polyamory
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

polyamory

Het eerste Belgische polyamory forum
 
IndexPortalGalerijZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 welke hobby

Ga naar beneden 
+2
Linde
Evy
6 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Ellie

Ellie


Vrouw
Aantal berichten : 92
Leeftijd : 48
Woonplaats : Stabroek, Antwerpen
Puntensysteem : 5469
Registration date : 08-09-09

welke hobby - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: welke hobby   welke hobby - Pagina 2 I_icon_minitimema sep 14, 2009 9:46 am

Ik lees heel graag , vooral detective verhalen en trillers, maar jammer genoeg kan ik het niet meer lang volhouden. Daar ik bijna geen zicht meer heb in mijn rechteroog komt alle stress van het lezen op mijn linkeroog en dat is dan sneller vermoeid Sad
Veel meer hobby's heb ik geen tijd voor , ons huishouden is nogal groot dus ook veel werk maar ik neem wel mijn tijd voor de kinderen en mijn mannen. Mijn huishouden zal me niet tegenhouden om een terraske te gaan doen of een koffietje te gaan drinken.
Terug naar boven Ga naar beneden
willemII

willemII


Man
Aantal berichten : 234
Leeftijd : 60
Woonplaats : Antwerpen
Puntensysteem : 5853
Registration date : 04-06-08

welke hobby - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: welke hobby   welke hobby - Pagina 2 I_icon_minitimema sep 14, 2009 10:29 am

Probeer eens gesproken boeken van de luisterbibliotheken, af te luisteren met een cd walkman. Moet je wel een cd speler nemen die je kan vastzetten. Je kunt er al eens in de meeste bibliotheklen enkele boeken vinden. Als het je bevalt sluit je je aan bij een luisterbibliotheek. Die sturen gratis boeken naar je op. Er zijn ook luistertijdschriften, die kosten iets van 5 euro per jaar voor iedere week te ontvangen.

succes ermee
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.vegancafee.be
Ellie

Ellie


Vrouw
Aantal berichten : 92
Leeftijd : 48
Woonplaats : Stabroek, Antwerpen
Puntensysteem : 5469
Registration date : 08-09-09

welke hobby - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: welke hobby   welke hobby - Pagina 2 I_icon_minitimema sep 14, 2009 1:52 pm

Bedankt voor je medeleven Smile

Ik ben eigelijk meer van plan om braille te leren , dan kan ik lezen met mijn ogen dicht of zelfs in het donker.
Ik ben ondertussen aan het uitzoeken hoe of waar ik het kan leren dus dat komt wel goed , als ik mijn zinnen op iets zet dan lukt het me meestal wel.

Toch bedankt voor je advies Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
willemII

willemII


Man
Aantal berichten : 234
Leeftijd : 60
Woonplaats : Antwerpen
Puntensysteem : 5853
Registration date : 04-06-08

welke hobby - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: welke hobby   welke hobby - Pagina 2 I_icon_minitimedi sep 15, 2009 11:51 am

Gesproken boeken zijn gemaakt om in donker te lezen, de meeste blinden zien alleen maar donker. Mijn vrouw is blind en die leest ze ook. Ze kent ook braille, maar sinds de opkomst van de gesproken boeken gebruikt ze dat niet meer. Als je eens gesproken tijdschriften wil proberen, wij hebben er hier meestal wel een stapeltje uitgelezen liggen. Normaal sturen we die naar een adres waar ze die recycleren, maar dan bewaren we er wel wat en kom ik die bij je in de bus gooien, of brengen naar waar je wilt, een café of andere openbaare plaats als je dat liever hebt, spreken we wel af dan . Je zou het eens moeten proberen, dan weet je of dat het bevalt ja of nee. Wat je niet probeert, dat weet je niet. Mijn vrouw is in ieder geval enorme fan van gesproken boeken en tijdschriften. Ze leest er wel enkele in de week uit.

Braille kun je leren op de markgravelei in Antwerpen, via licht en liefde. Dat gaat alleen vrij traag dat lezen van die boeken. Natuurlijk gaat het na verloop van tijd wat sneller, maar zo snel als dat je ze gewoon leest wordt het nooit. En die pakketten die ze sturen zijn nogal fors van omvang. Om een voorbeeld te geven, als je bijvoorbleed Tolstoy oorlog en vrede neemt zijn dat al gauw een stuk of 30 boeken ter dikte van een zo'n bijbel waar ze van de kansel van lezen. Een simpel 3 stuiver pocketromannetje zal al snel een boek of 4 a 5 zijn. Niet echt handig dus. Maar jij moet het weten.

Groentjes,
Willem
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.vegancafee.be
Ellie

Ellie


Vrouw
Aantal berichten : 92
Leeftijd : 48
Woonplaats : Stabroek, Antwerpen
Puntensysteem : 5469
Registration date : 08-09-09

welke hobby - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: welke hobby   welke hobby - Pagina 2 I_icon_minitimedi sep 15, 2009 1:06 pm

Bedankt voor de info Willem .

Wat ik mij een beetje afvraag is , als je gesproken boeken hebt , is het gevoel van lezen dan niet weg ?

Ik zit ook met het probleem dat ik CVS heb en dus vaak heel moe ben, ik moet met iets bezig zijn om wakker te blijven, vandaar dat ik dacht om braille te leren , dan blijf ik wakker door dat ik me moet consentreren op het voelen.

Ik kan de beide oplossing maar is proberen he Smile ik sta open voor nieuwe dingen te leren Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
willemII

willemII


Man
Aantal berichten : 234
Leeftijd : 60
Woonplaats : Antwerpen
Puntensysteem : 5853
Registration date : 04-06-08

welke hobby - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: welke hobby   welke hobby - Pagina 2 I_icon_minitimedi sep 15, 2009 2:13 pm

Mijn vrouw vind niet dat het gevole van lezen weg is, maar je zult het gewoon eens moeten proberen denk ik, allebei. En dan kijken wat je zelf het liefste doet. Het is ook een kwestie van wennen. Van braille lezen wordt je wel moe. Aan de andere kant is het niet slecht om enige inspanning te moeten doen, anders doe je op laatst niets meer.

Zoiets als kleien, of muziek, lijkt je dat niets om te doen? Moet je je ook concentreren.

Groentjes,
Willem
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.vegancafee.be
Ellie

Ellie


Vrouw
Aantal berichten : 92
Leeftijd : 48
Woonplaats : Stabroek, Antwerpen
Puntensysteem : 5469
Registration date : 08-09-09

welke hobby - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: welke hobby   welke hobby - Pagina 2 I_icon_minitimedi sep 15, 2009 3:59 pm

Ik ga het zeker is bekijken Smile

LOL , lief dat je aan andere hobby's denkt.
Ik heb nog genoeg andere dingen waar ik mijn consentratie of bezigheid mee heb Wink
Voor mij is het lezen opgeven weer gewoon een toegeving aan mijn ziek zijn en ik wil dat "opgeven" gewoon zo lang mogelijk uitstellen , snap je wat ik bedoel?

Ik heb met heel veel pijn in mijn hart mijn moto moeten verkopen omdat ik niet meer veilig kon rijden , autorijden gaat moeilijker met de dagen en door mijn cvs is een "normaal" actief leven ook veel moeilijker aan het worden maar he , ik geef niet zo snel op!!
Lezen is dus weer zo een van die dingen die me echt rust gaven en gewoon aan mezelf toegeven dat het allemaal achteruit gaat is moeilijk, ik ben nogal een koppige Wink

Maar ik ga het zeker is bekijken , de bib is hier niet ver dus zal ik daar al is gaan horen Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




welke hobby - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: welke hobby   welke hobby - Pagina 2 I_icon_minitimewo sep 16, 2009 12:14 am

Mijn hobby, want het gaat hier over hobby's, is deze in alle aspecten.
Terug naar boven Ga naar beneden
ShadowVT

ShadowVT


Man
Aantal berichten : 36
Leeftijd : 56
Woonplaats : Stabroek
Puntensysteem : 5398
Registration date : 13-09-09

welke hobby - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: welke hobby   welke hobby - Pagina 2 I_icon_minitimedo sep 17, 2009 1:20 pm

Mijn Hobby's

Websites schrijven maken en beheren

Muziek film

Windsurfen (helaas gestopt wegens rugproblemen )
nu doe ik aan kiten

Maar vooral MOTORIJDEN
ITS A WAY OF LIFE
Terug naar boven Ga naar beneden
willemII

willemII


Man
Aantal berichten : 234
Leeftijd : 60
Woonplaats : Antwerpen
Puntensysteem : 5853
Registration date : 04-06-08

welke hobby - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: welke hobby   welke hobby - Pagina 2 I_icon_minitimevr sep 18, 2009 10:59 am

Tegenwoordig fiets ik ook veel. Zo knooppuntenroutes. Nog liefhebbers van fietsen? We zouden echt eens werk moeten maken van iets afspreken van fietsen of wandelen. In oktobver of zo, hoeft niet met een grote groep. Mag wel maar hoeft niet. Wie gaat er mee?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.vegancafee.be
willemII

willemII


Man
Aantal berichten : 234
Leeftijd : 60
Woonplaats : Antwerpen
Puntensysteem : 5853
Registration date : 04-06-08

welke hobby - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: welke hobby   welke hobby - Pagina 2 I_icon_minitimevr sep 18, 2009 11:13 am

ShadowVT schreef:
Mijn Hobby's

Websites schrijven maken en beheren

Muziek film

Windsurfen (helaas gestopt wegens rugproblemen )
nu doe ik aan kiten

Maar vooral MOTORIJDEN
ITS A WAY OF LIFE

Ik ben in ieder geval met een eigen website bezig. Ik had er al een, maar omdat ik overgestapt ben op linux en dat wat meer werk was dan met windows, heb ik het een tijd verwaarloosd. Maar nu ben ik er weer aan bezig. Ik ben de vormgeving aan het aanpassen, en als dat gebeurd is ga ik weer actualiseren. Ik ben nu gewend aan de ubuntu linux, dus nu gaat het een stuk beter. www.vegancafee.be Het is nog niet af, maar begint er al wel aardig uit te zien, al zeg ik het zelf. De stukken die ik nog niet af heb zijn wat rommelig, maar ja, ik moest wennen aan de linux. Daar moet je wat meer zelf doen (aan websites dan, de andere dingen zijn zoals windows, open office, flash, dvdspeler ed, die zijn makkelijk te behandelen), maar anderzijds, het is gratis. Windows is monopoly, en ik hou niet zo van monopolies, ben je ineens afhankelijk van één bedrijf, en die kunnen het dan zo duur maken als ze zelf willen.

Fietsen is goed voor je rug, ik heb er veel baat bij. Ik ben vorig jaar naar een fysiotherapeut/osteopaat geweest en die raadde mij aan veel te fietsen. Nu fiets ik 40-60 km per week en daar heb ik veel baat bij. Als je eens zin hebt, kan ook een klein ritje zijn. Maar ja, 30 km moet je wel pakken, anders ben je direct uitgefietst. Op het gemakkie aan dan. Doe je ongeveer 1.5 uur over. Dat is leuk om mee te beginnen.

Vroeger heb ik ook een moterfiets gehad, BMW R90. Maar omdat mijn vrouw daar niet meer achterop kan omdat ze invalide is, heb ik die weg gedaan. Kwam er niet van om alleen te gaan moterrijden. Nu hoeft het van mij ook niet meer zo. Ik vond een leuke tijd, maar ik heb het gehad met gemoteriseerde verplaatsingen.

Groentjes,
Willem
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.vegancafee.be
ShadowVT

ShadowVT


Man
Aantal berichten : 36
Leeftijd : 56
Woonplaats : Stabroek
Puntensysteem : 5398
Registration date : 13-09-09

welke hobby - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: welke hobby   welke hobby - Pagina 2 I_icon_minitimevr sep 18, 2009 11:25 am

Willem II

Ik heb en site gemaakt over mijn beroep omdat er daar eigenlijk weinig info over te vinden is.

Info Over De Surveyor van de Petro Chemie

Ook heb ik een site gemaakt voor een vriendin van ons die aan nailstyling doet

MANO-NAILSTYLING

kwestie va fietsrijden dat wist ik niet dat dat goed is voor de rug, in ieder geval doe ik aan strech oefeningen om mijn rugje te rekken af en toe

inzake motorijden door omstandigheden ben ik nu een jaar of 3 zonder moto
maaaaaaaaaaaar volgend jaar tegen November kan ik weer uitzien voor een nieuwe moto
en dat wordt een BMW K 1200 LT

welke hobby - Pagina 2 BMW%20K1200LT%2006%20%201

cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
willemII

willemII


Man
Aantal berichten : 234
Leeftijd : 60
Woonplaats : Antwerpen
Puntensysteem : 5853
Registration date : 04-06-08

welke hobby - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: welke hobby   welke hobby - Pagina 2 I_icon_minitimevr sep 18, 2009 11:40 am

Ja, als je fietst bouw je spieren op in je rug. Je moet natuurlijk wel een goeie fiets hebben en een goeie houding. Een koersfiets is niet zo goed voor je rug. Ik heb een fiets waarbij ik schuin voorover zit, en dat gaat prima. Ga straks nog even een tochtje doen, ik denk van een km of 30. Maandag deed ik een toer van 48 km. Dat was goed te doen. Ik begin een beetje er in te komen. Ik ben nu van juni bezig mijn conditie op te bouwen. Gaat goed. Is ook goed voor mijn gemoedstoestand. Die was wat minder, tja vanwege mijn situatie. Mijn vrouw is vrij zwaar invalide, en dat valt voor ons allebei niet altijd mee.

Ik ga je site vanavond eens rustig bekijken. Ik heb me al geregistreerd.

Groentjes,
Willem
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.vegancafee.be
willemII

willemII


Man
Aantal berichten : 234
Leeftijd : 60
Woonplaats : Antwerpen
Puntensysteem : 5853
Registration date : 04-06-08

welke hobby - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: welke hobby   welke hobby - Pagina 2 I_icon_minitimevr sep 18, 2009 11:41 am

Maandag was ik trouwens in je buurt, ik ben naar Putten gefietst
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.vegancafee.be
ShadowVT

ShadowVT


Man
Aantal berichten : 36
Leeftijd : 56
Woonplaats : Stabroek
Puntensysteem : 5398
Registration date : 13-09-09

welke hobby - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: welke hobby   welke hobby - Pagina 2 I_icon_minitimevr sep 18, 2009 11:42 am

ik heb het gezien Willem dat je je geregistreerd hebt
ik heb je account al geactiveerd Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
willemII

willemII


Man
Aantal berichten : 234
Leeftijd : 60
Woonplaats : Antwerpen
Puntensysteem : 5853
Registration date : 04-06-08

welke hobby - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: welke hobby   welke hobby - Pagina 2 I_icon_minitimevr sep 18, 2009 7:23 pm

Ik heb het gemerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.vegancafee.be
Linde

Linde


Vrouw
Aantal berichten : 527
Leeftijd : 55
Woonplaats : Nederland
Puntensysteem : 6017
Registration date : 18-06-08

welke hobby - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: welke hobby   welke hobby - Pagina 2 I_icon_minitimema sep 21, 2009 1:02 am

Deze motor mag er zeker zijn, Shadow! Maar zo'n oude BMW R90 was ook al een heel leuk ding! cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
ShadowVT

ShadowVT


Man
Aantal berichten : 36
Leeftijd : 56
Woonplaats : Stabroek
Puntensysteem : 5398
Registration date : 13-09-09

welke hobby - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: welke hobby   welke hobby - Pagina 2 I_icon_minitimema sep 28, 2009 2:19 am

Linde schreef:
Deze motor mag er zeker zijn, Shadow! Maar zo'n oude BMW R90 was ook al een heel leuk ding! cheers

dat is waar Linde heeft zeker zijn charme

de moto voor mij zou zijn voor intense gebruik en daarvoor is deze moto meer geschikt.
Terug naar boven Ga naar beneden
willemII

willemII


Man
Aantal berichten : 234
Leeftijd : 60
Woonplaats : Antwerpen
Puntensysteem : 5853
Registration date : 04-06-08

welke hobby - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: welke hobby   welke hobby - Pagina 2 I_icon_minitimema sep 28, 2009 12:50 pm

ShadowVT schreef:
Linde schreef:
Deze motor mag er zeker zijn, Shadow! Maar zo'n oude BMW R90 was ook al een heel leuk ding! cheers

dat is waar Linde heeft zeker zijn charme

de moto voor mij zou zijn voor intense gebruik en daarvoor is deze moto meer geschikt.

Ik gebruikte die toenertijd ook bijna dagelijks hoor. Was een hele fijne moter voor alle gebruik. Toeren, woon/werk.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.vegancafee.be
Gesponsorde inhoud





welke hobby - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: welke hobby   welke hobby - Pagina 2 I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
welke hobby
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
polyamory :: Andere-
Ga naar: