polyamory
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

polyamory

Het eerste Belgische polyamory forum
 
IndexPortalGalerijZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 stevig in je schoenen

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Evy
Admin
Evy


Vrouw
Aantal berichten : 646
Leeftijd : 42
Woonplaats : Zedelgem
Puntensysteem : 6061
Registration date : 24-02-08

stevig in je schoenen Empty
BerichtOnderwerp: stevig in je schoenen   stevig in je schoenen I_icon_minitimema feb 25, 2008 3:46 pm

hmm intressant onderwerp.. dus ik verplaats het eventjes Razz

polytoo zei:" Dank met de primaire is het perfect, enkel met de secundaire is er een communicatiestoornis en moet ik eventjes los laten. Eigenlijk niet plezant maar het is een natuurlijk onderdeel van de polyamorie en je wordt enorm geconfronteerd met jezelf en met je gevoelens. En leer er enorm veel uit.
Polyamorie is duidelijk niet voor iedereen geschikt. Je moet heel stevig in je schoenen staan anders verongeluk je."

Mja.. denk ik ook.. sommige mensen hebben echt zoiets van: dat blijft toch niet lang duren... maar dan heb ik zoiets van: dat kan je toch zeggen van een "gewone" relatie ook? bounce
Terug naar boven Ga naar beneden
https://polyamory.actieforum.com
Gast
Gast




stevig in je schoenen Empty
BerichtOnderwerp: Re: stevig in je schoenen   stevig in je schoenen I_icon_minitimema feb 25, 2008 5:38 pm

Ja, over de duur van een polyrelatie horen wij ook zo van:" doe maar ge zult wel zien waar ge aan begint en da blijft toch niet duren".

Maar volgens mij geeft het inderdaad even veel kans op slagen als een gewone relatie. De sleutel is zoals bij iedereen als de comuniecatie goed zit dan lukt het wel. Natuurlijk is het iets moeilijker omdat je met 3 bent en niet iedereen geeft hetzelfde voor ogen.
Maar als hij start uit liefde voor elkaar geeft het zeker alle kansen op slagen.
Begin nu wat te genieten van ons. Liefde is iets moois als je het kan delen met anderen.

I love you
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6725
Registration date : 24-02-08

stevig in je schoenen Empty
BerichtOnderwerp: Re: stevig in je schoenen   stevig in je schoenen I_icon_minitimedi feb 26, 2008 2:29 am

De meeste mensen beginnen om de verkeerde reden met polyamorie.
Liefde heeft er niet echt plaats in, het is meer om de seks te doen en zo... maar van veel liefde is er niet veel sprake.

Maar als je zo begint dan gaat dat zeker en vast verkeerd aflopen.

Meestal herken je echte polies omdat ze beginnen met "Ik hou enorm van mijn partner maar heb iemand leren kennen waar ik verliefd op ben geworden..."

Diegene die verkeerd lopen beginnen meestal als volgt:
"Hey, ik heb het boek gelezen en wil dat ook wel eens proberen"
"Ik zoek een tweede partner om ..."
"Het gaat niet goed tussen mij en mijn partner en zoek een tweede partner om mijn huwelijk te redden..."

Wat me ook enorm opvalt is dat polies nogal sociaal zijn. Polies die enkel maar PB berichtjes sturen en niets in het publiek vertellen is ook niet echt betrouwbaar. Ik bedoel als je niet durft openlijk vertellen over jezelf dan wat ga je dan doen in een polyrelatie?
Terug naar boven Ga naar beneden
floortje

floortje


Vrouw
Aantal berichten : 134
Leeftijd : 53
Puntensysteem : 5912
Registration date : 25-02-08

stevig in je schoenen Empty
BerichtOnderwerp: Re: stevig in je schoenen   stevig in je schoenen I_icon_minitimewo feb 27, 2008 12:23 pm

alien


Laatst aangepast door floortje op di jun 03, 2008 9:08 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
floortje

floortje


Vrouw
Aantal berichten : 134
Leeftijd : 53
Puntensysteem : 5912
Registration date : 25-02-08

stevig in je schoenen Empty
BerichtOnderwerp: Re: stevig in je schoenen   stevig in je schoenen I_icon_minitimewo feb 27, 2008 12:27 pm

alien


Laatst aangepast door floortje op di jun 03, 2008 10:04 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6725
Registration date : 24-02-08

stevig in je schoenen Empty
BerichtOnderwerp: Re: stevig in je schoenen   stevig in je schoenen I_icon_minitimewo feb 27, 2008 9:56 pm

floortje schreef:
Hoe komen jullie eigenlijk in contact (IRL) met andere polies? Ik bedoel, zeggen jullie dat als je nieuwe mensen ontmoet?
Pluto is heel ver weg he?
Wel het begint met toeval, een hele lange tijd kende ik ook niemand in mijn omgeving totdat ik op zo'n polyevent ging. Daar kwam van het een in het ander en zo ontstaat langzaam een kring van mensen die ook polies zijn.

Soms wordt er zo'n event georganizeerd, dan zou ik je aanraden om eens af te komen.
Nu de meeste die ik ken zitten ergens in Nederland, maar doordat nu deze forum is opgezet ontstaat er in Belgie ook kringen van polies. Hier in Antwerpen is er ook iemand die nu bezig is (Yvanka of zo) die dat wilt uitbouwen door regelmatig eens een wandeling of zo te doen... Het komt, geduld.

Ik ben er ook zeker van dat in het hol van Pluto er polies zijn, maar de meesten kennen dat woord niet en weten nog niet dat ze ook poly zijn. ;-) Kwestie van een beetje geduld te hebben he?
Terug naar boven Ga naar beneden
Evy
Admin
Evy


Vrouw
Aantal berichten : 646
Leeftijd : 42
Woonplaats : Zedelgem
Puntensysteem : 6061
Registration date : 24-02-08

stevig in je schoenen Empty
BerichtOnderwerp: Re: stevig in je schoenen   stevig in je schoenen I_icon_minitimedo feb 28, 2008 10:37 am

hey

ik ken eigenlijk niemand IRL die poly is. M'n 2 mannen zouden graag eens naar een meeting ofzo gaan (of er zelf één organiseren?)
maar ja, ik heb daar precies een beetje schrik van.. (vraag me niet waarom Rolling Eyes )
Terug naar boven Ga naar beneden
https://polyamory.actieforum.com
floortje

floortje


Vrouw
Aantal berichten : 134
Leeftijd : 53
Puntensysteem : 5912
Registration date : 25-02-08

stevig in je schoenen Empty
BerichtOnderwerp: Re: stevig in je schoenen   stevig in je schoenen I_icon_minitimedo feb 28, 2008 12:02 pm

alien


Laatst aangepast door floortje op di jun 03, 2008 9:07 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Evy
Admin
Evy


Vrouw
Aantal berichten : 646
Leeftijd : 42
Woonplaats : Zedelgem
Puntensysteem : 6061
Registration date : 24-02-08

stevig in je schoenen Empty
BerichtOnderwerp: Re: stevig in je schoenen   stevig in je schoenen I_icon_minitimedo feb 28, 2008 3:59 pm

hmm niet zozeer om anderen te leren kennen
maar om ermee naar buiten te komen

als ik bv met m'n 2 mannen op stap ga.. dan durf ik slechts 1 in het openbaar vastpakken maar dan voel ik me schuldig tov de andere
ik wil m'n 2e vriend dan een zoen geven, maar dan durf ik niet uit vrees iemand me zou zien en/of herkennen.
stom hé Sad maar ja..

nu zouden we dooodgraag nog een kindje willen.. (van 2e vriend welteverstaan) maar durf gewoon niet uit praktische overwegingen...
wat vertellen we de buitenwereld? wat vertellen we aan de familie? de waarheid? of gebaren we dat het kindje van vriend 1 is..
pff vragen die me heel de dag bezighouden en die me gek aan het maken zijn pale
Terug naar boven Ga naar beneden
https://polyamory.actieforum.com
floortje

floortje


Vrouw
Aantal berichten : 134
Leeftijd : 53
Puntensysteem : 5912
Registration date : 25-02-08

stevig in je schoenen Empty
BerichtOnderwerp: Re: stevig in je schoenen   stevig in je schoenen I_icon_minitimedo feb 28, 2008 4:15 pm

Awel hé, ik zou me niet te veel aantrekken van wat anderen zeggen, doen, denken. Doe waar jij je goed bij voelt en wat jouw hart je ingeeft flower
Terug naar boven Ga naar beneden
Evy
Admin
Evy


Vrouw
Aantal berichten : 646
Leeftijd : 42
Woonplaats : Zedelgem
Puntensysteem : 6061
Registration date : 24-02-08

stevig in je schoenen Empty
BerichtOnderwerp: Re: stevig in je schoenen   stevig in je schoenen I_icon_minitimedo feb 28, 2008 6:14 pm

het hart en het verstand komen niet altijd overeen hé Rolling Eyes

nuja, met de toekomst zal dit misschien nog lukken.. voor het ogenblik komen hart en verstand niet goed overeen.. Sad
Terug naar boven Ga naar beneden
https://polyamory.actieforum.com
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6725
Registration date : 24-02-08

stevig in je schoenen Empty
BerichtOnderwerp: Re: stevig in je schoenen   stevig in je schoenen I_icon_minitimevr feb 29, 2008 1:08 am

snoeperke schreef:
als ik bv met m'n 2 mannen op stap ga.. dan durf ik slechts 1 in het openbaar vastpakken maar dan voel ik me schuldig tov de andere
ik wil m'n 2e vriend dan een zoen geven, maar dan durf ik niet uit vrees iemand me zou zien en/of herkennen.
stom hé Sad maar ja..
Ik heb dat ook zenne, het is inderdaad niet gemakkelijk vooral als je in de buurt bent van familie of vrienden. Maar als polyamorie ontwikkelt zoals het nu ontwikkelt zal het gemakkelijker en gemakkelijker worden.

Ik ga eens kijken wat we kunnen organizeren, ik denk dat jullie heel veel deugd aan zou hebben om andere polies te ontmoeten, want mijn leven is ook enorm veranderd geworden sedert ik tussen dat soort mensen zat. Je kan en mag daar echt jezelf zijn en het is verassend hoe snel men veel vertelt, open en eerljk tegen elkaar.
Terug naar boven Ga naar beneden
Evy
Admin
Evy


Vrouw
Aantal berichten : 646
Leeftijd : 42
Woonplaats : Zedelgem
Puntensysteem : 6061
Registration date : 24-02-08

stevig in je schoenen Empty
BerichtOnderwerp: Re: stevig in je schoenen   stevig in je schoenen I_icon_minitimevr feb 29, 2008 10:19 am

als familie of vrienden in de buurt zijn.. durf ik zelfs m'n 2e vriend niet vastpakken... erg hé Embarassed Crying or Very sad
Terug naar boven Ga naar beneden
https://polyamory.actieforum.com
floortje

floortje


Vrouw
Aantal berichten : 134
Leeftijd : 53
Puntensysteem : 5912
Registration date : 25-02-08

stevig in je schoenen Empty
BerichtOnderwerp: Re: stevig in je schoenen   stevig in je schoenen I_icon_minitimevr feb 29, 2008 12:19 pm

Ik kan me voorstellen dat dat niet zo makkelijk is. Maar als jij nu voor jezelf die drempel zou kunnen overwinnen en toont aan de mensen "ik zie deze twee mannen doodgraag" zouden de mensen dan ook niet gaan inzien dat jullie het zo willen en zo gelukkig zijn. Misschien verdwijnen de negatieve reacties uit je naaste omgeving dan wel vanzelf? Of zie ik het allemaal een beetje te simplistisch?
Terug naar boven Ga naar beneden
Evy
Admin
Evy


Vrouw
Aantal berichten : 646
Leeftijd : 42
Woonplaats : Zedelgem
Puntensysteem : 6061
Registration date : 24-02-08

stevig in je schoenen Empty
BerichtOnderwerp: Re: stevig in je schoenen   stevig in je schoenen I_icon_minitimevr feb 29, 2008 12:28 pm

misschien wel.. weet het niet..
ik wacht nu gewoon af en zie wel wat de toekomst brengt..
khoop m'n schrik ooit te overwinnen pale
Terug naar boven Ga naar beneden
https://polyamory.actieforum.com
Gast
Gast




stevig in je schoenen Empty
BerichtOnderwerp: Re: stevig in je schoenen   stevig in je schoenen I_icon_minitimedi maa 11, 2008 9:19 pm

Ik hoop dat iedereen stevig in zijn schoenen staat als we op de meeting zijn.
dan kan je aan andere tonen en fier zijn op wat je bezit met heel je hart.
volgens mij zou dat een mooi moment zijn, een moment waar iedereen zich op zun gemak zal voelen.
niet moeten denken van "de mensen staren, ben niet normaal"

hmm
ik zie da denk ik al vreet goe zitten hihihi
geek
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





stevig in je schoenen Empty
BerichtOnderwerp: Re: stevig in je schoenen   stevig in je schoenen I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
stevig in je schoenen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
polyamory :: Forum-
Ga naar: