Dag allemaal,
ik moet even mijn hart luchten. Mijn man is vijf jaar geleden begonnen met een bdsm relatie. Na 3 maanden biechtte hij dit op, met de mededeling dat hij van zijn subje hield en het liefst met zijn 3en in 1 huis verder wilde. Mijn wereld stond op zijn kop. Dacht dat onze relatie zo goed was dat we alles konden bespreken. Het heeft geruime tijd geduurd voor ik het kon accepteren en het geen bedreiging meer vormde voor ons huwelijk. In de tussentijd werd het contact tussen hen wel uitgebreid en continu grenzen verlegd. Omdat ik zag hoe gelukkig hij was en hoeveel hij van me hield kon ik dit accepteren.
Daarna hebben we nog anderhalf jaar een goed contact gehad met zijn 3en. Helaas klikte het totaal niet, ik moest voortdurend op mijn tenen lopen en kon helemaal mezelf niet zijn. Ik probeerde haar steeds tegemoet te komen, hield me op de achtergrond. We bedachten dat het handiger zou zijn niets meer met zijn 3en te doen, omdat we alletwee immers zoveel mogelijk tijd met mijn man door wilden brengen.
Helaas werkte dit ook niet. Ons gezamenlijke sociale leven stond toen al op een laag pitje, we zagen nog maar een paar vrienden en voor de rest probeerde ik mijn tijd zelf zo leuk mogelijk in te vullen. Een tweede partner heb ik nooit gevonden (moet je m.i. ook niet zoeken maar tegenkomen).
Toch werd het touwtrekken van haar kant steeds heftiger. En ik daarop ook. Om het weekend bij haar (1-3nachten) en doordeweeks nog een nacht was niet voldoende. Ik leefde inmiddels al in een schema om met mijn man nog quality time te hebben, paste mijn agenda op hem aan en dat brak mij op. Mijn man ook. Hij wil een gelijkwaardige relatie met ons beiden, waarin hij evenveel tijd met ons doorbrengt. Maar daar pas ik voor. We zijn 20 jaar samen geweest en ik wil meer dan een voordeurdeelrelatie. Want dit betekent nog steeds de rest van mijn leven in een schema leven en nog steeds getouwtrek. (verjaardagen, concerten van eigen favorieten, overwerk, ziek zijn, vakantie, inhaaldagen, ik heb het allemaal al meegemaakt, alle tijd wordt gewogen). Ik wil nu rust. Ik ben verschrikkelijk boos, ik kan helemaal niets aan de situatie doen of veranderen en moet dit maar accepteren. Maar het elastiekje is gebroken en ik trek aan het kortste eind. Daarmee voel ik me ongelooflijk belazerd. Hij kan wel voorwaarden stellen maar ik niet.
Ik accepteer dat mijn man een bdsm relatie nodig heeft maar ik ben zo klaar met het touwtrekken en het altijd maar meer meer meer willen. Ze wisten vantevoren waar ze aan begonnen, mijn man heeft altijd gezegd dat hij nooit bij me weg zou gaan en dat wij de basis vormen. Maar ik wil geen basis waarin alleen de huis, tuin en keukendingen gedeeld worden en niet de dingen die het verschil zijn tussen beste vriend en een huwelijk.
Je leest het, ik ben echt heel boos. Als jullie raad hebben stel ik dat op prijs.