Aantal berichten : 1443 Leeftijd : 59 Woonplaats : Zuiderkempen Puntensysteem : 6928 Registration date : 24-02-08
Onderwerp: Einde van een relatie, hoe gaan jullie er mee om? wo feb 27, 2008 1:50 am
Zoals elk monogaam relatie, is er altijd kans dat een, polyamore relatie dat het vroeg of laat niet echt meer klikt als de verliefdheid mindert. Men groeit uit elkaar, men krijgt verschillende interesses, en de verliefdheid mindert en de roze bril begint minder roze te worden en begint men uiteindelijk de echte persoon te zien in plaats van het droombeeld.
Bij veel monogame relaties is de enigste uitweg te breken want om als vrienden te blijven doet het teveel pijn als ze iemand anders vinden. Maar hoe gaan polyamoren mee om?
Evy Admin
Aantal berichten : 646 Leeftijd : 42 Woonplaats : Zedelgem Puntensysteem : 6264 Registration date : 24-02-08
Onderwerp: Re: Einde van een relatie, hoe gaan jullie er mee om? do feb 28, 2008 4:03 pm
geen idee.. heb er -gelukkig maar- geen ervaring mee..
ik weet wel.. dat moest het hier verkeerd gaan.. dat alles dan gedaan is... ik zou bv niet meer met de ene verder kunnen zonder dat de andere erbij is.. dat zou toch nooit meer lukken.. ik zou steeds het gevoel hebben dat ik iets/iemand mis.. snappie?
PolyToo
Aantal berichten : 1443 Leeftijd : 59 Woonplaats : Zuiderkempen Puntensysteem : 6928 Registration date : 24-02-08
Onderwerp: Re: Einde van een relatie, hoe gaan jullie er mee om? zo maa 23, 2008 5:34 am
Eigenlijk is het raar, de breuk met mijn secundaire is niet direct omdat ik niet in de vriendschapszone wil zijn binnen een relatie, maar gewoon omdat de communicatie is uitgevallen.
Iemand anders die ik goed ken heeft gelijkaardige ervaringen, wat heel raar is wat onze beide partners zijn eigenlijk echte polies en toch maken ze ie fundamentele fout om de communicatie te stoppen op een paar oppervlakkige mails na. Monoreflexen? Ik heb al zoveel keer zitte nadenken en eigenlijk zou het perfect mogelijk geweest zijn dat de relatie totaal niet zou gestopt zijn. Er gebeurt iets, er gaat iets verkeerd en dan moet diegene die het kan moeite doen om te begrijpen wat er verkeerd gaat en kijken wat we er aan kunnen doen. Maar dat gebeurde niet, integendeel de gemakkelijkste weg werd gekozen en nu zitte we zo ver. Dus de gouden raad die ik iedereen kan geven! Als er iemand raar begint te reageren, probere te begrijpen wat er verkeerd gaat en vooral luister! Die persoon gerust stellen helpt niet zo lang je niet begrijpt wat er verkeerd gaat.
Ok het was mijn eerste echte polyrelatie dus ik moet nog heel wat leren, maar deze heb ik niet zien aankomen. Momenteel heb ik geen behoefte om een nieuwe secundaire partner te zoeken, en toch voel ik me rasechte poly. Voor mij is dit een heel duidelijk signaal dat er wel degelijk echte liefde naar mijn partner toe was en pure polyrelatie, en het betekent ook dat de relatie gestart is omdat ik haar echt graag zag en niet omdat ik mee wil doen aan de polyamoriegolf om cool te zijn of het verzamelene van veel partners om te bewijzen dat ik het nog heb
Gast Gast
Onderwerp: Re: Einde van een relatie, hoe gaan jullie er mee om? ma maa 24, 2008 4:54 pm
Einde mja dat is toch pas als beide ook echt opgeven?
Neem mijn relaties ik brak het af en gaf zeer duidelijk aan waarom en de heren draaide bij als of de zon opkwam.
Ik had kunnen zeggen ja pech te laat. Maar ik hou van ze en zolang ik dat doe is het voor mij nooit te laat.
Gesponsorde inhoud
Onderwerp: Re: Einde van een relatie, hoe gaan jullie er mee om?