polyamory
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

polyamory

Het eerste Belgische polyamory forum
 
IndexPortalGalerijZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Wat ontbreekt er nog op het internet voor polies?

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6726
Registration date : 24-02-08

Wat ontbreekt er nog op het internet voor polies?  Empty
BerichtOnderwerp: Wat ontbreekt er nog op het internet voor polies?    Wat ontbreekt er nog op het internet voor polies?  I_icon_minitimedi sep 24, 2013 10:35 pm

Wat ontbreekt er nog volgens jullie op Internet die waardevol zou zijn voor polies?

Blogs, forums, dating sites, wikies, ???

Terug naar boven Ga naar beneden
kitten

kitten


Vrouw
Aantal berichten : 37
Leeftijd : 47
Woonplaats : Brabant
Puntensysteem : 4013
Registration date : 10-06-13

Wat ontbreekt er nog op het internet voor polies?  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat ontbreekt er nog op het internet voor polies?    Wat ontbreekt er nog op het internet voor polies?  I_icon_minitimedi sep 24, 2013 11:01 pm

De polies zelf. Fora zijn er zat, maar ze zijn dood.
Terug naar boven Ga naar beneden
Nerdnight

Nerdnight


Man
Aantal berichten : 198
Leeftijd : 50
Woonplaats : Zeeland, NL
Puntensysteem : 4524
Registration date : 30-07-12

Wat ontbreekt er nog op het internet voor polies?  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat ontbreekt er nog op het internet voor polies?    Wat ontbreekt er nog op het internet voor polies?  I_icon_minitimewo sep 25, 2013 3:43 pm

PolyToo schreef:
Wat ontbreekt er nog volgens jullie op Internet die waardevol zou zijn voor polies?

Blogs, forums, dating sites, wikies, ???

Ik zie een site voor me die alles in één biedt. Een paar maanden terug noemde ik dat tegenover een vriend het "Digitaal Ecologisch Milieu", een min of meer complete wereld.

Wat mij betreft kan elke gebruiker alle functionaliteiten gebruiken. Pagina's in de wiki toevoegen en bewerken, berichten posten op het forum, berichten uitwisselen met anderen (op basis van e-mail en/of iets MSN-achtigs), eigen blogs plaatsen en contacten zoeken.

Alles is er al, ergens op het Net. Maar veel van wat ik heb gezien, schiet tekort.

kitten schreef:
De polies zelf. Fora zijn er zat, maar ze zijn dood.
Da's een belangrijke Smile Als er genoeg mensen bij elkaar zijn, komt de activiteit wel. Je moet dan wel uitgenodigd worden om wat te doen natuurlijk. Als ik hier op het forum kom en zie dat er al dagen niets meer is gepost, dan heb ik weinig om op te reageren en ben ik meestal weer snel weg.

Ik verwacht dat je mensen kunt trekken door a) de juiste inhoud te bieden en b) mensen zelf hun bijdrage te kunnen laten leveren, in welke vorm dan ook.
Terug naar boven Ga naar beneden
kitten

kitten


Vrouw
Aantal berichten : 37
Leeftijd : 47
Woonplaats : Brabant
Puntensysteem : 4013
Registration date : 10-06-13

Wat ontbreekt er nog op het internet voor polies?  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat ontbreekt er nog op het internet voor polies?    Wat ontbreekt er nog op het internet voor polies?  I_icon_minitimewo sep 25, 2013 6:21 pm

Terug naar boven Ga naar beneden
Nerdnight

Nerdnight


Man
Aantal berichten : 198
Leeftijd : 50
Woonplaats : Zeeland, NL
Puntensysteem : 4524
Registration date : 30-07-12

Wat ontbreekt er nog op het internet voor polies?  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat ontbreekt er nog op het internet voor polies?    Wat ontbreekt er nog op het internet voor polies?  I_icon_minitimewo sep 25, 2013 6:26 pm

kitten schreef:
Als je er iets aan wil doen... https://polyamory.actieforum.com/t518-overnemer-gezocht-ageeth-stopt-er-mee Smile
Die had ik gezien, ja. Maar ik wil niet Ageeths spullen overnemen. Ik ken beide sites en om eerlijk te zijn vind ik ze maar niks, zowel qua inhoud als uiterlijk. Ik begin dan liever iets helemaal nieuws dan dat ik de "rommel" van anderen overneem. Nadeel is dat dat eerst een hoop ontwerpen, bouwen en testen gaat kosten.
Terug naar boven Ga naar beneden
kitten

kitten


Vrouw
Aantal berichten : 37
Leeftijd : 47
Woonplaats : Brabant
Puntensysteem : 4013
Registration date : 10-06-13

Wat ontbreekt er nog op het internet voor polies?  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat ontbreekt er nog op het internet voor polies?    Wat ontbreekt er nog op het internet voor polies?  I_icon_minitimewo sep 25, 2013 6:39 pm

En wéér een site erbij... wat alleen maar bijdraagt aan de verdere verspreiding van de paar polies die er wel zijn. Ben je verplicht haar site te laten zoals die is?
Terug naar boven Ga naar beneden
Nerdnight

Nerdnight


Man
Aantal berichten : 198
Leeftijd : 50
Woonplaats : Zeeland, NL
Puntensysteem : 4524
Registration date : 30-07-12

Wat ontbreekt er nog op het internet voor polies?  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat ontbreekt er nog op het internet voor polies?    Wat ontbreekt er nog op het internet voor polies?  I_icon_minitimewo sep 25, 2013 7:31 pm

kitten schreef:
En wéér een site erbij... wat alleen maar bijdraagt aan de verdere verspreiding van de paar polies die er wel zijn.
Suggesties om zaken beter aan te pakken, zijn altijd welkom.

kitten schreef:
Ben je verplicht haar site te laten zoals die is?
Geen idee, maar waarom zou ik er voor kiezen om een bestaande site om te bouwen tot de site die ik voor ogen heb?
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6726
Registration date : 24-02-08

Wat ontbreekt er nog op het internet voor polies?  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat ontbreekt er nog op het internet voor polies?    Wat ontbreekt er nog op het internet voor polies?  I_icon_minitimewo sep 25, 2013 8:49 pm

Nerdnight schreef:
Alles is er al, ergens op het Net. Maar veel van wat ik heb gezien, schiet tekort.
Ik weet het, polies zijn een heel speciale groep met zeer merkwaardige noden.
Het eerste probleem bij polies is momenteel nood aan afgeschermde privacy.

Maar het ander probleem is dat als je 100 polies hebt heb je 100 verschillende polies.
Polyamory is eigenlijk een verzamelnaam.

Nerdnight schreef:

kitten schreef:
De polies zelf. Fora zijn er zat, maar ze zijn dood.
Da's een belangrijke Smile Als er genoeg mensen bij elkaar zijn, komt de activiteit wel. Je moet dan wel uitgenodigd worden om wat te doen natuurlijk. Als ik hier op het forum kom en zie dat er al dagen niets meer is gepost, dan heb ik weinig om op te reageren en ben ik meestal weer snel weg.

Ik verwacht dat je mensen kunt trekken door a) de juiste inhoud te bieden en b) mensen zelf hun bijdrage te kunnen laten leveren, in welke vorm dan ook.
A. Betekent een full-time job.

B. Gaat waarschijnlijk niet veel gebeuren.
Er zijn veel meelezers maar weinigen die uiteindelijk actief bijdragen.
Maar aan de andere kant, alles wat je post en probeert dat blijft jaren op Google te vinden en je bouwt zo een bibliotheek op die mensen binnen ene paar jaren nog gaat inspireren. De polyverhalen van 10 jaar geleden hebben nu nog altijd dezelfde waarden als 10 jaar geleden.
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6726
Registration date : 24-02-08

Wat ontbreekt er nog op het internet voor polies?  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat ontbreekt er nog op het internet voor polies?    Wat ontbreekt er nog op het internet voor polies?  I_icon_minitimewo sep 25, 2013 8:58 pm

kitten schreef:
En wéér een site erbij... wat alleen maar bijdraagt aan de verdere verspreiding van de paar polies die er wel zijn. Ben je verplicht haar site te laten zoals die is?
Verspreiding is eigenlijk geen slecht idee.
Het is wel een nadeel dat je minder polies zal vinden per site, maar je krijgt een veel bredere bereik in Google en hoe meer links er zijn naar verschillende blogs en forums, hoe meer vanilla's (Minx gebruikt deze term voor mono's) het gewoon zullen worden dat polies ook bestaan.

Persoonlijk heb ik geen nood om andere polies te zien of te ontmoeten. Waar ik wel een nood aan heb is dat mijn omgeving begint te begrijpen wat polyamory is en zo mijn poly relaties als iets normaal gaan beginnen te zien. Het verlaagt de drempel naar andere polies om een relatie te starten zonder dat je naar een speciale afgesloten roep of forum met gaan.

Nu hoe je het draait of keert, het is een lange termijnplanning.
De Engelstalige sites zijn er ondertussen genoeg, de Nederlandstalige sites zijn veel belangrijker.
Terug naar boven Ga naar beneden
Nerdnight

Nerdnight


Man
Aantal berichten : 198
Leeftijd : 50
Woonplaats : Zeeland, NL
Puntensysteem : 4524
Registration date : 30-07-12

Wat ontbreekt er nog op het internet voor polies?  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat ontbreekt er nog op het internet voor polies?    Wat ontbreekt er nog op het internet voor polies?  I_icon_minitimedo sep 26, 2013 3:48 pm

PolyToo schreef:
Ik weet het, polies zijn een heel speciale groep met zeer merkwaardige noden.
Het eerste probleem bij polies is momenteel nood aan afgeschermde privacy.

Maar het ander probleem is dat als je 100 polies hebt heb je 100 verschillende polies.
Polyamory is eigenlijk een verzamelnaam.
Duidelijk :-)

Afgeschermde delen heb je op elke site die meer biedt dan de laatste paar nieuwsberichten. Wat ik voor ogen heb, is een systeem waarbij zo veel mogelijk open is. Elke wiki-pagina zou in mijn ogen bijvoorbeeld publiek moeten zijn. Bij forumberichten wordt dat al wat anders, daar zal je afgeschermde delen willen hebben om mensen wat meer privé met elkaar te laten communiceren. Gebruikers moeten zelf kunnen bepalen welke van hun eigen blogs ze publiek of bijna-publiek willen hebben. Het deel waarin contacten gelegd kunnen worden, wil ik alleen beschikbaar maken voor ingelogde gebruikers.

Ik wil het geheel van gebruikersgroepen organisch maken. Ik wil niet handmatig groepen moeten aanmaken en voortdurend aanpassen. Mensen moeten dat zelf kunnen regelen, vergelijk het een beetje met het zelf bepalen wie je vriendjes zijn op sites als Facebook en Hyves. Je moet je blogs en andere zaken vervolgens ook kunnen delen met "alleen kringetje x".

PolyToo schreef:
Nerdnight schreef:

Da's een belangrijke Smile Als er genoeg mensen bij elkaar zijn, komt de activiteit wel. Je moet dan wel uitgenodigd worden om wat te doen natuurlijk. Als ik hier op het forum kom en zie dat er al dagen niets meer is gepost, dan heb ik weinig om op te reageren en ben ik meestal weer snel weg.

Ik verwacht dat je mensen kunt trekken door a) de juiste inhoud te bieden en b) mensen zelf hun bijdrage te kunnen laten leveren, in welke vorm dan ook.
A. Betekent een full-time job.

B. Gaat waarschijnlijk niet veel gebeuren.
Er zijn veel meelezers maar weinigen die uiteindelijk actief bijdragen.
Maar aan de andere kant, alles wat je post en probeert dat blijft jaren op Google te vinden en je bouwt zo een bibliotheek op die mensen binnen ene paar jaren nog gaat inspireren. De polyverhalen van 10 jaar geleden hebben nu nog altijd dezelfde waarden als 10 jaar geleden.
A) Ik weet niet of je daar gelijk in hebt. Het mooie van een wiki is nou juist dat als je een paar voorzetjes geeft,  enkele gebruikers (het zijn er meestal maar een paar of zelfs maar één, en meestal dezelfde) zich er vol overgave op storten om het beter en completer te maken. Op de site van Ageeth is daar geen enkele mogelijkheid toe. Als je zorgt dat alleen beheerders inhoud kunnen plaatsen, betekent dat idd een fulltime job.

B) Op een forum is actief bijdragen lastiger, omdat alles in de vorm van een forumbericht is, meestal een discussie. En er is weinig te discussiëren zolang je de enige bent. Als je mensen de mogelijkheid geeft om een blog bij te houden of aan een wiki te werken, is er ineens wel wat te doen. En als er activiteit is, pikken andere gebruikers dat weer op. Ze zien de nieuwe blogs, lezen de wiki en hebben vast en zeker op- en aanmerkingen. En dan gaat het leven Wink

Optimistisch? Wie weet. Maar ik loop al een paar maanden rond met het idee, ik denk dat ik het de komende tijd eens wat ga uitwerken. Ik realiseer me wel dat ik een echt grote site niet in m'n eentje kan bouwen, maar een beginnetje zal ik toch moeten kunnen maken.

Iemand thuis in het ontwerpen van een fatsoenlijke layout? Idea
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6726
Registration date : 24-02-08

Wat ontbreekt er nog op het internet voor polies?  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat ontbreekt er nog op het internet voor polies?    Wat ontbreekt er nog op het internet voor polies?  I_icon_minitimedo sep 26, 2013 7:19 pm

Elke succesvolle site wordt gedreven door 1 of meerdere mensen die passioneel gedreven zijn om de site in stand te houden. Het kan soms lang duren eer er een tweede of een derde gevonden is.

Wat ik wel weet is dat op dit moment polygemeenschappen redelijk beperkt zijn. En beperkte groepen betekent ook dat in je gemeenschap polies zullen zijn die niet met elkaar overeen komen omdat ze een ex-relatie gehad hebben die ontspoort is. Vijandigheid in je groepen kan je hebben.

Een ander heb je een enorme variatie van polies. De site van Ageeth is in mijn ogen te veel "spiritueel" en te veel therapeutisch (let op ik waardeer Ageeth haar werk enorm!!!). Relatie therapeuten komen er gemakkelijk op af die wat geld willen bijverdienden. Echter dat geeft een verkeerd beeld van polyamory alsof dat enkel en alleen maar probleemgevallen zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
alegria

alegria


Man
Aantal berichten : 595
Leeftijd : 65
Woonplaats : mechelen
Puntensysteem : 6287
Registration date : 01-03-08

Wat ontbreekt er nog op het internet voor polies?  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat ontbreekt er nog op het internet voor polies?    Wat ontbreekt er nog op het internet voor polies?  I_icon_minitimema okt 14, 2013 6:35 pm

Ik ben eerlijk gezegd ook wel een beetje meer realist/pessimist geworden als ik zie wat er de laatste jaren al allemaal gebeurd is op vlak van fora, sites, zoekmachines, boeken, beurzen, workshops, praatavonden....

Vaak herken je snel hetzelfde patroon: een groepje mensen vindt elkaar en (h)erkent een gedeelde visie over de liefde, al dan niet gevoed door een soort heilig vuur Smile . Binnen dit groepje ontstaat er dan een deugddoende vertrouwelijkheid, met allerlei gevolgen, maar na verloop van tijd begint het enthousiasme of te nemen en valt het initiatief meestal stil, op enkele individuele contacten na.

Ikzelf heb bv na het eerste polycafé in Mechelen (alweer 3 jaar geleden) mee een soort denktank opgericht om oa hierover van gedachten te wisselen en initiatieven te nemen. We zijn heel wat avondjes en zelfs weekends samengekomen en we hebben super interessante gesprekken gehad en natuurlijk de beste voornemens. Maar ook dit is een stille dood gesorven om allerlei redenen...

Misschien kunnen we het er eens over hebben op het volgende polycafé op 25 oktober?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.chedera.be
Nerdnight

Nerdnight


Man
Aantal berichten : 198
Leeftijd : 50
Woonplaats : Zeeland, NL
Puntensysteem : 4524
Registration date : 30-07-12

Wat ontbreekt er nog op het internet voor polies?  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat ontbreekt er nog op het internet voor polies?    Wat ontbreekt er nog op het internet voor polies?  I_icon_minitimedi okt 15, 2013 12:08 am

alegria schreef:
Ik ben eerlijk gezegd ook wel een beetje meer realist/pessimist geworden als ik zie wat er de laatste jaren al allemaal gebeurd is op vlak van fora, sites, zoekmachines, boeken, beurzen, workshops, praatavonden....

Vaak herken je snel hetzelfde patroon: een groepje mensen vindt elkaar en (h)erkent een gedeelde visie over de liefde, al dan niet gevoed door een soort heilig vuur Smile .  Binnen dit groepje ontstaat er dan een deugddoende vertrouwelijkheid, met allerlei gevolgen, maar na verloop van tijd begint het enthousiasme of te nemen en valt het initiatief meestal stil, op enkele individuele contacten na.
Dat klopt. Maar is dat niet met heel veel zaken in deze wereld zo? Nieuwe dingen zijn er soms ineens, vanuit het niets. Om korte tijd later ook weer net zo plotseling van het toneel te verdwijnen. Vaak leidt het een tot het ander en is een "geflopt" project achteraf gezien toch nuttig geweest. De kans op mislukking moet geen reden zijn om er dan maar helemaal niet aan te beginnen Wink

alegria schreef:
Ikzelf heb bv na het eerste polycafé in Mechelen (alweer 3 jaar geleden) mee een soort denktank opgericht om oa hierover van gedachten te wisselen en initiatieven te nemen.  We zijn heel wat avondjes en zelfs weekends samengekomen en we hebben super interessante gesprekken gehad en natuurlijk de beste voornemens.  Maar ook dit is een stille dood gesorven om allerlei redenen...

Misschien kunnen we het er eens over hebben op het volgende polycafé op 25 oktober?
Wat mij betreft wel. Ik zal proberen wat dingen op papier te zetten, praat wat makkelijker.
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6726
Registration date : 24-02-08

Wat ontbreekt er nog op het internet voor polies?  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat ontbreekt er nog op het internet voor polies?    Wat ontbreekt er nog op het internet voor polies?  I_icon_minitimedi okt 15, 2013 12:25 am

Nerdnight schreef:
Vaak leidt het een tot het ander en is een "geflopt" project achteraf gezien toch nuttig geweest. De kans op mislukking moet geen reden zijn om er dan maar helemaal niet aan te beginnen Wink
Klopt, en deze forum heeft een enorm grote waarde op lange termijn omdat mensen die zich niet registreren het toch lezen.
Wat fantastisch is aan forums is dat je de hele history kan volgen hoe het evolueert. En je hebt een spreiding van alle mogelijke gevallen. Dit in tegenstelling tot een cursus waar je enkel de voorgekauwde versie te horen krijgt. De verhalen op deze forum zijn menselijk, rauw, ongefilterde en dat geeft je verschillende aha momenten.

En de poly problemen zijn redelijk constant. Als je kijkt naar de problemen 6 jaar geleden en die van nu, dan is zelfs 6 jaar oude informatie enorm waardevol.

Terug naar boven Ga naar beneden
alegria

alegria


Man
Aantal berichten : 595
Leeftijd : 65
Woonplaats : mechelen
Puntensysteem : 6287
Registration date : 01-03-08

Wat ontbreekt er nog op het internet voor polies?  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat ontbreekt er nog op het internet voor polies?    Wat ontbreekt er nog op het internet voor polies?  I_icon_minitimedi okt 15, 2013 2:37 pm

Nerdnight schreef:


alegria schreef:
Ikzelf heb bv na het eerste polycafé in Mechelen (alweer 3 jaar geleden) mee een soort denktank opgericht om oa hierover van gedachten te wisselen en initiatieven te nemen.  We zijn heel wat avondjes en zelfs weekends samengekomen en we hebben super interessante gesprekken gehad en natuurlijk de beste voornemens.  Maar ook dit is een stille dood gesorven om allerlei redenen...

Misschien kunnen we het er eens over hebben op het volgende polycafé op 25 oktober?
Wat mij betreft wel. Ik zal proberen wat dingen op papier te zetten, praat wat makkelijker.
Alvast bedankt.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.chedera.be
Gesponsorde inhoud





Wat ontbreekt er nog op het internet voor polies?  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat ontbreekt er nog op het internet voor polies?    Wat ontbreekt er nog op het internet voor polies?  I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Wat ontbreekt er nog op het internet voor polies?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Is Polyamory voor iedereen?
» Wat is voor jullie een relatie
» Jaloezie voor beginners.
» Voor de nieuwe leden
» Ruimte voor bijkomende partner

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
polyamory :: Forum-
Ga naar: