polyamory
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

polyamory

Het eerste Belgische polyamory forum
 
IndexPortalGalerijZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 TV-show: "Polyamory: married & dating"

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Nerdnight

Nerdnight


Man
Aantal berichten : 198
Leeftijd : 50
Woonplaats : Zeeland, NL
Puntensysteem : 4546
Registration date : 30-07-12

TV-show:  "Polyamory: married & dating" Empty
BerichtOnderwerp: TV-show: "Polyamory: married & dating"   TV-show:  "Polyamory: married & dating" I_icon_minitimeza aug 17, 2013 6:15 pm

Een paar keer al was ik links tegengekomen over deze show, Polyamory: married & dating, gisteren heb ik dan maar eens het eerste seizoen gedownload en bekeken. Ze noemen het een "reality soap", wat in de praktijk inhoudt dat verhaallijnen zoals die in de echte wereld spelen, in hapklare brokken worden aangeboden.

Om met de verhaallijnen te beginnen. We maken kennis met een triade (m/v/v) en twee koppels (m/v-m/v) die bij elkaar gaan wonen. Een van de dames in de triade heeft een nieuw vriendje en de overige twee vinden dat daarin de regels niet zijn nageleefd. Een open discussie ontstaat, waarbij ieder z'n hart kan luchten en waarbij open naar elkaar wordt geluisterd.

De twee koppels die samen gaan wonen, komen natuurlijk ook moeilijkheden tegen. Via hen wordt getoond dat ook bij polyamorie jaloezie speelt, en hoe daarmee wordt omgegaan. Hoe moeilijk het af en toe ook wordt, ieder is zich er terdege van bewust dat problemen moeten worden aangepakt en doorgesproken, dat er niets kan worden weggestopt. Herkenbaar om te zien hoe je soms even geen zin hebt om de moeilijkeden onder ogen te zien, maar hoe goed het voelt om dat wel te doen en zo de (meeste) spanning de wereld uit te helpen.

De thema's die in polyamorie spelen, worden telkens in aparte verhaallijnen uitgewerkt. De laatste aflevering gaat over het uit de kast komen: twee van onze hoofdpersonen hebben hun familie nog niet verteld hoe ze hun leven hebben ingericht en gaan dat nu doen.

Ik vond het mooi om te zien hoe allerlei belangrijke thema's voor het grote publiek worden behandeld. Natuurlijk is het allemaal heel compact, want elk thema moet in een aflevering behandeld kunnen worden. Daarmee mis je uiteindelijk het grote plaatje en blijft het beperkt tot een paar afgebakende thema's en de gekozen manier om daarmee om te gaan.

Een V-constructie (in mijn ogen een veel voorkomende vorm) wordt eigenlijk niet getoond. Het enige wat daarbij in de buurt komt, is het verhaal van een van de dames in het kwartet die een vriendin heeft, die ze niet met de anderen wil delen. Uiteindelijk doet ze dat toch, omdat dat nou eenmaal zo hoort in de polyamorie. Dat vond ik een gemiste kans.

Hoewel de thematiek goed is en in mijn ogen realistisch wordt gebracht, is de presentatie wel uitgesproken Amerikaans. De hoofdpersonen zijn stuk voor stuk erg mooie, jonge mensen die het grootste deel van de dag seks hebben. En hoewel een paar keer nadrukkelijk wordt gesteld dat polyamorie niet gaat over zo veel mogelijk seks hebben, lijkt dat voor de serie toch het hoofdthema te zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6748
Registration date : 24-02-08

TV-show:  "Polyamory: married & dating" Empty
BerichtOnderwerp: Re: TV-show: "Polyamory: married & dating"   TV-show:  "Polyamory: married & dating" I_icon_minitimeza aug 17, 2013 8:13 pm

Dus het is geacteerd door acteurs maar gebaseerd op wat echt zou kunnen voorkomen in polyamory.

Ik heb er geen problemen mee dat het jonge mensen zijn. Het feit is dat polyamory naar buiten gebracht wordt en dat mensen er nieuwsgierig over worden en dan gaan opzoeken. En bij jonge mensen is er meer seks he ;-)
Terug naar boven Ga naar beneden
alegria

alegria


Man
Aantal berichten : 595
Leeftijd : 65
Woonplaats : mechelen
Puntensysteem : 6309
Registration date : 01-03-08

TV-show:  "Polyamory: married & dating" Empty
BerichtOnderwerp: Re: TV-show: "Polyamory: married & dating"   TV-show:  "Polyamory: married & dating" I_icon_minitimema okt 14, 2013 6:43 pm

PolyToo schreef:
En bij jonge mensen is er meer seks he ;-)
Wie zegt dat??Very Happy Very Happy Very Happy 
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.chedera.be
Gesponsorde inhoud





TV-show:  "Polyamory: married & dating" Empty
BerichtOnderwerp: Re: TV-show: "Polyamory: married & dating"   TV-show:  "Polyamory: married & dating" I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
TV-show: "Polyamory: married & dating"
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Polyamory: Married & Dating
» PW 339: Dating someone in a doomed relationship
» www.polyamory.nl
» www.polyamory.org.uk
» Is dit polyamory?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
polyamory :: links-
Ga naar: