfde kam hé.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://polyamory.actieforum.com
Gast
Gast




hoeveel partners kan je aan? :) Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoeveel partners kan je aan? :)   hoeveel partners kan je aan? :) I_icon_minitimedo jan 15, 2009 1:30 pm

[quote="PolyToo"]
Nu ik weet niet goed wat ik moet denken van vrouwen die dit doen. Ik vermoed dat een vrouw die nogal veel partners heeft gehad in een korte periode heel snel bestempeld worden als hoer. quote]

Dat zegt veel over mensen die zo'n stempel geven. Of een vrouw nu met 1 man heeft geslapen of met 100. Niemand heeft het recht om haar daarover te veroordelen. Waarom spreek je trouwens alleen over vrouwen.

Ik zelf zal nooit een andere vrouw een hoer noemen.
Terug naar boven Ga naar beneden
alegria

alegria


Man
Aantal berichten : 595
Leeftijd : 65
Woonplaats : mechelen
Puntensysteem : 6309
Registration date : 01-03-08

hoeveel partners kan je aan? :) Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoeveel partners kan je aan? :)   hoeveel partners kan je aan? :) I_icon_minitimedo jan 15, 2009 5:51 pm

PolyToo schreef:

Klinkt schoon in theorie, maar als als ieder van je partners ook zo'n grote verzameling van partners heeft moet je dan ook niet verschieten dat je regelmatig helemaal alleen thuis zit omdat al je ander partners aan het feesten ziijn met hun groep van partners. En vooral als die ander partnes nog grotere feestbeesten zijn en cooler zijn dan jij, dan wordt je snel op de achtergrond verbannen omdat ze gewoonweg geen tijd hebben om ook nog met jouw rekening te houden..

Ik probeer hier nu net al de hele tijd duidelijk te maken dat ik er helemaal niet van hou om te spreken vanuit theoretische modellen en principes.
Alles wat ik hier vertel komt vanuit mijn eigen persoonlijk beleving. Het is niet altijd makkelijk vind ik om dat zomaar met iedereen te delen, vooral als het dan nog wordt afgedaan als 'schone theorie'.

Maar ok, laten we verderpraten.

Als ik schrijf dat mijn partners en ik van bijna elk samenzijn een feest willen maken, dan bedoel ik dat helemaal niet in de zin van 'feestbeesten'.
Het heeft ook niks met 'cooler' te maken.

PolyToo schreef:

Ik heb een voorbeeld van een vrouw die 5 partners heeft maar nu een jaar later plots helemaal alleen is en moet terugvallen op die mensen die ze vroeger heeft verwaarloosd. Het spijtige is dat diegene die ze vroeger heeft verwaarloosd ook geen energie meer in steken...

Het is een beetje zoals een pyramidespel. Het werkt fantastich in een korte periode: bvb een, paar jaar, maar als je niet regelmatig nieuwe partners vind kom je snel aan de bodem en stort de pyramide snel in. Ook je reeds bestaande partners die je gehad hebt zullen minder snel geneigd zijn om terug een 2e relatie te beginnen met je want jouw kennen ze al en veelal hebben ze liever iets nieuws en opwindends...

Das dan heel sneu voor die vrouw.
Als je met mensen een band, eender welke, zal je er toch in moeten investeren. Wie zich verwaarloosd voelt haakt af, dat heeft op zich niks met het aantal partners te maken.

Ik leef al bijna 30j op deze manier, toch nt bepaald een korte periode dacht ik?
OK, ik heb relaties gehad van slechts enkele jaren, maar evengoed van 10-20 jaar.

(Heb ik nu alleen maar het gevoel dat ik in herhaling val of is dat echt zo? Rolling Eyes )

PolyToo schreef:

Nu ik weet niet goed wat ik moet denken van vrouwen die dit doen. Ik vermoed dat een vrouw die nogal veel partners heeft gehad in een korte periode heel snel bestempeld worden als hoer. In de polyamorie is er wel ergens een iets meer tolerantie, op meerdere partners maar als je toch heel snel begint met nieuwe relaties dan denk ik zelfs dat je binnen de polyamorie ook heel snel de stempel van hoer op krijgt. En ik denk zelfs dat de meest ruimdenkende polyman niet echt geneigd zal zijn om een relatie met zo iemand te beginnen. Oh ja een kees sexen of als neukvriendin op momenten dat je niets in de buurt hebt ja, maar een diepe relatie? Naaaahhhhh.. Ik zie het genoeg aan die vriendinnen die ik ken die veel mannen hebben gehad. Velen ervan zitten nu eenzaam thuis en slagen er niet meer in om iemand te vinden. Als ze iemand nieuw vinden, dan hebben ze een relatie ja, maar als die nieuwe partner ontdekt hoeveel mannen ze al heeft gehad dan blijft die meestal niet lang meer. Het is voor mij gewoon roofbouw, plezant op korte termijn maar op langer termijn de snelweg naar eenzaamheid en oppervlakkigheid. Er treedt gewennig op en je vraagt je dan af: "Is dat alles?"

Idd, wij mannen zijn nogal rap klaar met ons (voor)oordeel over vrouwen.

Wie 'een keer wil sexen of een neukvriendin als je niks in de buurt hebt' mogen ze voor mijn part naar de maan schieten, daar wil ik het nt eens over hebben.

Samen trouwens met mannen die het uitmaken wanneer ze ontdekken dat hun partner al vele anderen heeft gehad.
Wat is dat nu voor larie????? Zo'n flauwe kul kun je toch nt serieus nemen????
Trouwens, ik heb graag ervaren vrouwen, op alle gebied cyclops bounce .

Snelweg naar eenzaamheid en oppervlakkigheid? Ik zal dan wel de grote uitzondering zijn zeker?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.chedera.be
alegria

alegria


Man
Aantal berichten : 595
Leeftijd : 65
Woonplaats : mechelen
Puntensysteem : 6309
Registration date : 01-03-08

hoeveel partners kan je aan? :) Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoeveel partners kan je aan? :)   hoeveel partners kan je aan? :) I_icon_minitimedo jan 15, 2009 6:01 pm

[quote="Snoes"]
PolyToo schreef:

Nu ik weet niet goed wat ik moet denken van vrouwen die dit doen. Ik vermoed dat een vrouw die nogal veel partners heeft gehad in een korte periode heel snel bestempeld worden als hoer. quote]

Dat zegt veel over mensen die zo'n stempel geven. Of een vrouw nu met 1 man heeft geslapen of met 100. Niemand heeft het recht om haar daarover te veroordelen. Waarom spreek je trouwens alleen over vrouwen.

Ik zelf zal nooit een andere vrouw een hoer noemen.

Dazouwekzodenken Wink .

Nee serieus, 1 of 100, dat doet er toch niet toe?
De tweede persoon zal wel iets socialer zijn dan de eerste I love you maar verder kun je daar vgs mij geen enkele betekenis aan vastknopen.

Trouwens, hoe zit dat dan met vrienden? Is iemand die 100 vrienden heeft gehad ook een minder fijn mens dan iemend met 1 vriend? Of is het daar net andersom?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.chedera.be
willemII

willemII


Man
Aantal berichten : 234
Leeftijd : 60
Woonplaats : Antwerpen
Puntensysteem : 5853
Registration date : 04-06-08

hoeveel partners kan je aan? :) Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoeveel partners kan je aan? :)   hoeveel partners kan je aan? :) I_icon_minitimedo jan 15, 2009 6:41 pm

Ja, of wat te denken van een man met 100 vrouwen, hoerenloper dan?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.vegancafee.be
willemII

willemII


Man
Aantal berichten : 234
Leeftijd : 60
Woonplaats : Antwerpen
Puntensysteem : 5853
Registration date : 04-06-08

hoeveel partners kan je aan? :) Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoeveel partners kan je aan? :)   hoeveel partners kan je aan? :) I_icon_minitimedo jan 15, 2009 6:50 pm

Als ik trouwens op zondagavond taxi rij heb ik heel wat dames als klant die voor den brode sex hebben. Ik heb niks tegen die dames. Meestal zijn het vriendelijke dames. Ik heb daar soms fijne gesprekken mee, en het woord hoer krijg ik eigenlijk erg moeilijk over mijn lippen voor die dames. Krijg daar ook meestal mijn beste fooien van.Bij ons spreken ze over de meisjes of de dames, een ander woord gebruiken we niet. Als iemand daar neerbuigend over doet dan ligt dat aan hem, maar wij kennen ze en wij behandelen ze als gewone mensen die ook hun job maar doen. Alle respect voor die dames hoor.

Groentjes,
Willem
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.vegancafee.be
Gast
Gast




hoeveel partners kan je aan? :) Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoeveel partners kan je aan? :)   hoeveel partners kan je aan? :) I_icon_minitimedo jan 15, 2009 6:54 pm

willemII schreef:
Ja, of wat te denken van een man met 100 vrouwen, hoerenloper dan?

Casanova , Don juan, rokkenjager, womanizer,...

Dat klinkt toch allemaal veel schoonder dan : hoer, slet of del.
Terug naar boven Ga naar beneden
willemII

willemII


Man
Aantal berichten : 234
Leeftijd : 60
Woonplaats : Antwerpen
Puntensysteem : 5853
Registration date : 04-06-08

hoeveel partners kan je aan? :) Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoeveel partners kan je aan? :)   hoeveel partners kan je aan? :) I_icon_minitimedo jan 15, 2009 7:06 pm

Ja, maar die mannen zijn dan ook slettebakken, vind ik toch. Ik ben dan ook wel hinderlijk consequent natuurlijk. Daar moeten we nog eens een woord voor verzinnen, dat gaat zo niet. Te gek om los te lopen dat alleen de dames de schuld krijgen niet dan?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.vegancafee.be
Linde

Linde


Vrouw
Aantal berichten : 527
Leeftijd : 55
Woonplaats : Nederland
Puntensysteem : 6017
Registration date : 18-06-08

hoeveel partners kan je aan? :) Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoeveel partners kan je aan? :)   hoeveel partners kan je aan? :) I_icon_minitimedo jan 15, 2009 11:42 pm

hahaha Snoes en Willem, inderdaad!
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6748
Registration date : 24-02-08

hoeveel partners kan je aan? :) Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoeveel partners kan je aan? :)   hoeveel partners kan je aan? :) I_icon_minitimevr jan 16, 2009 12:39 am

Cool, wat actie. cheers

Nu het zijn zaken die ik al van veel mannen en vrouwen gehoord hebben.
En het zijn vooral vrouwen die het eerst zijn om een andere vrouw als slet/hoer te bestempelen.

En hoeveel keer ik van mannen/jongens gehoord hebben nadat ze seks hebben gehad met een vrouw/meisje dat ze een hoer/slet/matras is omdat ze te snel mee in bed konden duiken of als ze teveel vriendjes heeft/gahad heeft dat kan ik niet meer tellen.

Omgekeerd weet ik het niet, ik vind die dubbele standaard niet goed dat mannen daar meer in mogen doen.

Nu wat ik hier naar boven wil brengen is niet wat ik denk maar wat anderen denken gebaseerd op mijn ervaringen.
Ik ben er praktisch zeker van dat zelfs binnen de polyamorie een vrouw relatief snel wordt beoordeeld als een matras waar en eens goed mee kan sexen maar voor de rest niet echt goed materiaal voor een langdurige relatie als ze waarschijnlijk met bijna iedereen sex heeft gehad binnen de polywereld. Het verschil met de monogame wereld is in de werkelijkheid niet echt zo groot op dat vlak. Iets toleranter maar toch niet heeeeel tolerant.

Nu willem, jij rijdt soms rond met iemand die dat als werk doet. Zou jij er een relatie mee starten met zo iemand?
En een vraag aan andere mannen hier die poly zijn. Stel dat je een partner leert kennen die bvb 5 partners heeft waar ze zex mee heeft. Zou jij daar ee relatie mee starten? Of haar gewoon zien als een vriendin en soms eens een keer sex?

Snoes ook een vraag aan jouw: Ik heb die mooie vlam leren kennen, je kent haar wel, dat is diegene die nu ook een relatie heeft met A,B,C,D en E, en heeft vroeger iets gehad met F en G en H. Is het ok dat ik een relatie met haar start?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




hoeveel partners kan je aan? :) Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoeveel partners kan je aan? :)   hoeveel partners kan je aan? :) I_icon_minitimevr jan 16, 2009 12:55 am

[quote=\"PolyToo\"]
En hoeveel keer ik van mannen/jongens gehoord hebben nadat ze seks hebben gehad met een vrouw/meisje dat ze een hoer/slet/matras is omdat ze te snel mee in bed konden duiken of als ze teveel vriendjes heeft/gahad heeft dat kan ik niet meer tellen.
quote]

Ooh als mannen dit onderling vertellen, daar zit ook veel tussen bluf hoor. Neem dat maar van mij aan. Als een meisje/vrouw als gemakkelijk wordt bestempeld, willen veel jongens/mannen niet toegeven dat ze bij die gemakkelijke een blauwtje hebben opgelopen. En roepen ze maar mee de hoop. Of uit frustratie omdat zij niet mochten.


Laatst aangepast door Snoes op vr jan 16, 2009 1:09 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Linde

Linde


Vrouw
Aantal berichten : 527
Leeftijd : 55
Woonplaats : Nederland
Puntensysteem : 6017
Registration date : 18-06-08

hoeveel partners kan je aan? :) Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoeveel partners kan je aan? :)   hoeveel partners kan je aan? :) I_icon_minitimevr jan 16, 2009 1:01 am

PolyToo schreef:

Nu willem, jij rijdt soms rond met iemand die dat als werk doet. Zou jij er een relatie mee starten met zo iemand?
Hoho Polytoo, wees je wel even bewust dat er eerder gesproken werd over vrouwen die door mannen als 'hoer' beoordeeld worden, terwijl je het nu over vrouwen hebt die dat als beroep doen. Is wel een verschil.


PolyToo schreef:
Nu het zijn zaken die ik al van veel mannen en vrouwen gehoord hebben.
En het zijn vooral vrouwen die het eerst zijn om een andere vrouw als slet/hoer te bestempelen.

En hoeveel keer ik van mannen/jongens gehoord hebben nadat ze seks hebben gehad met een vrouw/meisje dat ze een hoer/slet/matras is omdat ze te snel mee in bed konden duiken of als ze teveel vriendjes heeft/gahad heeft dat kan ik niet meer tellen.

Omgekeerd weet ik het niet, ik vind die dubbele standaard niet goed dat mannen daar meer in mogen doen.
Shocked


@ Snoes: veel bluf, ja ongetwijfeld!
En toegeven dat zij hém niet wilde? Ooeeh dat is beslist niet stoer.
Dan liever haar zwartmaken... en niet afgaan voor je vrienden
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6748
Registration date : 24-02-08

hoeveel partners kan je aan? :) Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoeveel partners kan je aan? :)   hoeveel partners kan je aan? :) I_icon_minitimevr jan 16, 2009 1:08 am

Dus Snoes, Linde en wie weet Snoeperke, moest ik een relatie hebben met jullie en ik vertel dat ik nog 5 ander partners nu heb en 5 in de laatse jaar gehad heb dan hebben jullie geen probleem mee dat ik een relatie met jullie heb. Jullie zouden staan te springen om mij erbij te hebben. lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Linde

Linde


Vrouw
Aantal berichten : 527
Leeftijd : 55
Woonplaats : Nederland
Puntensysteem : 6017
Registration date : 18-06-08

hoeveel partners kan je aan? :) Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoeveel partners kan je aan? :)   hoeveel partners kan je aan? :) I_icon_minitimevr jan 16, 2009 1:15 am

...
Nu doe je aannames die niet gezegd zijn... Surprised


Je switsht nu tussen vrouwen van wie gezegd wordt dat ze veel partners gehad hebben
en
vrouwen die 5 partners hebben gehad.

Idea Wat is je ándere vraag nu precies?


Om de oorspronkelijke vraag te bantwoorden:
ik denk dat 2 tot 4 partners een natuurlijk maximum zijn, maar het hangt wel erg af van de intensiteit van hoe vaak je ze ziet en hoeveel tijd je zelf hebt, haha Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




hoeveel partners kan je aan? :) Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoeveel partners kan je aan? :)   hoeveel partners kan je aan? :) I_icon_minitimevr jan 16, 2009 1:18 am

PolyToo schreef:
Dus Snoes, Linde en wie weet Snoeperke, moest ik een relatie hebben met jullie en ik vertel dat ik nog 5 ander partners nu heb en 5 in de laatse jaar gehad heb dan hebben jullie geen probleem mee dat ik een relatie met jullie heb. Jullie zouden staan te springen om mij erbij te hebben. lol!

Iemand die al 5 partners heeft, heeft ook niet veel ruimte voor een nieuwe partner. Het spijt me PT maar ik zal je moeten laten gaan Very Happy

Hoeveel ex partners iemand heeft, dat speelt gene rol.
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6748
Registration date : 24-02-08

hoeveel partners kan je aan? :) Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoeveel partners kan je aan? :)   hoeveel partners kan je aan? :) I_icon_minitimevr jan 16, 2009 1:21 am

Nee ik had het niet waar over gezegd werd, ik had het over een relatie start met iemand die veel partners heeft/gehad heeft.
Ik had het wel degelijk over feitelijk bewezen partners in mijn oorspronkelijke bericht.

Ik wil gewoon het gevaar dat polyamory = oneindig veel partners aan de oppervlakte brengen.
Ik bedoel, het is niet omdat je met polyamorie bezig bent dat je niet moet opletten met deze stempels!
Zowel van monogamen, maar ook van polyamore.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





hoeveel partners kan je aan? :) Empty
BerichtOnderwerp: Re: hoeveel partners kan je aan? :)   hoeveel partners kan je aan? :) I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
hoeveel partners kan je aan? :)
Terug naar boven 
Pagina 1 van 3Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» hoeveel??!
» polysaturation: How many partners is too many?
» Veel jongere partners
» Depressieve partners in polyamorie
» Tijd voor je verschillende partners

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
polyamory :: Forum-
Ga naar: