polyamory
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

polyamory

Het eerste Belgische polyamory forum
 
IndexPortalGalerijZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Nieuw hier

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Sofie L
Gast




Nieuw hier Empty
BerichtOnderwerp: Nieuw hier   Nieuw hier I_icon_minitimeza maa 05, 2011 2:31 am

Hallo allemaal!


Ik ben nieuw hier, en wou me even voorstellen.
Ik ben Sofie, 26 jaar, oorspronkelijk van Dendermonde, maar ik woon momenteel 4 maand in Zwitserland, en nadien ga ik weer een half jaartje in Gent wonen (vanaf mei).

Ik ben hier gejoined omdat ik me eindelijk kan gaan verdiepen in de 'polyamory'. Ik ben net een weekje uit elkaar met mijn vriend waarmee ik zes jaar samen was. We zagen elkaar erg graag, maar wouden iets totaal anders van een relatie, en hebben nu eindelijk de beslissing kunnen nemen.
Polyamory is voor mij eigenlijk iets heel erg natuurlijks. Ik heb altijd meer als 1 persoon liefgehad. Maatschappelijk heb ik hier altijd erg veel problemen mee gehad, en op veel steun kon ik niet rekenen, tot ik via een meer hippy-gemeenschap (the rainbowfamily) toch meer gelijkgezinden ben tegengekomen, en hierdoor me gesteund voelde om op zoek te gaan. Ik leerde de term 'polyamory' kennen, en vond dit heel erg interessant, en las veel waarmee ik het erg eens was. Ik sprak erover met mijn vriend, maar hij zag zoiets echt niet zitten. Uiteindelijk vonden we een soort tussenweg, waarbij ik wel anderen mocht graag zien, en eventueel ook kussen, maar zonder er erg open over te zijn, en seks was echt taboe en mocht niet. Ik zag dit in eerste instantie wel zitten, want voor mij is de liefde delen belangrijker dan seks, maar uiteindelijk bleek het toch niet te gaan. Ik voel me niet goed bij iemand die me zegt wat ik wel en niet kan doen. Ik wil mijn leven zelf kunnen leiden, en ik wil niet dat liefde beperkt. En ik voelde me altijd enorm beperkt, op vele gebieden. Het gevoel dat iemand emotioneel op je leunt en je nodigheeft, en je meer naar beneden trekt dan naar boven, weegde erg zwaar na zes jaar. Dus hoewel de breuk pijnlijk is, voel ik me er wel ergens 'bevrijd' en goed over, en ik ga nu echt actief op zoek naar een relatie die wél overeenkomt met mijn waarden!
Ik ken niemand irl met ervaring in de polyamory, dus ik ben benieuwd om wat mensen te leren kennen met dezelfde opinies. Ik heb op facebook ook een 'polyamory Belgium'-groep opgericht, en wil binnenkort een eerste meeting organiseren in Gent.

Laat gerust iets weten als je zin hebt!
Terug naar boven Ga naar beneden
Sofie

Sofie


Vrouw
Aantal berichten : 17
Leeftijd : 39
Woonplaats : Gent
Puntensysteem : 4846
Registration date : 05-03-11

Nieuw hier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw hier   Nieuw hier I_icon_minitimeza maa 05, 2011 2:58 am

Ok, ik was vergeten inloggen, en zag dus ook het forum-onderdeel niet waar ik me normaalgezien moest voorstellen... Sorry daarvoor!
Terug naar boven Ga naar beneden
Http://www.sofieluyten.be
alegria

alegria


Man
Aantal berichten : 595
Leeftijd : 65
Woonplaats : mechelen
Puntensysteem : 6309
Registration date : 01-03-08

Nieuw hier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw hier   Nieuw hier I_icon_minitimeza maa 05, 2011 9:37 pm

Welkom Sofie, er gebeurt ontzettend veel rond PA de laatste tijd, ik heb het gevoel dat we in een stroomversnelling gekomen zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.chedera.be
Sofie

Sofie


Vrouw
Aantal berichten : 17
Leeftijd : 39
Woonplaats : Gent
Puntensysteem : 4846
Registration date : 05-03-11

Nieuw hier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw hier   Nieuw hier I_icon_minitimedi maa 08, 2011 12:23 pm

Hier op dit forum lijkt nochtans niet zoveel te gebeuren Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Http://www.sofieluyten.be
GewoonGenieten

GewoonGenieten


Vrouw
Aantal berichten : 81
Leeftijd : 41
Woonplaats : Oost-Vlaanderen
Puntensysteem : 5190
Registration date : 02-06-10

Nieuw hier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw hier   Nieuw hier I_icon_minitimedi maa 08, 2011 1:33 pm

Hey Sofie!
Welkom!

IK kijk al uit naar boeiende conversaties ;o)

Groetjes

GG
Terug naar boven Ga naar beneden
GewoonGenieten

GewoonGenieten


Vrouw
Aantal berichten : 81
Leeftijd : 41
Woonplaats : Oost-Vlaanderen
Puntensysteem : 5190
Registration date : 02-06-10

Nieuw hier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw hier   Nieuw hier I_icon_minitimedi maa 08, 2011 1:47 pm

Laat je weten wanneer de meeting in Gent is?
heb wel zin om te komen.

;o)

Terug naar boven Ga naar beneden
Sofie

Sofie


Vrouw
Aantal berichten : 17
Leeftijd : 39
Woonplaats : Gent
Puntensysteem : 4846
Registration date : 05-03-11

Nieuw hier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw hier   Nieuw hier I_icon_minitimedi maa 08, 2011 4:11 pm

Bedankt Smile
Ik ben eind april terug in het land, dus ik zou het ergens begin mei doen. Je bent zeker en vast welkom!
Als ik alles iets duidelijker weet, laat ik zeker iets weten.
Als er een tip is voor een rustige, gezellige bar in Gent waar we zoiets kunnen organiseren, laat zeker maar weten! Smile (ik wou het eerst bij me thuis doen, maar het zal daar beetje klein zijn, en er was op de facebook-groep toch al wel wat volk geïnteresseerd)
Terug naar boven Ga naar beneden
Http://www.sofieluyten.be
GewoonGenieten

GewoonGenieten


Vrouw
Aantal berichten : 81
Leeftijd : 41
Woonplaats : Oost-Vlaanderen
Puntensysteem : 5190
Registration date : 02-06-10

Nieuw hier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw hier   Nieuw hier I_icon_minitimedi maa 08, 2011 8:18 pm

De Verloren Hemel (in Verloren Kost, zijstraat van de Kortrijksestraat) had vroeger wel een zaaltje beneden dat je kon huren/gebruiken...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Nieuw hier Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw hier   Nieuw hier I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Nieuw hier
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Nieuw forum
» Verhaal in nieuw (Nederlands) blad Maria Nr.1 sept/okt 2008

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
polyamory :: Forum-
Ga naar: