Een van de redenen dat monogame relaties niet goed voor me hebben gewerkt, is dat het heel leuk vind om nieuwe (passionele) contacten te leggen. Meeste 'normale' mensen hebben dat alleen als ze single zijn of als ze een relatie hebben die ze als 'niet bevredigend' ervaren, maar bij mij is dat niet zo. Ookal ben ik met een of meerdere leuke meisjes, dan heb ik het nog.
Het is ook weer niet zo dat ik continu ben met mee bezig ben, het gaat beetje met ups en downs. Sommige periodes ben juist bijvoorbeeld veel met mn muziek bezig of meer in mezelf en minder gericht op het leggen van nieuwe contacten en het is ook echt niet zo dat ik continu met jan en alleman (vrouw?) in bed lig - ben heus geen slet hoor [holy smiley] - , maar die vrijheid om dat avontuur te kunnen aangaan als het zich voordoet.... vind ik belangrijk.
Ik kan ook best makkelijk beetje vonkjes voelen bij een nieuw meisje dat ik tegenkom, ookal ken ik haar nog helemaal niet echt goed, of misschien ben ik dan verliefd op het moment zelf, en niet op de persoon, dat weet ik niet precies altijd
Misschien 'creeer' ik het ook wel. Meisje zei eens tegen mij: 'katertje, ik weet niet wat je met me doet, maar het is heel bijzonder, maar jij *maakt* het ook bijzonder'. Daar moest ik wel even over nadenken. Ik dacht dat het een wisselwerking was tussen haar en mij dat het moment bijzonder maakte en de magie creerde, maar volgens haar had *ik* het gedaan (vrouwen geven mij altijd weer de schuld
)
Ik heb ook wel vaak gehad dat meisjes het niet echt geloofde als ik dan zei dat ik beetje verliefd was, maar ja ze vonden het wel leuk, dat ze dachten 'die jongen is zo vreemd en kletst leuk, ik geloof er niks van maar het is leuk met hem', of omdat het zowiezo heel vrijblijvend was, ik weet het ook niet precies hoe het zit. Ik denk dat ik gewoon veel wil geven en delen. Heel intens graag
. Het fenomeen dat je beetje verliefd bent maar toch vrij wilt zijn en blijven schijnt ook nogal lastig te begrijpen te zijn voor bepaalde mensen.
Nieuwe ontmoetingen vind ik altijd leuk en spannend en ik ben ook niet echt ergens bang voor. Niet om mn gevoellens te laten te zien, niet om me kwetsbaar op te stellen, niet om te vertellen wat ik voel, etc. Ik heb niks te verliezen en zolang ik totaal eerlijk ben en direct en oprecht... dat is een positieve kracht dus kan alleen positieve gevolgen hebben. Wil het aangaan en kijken wat er gebeurt. Go with the flow.
Misschien horen die spanning en het gevoel van avontuur alleen bij het moment. Misschien blijft het. Misschien worden we kennissen, misschien scharrels, misschien blijft het bij een heel spannend avontuurtje, misschien blijven we elkaar opzoeken en aantrekken... dat kan de toekomst uitwijzen, door het aan te gaan.
De richting waarin het contact gaat en de vorm waarin het zich eventueel zal uitkrisalliseren in de toekomst, daar hoef ik in de voorhand geen zekerheid over te hebben. Ookal is het super intens en blijkt daarna toch dat het niet werkt, of dat het geen vervolg krijgt, dan nog heb ik er een mooi avontuur en een mooie herinnering bij.
Klinkt dit vaag? Of herkent iemand dat? Is er een naam voor? Hoort het bij poly?
Katertje
ps. Als ik het zo terug lees weet ik niet of het nou allemaal precies klopt met hoe ik het ervaar, maar het zit zeker enigzins in de richting
. Ik ben natuurlijk ook gewooon maar een mens die onzeker kan zijn als ik iemand erg leuk begin te vinden.