polyamory
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

polyamory

Het eerste Belgische polyamory forum
 
IndexPortalGalerijZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Zou je polyamorie aanraden?

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6696
Registration date : 24-02-08

Zou je polyamorie aanraden? Empty
BerichtOnderwerp: Zou je polyamorie aanraden?   Zou je polyamorie aanraden? I_icon_minitimezo feb 01, 2009 7:54 pm

Ik zeg altijd dat ik polyamorie afraad bij mensen waarbij ik het eerste keer aan vertel maar ik doe dat met een reden.
Ik creeer bewust een drempel bij die mensen zodat ze verplicht worden om onderzoek te doen en heel die nadenken of polyamorie wel voor hen is.
Zij moeten dat zelf uit zichzelf willen en voor de juiste redenen.

Als je met veel mensen praat en wat doorvraagt, en dat heb je ook bij ouderen, dan zal je snel ontdekken dat er altijd ene verdoken vorm van polyamorie aanwezig is. Meestal in een hele goede vriend/vriendin waar er een hele sterke band bij is. Mensen beseffen het soms niet maar dit is geen gewone vriendschap en is eigenlijk al een relatie maar hebben zichzelf in de loop van de jaren wijs gemaakt dat dit echte vriendschap is.

Als ik een schatting zou geven van die mensen zou ik het schatten op 60%, dit zijn potentiele polyamoren en die mensen zou ik zeker aanraden om met polyamorie in contact te komen want het zou hun leven nog extra kunnen verbeteren als die kunstmatige scheiding van vriendschap niet meer hoeft.

Mensen overtuigen om polyamore te zijn werkt niet! PUNT!
Op korte momenten zal je een positief effect krijgen omdat ze iets doen die verboden is en dat is opwindend maar dan komt de kater en de terugslag en dit vernietigt perfect goede relaties.

Maar wat ik zeker zou aanraden aan polyamoren en zelfs gewone monogamen is om polyamorie te proberen te begrijpen. Het grootste gedeelte van polyamorie is ook van toepassing op een gewoon gelukkige monogame relatie. Openheid, eerlijkheid, communicatie...
Terug naar boven Ga naar beneden
Ellie

Ellie


Vrouw
Aantal berichten : 92
Leeftijd : 48
Woonplaats : Stabroek, Antwerpen
Puntensysteem : 5417
Registration date : 08-09-09

Zou je polyamorie aanraden? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zou je polyamorie aanraden?   Zou je polyamorie aanraden? I_icon_minitimedi sep 08, 2009 11:11 pm

Volledig mee eens PolyToo,

Ik spreek alleen uit eigen ervaring maar er zijn nog te veel mensen die een verkeerd gedacht hebben over polyamory-relatie's.

Ik merk dat nu zelf ook.
Mensen bekijken me raar als we zeggen dat we een relatie hebben met 3.
Ze snappen het niet of ze reageren van " van wie hou je dan het meest??"
Ik blijf het uitleggen met een super stom voorbeeld: " ik heb 2 paar schoenen die me allebei op hun manier zalig goed zitten. Ik zou ze liefst elke dag allebei dragen maar dat gaat niet , dus draag ik 1 schoen van elk paar, al lijkt het geen zicht ik voel me er goed bij"
Het is mss een stomme vergelijking maar zo snappen de mensen het wel een beetje.

Ook als ik zeg dat mijn mannen elkaar graag zien hebben de mensen meteen een verkeerd beeld over de situatie.
Meteen denken ze dat mijn mannen sex hebben met elkaar en dat we "orgieen " houden in onze slaapkamer lol!
Mijn mannen hebben geen sexuele relatie met elkaar maar kussen elkaar wel op de lippen en geven elkaar een dikke knuffel ( vaak ook in het openbaar) als begroeting of bij het weggaan.

Wat mensen niet snappen is dat oprechte liefde niet altijd moet geuit worden in sex.
We blijven de mensen te woord staan al ze vragen hebben maar gaan het ook niet mooier maken dat het is. Het blijft een relatie dus onrustige momenten zijn normaal, maar praten, eerlijkheid en openheid zijn wel goede punten om niet vast te roesten op een probleem.
Terug naar boven Ga naar beneden
Linde

Linde


Vrouw
Aantal berichten : 527
Leeftijd : 55
Woonplaats : Nederland
Puntensysteem : 5965
Registration date : 18-06-08

Zou je polyamorie aanraden? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zou je polyamorie aanraden?   Zou je polyamorie aanraden? I_icon_minitimezo sep 13, 2009 3:33 pm

Ellie schreef:
Volledig mee eens PolyToo,

Ik spreek alleen uit eigen ervaring maar er zijn nog te veel mensen die een verkeerd gedacht hebben over polyamory-relatie's.

Ik merk dat nu zelf ook.
Mensen bekijken me raar als we zeggen dat we een relatie hebben met 3.
Ze snappen het niet of ze reageren van " van wie hou je dan het meest??"
>> haha... voor velen is dat er niet uit te krijgen hè, alsof altijd 1 mens, 1 ding, 1 iets op het eerste plan moet staan altijd
Ik blijf het uitleggen met een super stom voorbeeld: " ik heb 2 paar schoenen die me allebei op hun manier zalig goed zitten. Ik zou ze liefst elke dag allebei dragen maar dat gaat niet , dus draag ik 1 schoen van elk paar, al lijkt het geen zicht ik voel me er goed bij"
Het is mss een stomme vergelijking maar zo snappen de mensen het wel een beetje.
LOL Laughing ik vind hem super!
Er wordt ook wel eens gezegd: ik hou van bloemkool maar ik lust ook graag worteltjes, en ik eet geen broccoli omdat ik dan de bloemkool afwijs, maar omdat ik ook van broccoli en worteltjes houd!


Ook als ik zeg dat mijn mannen elkaar graag zien hebben de mensen meteen een verkeerd beeld over de situatie.
Meteen denken ze dat mijn mannen sex hebben met elkaar en dat we "orgieen " houden in onze slaapkamer lol!
Mijn mannen hebben geen sexuele relatie met elkaar maar kussen elkaar wel op de lippen en geven elkaar een dikke knuffel ( vaak ook in het openbaar) als begroeting of bij het weggaan.
dat ziet er toch gezellig uit? Smile

Wat mensen niet snappen is dat oprechte liefde niet altijd moet geuit worden in sex.
klopt... blijft een hardnekkig misverstand; of eigenlijk: een mis-denken
We blijven de mensen te woord staan al ze vragen hebben maar gaan het ook niet mooier maken dat het is. Het blijft een relatie dus onrustige momenten zijn normaal, maar praten, eerlijkheid en openheid zijn wel goede punten om niet vast te roesten op een probleem.
waar is die emoticon met die duim omhoog...? Very Happy

Terug naar boven Ga naar beneden
Ellie

Ellie


Vrouw
Aantal berichten : 92
Leeftijd : 48
Woonplaats : Stabroek, Antwerpen
Puntensysteem : 5417
Registration date : 08-09-09

Zou je polyamorie aanraden? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zou je polyamorie aanraden?   Zou je polyamorie aanraden? I_icon_minitimezo sep 13, 2009 5:53 pm

Thx Linde ,

Het doet goed om begrip te krijgen van mensen die hetzelfde meemaken. Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Zou je polyamorie aanraden? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zou je polyamorie aanraden?   Zou je polyamorie aanraden? I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Zou je polyamorie aanraden?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Polyamorie en trouw
» God en Polyamorie
» Polyamorie en sex
» Polyamory for dummies
» Associatie polyamorie en sex.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
polyamory :: Forum-
Ga naar: