polyamory
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

polyamory

Het eerste Belgische polyamory forum
 
IndexPortalGalerijZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Jaloezie voor beginners.

Ga naar beneden 
5 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
kulta




Vrouw
Aantal berichten : 170
Leeftijd : 43
Woonplaats : Ovl
Puntensysteem : 4320
Registration date : 07-01-13

Jaloezie voor beginners. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Jaloezie voor beginners.   Jaloezie voor beginners. - Pagina 2 I_icon_minitimedo jan 24, 2013 9:17 pm

ik besefte niet dat er vooruitgang nodig was...
best happy hoe het nu is hoor
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6737
Registration date : 24-02-08

Jaloezie voor beginners. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Jaloezie voor beginners.   Jaloezie voor beginners. - Pagina 2 I_icon_minitimedo jan 24, 2013 10:34 pm

Gewoon nieuwsgierig.
Soms raakt iemand in een stroomversnelling he? :-)
Terug naar boven Ga naar beneden
Nerdnight

Nerdnight


Man
Aantal berichten : 198
Leeftijd : 50
Woonplaats : Zeeland, NL
Puntensysteem : 4535
Registration date : 30-07-12

Jaloezie voor beginners. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Jaloezie voor beginners.   Jaloezie voor beginners. - Pagina 2 I_icon_minitimewo feb 13, 2013 12:06 pm

Ok, BUMP! Smile

Ik vond vanmorgen dit artikel:

http://www.nu.nl/achterklap/3190113/chantal-janzen-hoopt-jaloezie-nooit-verdwijnt.html

Citaat :
Chantal Janzen is in de relatie met haar Marco soms best jaloers. De musicalster hoopt dat dat gevoel nooit weggaat. "Als je dat helemaal niet meer hebt, maakt het je dus niet uit wat die ander doet"

Ik begrijp waar de uitspraak vandaan komt. Jaloezie zit in (vrijwel?) iedereen en laat je je altijd heel goed realiseren dat je iets kostbaars hebt dat je niet kwijt wilt raken. Stel je voor dat Marco een paar weken moet gaan werken met een groep waanzinnig mooie, vrijgezelle vrouwen. Stel dat de vonk overspringt tussen hem en een van de dames en dat hij Chantal voor haar zou verlaten... Dat zou ze vreselijk vinden. Vandaar het gevoel van jaloezie.

Maar zoals in de voorgaande berichten in deze draad al naar voren is gekomen, houdt het ontbreken van jaloezie absoluut niet in dat het je niets zou interesseren wat je partner doet. Ik kan uit eigen ervaring spreken als ik zeg dat ik geen jaloezie (meer) voel als Jut een weekend naar haar andere vriendje gaat, maar dat ik zeer zeker wel nieuwsgierig ben naar wat ze doet en hoe ze het heeft.
Terug naar boven Ga naar beneden
alegria

alegria


Man
Aantal berichten : 595
Leeftijd : 65
Woonplaats : mechelen
Puntensysteem : 6298
Registration date : 01-03-08

Jaloezie voor beginners. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Jaloezie voor beginners.   Jaloezie voor beginners. - Pagina 2 I_icon_minitimewo feb 13, 2013 6:42 pm

Ik denk ook dat die manier om jaloezie te bekijken alleen maar een makkelijk excuus is om niet echt te moeten onderzoeken waar je jaloersheid vandaan komt.

Iets moois als liefde willen 'meten' met iets destructiefs als jaloezie is echt te waanzinnig voor woorden. Maar het duurt een tijd (en veel pijn) voor je daar achterkomt.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.chedera.be
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6737
Registration date : 24-02-08

Jaloezie voor beginners. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Jaloezie voor beginners.   Jaloezie voor beginners. - Pagina 2 I_icon_minitimewo feb 13, 2013 11:37 pm

Nerdnight schreef:
Ik kan uit eigen ervaring spreken als ik zeg dat ik geen jaloezie (meer) voel als Jut een weekend naar haar andere vriendje gaat, maar dat ik zeer zeker wel nieuwsgierig ben naar wat ze doet en hoe ze het heeft.

Bij mij is dat perfect zo.
Er zit wel een stuk onzekerheid in maar dat is juist goed want je voelt je leven. cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Linde

Linde


Vrouw
Aantal berichten : 527
Leeftijd : 55
Woonplaats : Nederland
Puntensysteem : 6006
Registration date : 18-06-08

Jaloezie voor beginners. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Jaloezie voor beginners.   Jaloezie voor beginners. - Pagina 2 I_icon_minitimezo mei 12, 2013 1:55 am

Nerdnight schreef:
Ok, BUMP! Smile
......
Citaat :
Chantal Janzen is in de relatie met haar Marco soms best jaloers. De musicalster hoopt dat dat gevoel nooit weggaat. "Als je dat helemaal niet meer hebt, maakt het je dus niet uit wat die ander doet"
......

Dat artikel heb ik toen gezien en dit was mij ook opgevallen!

Inderdaad begrijpelijk in haar vak misschien, maar toch opmerkelijk in mijn ogen.
Mensen verwarren jaloezie met interesse of gehechtheid ofzo... Neutral
Terug naar boven Ga naar beneden
kulta




Vrouw
Aantal berichten : 170
Leeftijd : 43
Woonplaats : Ovl
Puntensysteem : 4320
Registration date : 07-01-13

Jaloezie voor beginners. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Jaloezie voor beginners.   Jaloezie voor beginners. - Pagina 2 I_icon_minitimema mei 13, 2013 11:27 pm

ja hoor je toch vaak... als je niet jaloers bent, geef je niet om je partner...
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6737
Registration date : 24-02-08

Jaloezie voor beginners. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Jaloezie voor beginners.   Jaloezie voor beginners. - Pagina 2 I_icon_minitimedi mei 14, 2013 10:15 pm

sekhmet schreef:
ja hoor je toch vaak... als je niet jaloers bent, geef je niet om je partner...
Dat hoor ik constant.
Of als je partner iemand anders heeft dan voldoe je niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Jaloezie voor beginners. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Jaloezie voor beginners.   Jaloezie voor beginners. - Pagina 2 I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Jaloezie voor beginners.
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Jaloezie, wat is dat eigenlijk en hoe ga ik er mee om?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
polyamory :: Forum-
Ga naar: