polyamory
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

polyamory

Het eerste Belgische polyamory forum
 
IndexPortalGalerijZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Open en eerlijk naar nieuwe partner

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6744
Registration date : 24-02-08

Open en eerlijk naar nieuwe partner Empty
BerichtOnderwerp: Open en eerlijk naar nieuwe partner   Open en eerlijk naar nieuwe partner I_icon_minitimeza dec 13, 2008 4:23 am

Wie van jullie zijn open en eerlijk naar een potentiele nieuwe partner toe en vertelt het aan al je partners dat er iemand nieuw is waar er eventueel een klik mee kan zijn? Zodat dei allemal een zegen kunnen geven dat het goed is?

(Mijn ervaring is als je vanaf het begin altijd open en eerlijk was naar al je partners toe dat je al 99.9% zeker ben dat je de zegen krijgt van al je partners, maar toch ga je het vertellen).

Nu in mijn geval kan er wel een situatie zijn dat ik al verliefd ben op iemand maar nog niet bewust besef dat ik verliefd ben. Mijn partners hebben dat al veel sneller door. Ik steek dit dus niet weg want ik esef dat nog niet. Maar vanaf het moment dat ik het door heb, dan vertel ik het spontaan aan ieder partner omdat ik dat al genoeg uit ervaring heb ontdekt dat die enorm gewaardeerd wordt en enorm beloond wordt doordat mijn partners een boost in vertrouwen krijgen. Ik zou het niet anders willen.
Terug naar boven Ga naar beneden
bente




Vrouw
Aantal berichten : 10
Leeftijd : 58
Puntensysteem : 5813
Registration date : 16-06-08

Open en eerlijk naar nieuwe partner Empty
BerichtOnderwerp: Re: Open en eerlijk naar nieuwe partner   Open en eerlijk naar nieuwe partner I_icon_minitimeza dec 13, 2008 2:41 pm

"vertelt het aan al je partners "? Ik heb geen 'al je partners' (jij toch ook niet, polytoo?)
Maar los daarvan, ik geloof dat ik open en integer om ga met de mensen met wie ik om ga. Ik geloof ook dat ze mij zo willen en niet anders. Als iets leeft voor me, leeft het. En als ik die avond een van mijn vrienden zie (partner of niet), zal die het vast meekrijgen. Er zit geen plan achter om dingen te doen slagen.
Ik heb nog nooit problemen gehad doordat ik (bewust) iets niet vertelde. Toch eens proberen... Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6744
Registration date : 24-02-08

Open en eerlijk naar nieuwe partner Empty
BerichtOnderwerp: Re: Open en eerlijk naar nieuwe partner   Open en eerlijk naar nieuwe partner I_icon_minitimeza dec 13, 2008 8:48 pm

bente schreef:
"vertelt het aan al je partners "? Ik heb geen 'al je partners' (jij toch ook niet, polytoo?)
Ik heb 1.75 partners. geek
En die weten beide al alles, en dan heb ik het nog niet over mijn ex-lieven. geek

Maar zou jij zelf geen probleem mee hebben dat plots moet ontdekken dat je partner al 2 maand sex heeft met een nieuw vlam en je weet nog van niets? Of in een ander voorbeeld, zou jij er geen probleem mee hebben dat je plots van iemand anders hoort dat je partner elke vrijdag bij je ander partner op restaurant gaat terwijl jij gewoon thuis zit omdat je denkt dat hij aan het overwerken is?

Nu het kan zijn dat je duidelijk binnen de relatie afspreekt dat je bepaalde zaken niet wil weten of dat je partner 100% vrij is in de keuzes die ze doet, dus als ze sex wil hebben moet ze dat doen en moet ze het me niet vertellen, maar het gaat hier over een afspraak vooralleer het zo ver gaat he?

Ik heb met mijn primaire een duidelijke afspraak dat als haar ex aan haar deur staat en meer wil, dat ik daar geen enkel probleem mee heb, dat ze me zelfs niet moet vragen of dat mag, ze heeft nu al mijn zegen en van mijn part mag ze er een wile passionele nacht mee beleven, als ze er maar van geniet. Maar dat is een afspraak die nu al gemaakt is, en ik ben er zeker van dat als het gebeurt dat ze een sms stuur voor ze verder gaat :-) Maar bij andere mannen is dat een ander situatie. Bij ander mannen zou bij mij de voorwaarde zijn dat zijn vrouw(en) dat weten van mijn primaire en dat zal ik ook dadelijk willen zien dat het zo is. Een man die een relatie start met mijn partner(s) en dat niet vertelt maakt me achterdochtig, dat is iemand die durft liegen en bedriegen naar zijn partner toe, dus zo'n mensen wil ik hier niet in huis.

Kijk ik heb genoeg minnaars en minaressen gekend in mjn leven, en vroeger heb ik die mensen zelfs veel verdedigd, maar dat zijn mensen die in een monogame wereld leefden, en in dit geval is het niet vertellen iets waar er geen alternatief op was. Ik heb toen ontdekt dat zo'n relaties eigenlijk de echte relatie stabiel hield. Spijtige was wel steeds dat de minares steeds aan het korste eind trok. Die man koos uiteindelijk steeds voor zijn vrouw en de minaares bleef in de kou staan....

Echter dit is een polyamore site, en mensen hier zijn polyamore of willen polyamore gaan leven.
Er is absoluut geen enkel reden om nog te liegen en te bedriegen naar je parters toe. Als je vanuit ene monogame maitresse-minaars situatie komt dan vind ik dat je toch je verantwoordelijkheid neemt en je de moed bijeenraapt om je mono partner op de hoogte te brengen, of desnoods uit elkaar te gaan als het onherstelbaar is. Als die man monogaam wilt zijn en exclusief, wilt leven geef hem dan tenminste de kans om een exclusief persoon te vinden en hou hem niet vast in leugens en bedrog als jijzelf de polyamore richting wilt op gaan.

Ik bedoel waarom je polyamore relatie beperken met monogame beperkingen als je gewoon alels openlijk en eerlijk kan vertellen naar je ander partners toe en er bij kan betrekken in elk punt van je relaties als 1 grote familie! Het is toch heel plezant om je partners tezamen te hebben op 1 plaats en de partners van die partners terwijl je regelmatig kan flirten met elkaar zonder dat de ander dat weet, maar toch heel goed beseft dat je dat doet omdat ze het spel meespeelt. :-)
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6744
Registration date : 24-02-08

Open en eerlijk naar nieuwe partner Empty
BerichtOnderwerp: Re: Open en eerlijk naar nieuwe partner   Open en eerlijk naar nieuwe partner I_icon_minitimeza dec 13, 2008 8:49 pm

Oei ik krijg nu plost zin om 2.75 partners te hebben. geek geek geek
Ik ga direct de goedkeuring vragen aan mijn partners. :-)

Ik heb er al een paar op de whislist staan zenne? geek geek geek
Terug naar boven Ga naar beneden
bente




Vrouw
Aantal berichten : 10
Leeftijd : 58
Puntensysteem : 5813
Registration date : 16-06-08

Open en eerlijk naar nieuwe partner Empty
BerichtOnderwerp: Re: Open en eerlijk naar nieuwe partner   Open en eerlijk naar nieuwe partner I_icon_minitimezo dec 14, 2008 3:25 am

PolyToo schreef:
Maar zou jij zelf geen probleem mee hebben dat plots moet ontdekken dat je partner al 2 maand sex heeft met een nieuw vlam en je weet nog van niets? Of in een ander voorbeeld, zou jij er geen probleem mee hebben dat je plots van iemand anders hoort dat je partner elke vrijdag bij je ander partner op restaurant gaat terwijl jij gewoon thuis zit omdat je denkt dat hij aan het overwerken is?
Ik denk dat ik daar wel een probleem mee zou hebben ja. Maar ik zei al zoiets (maar dan omgekeerd): als iets belangrijk is voor mijn partner/vriend/vriendin, neem ik aan dat ik dat wel hoor. Zeker als het ook belangrijk is voor mij. Zo ga ik met de mensen om met wie ik om ga. Dat geldt niet alleen voor liefdesdingen. Het is dus niet zo'n issue in mijn leven.

En ik heb weleens meegemaakt dat een partner het moeilijk vond om echt eerlijk tegen me te zijn over andere partners. Hij was een pleaser, en dan kan dat lastig zijn. Ik kende en begreep hem een heel eind.

1 grote familie hoeft voor mij niet zo trouwens. Ik ben zelf meer van de 1-op-1-relaties. Wat absoluut geen geheimen of 'bij elkaar weghouden' inhoudt, maar ik heb dat altijd al gehad, dat ik nooit bij een bepaalde vriendengroep hoorde, maar hier een vriendin had en daar een vriend, en ergens anders nog een vriendin. Elke relatie heeft voor mij een waarde op zichzelf.
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6744
Registration date : 24-02-08

Open en eerlijk naar nieuwe partner Empty
BerichtOnderwerp: Re: Open en eerlijk naar nieuwe partner   Open en eerlijk naar nieuwe partner I_icon_minitimezo dec 14, 2008 4:01 am

Het is natuurlijk alles relatief he? Mensen maken fouten, misverstanden gebeuren. Belangrijk voor mij is hoe ze erop reageren. En zelfs binnen de polyamorioe zullen er situaties voorkomen die niet gepland waren.

Daarom dat binnen een polyamorie juist de communicatie enorm belangrijk is. Regelmatig communiceren en vooral bij een probleem niet wachten maar zo snel mogelijk er over praten.

Ik heb de voorkeur voor de mix, mijn partners op 1 plaats hebben maar ook momenten waar ik ze elk appart kan zien. Maar zelfs als ik ze appart zie, ik vertel wel door wat ik ga doen en wat ik gedaan heb. Op die manier helpt het om al mijn partners elkaar beter te leren kennen.

Nu vroeger deed ik dat al met al mijn vriendinnen en mijn partner in de tijd dat ik dacht dat monogamie het enigste was dat bastond. :-p

En als ik naar mijn primaire kijk, ze begint ook dat meer en meer te doen naar ander mensen toe. En ik zie haar zichtbaar genieten en gelukkig worden. Echt een plezier om haar te zien. :-)
Terug naar boven Ga naar beneden
alegria

alegria


Man
Aantal berichten : 595
Leeftijd : 65
Woonplaats : mechelen
Puntensysteem : 6305
Registration date : 01-03-08

Open en eerlijk naar nieuwe partner Empty
BerichtOnderwerp: Re: Open en eerlijk naar nieuwe partner   Open en eerlijk naar nieuwe partner I_icon_minitimezo dec 14, 2008 12:12 pm

bente schreef:

1 grote familie hoeft voor mij niet zo trouwens. Ik ben zelf meer van de 1-op-1-relaties. Wat absoluut geen geheimen of 'bij elkaar weghouden' inhoudt, maar ik heb dat altijd al gehad, dat ik nooit bij een bepaalde vriendengroep hoorde, maar hier een vriendin had en daar een vriend, en ergens anders nog een vriendin. Elke relatie heeft voor mij een waarde op zichzelf.

Had ik het niet gedacht! Razz Razz Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.chedera.be
Gesponsorde inhoud





Open en eerlijk naar nieuwe partner Empty
BerichtOnderwerp: Re: Open en eerlijk naar nieuwe partner   Open en eerlijk naar nieuwe partner I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Open en eerlijk naar nieuwe partner
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Zoektocht naar bijkomende partner
» Overgang minnaar/minnares naar polyamorie.
» Van ontrouw naar polyamory
» Naar aanleiding van 'de bijl van Cupido'
» Polyamory: liefdevol naar iedereen toe?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
polyamory :: Forum-
Ga naar: