polyamory
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

polyamory

Het eerste Belgische polyamory forum
 
IndexPortalGalerijZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Reactie op het "uit de kast komen"

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Nerdnight

Nerdnight


Man
Aantal berichten : 198
Leeftijd : 50
Woonplaats : Zeeland, NL
Puntensysteem : 4546
Registration date : 30-07-12

Reactie op het "uit de kast komen" Empty
BerichtOnderwerp: Reactie op het "uit de kast komen"   Reactie op het "uit de kast komen" I_icon_minitimedo feb 28, 2013 6:51 pm

Eergisteren liet ik in een gesprek met wat collega's terloops vallen hoe Jut en ik onze relatie hebben ingericht. Het ging over Google en hoe ontzettend rijk die mannen daarmee waren geworden. Iemand riep dat ze "10 Ferrari's in de garage hadden." Ik antwoordde dat ik met 1 al tevreden zou zijn, maar corrigeerde meteen:

"Nou, ok, twee dan."

Collega: "Een voor jou en een voor je vriendin?"

Ik: "Nee, die doe je daar geen plezier mee. Ze heeft net met haar vriendje een oud busje gekocht."

Stilte. Ongemakkelijke, half-vragende blikken. Na een paar seconden vraagt er een met wat onzekere stem:

"Hoorde ik dat nou goed?"

"Ja," zeg ik, "dat hoorde je goed."

Nog meer stilte. Tot een ander vraagt:

"Wie z'n vriendin?"

"De mijne," antwoord ik, "daar zijn we heel modern in."

Weer stilte, weer ongemakkelijke blikken.

En nog meer stilte.

Geen reacties meer gehad. Ik vermoed dat een van hen nog wel een keer gaat doorvragen, maar voor eergisteren hield het daar op. Ik had het niet gepland, maar de gelegenheid deed zich ineens voor en ik heb 'm aangegrepen.

Voelde geweldig, ze waren allemaal ineens even de weg kwijt lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6748
Registration date : 24-02-08

Reactie op het "uit de kast komen" Empty
BerichtOnderwerp: Re: Reactie op het "uit de kast komen"   Reactie op het "uit de kast komen" I_icon_minitimedo feb 28, 2013 9:57 pm

Ik heb hetzelfde fenomeen deze week. lol!
Ik ben al meer dan een jaar broodkruimels aan het geven dat ik poly ben, maar hield me in omdat ik er een paar in shock zag gaan bij de gedachte dat er meer zou kunnen zijn.

Het grappige is dat ze twee uitersten vertegenwoordigen.
1. Die mensen die denken dat ik alles uit mijn duim zuig en dus gewoon overdrijf. drunken
2. Diegene die het associëren met een minnares en het associëren met seks en swingen. geek

Ze hebben wel de link nog niet gevonden met polyamory. Ik gebruik dat woord steeds niet omdat ik wil zien of er iemand naar mij toekomt en dat woord uitspreekt. Een code woord voor ingewijden. lol!

Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6748
Registration date : 24-02-08

Reactie op het "uit de kast komen" Empty
BerichtOnderwerp: Re: Reactie op het "uit de kast komen"   Reactie op het "uit de kast komen" I_icon_minitimevr maa 01, 2013 9:55 pm

Het schok-effect is we bij mijn collega's.
Ik vraag me af als ze het door hebben dat polyamorie echt kan bestaan. (Het woord polyamorie is nog niet uitgesproken).

Ik kan me nu wel veel vrijer over meerdere partners vertellen. Ik denk dat ze meerdere partners nog steeds associëren met een playboy. Het dringt nog niet tot ze door dat je helemaal geen playboy moet zijn om poly te zijn.



Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6748
Registration date : 24-02-08

Reactie op het "uit de kast komen" Empty
BerichtOnderwerp: Re: Reactie op het "uit de kast komen"   Reactie op het "uit de kast komen" I_icon_minitimema maa 04, 2013 9:29 pm

Nog steeds stilte in de discussies met de collega's over meerdere partners.
Ik weet niet goed als ze het topic vermijden of het te druk hebben.

Ik herinner me dat ze een minnares hebben associëren met iets negatiefs. Alsof mijn partner niet voldoe en daarom dat mijn partner iemand anders zoekt. Of dat ik niet genoeg mijn best doe dat het daarom is dat mijn partner op een ander gaat. lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Linde

Linde


Vrouw
Aantal berichten : 527
Leeftijd : 55
Woonplaats : Nederland
Puntensysteem : 6017
Registration date : 18-06-08

Reactie op het "uit de kast komen" Empty
BerichtOnderwerp: Re: Reactie op het "uit de kast komen"   Reactie op het "uit de kast komen" I_icon_minitimezo mei 12, 2013 2:07 am

Nerdnight schreef:
........Voelde geweldig, ze waren allemaal ineens even de weg kwijt lol!

Yeeeha...! cheers

Schitterend verhaal, zo zou het ook 'moeten', denk ik; door gewoon terloopse opmerkingen laten merken dat niet iedereen
een 1vrouwtje-1huisje-boompje-beestje mentaliteit heeft.

(of 1mannetje-1huisje-boompje-etc Wink )
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Reactie op het "uit de kast komen" Empty
BerichtOnderwerp: Re: Reactie op het "uit de kast komen"   Reactie op het "uit de kast komen" I_icon_minitimezo mei 12, 2013 2:44 pm

En wie durft er nu eindelijk eens uit de fotokast te komen in de "gallerie"?
Zo moeilijk is dat toch niet met al dat facebook gedoe tegenwoordig? Smile

Groet van Ingres
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Reactie op het "uit de kast komen" Empty
BerichtOnderwerp: Re: Reactie op het "uit de kast komen"   Reactie op het "uit de kast komen" I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Reactie op het "uit de kast komen"
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
polyamory :: Forum-
Ga naar: