polyamory
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

polyamory

Het eerste Belgische polyamory forum
 
IndexPortalGalerijZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Wat is voor jullie een relatie

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6696
Registration date : 24-02-08

Wat is voor jullie een relatie Empty
BerichtOnderwerp: Wat is voor jullie een relatie   Wat is voor jullie een relatie I_icon_minitimewo jan 23, 2013 1:12 am

Het concept relatie, wat betekent dat voor jullie?
Terug naar boven Ga naar beneden
Nerdnight

Nerdnight


Man
Aantal berichten : 198
Leeftijd : 50
Woonplaats : Zeeland, NL
Puntensysteem : 4494
Registration date : 30-07-12

Wat is voor jullie een relatie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat is voor jullie een relatie   Wat is voor jullie een relatie I_icon_minitimewo jan 23, 2013 12:30 pm

Pfoe, dat is een vraag...

Laat ik beginnen met te zeggen dat het concept relatie net zo breed is als het woord. Met het woord relatie geef je aan je op een of andere manier verbonden bent met een ander.

Wat je je daarbij precies voorstelt, hangt helemaal af van degenen die die verbinding hebben. De invulling van een relatie is heel persoonlijk en kan voortdurend veranderen.

Kort gezegd: een relatie is maar net wat je met elkaar afspreekt Smile

Wij hebben hier toevallig (of misschien niet geheel toevallig Rolling Eyes ) de afgelopen dagen thuis veel over gepraat. Ik heb al geprobeerd mijn "visie" erop in een blog te verwoorden, maar uiteindelijk was ik niet tevreden over wat ik van het stuk had gemaakt, en dus heb ik 't weer weggehaald. Maar misschien dat iemand het toch heeft gelezen..?

Ik zal binnenkort een nieuwe poging doen; hier of op http://www.jut-en-jul.eu/.
Terug naar boven Ga naar beneden
alegria

alegria


Man
Aantal berichten : 595
Leeftijd : 65
Woonplaats : mechelen
Puntensysteem : 6257
Registration date : 01-03-08

Wat is voor jullie een relatie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat is voor jullie een relatie   Wat is voor jullie een relatie I_icon_minitimewo jan 23, 2013 1:23 pm

Wat mij in elk geval vaak opvalt, is dat mensen met 'relatie' meestal een (monogame) liefdesrelatie bedoelen. Terwijl natuurlijk elke band die je hebt met iemand anders in feite een relatie is. Zelfs met een groep, een dier, een ding enz. kun je een relatie hebben.

Dat geeft bij gesprekken over PA, zeker met mensen zonder polyervaring, vaak behoorlijk wat verwarring.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.chedera.be
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6696
Registration date : 24-02-08

Wat is voor jullie een relatie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat is voor jullie een relatie   Wat is voor jullie een relatie I_icon_minitimewo jan 23, 2013 8:59 pm

Het is in een gesprek met mijn partner dat ik er over nadacht dat het concept "relatie" in een polyamore betekenis helemaal anders is dan in een monogame relatie. Meer dynamisch en minder vast afgelijnd.

Het kan ook sneller ontstaan maar ook sneller afgebroken worden.
Je kan veel sneller een relatie starten omdat ook al hoeft die nieuwe partner niet de perfecte persoon zijn. De druk naar perfectie is veel lager. Je kan ook de relatie sneller afbouwen want je bent niet bang dat nooit nog een ander zal hebben als je je huidige partner verlaat.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Wat is voor jullie een relatie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat is voor jullie een relatie   Wat is voor jullie een relatie I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Wat is voor jullie een relatie
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Hoe weet ik dat een polyamore relatie inderdaad een polyamore relatie is?
» mmv relatie
» film mmv-relatie
» Wat primeert er in een relatie?
» neuken met andere vent

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
polyamory :: Forum-
Ga naar: