polyamory
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

polyamory

Het eerste Belgische polyamory forum
 
IndexPortalGalerijZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Jaloezie, wat is dat eigenlijk en hoe ga ik er mee om?

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6749
Registration date : 24-02-08

Jaloezie, wat is dat eigenlijk en hoe ga ik er mee om? Empty
BerichtOnderwerp: Jaloezie, wat is dat eigenlijk en hoe ga ik er mee om?   Jaloezie, wat is dat eigenlijk en hoe ga ik er mee om? I_icon_minitimevr feb 29, 2008 2:24 am

De meeste mensen kennen ergens wel jaloezie, maar wat is dat eigenlijk en wat doe ik er mee als ik jaloers ben en hoe ga ik met mijn jaloerse partner om?
Terug naar boven Ga naar beneden
Evy
Admin
Evy


Vrouw
Aantal berichten : 646
Leeftijd : 42
Woonplaats : Zedelgem
Puntensysteem : 6085
Registration date : 24-02-08

Jaloezie, wat is dat eigenlijk en hoe ga ik er mee om? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Jaloezie, wat is dat eigenlijk en hoe ga ik er mee om?   Jaloezie, wat is dat eigenlijk en hoe ga ik er mee om? I_icon_minitimevr feb 29, 2008 10:26 am

wij proberen jaloersheid op te lossen door te praten, te praten en nog eens te praten... het helpt maar het lost het niet altijd op...


wat ik merk is dat snoeper (2e vriend en hier ook lid op het forum) vroeger nooit jaloers was en nu steeds meer en meer jaloers wordt...
al zegt hij wel dat het niet zo is tongue

lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
https://polyamory.actieforum.com
floortje

floortje


Vrouw
Aantal berichten : 134
Leeftijd : 53
Puntensysteem : 5936
Registration date : 25-02-08

Jaloezie, wat is dat eigenlijk en hoe ga ik er mee om? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Jaloezie, wat is dat eigenlijk en hoe ga ik er mee om?   Jaloezie, wat is dat eigenlijk en hoe ga ik er mee om? I_icon_minitimevr feb 29, 2008 1:36 pm

Jaloezie is het gevoel dat iemand anders aandacht van je vriend(in) krijgt, terwijl jij die wilt hebben. Dit gevoel komt vaak voort uit onzekerheid.

En dan moeten we iets doen aan die onzekerheid en het zelfvertrouwen, zeker?? Dat klinkt allemaal zooo simpel, maar in het echte leven, oh boy.....
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Jaloezie, wat is dat eigenlijk en hoe ga ik er mee om? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Jaloezie, wat is dat eigenlijk en hoe ga ik er mee om?   Jaloezie, wat is dat eigenlijk en hoe ga ik er mee om? I_icon_minitimevr feb 29, 2008 2:52 pm

Ken da gevoel. momenteel al wat ik doe of niet doe komt wel bij 1 van mijnbeide partners in het verkeerde schoentje terecht.

Mijn echgenoot zegt dat dat ligt aan de prestatiedrang en je plaats zoeken in de groep.
Ik zit en lig in het midden maar kom vaak op de laatste plaats Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Evy
Admin
Evy


Vrouw
Aantal berichten : 646
Leeftijd : 42
Woonplaats : Zedelgem
Puntensysteem : 6085
Registration date : 24-02-08

Jaloezie, wat is dat eigenlijk en hoe ga ik er mee om? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Jaloezie, wat is dat eigenlijk en hoe ga ik er mee om?   Jaloezie, wat is dat eigenlijk en hoe ga ik er mee om? I_icon_minitimevr feb 29, 2008 4:59 pm

@tinkerbel: denk dat m'n vriend hem héél zal herkennen in jou
heb precies een déja-vu Rolling Eyes
Terug naar boven Ga naar beneden
https://polyamory.actieforum.com
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6749
Registration date : 24-02-08

Jaloezie, wat is dat eigenlijk en hoe ga ik er mee om? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Jaloezie, wat is dat eigenlijk en hoe ga ik er mee om?   Jaloezie, wat is dat eigenlijk en hoe ga ik er mee om? I_icon_minitimevr feb 29, 2008 9:24 pm

Mischien een domme vraag, maar als een partner jaloers wordt, is er dan ook een terechte reden? Of is het gewoon iets dat ze zich zelf inbeelden en krijgt iedereen evenveen liefde en aandacht?

Hebben jullie ook al afgevraagd wat er specifiek die jaloezie aanwakkert en wat precies zou kunnen gedaan worden om dat voor hen te minderen? Hebben ze zelf een realistsische oplossing?
Terug naar boven Ga naar beneden
floortje

floortje


Vrouw
Aantal berichten : 134
Leeftijd : 53
Puntensysteem : 5936
Registration date : 25-02-08

Jaloezie, wat is dat eigenlijk en hoe ga ik er mee om? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Jaloezie, wat is dat eigenlijk en hoe ga ik er mee om?   Jaloezie, wat is dat eigenlijk en hoe ga ik er mee om? I_icon_minitimedi maa 04, 2008 11:47 am

Gisteren een heel bruikbare link doorgekregen van een vriendin. Er wordt dieper ingegaan hoe het is om als monogaam persoon geconfronteerd te worden met een PA-partner. En er wordt ook dieper ingegaan op jaloezie (wat is het? hoe eraan werken?).

http://www.xeromag.com/fvpoly.html
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Jaloezie, wat is dat eigenlijk en hoe ga ik er mee om? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Jaloezie, wat is dat eigenlijk en hoe ga ik er mee om?   Jaloezie, wat is dat eigenlijk en hoe ga ik er mee om? I_icon_minitimedi maa 04, 2008 11:14 pm

[quote="PolyToo"]De meeste mensen kennen ergens wel jaloezie,


jaloezie, da is een hatelijk gevoel maar wel lief.
ik vind dat je dan pas merkt hoe hard je iemand nodig hebt.
een beetje mag maar zeker niet teveel.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Jaloezie, wat is dat eigenlijk en hoe ga ik er mee om? Empty
BerichtOnderwerp: Jaloezie, wat is dat eigenlijk en hoe ga ik er mee om?   Jaloezie, wat is dat eigenlijk en hoe ga ik er mee om? I_icon_minitimewo maa 05, 2008 9:54 am

Hallo allen,
ik ben al jaren in het polyamorygebeuren en kwam door het lezen van van de weblog http://bitterzoet.skynetblogs.be bij de polyamoryfora terecht. Alhoewel ik graag (en volgens sommigen ook kundig) woorden, al dan niet in volzinnen, formuleer, schrik ik toch even van de overvloed aan reacties. Zou je dan niet beter veel meer tijd in de relaties steken dan hier uren voor de computer te zitten? Of is het dan toch zo dat fora een groter verslavend (dus zelfbevredigend) effect hebben dan we ons voor ogen houden?
Over jaloezie wil ik het volgende kwijt: jaloezie zorgt ervoor dat oppervlakkigheid niet de bovenhand krijgt. Jaloezie leert ons dat we keuzes maken, zij het niet altijd met ons rationele verstand. Jaloezie is onze waakhond, die grolt en keft bij gevaar, en die even later krols en speels rondom ons zal wentelen.
Ik ben benieuwd naar reacties.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Jaloezie, wat is dat eigenlijk en hoe ga ik er mee om? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Jaloezie, wat is dat eigenlijk en hoe ga ik er mee om?   Jaloezie, wat is dat eigenlijk en hoe ga ik er mee om? I_icon_minitimewo maa 05, 2008 12:32 pm

Ik kan je zeggen dat mijn mening over jaloezie een gans andere is dan de jouwe, maar ik heb geen zin om er tijd en energie in te steken, deze uit te doeken te doen tegenover iemand die hier maar even de boel komt afbreken zonder het lef te hebben zichzelf voor te stellen in het voorsteltopic, so bye bye! Rolling Eyes
Terug naar boven Ga naar beneden
floortje

floortje


Vrouw
Aantal berichten : 134
Leeftijd : 53
Puntensysteem : 5936
Registration date : 25-02-08

Jaloezie, wat is dat eigenlijk en hoe ga ik er mee om? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Jaloezie, wat is dat eigenlijk en hoe ga ik er mee om?   Jaloezie, wat is dat eigenlijk en hoe ga ik er mee om? I_icon_minitimewo maa 05, 2008 5:51 pm

Bogdanski schreef:
Zou je dan niet beter veel meer tijd in de relaties steken dan hier uren voor de computer te zitten? Of is het dan toch zo dat fora een groter verslavend (dus zelfbevredigend) effect hebben dan we ons voor ogen houden?

Maarre ... gij zit hier nu toch ook ... geek
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Jaloezie, wat is dat eigenlijk en hoe ga ik er mee om? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Jaloezie, wat is dat eigenlijk en hoe ga ik er mee om?   Jaloezie, wat is dat eigenlijk en hoe ga ik er mee om? I_icon_minitimedo maa 06, 2008 8:21 pm

VaNeS schreef:
Ik kan je zeggen dat mijn mening over jaloezie een gans andere is dan de jouwe, maar ik heb geen zin om er tijd en energie in te steken, deze uit te doeken te doen tegenover iemand die hier maar even de boel komt afbreken zonder het lef te hebben zichzelf voor te stellen in het voorsteltopic, so bye bye! Rolling Eyes


ti waar!!! geek
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6749
Registration date : 24-02-08

Jaloezie, wat is dat eigenlijk en hoe ga ik er mee om? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Jaloezie, wat is dat eigenlijk en hoe ga ik er mee om?   Jaloezie, wat is dat eigenlijk en hoe ga ik er mee om? I_icon_minitimedo maa 06, 2008 9:09 pm

lot schreef:
VaNeS schreef:
Ik kan je zeggen dat mijn mening over jaloezie een gans andere is dan de jouwe, maar ik heb geen zin om er tijd en energie in te steken, deze uit te doeken te doen tegenover iemand die hier maar even de boel komt afbreken zonder het lef te hebben zichzelf voor te stellen in het voorsteltopic, so bye bye! Rolling Eyes


ti waar!!! geek
Ik vind ook dat die jaloezie van hem niet overeen komt wat ik ken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Jaloezie, wat is dat eigenlijk en hoe ga ik er mee om? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Jaloezie, wat is dat eigenlijk en hoe ga ik er mee om?   Jaloezie, wat is dat eigenlijk en hoe ga ik er mee om? I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Jaloezie, wat is dat eigenlijk en hoe ga ik er mee om?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Jaloezie voor beginners.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
polyamory :: Forum-
Ga naar: