polyamory
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

polyamory

Het eerste Belgische polyamory forum
 
IndexPortalGalerijZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Mono-liedjes

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
v'tje




Vrouw
Aantal berichten : 75
Leeftijd : 39
Woonplaats : Vlaams-Brabant
Puntensysteem : 3927
Registration date : 24-10-13

Mono-liedjes Empty
BerichtOnderwerp: Mono-liedjes   Mono-liedjes I_icon_minitimema mei 19, 2014 11:50 am

Soms, als ik naar de radio luister op het werk of in de auto, komt er een liedje voorbij dat me aan één van mijn geliefden doet denken. Als enigszins romantisch persoon wil ik dat dan graag delen, en het liedje doorsturen, maar, omdat ik het belangrijk vind te weten wat ik precies doorstuur, zoek ik eerst eens de hele tekst op. En vaker wel dan niet verstuur ik het dan toch maar niet omdat er ergens iets 'monogaams' instaat.

Voorbeeld: ik hoor 'How sweet it is to be loved by you' van Marvin Gaye en de zin "I needed someone to understand my ups and downs and there you were, with sweet love and devotion" raakt me, en wil ik doorsturen naar mijn lief. Wanneer ik dan de tekst opzoek staat er iets verder "For me, there's you and nobody else"... En dan stuur ik het dus maar niet door, want dat wil ik niet zeggen, en zo kijk ik ook niet naar hem...

Het lijkt misschien stom, maar het kan me echt storen dat ik probeer me los te maken van deze culturele monogame norm, maar niet eens iets onnozels als een liedje kan vinden zonder dat er iets instaat van "jij bent de enige", "nu heb ik nooit nog iemand anders nodig" of "blijf voor eeuwig en altijd bij mij" of andere bezitterige/monogame uitspraken... Ben ik de enige die dit storend vind?
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6736
Registration date : 24-02-08

Mono-liedjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mono-liedjes   Mono-liedjes I_icon_minitimema mei 19, 2014 8:01 pm

Er bestaan enorm veel liedjes die mensen romantisch vinden, maar als je dan de tekst leest is het helemaal niet romantisch.

Je kan de liedjes misschien wat aanpassen en een bleep in moffelen.  lol! 
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6736
Registration date : 24-02-08

Mono-liedjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mono-liedjes   Mono-liedjes I_icon_minitimema mei 19, 2014 8:03 pm

Misschien kunnen we hier een paar uithalen

http://www.bing.com/videos/search?q=polyamory+songs&qpvt=polyamory+songs&FORM=VDRE
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6736
Registration date : 24-02-08

Mono-liedjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mono-liedjes   Mono-liedjes I_icon_minitimema mei 19, 2014 8:04 pm

The 12 Poly Days of Christmas
https://www.youtube.com/watch?v=Tlbki61OPco
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6736
Registration date : 24-02-08

Mono-liedjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mono-liedjes   Mono-liedjes I_icon_minitimema mei 19, 2014 8:22 pm

v'tje, heb je al een reeks liedjes die poly-safe zijn?
Dan kunnen we die hier plaatsen.
Terug naar boven Ga naar beneden
v'tje




Vrouw
Aantal berichten : 75
Leeftijd : 39
Woonplaats : Vlaams-Brabant
Puntensysteem : 3927
Registration date : 24-10-13

Mono-liedjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mono-liedjes   Mono-liedjes I_icon_minitimedi jun 17, 2014 11:50 am

Integendeel, ik zat me net nog te storen aan Soko met haar "I'll kill her" liedje... Je kent het wel, schattig meisje met frans accent, dat vind dat haar crush bij haar zou moeten zijn en niet bij een blonde vrouw, want die is niets voor hem, en als ze die blonde trut tegenkomt, zal ze haar afmaken... Dan denk ik: als die jongen nu voor dat meisje kiest, zal hij daar zijn redenen wel voor hebben hè? Net als Avril Lavigne, heeft ook zo eens een liedje gemaakt "I want to be your girlfriend", waarin ze praat tegen de jongen waar ze verliefd op is en hem probeert te overtuigen zijn lief te dumpen, want zij is veel leuker en liever en beter voor hem... Ik snap dat niet!

Allee, ja, ik snap het wel, het is jaloezie, angst, maar dat is toch niet gezond om daarop in te gaan? Nu was ik over die Soko dus aan het zoeken naar mensen die dat ook wat gemeen vonden van haar, maar ik vind alleen maar commentaar van mensen die zeggen "wat een goed liedje, dat heeft mij toch echt geholpen om mijn ex en zijn nieuwe vlam te zien als twee domme mensen en dat ik beter verdien dan dat". Zucht...

Sorry voor de rant, ik ben verder een vrolijk meisje hoor Smile.
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6736
Registration date : 24-02-08

Mono-liedjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mono-liedjes   Mono-liedjes I_icon_minitimedi jun 17, 2014 8:09 pm

OK we hebben de ultieme poly test.  Very Happy 

Poll: Do you like Soko?
Yes
No

Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6736
Registration date : 24-02-08

Mono-liedjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mono-liedjes   Mono-liedjes I_icon_minitimedi jun 17, 2014 11:31 pm

v'tje, ik vind het wel grappig je reactie.

Je vindt het zo natuurlijk dat het de normaalste zaak is dat je je partner deelt maar ook los laat als die dat vragen. En het grappigste van al is dat ik je volledig versta.
Terug naar boven Ga naar beneden
v'tje




Vrouw
Aantal berichten : 75
Leeftijd : 39
Woonplaats : Vlaams-Brabant
Puntensysteem : 3927
Registration date : 24-10-13

Mono-liedjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mono-liedjes   Mono-liedjes I_icon_minitimewo jun 18, 2014 5:27 pm

Los van poly of mono, welke monogame relatie is gezond als je je partner dwingt om bij je te blijven als die dat niet wil? Hoeveel mensen reageren razend als hun partner meedeelt dat hij/zij, om wat voor reden dan ook, niet wil verdergaan met de relatie? En dan zeker als er een ander in het spel is? Dan is de man of vrouw waar je jaren je leven mee deelde plots een slet of een klootzak, niet meer de persoon die je kende, en al je vrienden bevestigen dan ook nog eens aan je dat je gelijk hebt om zo kwaad te zijn... Alsof die partner eraan kan doen dat de omstandigheden veranderd zijn, dat hij/zij als persoon veranderd is.

Pas op, ik begrijp het heel goed hé, ik ben zelf 'van nature' een vrij jaloers en angstig persoon, maar ik kan er echt niet bij hoe het zou helpen om iemand die je graag ziet dan maar te verguizen, te vernederen en uit te schelden, zwart te maken bij gemeenschappelijke vrienden en ga zo maar door. Is dat misschien ergens een troost? Of een streling voor je ego (kan ik ook moeilijk plaatsen want jij bent dan de 'dommerik' die jarenlang de 'praatjes' van je partner geloofd hebt, alsof de liefde die er voordien was plots ook niet meer echt is)?

Opmerking: ik heb het zuiver over de naakte feiten, niet op de manier waarop het gebeurt! Uiteraard, als je partner dit niet met goede gesprekken en de juiste omkadering doet, maar iets uit in de trant van: "Zeg, lastige zeur, ik ben eindelijk van je af, ik heb iemand beter gevonden, saluut en de kost!", begrijp ik bovenstaande reactie veel beter, maar dan gaat het om de manier waarop iemand communiceert, niet om de feiten op zich.

Fijn dat je me verstaat PolyToo Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6736
Registration date : 24-02-08

Mono-liedjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mono-liedjes   Mono-liedjes I_icon_minitimewo jun 18, 2014 7:01 pm

v'tje schreef:
Pas op, ik begrijp het heel goed hé, ik ben zelf 'van nature' een vrij jaloers en angstig persoon, maar ik kan er echt niet bij hoe het zou helpen om iemand die je graag ziet dan maar te verguizen, te vernederen en uit te schelden, zwart te maken bij gemeenschappelijke vrienden en ga zo maar door.
Voor veel mensen is dat een soort van uitlaatklep, de andere is de schuld.
Op die manier moet ze zelf niet toegeven dat zijn ook fouten maakten.
Bij velen wordt dat ook zo gedaan omdat de omgeving eigenlijk dat van je verwacht.

Ik heb onder mijn voeten gekregen van mijn vrienden toen ik mijn lief zomaar los liet, ze konden niet begrijpen dat ik haar steunde om verder te gaan ook al is het zonder mij. Ik vind wel niet mooi dat ze uiteindelijk alle contacten heeft gebroken met mij. Ik denk dat ze onder druk werd gezet door de omgeving.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Mono-liedjes Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mono-liedjes   Mono-liedjes I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Mono-liedjes
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Mono-reflexen
» Typische mono quotes.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
polyamory :: Forum-
Ga naar: