polyamory
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

polyamory

Het eerste Belgische polyamory forum
 
IndexPortalGalerijZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 God en Polyamorie

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast




God en Polyamorie Empty
BerichtOnderwerp: God en Polyamorie   God en Polyamorie I_icon_minitimedi aug 19, 2008 6:04 pm

Ok sinds ik hier dus zelf de laatste tijd ernstig tegen aan loop maar is het in de groep gooien.

Ik ben vroeger zwaar christelijk opgevoed en de drang naar het oude is weer naar boven gedreven.

Mja dan zit je wel met 1 enorm mooi probleem want ik ben getrouwd en volgens de kerk is alles wat ik met mijn vriend heb overspel en zondig.

Hoe gaan jullie hier mee om?

Lig dus aardig met mezelf in de clinch hierom.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




God en Polyamorie Empty
BerichtOnderwerp: Re: God en Polyamorie   God en Polyamorie I_icon_minitimedi aug 19, 2008 8:32 pm

phixy schreef:

Mja dan zit je wel met 1 enorm mooi probleem want ik ben getrouwd en volgens de kerk is alles wat ik met mijn vriend heb overspel en zondig.

Volgens de kerk. Maar de kerk is god niet.

Ik begrijp als zo bent opgevoed dat zoiets diep geworteld zit. Daarin is de kerk altijd goed in geweest in schuldgevoelens aankweken.

Phixy, liefde is niet zondig of verkeerd.
Ik zelf geloof niet in een god zoals hij door de kerk wordt voorgesteld.
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6727
Registration date : 24-02-08

God en Polyamorie Empty
BerichtOnderwerp: Re: God en Polyamorie   God en Polyamorie I_icon_minitimedi aug 19, 2008 8:33 pm

Ik ben niet gelovig dus dat heeft zijn voordlen he?

Wel je weet toch dat heel lang geleden de christenen wel degelijk niet monogaam waren he? Het is enkel de kerk die ervoor heeft gezorgd dat dat niet meer moch ergens in het jaar 500 of zo, omdat de priesters toen ook nog getrouwd waren en de kerk een probleem hadden met het feit dat de eigendommen van de kerk op die manier via erfenissen versnipperd raakte.

Dus hebben ze toen een verhaaltje opgedist dat je enkel dicht bij god kan zijn als je zuiver bent, dus ook geen tijd hebt om getrouwd te zijn want dat is maar afleiding.

Maar eigenlijk met ik je vragen of jij wel gelovig bent? Katholiek opgevoed zijn betekent nog niet dat ook gelovig moet zijn he? Ik heb 4 jaar in een Katholieke school gezeten, nochthans ben ik nooit gelovig geweest!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




God en Polyamorie Empty
BerichtOnderwerp: Re: God en Polyamorie   God en Polyamorie I_icon_minitimewo aug 20, 2008 9:14 am

mja dat weet ik dus niet Smile

Ik heb wel de drang ernaar zeg maar maar kan het niet accepteren dat mensen het geloof gebruiken om mijn relaties te veroordelen.

Ben op het moment hard opzoek naar bijbelteksten ect om die mensen is flink mee onderuit te halen aangezien ik zelf geloof dat als die god bestaat hij Liefde is zoals gepreekt word hij toch aan meer liefde niets verkeerd kan vinden.
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6727
Registration date : 24-02-08

God en Polyamorie Empty
BerichtOnderwerp: Re: God en Polyamorie   God en Polyamorie I_icon_minitimedo aug 21, 2008 12:31 am

phixy schreef:
Ik heb wel de drang ernaar zeg maar maar kan het niet accepteren dat mensen het geloof gebruiken om mijn relaties te veroordelen.
Oeeee? Gelovigen mogen toch niet oordelen?

Had je niet iets van oordeel niet opdat gijzelf niet geoordeeld wordt? En Smijt een steen als je zelf geen zonde hebt? (lang geleden dat ik die boek nog heb gelezen)

Nu hoe kunnen die mensen nu oordelen over jouw? Ik dacht dat enkel God dat kan?

Maar als ik jouw was zou ik mijn standaard antwoord geven: "Hier steek ik geen energie in, het is het niet waard" en da ga je weg. Als ze je weer eens provoceren.
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6727
Registration date : 24-02-08

God en Polyamorie Empty
BerichtOnderwerp: Re: God en Polyamorie   God en Polyamorie I_icon_minitimedo aug 21, 2008 12:34 am

Phixy ik zou wel geen tijd steken in die bijbelteksten. Op die manier verwaarloos je je partners door met zaken bezig te zijn die eigenlijk niet van belang zijn. En je kan die mensen toch niet overtuigen wat je ook zegt. Ze horen wat ze willen horen en het is gewoon verloren energie tijd en inspanning om die aandacht aan die mensen te geven.

Steek je energie en daandacht in datgene die echt belangrijk is, en dat is je relatie en de mensen die je niet beoordelen. cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Linde

Linde


Vrouw
Aantal berichten : 527
Leeftijd : 55
Woonplaats : Nederland
Puntensysteem : 5996
Registration date : 18-06-08

God en Polyamorie Empty
BerichtOnderwerp: Re: God en Polyamorie   God en Polyamorie I_icon_minitimedo aug 21, 2008 3:04 am

phixy schreef:
.....Ik heb wel de drang ernaar zeg maar maar kan het niet accepteren dat mensen het geloof gebruiken om mijn relaties te veroordelen.
....

ik kan het me goed indenken Phixy
je wilt ze graag met hun eigen teksten 'om de oren slaan',
maar waarschijnlijk hebben ze toch weer een weerwoord Rolling Eyes

Polytoo heeft gelijk: steek er geen energie in, je hebt wel wat beters te doen.
En ja: God oordeelt zelf, niet via mensen.

Wie zijn zíj dat jíj je zou moeten verdedigen?!! Shocked
Terug naar boven Ga naar beneden
Misfit

Misfit


Man
Aantal berichten : 10
Leeftijd : 50
Woonplaats : Limburg
Puntensysteem : 5884
Registration date : 19-03-08

God en Polyamorie Empty
BerichtOnderwerp: Re: God en Polyamorie   God en Polyamorie I_icon_minitimedo aug 21, 2008 12:54 pm

om het met de woorden van Stijn Meuris te zeggen :

van god los
laat nu toch die god los
er is niemand in de kosmos
het is zonde van de tijd[u]
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




God en Polyamorie Empty
BerichtOnderwerp: Re: God en Polyamorie   God en Polyamorie I_icon_minitimevr aug 22, 2008 1:26 am

mja ik heb me uiteindelijk beroept op het feit dat ze beweren dat god liefde is en hij zelf wel in mijn hart kan kijken en kan zien dat mijn liefde puur is.

en dat als hij mij wil veroordelen hij dat dan maar moet doen omdat ik schijnbaar regels overtreed.


Voor mij is hiermee de rust hervonden en zijn de gelovige ernstig uitgelult.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




God en Polyamorie Empty
BerichtOnderwerp: Re: God en Polyamorie   God en Polyamorie I_icon_minitimevr aug 22, 2008 2:15 pm

Vandaag kreeg ik een mail van het beheer of ik mij even wilde melden, want ik kom hier niet zo vaak.
Bij deze dan en dus pak ik maar gewoon het bovenste topic-onderwerp.
Nou, het is helemaal niet zo moeilijk als het lijkt.
Op het Nederlandse forum van polyamory is er wel wat over te vinden.
Bijvoorbeeld het topic "Sacramenten"
En ergens staat nog iets over "omgang"
Met de zoekfunctie daar kom je er wel.

Nou, dat was het dan even in het kort.

Is het hier nog gezellig?

Groet van Ingres
Like a Star @ heaven
Linkverbinding:
www.polyamory.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




God en Polyamorie Empty
BerichtOnderwerp: Re: God en Polyamorie   God en Polyamorie I_icon_minitimevr aug 22, 2008 2:26 pm

phixy schreef:
mja ik heb me uiteindelijk beroept op het feit dat ze beweren dat god liefde is en hij zelf wel in mijn hart kan kijken en kan zien dat mijn liefde puur is.


Voila zo eenvoudig is het Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





God en Polyamorie Empty
BerichtOnderwerp: Re: God en Polyamorie   God en Polyamorie I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
God en Polyamorie
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Polyamorie en sex
» Polyamory for dummies
» Associatie polyamorie en sex.
» Polyamorie en trouw
» Zou je polyamorie aanraden?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
polyamory :: Forum-
Ga naar: