- bente schreef:
- "vertelt het aan al je partners "? Ik heb geen 'al je partners' (jij toch ook niet, polytoo?)
Ik heb 1.75 partners.
En die weten beide al alles, en dan heb ik het nog niet over mijn ex-lieven.
Maar zou jij zelf geen probleem mee hebben dat plots moet ontdekken dat je partner al 2 maand sex heeft met een nieuw vlam en je weet nog van niets? Of in een ander voorbeeld, zou jij er geen probleem mee hebben dat je plots van iemand anders hoort dat je partner elke vrijdag bij je ander partner op restaurant gaat terwijl jij gewoon thuis zit omdat je denkt dat hij aan het overwerken is?
Nu het kan zijn dat je duidelijk binnen de relatie afspreekt dat je bepaalde zaken niet wil weten of dat je partner 100% vrij is in de keuzes die ze doet, dus als ze sex wil hebben moet ze dat doen en moet ze het me niet vertellen, maar het gaat hier over een afspraak vooralleer het zo ver gaat he?
Ik heb met mijn primaire een duidelijke afspraak dat als haar ex aan haar deur staat en meer wil, dat ik daar geen enkel probleem mee heb, dat ze me zelfs niet moet vragen of dat mag, ze heeft nu al mijn zegen en van mijn part mag ze er een wile passionele nacht mee beleven, als ze er maar van geniet. Maar dat is een afspraak die nu al gemaakt is, en ik ben er zeker van dat als het gebeurt dat ze een sms stuur voor ze verder gaat :-) Maar bij andere mannen is dat een ander situatie. Bij ander mannen zou bij mij de voorwaarde zijn dat zijn vrouw(en) dat weten van mijn primaire en dat zal ik ook dadelijk willen zien dat het zo is. Een man die een relatie start met mijn partner(s) en dat niet vertelt maakt me achterdochtig, dat is iemand die durft liegen en bedriegen naar zijn partner toe, dus zo'n mensen wil ik hier niet in huis.
Kijk ik heb genoeg minnaars en minaressen gekend in mjn leven, en vroeger heb ik die mensen zelfs veel verdedigd, maar dat zijn mensen die in een monogame wereld leefden, en in dit geval is het niet vertellen iets waar er geen alternatief op was. Ik heb toen ontdekt dat zo'n relaties eigenlijk de echte relatie stabiel hield. Spijtige was wel steeds dat de minares steeds aan het korste eind trok. Die man koos uiteindelijk steeds voor zijn vrouw en de minaares bleef in de kou staan....
Echter dit is een polyamore site, en mensen hier zijn polyamore of willen polyamore gaan leven.
Er is absoluut geen enkel reden om nog te liegen en te bedriegen naar je parters toe. Als je vanuit ene monogame maitresse-minaars situatie komt dan vind ik dat je toch je verantwoordelijkheid neemt en je de moed bijeenraapt om je mono partner op de hoogte te brengen, of desnoods uit elkaar te gaan als het onherstelbaar is. Als die man monogaam wilt zijn en exclusief, wilt leven geef hem dan tenminste de kans om een exclusief persoon te vinden en hou hem niet vast in leugens en bedrog als jijzelf de polyamore richting wilt op gaan.
Ik bedoel waarom je polyamore relatie beperken met monogame beperkingen als je gewoon alels openlijk en eerlijk kan vertellen naar je ander partners toe en er bij kan betrekken in elk punt van je relaties als 1 grote familie! Het is toch heel plezant om je partners tezamen te hebben op 1 plaats en de partners van die partners terwijl je regelmatig kan flirten met elkaar zonder dat de ander dat weet, maar toch heel goed beseft dat je dat doet omdat ze het spel meespeelt. :-)