polyamory
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

polyamory

Het eerste Belgische polyamory forum
 
IndexPortalGalerijZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Oproep vanuit de Franstalige gemeenschap

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6744
Registration date : 24-02-08

Oproep vanuit de Franstalige gemeenschap Empty
BerichtOnderwerp: Oproep vanuit de Franstalige gemeenschap   Oproep vanuit de Franstalige gemeenschap I_icon_minitimedo dec 05, 2013 1:12 am

De Franstalige (Brusselse) poly gemeenschap zou zeer graag meer polyevents zien ook in Vlaanderen met links die verwijzen naar elkaar in de vorm van een samenwerking.

De Brusselse meetings zijn uniek in zijn soort, anders wat ik tot nu toe heb gezien in gelijke welke Vlaamstalige poly event.
Het is niets georganiseerd, gewoon een gezellige poly 'stam' cafee die open gaat een keer per maand.

Er worden ook Poly Salons georganiseerd. Dat is blijkbaar bij die mensen thuis en neigt eerder naar de Vlaamse Poly Café maar ik denk niet dat ze er geld voor vragen. Dat moet ik nachecken. Ik hoorde ook iets van filmavonden.

De Franse (Frankrijk) polygemeenschappen blijken ook veel meer jonger volk aan te trekken dan de Belgische.



Terug naar boven Ga naar beneden
Donnadonny




Man
Aantal berichten : 11
Leeftijd : 49
Woonplaats : Eeklo
Puntensysteem : 4606
Registration date : 24-10-11

Oproep vanuit de Franstalige gemeenschap Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oproep vanuit de Franstalige gemeenschap   Oproep vanuit de Franstalige gemeenschap I_icon_minitimewo dec 11, 2013 1:55 pm

Zijn er hier forumleden die al eens naar het polycafé in Brussel zijn geweest? En zo ja, wat zijn jullie ervaringen daar?
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6744
Registration date : 24-02-08

Oproep vanuit de Franstalige gemeenschap Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oproep vanuit de Franstalige gemeenschap   Oproep vanuit de Franstalige gemeenschap I_icon_minitimewo dec 11, 2013 9:21 pm

Donnadonny schreef:
Zijn er hier forumleden die al eens naar het polycafé in Brussel zijn geweest? En zo ja, wat zijn jullie ervaringen daar?
Overwegend mannen dan vrouwen en voor een meeting op een woensdag avond vond ik dat er toch veel volk was.

Ze hebben een een poly-cafe. (niet verwarren met Poly Cafe van Ageeth die in Mechelen is ingericht).
Hier gaat over een gewone samenkomst in het regenboog café en er is geen inkom en geen start uur.
Ik denk dat het meeste volk na 20h00 toe komt. En de leden brengen zelf soep, gebakjes, ... zo mee. Openlijk delen is hier belangrijk voor hen.
Op deze foto heb je een heel realistisch idee hoe het er aan toe gaat:
http://www.polyamour.be/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?7741

Ze hebben ook een Cine-Poly en een Salon-Poly.
De Salon Poly zou vergelijkbaar zijn met het Poly-Cafe ingericht in Mechelen. Beperkte groep bij iemand thuis en meer als doel om te praten.
Ik denk ook hier dat er geen geld voor gevraagd wordt.

De cine-Poly zou waarschijnlijk zijn dat ze samen komen om naar een film te kijken met poly thema.

Ik heb een parking gezien in de buurt, en ik dacht dat het 5 euro was vanaf 18h00 tot heel laat.
Het is gewoon een blok verder dan de grote markt.

Ik dacht dat het regenboog cafe speciaal voor de polies wordt geopend via de gemeenschap voor transgenders of zo.
Terug naar boven Ga naar beneden
Donnadonny




Man
Aantal berichten : 11
Leeftijd : 49
Woonplaats : Eeklo
Puntensysteem : 4606
Registration date : 24-10-11

Oproep vanuit de Franstalige gemeenschap Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oproep vanuit de Franstalige gemeenschap   Oproep vanuit de Franstalige gemeenschap I_icon_minitimewo dec 11, 2013 9:29 pm

Ok dank je, misschien toch het overwegen waard eens een bezoek te brengen maar als man alleen, ik weet niet, het heeft me in het verleden alleszins weerhouden om wel te gaan, in een overwegend Franstalige omgeving er bovenop. Liever in een klein groepje de sprong wagen, of zo...
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6744
Registration date : 24-02-08

Oproep vanuit de Franstalige gemeenschap Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oproep vanuit de Franstalige gemeenschap   Oproep vanuit de Franstalige gemeenschap I_icon_minitimewo dec 11, 2013 11:42 pm

De Franstalige gemeenschap zou eigenlijk heel graag hebben dat wij aan de Vlaamse kant meer poly events organiseren zodat er meer bekendheid komt.
Terug naar boven Ga naar beneden
miks

miks


Vrouw
Aantal berichten : 41
Leeftijd : 41
Woonplaats : Leuven
Puntensysteem : 3891
Registration date : 01-11-13

Oproep vanuit de Franstalige gemeenschap Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oproep vanuit de Franstalige gemeenschap   Oproep vanuit de Franstalige gemeenschap I_icon_minitimezo jan 05, 2014 11:23 pm

Ik ben ook naar het vorige polycafé geweest in Brussel en sindsdien nog naar een paar privé georganiseerde bijeenkomsten van deze gemeenschap in het Brusselse. Ik heb gemerkt dat de mensen daar heel open zijn en anderen (mannen en vrouwen ->  Wink Donnadonny) heel gastvrij ontvangen. Nederlandstaligen zijn er ook welkom: velen onder de franstaligen spreken ook Nederlands of Engels. Ik was ook een beetje zenuwachtig de vorige keer maar dat is eigenlijk echt niet nodig: het is er heel gezellig. Het auberge espanol concept werkt bindend: proeven van het eten dat men meebracht is meteen een goed openingsmanoeuvre. Doordat iedereen een beetje moeite doet, is er meteen ook meer gezelligheid dan op een ander puur consumptiegerichte bijeenkomst. Smile

Ikzelf vind het ook heel fijn om deel uit te maken van een groep mensen die (deels) hun levensvisie delen, het geeft mij een behaaglijk gevoel. Ik ben erg blij dat ik voldoende moed had en de trein naar Brussel heb genomen begin december en wens jullie allemaal hetzelfde toe. Je zal in ieder geval goed ontvangen worden en dan zie je verder wel of het klikt met de mensen die je daar ontmoet. Hope to meet you all!
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6744
Registration date : 24-02-08

Oproep vanuit de Franstalige gemeenschap Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oproep vanuit de Franstalige gemeenschap   Oproep vanuit de Franstalige gemeenschap I_icon_minitimema jan 06, 2014 9:15 pm

Een kleine aanvulling, deze keer is het uitzonderlijk een dinsdag.

Weinig waarschijnlijk dat ik er zal zijn.
Ik ga waarschijnlijk op het allerlaatste moment beslissen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Oproep vanuit de Franstalige gemeenschap Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oproep vanuit de Franstalige gemeenschap   Oproep vanuit de Franstalige gemeenschap I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Oproep vanuit de Franstalige gemeenschap
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Franstalige polyamory site (Brussel)

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
polyamory :: Forum-
Ga naar: