Geen enkele priester wil baby's uit driehoeksrelatie dopen
3 plaatsers
Auteur
Bericht
Evy Admin
Aantal berichten : 646 Leeftijd : 43 Woonplaats : Zedelgem Puntensysteem : 6273 Registration date : 24-02-08
Onderwerp: Geen enkele priester wil baby's uit driehoeksrelatie dopen do aug 27, 2009 5:43 pm
Frederik Turpyn en diens echtgenote Elsje Swannet uit Rumbeke houden er een driehoeksverhouding met Elsjes vriendin Charlotte op na. Voor de drie geen probleem, maar voor de buitenwereld wel; zo wil geen enkele priester de twee kinderen die Frederik verwekte, dopen.
Op twee maanden tijd werd Turpyn tweemaal vader. Hij kreeg een dochter met zijn echtgenote en een zoontje met Charlotte. De drie wonen in harmonie onder hetzelfde dak.
"Toen mijn vrouw gevoelens voor Charlotte kreeg, besliste ik om met haar door te gaan en haar die relatie te gunnen", zegt Turpyn in de Persgroep-kranten. "Maar ik kreeg ook gevoelens voor Charlotte en zij begon mij ook graag te zien. Sinsdien leven we in een driehoeksverhouding, seksuele relaties inbegrepen."
Doop Zowel Elsje als Charlotte raakten zwanger, maar nu wil geen enkele priester de twee kinderen, Wolf en Yoko, dopen. Ook bij Rent a Priest kreeg het drietal nul op het rekest. "Jammer, want die organisaties prediken graag verdraagzaamheid en roepen om de haverklap dat elk kind een kind van God is."
ook hier: http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=G2P2E74AQ
alegria
Aantal berichten : 595 Leeftijd : 65 Woonplaats : mechelen Puntensysteem : 6498 Registration date : 01-03-08
Onderwerp: Re: Geen enkele priester wil baby's uit driehoeksrelatie dopen do aug 27, 2009 9:46 pm
Misschien eens een andere levenbeschouwing proberen?
Gast Gast
Onderwerp: Re: Geen enkele priester wil baby's uit driehoeksrelatie dopen do aug 27, 2009 11:22 pm
De ouders zouden zich er niet druk over moeten maken. Het is m.i. onmacht van de priesters. De ouders en de kinderen staan daar ver boven. En over honderd jaar is alles anders....
Gast Gast
Onderwerp: Re: Geen enkele priester wil baby's uit driehoeksrelatie dopen vr aug 28, 2009 7:44 am
Vannacht kreeg ik nog een ingeving:
Dit valt onder de categorie bijzondere omstandigheden. De ouders kunnen naar een ziekenhuis gaan waar een kapel is. Bijvoorbeeld een Maria- of een Elisabethziekenhuis. Of elk kindje in één van beide, dan kun je twee zusters blij maken met die taak. Daar kunnen ze een zuster vragen de kinderen te dopen. Volgens mij hebben zusters daar wegens bijzondere omstandigheden daar de bevoegdheid toe. En ik denk dat er wel een zuster is te vinden die dat van harte wil doen.
Kan iemand van jullie die daar ergens in de buurt woont, dat even doorgeven aan die ouders?
alegria
Aantal berichten : 595 Leeftijd : 65 Woonplaats : mechelen Puntensysteem : 6498 Registration date : 01-03-08
Onderwerp: Re: Geen enkele priester wil baby's uit driehoeksrelatie dopen vr aug 28, 2009 10:33 am
Of lees het boek 'ik zegen je' van Luc Versteylen eens. ISBN 90-5826-257-X Uitgeverij Davidsfonds Leuven.
Linde
Aantal berichten : 527 Leeftijd : 55 Woonplaats : Nederland Puntensysteem : 6206 Registration date : 18-06-08
Onderwerp: Re: Geen enkele priester wil baby's uit driehoeksrelatie dopen za aug 29, 2009 10:57 pm
Ingres schreef:
....Kan iemand van jullie die daar ergens in de buurt woont, dat even doorgeven aan die ouders?
sinds ze in de krant hebben gestaan 'regent' het aanbiedingen van priesters... ze gaan nu eerst eens rustig kijken welke ze willen nemen
Gast Gast
Onderwerp: Re: Geen enkele priester wil baby's uit driehoeksrelatie dopen zo aug 30, 2009 12:48 am
Gelukkig...
Linde
Aantal berichten : 527 Leeftijd : 55 Woonplaats : Nederland Puntensysteem : 6206 Registration date : 18-06-08
Onderwerp: Re: Geen enkele priester wil baby's uit driehoeksrelatie dopen ma aug 31, 2009 1:52 am
'In nood', schijn je ook zelf te mogen dopen...
Evy Admin
Aantal berichten : 646 Leeftijd : 43 Woonplaats : Zedelgem Puntensysteem : 6273 Registration date : 24-02-08
Onderwerp: Re: Geen enkele priester wil baby's uit driehoeksrelatie dopen ma aug 31, 2009 10:07 am
ze hebben inderdaad keuze genoeg nu
gelukkig maar.. want niet willen dopen omdat de ouders een driehoeksrelatie hebben.. waar gaan we naartoe??
Evy Admin
Onderwerp: Re: Geen enkele priester wil baby's uit driehoeksrelatie dopen ma aug 31, 2009 1:25 pm
Heb bij de galerij de krantenartikels gezet (3stuks) met dank aan Olaf!!
Linde
Onderwerp: Re: Geen enkele priester wil baby's uit driehoeksrelatie dopen do sep 03, 2009 7:13 pm
'leuk' om te lezen... pffff priesters
Gesponsorde inhoud
Onderwerp: Re: Geen enkele priester wil baby's uit driehoeksrelatie dopen
Geen enkele priester wil baby's uit driehoeksrelatie dopen