Aantal berichten : 646 Leeftijd : 42 Woonplaats : Zedelgem Puntensysteem : 6264 Registration date : 24-02-08
Onderwerp: welke hobby za nov 22, 2008 10:48 pm
nu las ik dat poly2 graag foto's maakt.. vroeg ik me af of er nog mensen zijn met een of andere hobby.. wie weet kunnen we hier elkaar wat helpen of ideeën uitwisselen?
ikzelf ben net begonnen met een nieuwe hobby.. ik maak gelkaarsen..
Linde
Aantal berichten : 527 Leeftijd : 55 Woonplaats : Nederland Puntensysteem : 6197 Registration date : 18-06-08
Onderwerp: Re: welke hobby zo nov 23, 2008 11:44 am
snoeperke schreef:
ikzelf ben net begonnen met een nieuwe hobby.. ik maak gelkaarsen..
heeey leuk, bijzonder!
Ik fotografeer ook graag
willemII
Aantal berichten : 234 Leeftijd : 61 Woonplaats : Antwerpen Puntensysteem : 6033 Registration date : 04-06-08
Onderwerp: Re: welke hobby zo nov 23, 2008 1:08 pm
Ik speel klassieke gitaar. Mss is er iemand in de buurt die ook een instrument speelt, en af en toe wil mee spelen. Iemand die ook noten kan lezen, want ik ben nog niet zo goed dat ik juist kan uitleggen welke akkoorden iemand bij mijn noten kan spelen. Ik kan alleen maar noten lezen een een beetje gitaar spelen.
Groentjes, Willem
Linde
Aantal berichten : 527 Leeftijd : 55 Woonplaats : Nederland Puntensysteem : 6197 Registration date : 18-06-08
Onderwerp: Re: welke hobby ma nov 24, 2008 12:32 am
Speel geen noten, en lees ook geen gitaar oh eh, andersom
Klassiek gitaar, dat hoor je niet vaak!
Gast Gast
Onderwerp: Re: welke hobby wo nov 26, 2008 4:35 pm
Mijn passie is geschiedenis. Niet echt een tastbare hobby zoals fotografie, gelkaarsen en gitaar spelen.
Direct daaraan verbonden zijn veel boeken lezen, uitstappen maken en reizen. Die laatste 2 zijn perfect combineerbaar met Polytoo zijn hobby
Evy Admin
Aantal berichten : 646 Leeftijd : 42 Woonplaats : Zedelgem Puntensysteem : 6264 Registration date : 24-02-08
Onderwerp: Re: welke hobby wo nov 26, 2008 7:57 pm
Snoes schreef:
Mijn passie is geschiedenis.
welke geschiedenis? belgie? egypte? rome?...
willemII
Aantal berichten : 234 Leeftijd : 61 Woonplaats : Antwerpen Puntensysteem : 6033 Registration date : 04-06-08
Onderwerp: Re: welke hobby wo nov 26, 2008 8:55 pm
Snoes schreef:
Mijn passie is geschiedenis. Niet echt een tastbare hobby zoals fotografie, gelkaarsen en gitaar spelen.
Direct daaraan verbonden zijn veel boeken lezen, uitstappen maken en reizen. Die laatste 2 zijn perfect combineerbaar met Polytoo zijn hobby
Dat wordt nog wat met jullie 2 dan
Maar boeken lezen en uitstappen maken ligt ook wel in mijn lijn. Kan alleen niet echt weg uit Antwerpen, ik moet in de buurt van mijn vrouw blijven. Dus ik reis maar in mijn dromen En via boeken, dat is ook wel interessant. Met een boek kan je even heel ver weg zijn, maar dan lekker op je eigen bank, bij je eigen koelkast, en als het over een of ander koud land gaat, bij je eigen verwarming.
Groentjes, Willem
Gast Gast
Onderwerp: Re: welke hobby wo nov 26, 2008 9:16 pm
snoeperke schreef:
Snoes schreef:
Toen België nog niet bestond
Maar er is zoveel en dat wisselt af. Nu ben ik een boek aan het lezen wat zich afspeelt in de gouden eeuw in Amsterdam.
Gast Gast
Onderwerp: Re: welke hobby wo nov 26, 2008 9:22 pm
willemII schreef:
Dat wordt nog wat met jullie 2 dan
Maar boeken lezen en uitstappen maken ligt ook wel in mijn lijn. Kan alleen niet echt weg uit Antwerpen, ik moet in de buurt van mijn vrouw blijven. Dus ik reis maar in mijn dromen En via boeken, dat is ook wel interessant. Met een boek kan je even heel ver weg zijn, maar dan lekker op je eigen bank, bij je eigen koelkast, en als het over een of ander koud land gaat, bij je eigen verwarming.
Groentjes, Willem
Ja, dat vind ik ook genieten. Om helemaal in de sfeer van een bepaald land in een bepaalde tijd te komen.
Linde
Onderwerp: Re: welke hobby wo nov 26, 2008 9:45 pm
willemII schreef:
... als het over een of ander koud land gaat, bij je eigen verwarming.
...en als je dat boek in de zomer leest, ben je verbaast dat als je opkijkt de zon schijnt...!
Evy Admin
Onderwerp: Re: welke hobby wo nov 26, 2008 10:25 pm
Snoes schreef:
snoeperke schreef:
Snoes schreef:
Toen België nog niet bestond
Maar er is zoveel en dat wisselt af. Nu ben ik een boek aan het lezen wat zich afspeelt in de gouden eeuw in Amsterdam.
ik vind egypte echt boeiend, niet dat ik de datums ga studeren en kijken wie wanneer geleefd heeft enzo maar gewoon, het hoe en wat van de gebouwen, cultuur, hun kennis van geneesmiddelen enz ben er paar jaar terug geweest en vond het P R A C H T I G
'k hoop dat ik er ooit nog eens naartoe kan, naar cairo en naar het museum in cairo
Gast Gast
Onderwerp: Re: welke hobby wo nov 26, 2008 11:17 pm
Egypte is eigelijk onbekend gebied, ben er nog nooit geweest. Maar ik ga het niet zo ver zoeken. Mijn favoriete reisbestemmingen zijn : Nederland, Engeland, Denemarken. Italië ook wel, maar in Rome ben ik ook nog niet geweest. Nog veel te zien
@ Willem, in Antwerpen zelf is ook veel te zien. Maar hoe dichter bij huis, hoe minder rap je iets gaat bezoeken. Want ik denk het kan altijd nog als je plots een inval krijgt, het is niet ver. Maar ik moet vaststellen dat het vaakst word uitgesteld. Dat je aan dingen die verder zijn eerder voorrang geeft. Sinds ik dat besef, is het al gebeterd hoor. Maar ik ben nog steeds bezig met de ontdekking van Antwerpen.
willemII
Onderwerp: Re: welke hobby do nov 27, 2008 1:58 pm
Linde schreef:
willemII schreef:
... als het over een of ander koud land gaat, bij je eigen verwarming.
...en als je dat boek in de zomer leest, ben je verbaast dat als je opkijkt de zon schijnt...!
Dan lees je een boek over de Provence, en dan denk je dat je er al bent
willemII
Onderwerp: Re: welke hobby do nov 27, 2008 2:13 pm
Snoes schreef:
Egypte is eigelijk onbekend gebied, ben er nog nooit geweest. Maar ik ga het niet zo ver zoeken. Mijn favoriete reisbestemmingen zijn : Nederland, Engeland, Denemarken. Italië ook wel, maar in Rome ben ik ook nog niet geweest. Nog veel te zien
@ Willem, in Antwerpen zelf is ook veel te zien. Maar hoe dichter bij huis, hoe minder rap je iets gaat bezoeken. Want ik denk het kan altijd nog als je plots een inval krijgt, het is niet ver. Maar ik moet vaststellen dat het vaakst word uitgesteld. Dat je aan dingen die verder zijn eerder voorrang geeft. Sinds ik dat besef, is het al gebeterd hoor. Maar ik ben nog steeds bezig met de ontdekking van Antwerpen.
Ik heb al heel wat gezien in Antwerpen hoor. Veel in de buurt van de Grote markt, de begijnhofjes bij de Ossenmarkt. Maar ook Deurne en Wilrijk. Ik wandel heel veel tegenwoordig, om wat spanning kwijt te raken. Soms pak ik de bus en ga wat verderop in een andere wijk van Antwerpen wandelen. Ik denk dat ik heel wat meer van Antwerpen heb gezien dan de meeste die hier wonen. Ik rij trouwens ook op zondag ook een paar uurtjes taxi. Dus dan ik zie ik wel heel wat van Antwerpen. Ken ook al een en ander van de geschiedenis. De Brialmontlinie en de groeigeschiedenis van Borgerhout waar ik zelf met veel plezier woon. Neen, wat dat betreft. Er valt natuurlijk nog wel veel te weten over Antwerpen wat ik nog niet weet. Misschien dat ik later als ik alleen ben wel een cursus gids ga volgen om nog meer te weten. Ik vind Antwerpen een hele toffe stad. Je hebt hier wel veel. Maar af en toe even weg zou geen kwaad kunnen. Maar dat komt ooit nog wel. Wellicht zou je mij een en ander van de stad nog kunnen laten zien wat ik nog niet weet. En daar uiteraard de geschiedenis over vertellen. Dus als je nog eens een wandeling plant, denk aan mij. Misschien hebben meer mensen zin om mee te gaan, mag je eens gidsen. Hoeft niet met veel te zijn, gewoon met de mensen die hier in de buurt wonen, en ieder die van ver wil komen is ook welkom. Maar het moet niet. We hoeven er niet echt een meeting van te maken, ik heb het idee dat dat toch niet echt lukt de laatste tijd. Gewoon zeggen wanneer we gaan wandelen, en zijn we met 3, dan zijn we met 3, zijn we met 10, dan zijn we met 10. Wat denk je daarvan?
Groentjes, Willem
Gast Gast
Onderwerp: Re: welke hobby do nov 27, 2008 3:52 pm
Ik vind het een prima idee. Ik ben er zeker voor te vinden en Polytoo met zijn fototoestel vast ook wel
Maar als ik je bericht lees krijg ik de indruk dat jij mij gaat gidsen ipv ik jou. Jij kent wsl Antwerpen nog beter. Ik woon zelf niet in Antwerpen. Ik heb daar alleen mijn weekendverblijf
Linde
Onderwerp: Re: welke hobby do nov 27, 2008 5:00 pm
Snoes schreef:
...... Ik heb daar alleen mijn weekendverblijf
hihi, wat klinkt dat chic, Snoes! Als een prinses...
willemII
Onderwerp: Re: welke hobby do nov 27, 2008 5:40 pm
Snoes schreef:
Ik vind het een prima idee. Ik ben er zeker voor te vinden en Polytoo met zijn fototoestel vast ook wel
Maar als ik je bericht lees krijg ik de indruk dat jij mij gaat gidsen ipv ik jou. Jij kent wsl Antwerpen nog beter. Ik woon zelf niet in Antwerpen. Ik heb daar alleen mijn weekendverblijf
We zullen eens van te voren zien wie er wat weet hè? Dan kunnen we dat bij elkaar leggen en zien wat we op een middag eens kunnen bekijken. Ik ben er nog niet aan toegekomen om bijvoorbeeld het Museum voor Schone Kunsten te bekijken, dus misschien is het dan eens het moment. Op Het Zuid dan achteraf eens een bakkie koffie gaan drinken. Of nog doorwandelen, kan ook een en ander over het station vertellen. Ik zal wel eens zien welke geschiedkundige info die interessant is ik nog kan opdiepen.
Groentjes, Willem
Gast Gast
Onderwerp: Re: welke hobby do nov 27, 2008 5:51 pm
willemII schreef:
Ik ben er nog niet aan toegekomen om bijvoorbeeld het Museum voor Schone Kunsten te bekijken, dus misschien is het dan eens het moment. Op Het Zuid dan achteraf eens een bakkie koffie gaan drinken. Of nog doorwandelen, kan ook een en ander over het station vertellen. Ik zal wel eens zien welke geschiedkundige info die interessant is ik nog kan opdiepen.
Willem
Wel het museum voor schone kunsten daar ben ik ook nog niet geraakt. Staat al lang op mijn lijstje.
Klinkt al intersant
willemII
Onderwerp: Re: welke hobby do nov 27, 2008 6:48 pm
Snoes schreef:
willemII schreef:
Ik ben er nog niet aan toegekomen om bijvoorbeeld het Museum voor Schone Kunsten te bekijken, dus misschien is het dan eens het moment. Op Het Zuid dan achteraf eens een bakkie koffie gaan drinken. Of nog doorwandelen, kan ook een en ander over het station vertellen. Ik zal wel eens zien welke geschiedkundige info die interessant is ik nog kan opdiepen.
Willem
Wel het museum voor schone kunsten daar ben ik ook nog niet geraakt. Staat al lang op mijn lijstje.
Klinkt al intersant
Nou, waar en wanneer dan? Polytoo, ook wat voor jou? Nog andere Antwerpenaars? Niet allemaal tegelijk
PolyToo
Aantal berichten : 1443 Leeftijd : 59 Woonplaats : Zuiderkempen Puntensysteem : 6928 Registration date : 24-02-08
Onderwerp: Re: welke hobby do nov 27, 2008 8:42 pm
Ik heb het gevraagd aan mijn fototoestel, en die zegt ja! Maar geef mij wel een beetje tijd om wat te recupereren want ik werk nu praktisch dag en nacht.
willemII
Onderwerp: Re: welke hobby do nov 27, 2008 10:32 pm
PolyToo schreef:
Ik heb het gevraagd aan mijn fototoestel, en die zegt ja! Maar geef mij wel een beetje tijd om wat te recupereren want ik werk nu praktisch dag en nacht.
Ha, en met welke tijd ben je dan nu aan het computeren?
Evy Admin
Onderwerp: Re: welke hobby do nov 27, 2008 11:42 pm
haha inderdaad willem..
polytoo, b e t r a p t surfen op het werk! mag niet hé
Linde
Onderwerp: Re: welke hobby do nov 27, 2008 11:45 pm
hahaha
...dat moet haast wel in werktijd zijn...
offff: hij heeft z'n werk mee naar huis genomen
Evy Admin
Onderwerp: Re: welke hobby do nov 27, 2008 11:49 pm
Linde schreef:
oei ja zo had ik het nog niet bekeken
PolyToo
Aantal berichten : 1443 Leeftijd : 59 Woonplaats : Zuiderkempen Puntensysteem : 6928 Registration date : 24-02-08
Onderwerp: Re: welke hobby vr nov 28, 2008 12:17 am
snoeperke schreef:
Linde schreef:
oei ja zo had ik het nog niet bekeken
Ik zit nu thuis, maar soms is de compiler zoooo traag dat ik dan eventjes tijd heb voor iets anders. Eind volgende week is het dikke rust en ik ben van plan om dit weekend ook te rusten.