polyamory
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

polyamory

Het eerste Belgische polyamory forum
 
IndexPortalGalerijZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Het leven zoals het is: Polyamory

Ga naar beneden 
+4
Nerdnight
kulta
kitten
PolyToo
8 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Volgende
AuteurBericht
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6718
Registration date : 24-02-08

Het leven zoals het is: Polyamory Empty
BerichtOnderwerp: Het leven zoals het is: Polyamory   Het leven zoals het is: Polyamory I_icon_minitimedi jun 11, 2013 12:27 am

Laten we beginnen met gewone dagdagelijks poly ervaringen.
Het leven zoals het is.

Ik ga wel moeten onderhandelen met mijn partner hoever ik informatie vrij kan geven.
Ze maakt haar zorgen dat ik te veel detail vrij geef en dat haar vrienden/familie verkeerde conclusies zouden trekken.

Aan mijn kant weet iedereen het, en op het werk plaag ik mijn collega's met poly hints zonder het woord "polyamory" te gebruiken.
Het is schitterend hoe die monogame hersenen er proberen zin aan te geven. De bedoeling is dat het hun eigen relaties versterkt, niet dat ik een collega op gedachten breng om ontrouw te zijn. Ik geef ze situaties die ze vroeg of laat zullen tegen komen. Op die manier hebben ze er al over nagedacht en hopelijk al met hun partner over gepraat van welke rare kwiet die ze op het werk wel hebben. Ik hoop dat ze dan met hun partner over praten in hun monogame relatie. Voorbereid, moest er ooit een midlife crisis voordoen en men wordt verliefd op een ander.

De grootste angst dat ik een beetje heb is dat ik een bestaande monogame relatie stuk maak. Dus ik ben extra voorzichtig want dat wil ik helemaal niet. Shira van http://www.lifeontheswingset.com/category/pp-hub/ zou mij een polynator noemen.
In een van de podcatst vertelt ze dat ze helaas soms relaties stuk maakt maar aan de ander kant heel veel polies juist zichzelf herkennen.

Terug naar boven Ga naar beneden
kitten

kitten


Vrouw
Aantal berichten : 37
Leeftijd : 47
Woonplaats : Brabant
Puntensysteem : 4005
Registration date : 10-06-13

Het leven zoals het is: Polyamory Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het leven zoals het is: Polyamory   Het leven zoals het is: Polyamory I_icon_minitimedi jun 11, 2013 10:40 am

Als ik weer werk heb, wil ik op zich wel open zijn over vanalles, maar niet om mono's voor te bereiden. Ik zie zo onwijs veel monogamie en praktisch geen poly. Ik bedoel, in deze tijd zie je alles, LGBT, BDSM'ers, allerlei vormen van samengestelde gezinnen, lifestyles, extreme veganisten, allerlei mensen van diverse pluimage zijn veel zichtbaarder in onze maatschappij. Alleen de poly's niet. En niet alleen dat je ze in de media niet ziet, maar ze vinden elkaar ook online amper. Zelfs op een grote, polyfriendly community als FetLife, is de poly groep zo goed als dood. Ze zijn er niet. Ze bestaan amper.

Ik durf niet hard te stellen dat poly het antwoord is tegen vreemdgaan. En ik voel me ook niet geroepen anderen in te lichten over het bestaan van dit alternatief voor monogamie. Omdat ik er niet van overtuigd ben dat er iets mis is met (pogingen tot) monogamie.
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6718
Registration date : 24-02-08

Het leven zoals het is: Polyamory Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het leven zoals het is: Polyamory   Het leven zoals het is: Polyamory I_icon_minitimedi jun 11, 2013 8:34 pm

kitten schreef:
Ik durf niet hard te stellen dat poly het antwoord is tegen vreemdgaan. En ik voel me ook niet geroepen anderen in te lichten over het bestaan van dit alternatief voor monogamie. Omdat ik er niet van overtuigd ben dat er iets mis is met (pogingen tot) monogamie.

Dat was niet wat ik bedoelde. lol!
Monogamie is een perfecte keuze en polyamory is af te raden als alternatief op vreemd gaan.






Terug naar boven Ga naar beneden
kulta




Vrouw
Aantal berichten : 170
Leeftijd : 43
Woonplaats : Ovl
Puntensysteem : 4301
Registration date : 07-01-13

Het leven zoals het is: Polyamory Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het leven zoals het is: Polyamory   Het leven zoals het is: Polyamory I_icon_minitimedi jun 11, 2013 8:54 pm

hmmm ik ben ervan overtuigd dat mijn uitkomen dat ik poly ben ervoor gezorgd heeft dat ik ontslagen ben in mijn verleden dus sta er best wat voorzichtig tegenover wat ik tegen wie zeg nu...
maar goeie vrienden weten het wel...
en zodra er ook echt belangrijke relatie's bijkomen wordt dit ook wel weer aan de mama verteld...
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6718
Registration date : 24-02-08

Het leven zoals het is: Polyamory Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het leven zoals het is: Polyamory   Het leven zoals het is: Polyamory I_icon_minitimezo jun 16, 2013 10:04 pm

Ik denk dat een polyrelatie heel eentonig is, want ik zie geen opwindende verhalen verschijnen.lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
kitten

kitten


Vrouw
Aantal berichten : 37
Leeftijd : 47
Woonplaats : Brabant
Puntensysteem : 4005
Registration date : 10-06-13

Het leven zoals het is: Polyamory Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het leven zoals het is: Polyamory   Het leven zoals het is: Polyamory I_icon_minitimema jun 17, 2013 2:27 pm

Hahaha!! Klopt ook wel! Dat, en wij waren ook gewoon druk, want twee van de vier gaan nu samenwonen. Nou ja, dat deden we al, maar nu is de huur van het appartementje ook opgezegd, dus ik zit in de huiskamer tegen verhuisdozen en kledingkasten aan te kijken, want sja, het moest wel leeg. Zo meteen nog even verfrollers halen en kijken of ik op zolder nog wat voor elkaar krijg qua verven.

Verder zijn we gister met zijn viertjes naar de sauna geweest. Ook niet heel spannend dus, juist heel ontspannend. sunny
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6718
Registration date : 24-02-08

Het leven zoals het is: Polyamory Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het leven zoals het is: Polyamory   Het leven zoals het is: Polyamory I_icon_minitimema jun 17, 2013 9:12 pm

Voor de kenners hier.
Wie van jullie slapen met 2+ partner in 1 bed? En zijn jullie dan ook echt uitgerust?
Terug naar boven Ga naar beneden
kulta




Vrouw
Aantal berichten : 170
Leeftijd : 43
Woonplaats : Ovl
Puntensysteem : 4301
Registration date : 07-01-13

Het leven zoals het is: Polyamory Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het leven zoals het is: Polyamory   Het leven zoals het is: Polyamory I_icon_minitimema jun 17, 2013 9:20 pm

bij mijn vorige relatie sliepen we 4 nachten van de zeven samen eenmaal we samenwoonde...
we hadden wel een mega groot bed op maat laten maken... twee twijfelaars bijeen eigenlijk... 
en toen waren we best goed uitgeslapen Smile
toen het nog het kleinere, normale bed was, en 1 iemand was beetje onrustig sliepen de andere twee ook slecht... vooral ik... aangezien ik zo iemand ben die ruimte nodig heeft om goed te slapen!
Terug naar boven Ga naar beneden
kitten

kitten


Vrouw
Aantal berichten : 37
Leeftijd : 47
Woonplaats : Brabant
Puntensysteem : 4005
Registration date : 10-06-13

Het leven zoals het is: Polyamory Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het leven zoals het is: Polyamory   Het leven zoals het is: Polyamory I_icon_minitimema jun 17, 2013 9:34 pm

Wij niet, we hebben allemaal enkele lijntjes lopen. Alle vier hetero, vandaar. Smile Maar bij ons is het wel soms een stoelendans beddendans waarbij we bewust moeten bepalen wie met wie het bed deelt. Of alleen slaapt, want het is geen vierkantje, meer een U-vorm.
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6718
Registration date : 24-02-08

Het leven zoals het is: Polyamory Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het leven zoals het is: Polyamory   Het leven zoals het is: Polyamory I_icon_minitimema jun 17, 2013 10:18 pm

Een waterbed is zeker niet aangeraden.
Terug naar boven Ga naar beneden
kulta




Vrouw
Aantal berichten : 170
Leeftijd : 43
Woonplaats : Ovl
Puntensysteem : 4301
Registration date : 07-01-13

Het leven zoals het is: Polyamory Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het leven zoals het is: Polyamory   Het leven zoals het is: Polyamory I_icon_minitimema jun 17, 2013 10:20 pm

nog nooit in een waterbed geslapen dus...
dat op maat gemaakte bed was handig om te slapen... iets minder handig om leuke lakens te vinden :p
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6718
Registration date : 24-02-08

Het leven zoals het is: Polyamory Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het leven zoals het is: Polyamory   Het leven zoals het is: Polyamory I_icon_minitimema jun 17, 2013 10:56 pm

En als je in het midden ligt en je moet naar de wc?
Terug naar boven Ga naar beneden
kulta




Vrouw
Aantal berichten : 170
Leeftijd : 43
Woonplaats : Ovl
Puntensysteem : 4301
Registration date : 07-01-13

Het leven zoals het is: Polyamory Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het leven zoals het is: Polyamory   Het leven zoals het is: Polyamory I_icon_minitimema jun 17, 2013 10:59 pm

We hadden geen voeteinde... Dus langs onder uit bed kruipen...
Nu ik sliep niet graag in het midden...once again need my space... Dus had dat probleem zo niet :-P
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6718
Registration date : 24-02-08

Het leven zoals het is: Polyamory Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het leven zoals het is: Polyamory   Het leven zoals het is: Polyamory I_icon_minitimema jun 17, 2013 11:23 pm

Citaat :
We hadden geen voeteinde... Dus langs onder uit bed kruipen...

Dit is wat ik zo fantastisch vind aan polyamory. Je raakt in situaties waar een normale monogaam koppel nooit in komt.
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6718
Registration date : 24-02-08

Het leven zoals het is: Polyamory Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het leven zoals het is: Polyamory   Het leven zoals het is: Polyamory I_icon_minitimevr jun 21, 2013 10:21 pm

En? Hoe is het in poly land?
Terug naar boven Ga naar beneden
kitten

kitten


Vrouw
Aantal berichten : 37
Leeftijd : 47
Woonplaats : Brabant
Puntensysteem : 4005
Registration date : 10-06-13

Het leven zoals het is: Polyamory Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het leven zoals het is: Polyamory   Het leven zoals het is: Polyamory I_icon_minitimeza jun 22, 2013 12:08 am

Druk aan het voorbereiden op vakantie. Smile Met zijn zevenen! bounce
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6718
Registration date : 24-02-08

Het leven zoals het is: Polyamory Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het leven zoals het is: Polyamory   Het leven zoals het is: Polyamory I_icon_minitimeza jun 22, 2013 2:31 am

kitten schreef:
Druk aan het voorbereiden op vakantie. Smile Met zijn zevenen! bounce
Groepskorting?
Terug naar boven Ga naar beneden
kitten

kitten


Vrouw
Aantal berichten : 37
Leeftijd : 47
Woonplaats : Brabant
Puntensysteem : 4005
Registration date : 10-06-13

Het leven zoals het is: Polyamory Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het leven zoals het is: Polyamory   Het leven zoals het is: Polyamory I_icon_minitimeza jun 22, 2013 1:16 pm

Nee, gewoon een groter huisje. Maar ik geniet wel van alle kleine dingetjes momenteel. Met 3 man sterk (de 4e woont te ver weg) naar de open repetitieavond en het judo examen van mijn kids en zo. We trekken ons weinig meer aan van wat mensen zouden denken en uiteindelijk blijkt dan dat het eigenlijk niemand echt op valt.
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6718
Registration date : 24-02-08

Het leven zoals het is: Polyamory Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het leven zoals het is: Polyamory   Het leven zoals het is: Polyamory I_icon_minitimeza jun 22, 2013 3:11 pm

Als je het genoeg herhaalt worden de mensen dat gewoon.
Het is gewoon een kwestie van sterke wil en doorzetten.
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6718
Registration date : 24-02-08

Het leven zoals het is: Polyamory Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het leven zoals het is: Polyamory   Het leven zoals het is: Polyamory I_icon_minitimewo jul 24, 2013 11:44 pm

Aangezien hier niemand iets schrijft dan zal ik het maar doe hé. ;-)

Iedereen die mij ondertussen kent weet dat ik op dit moment maar 1 vaste partner heb die ik een relatie kan noemen. Werkdruk en omstandigheden zorgt ervoor dat ik gewoonweg geen tijd kan investeren in een kwalitatieve tweede relatie.

Maar er is wel 1 persoon die ik toch ongeveer 7 jaar ken de zeer sterk lijkt op een triade in een VLAT (Verre LAT relatie Very Happy ). En laatste weekend hebben we haar weer gezien :-)
Het is echt fantastisch om de interactie en gevoel te ervaren als je twee mensen hebt die je echt graag ziet. En het is vooral fantastisch dat je die frubble hebt als je openlijk kan vertellen op wie je allemaal valt op het werk, openbaar vervoer,.... En omgekeerd ook, hoe zij kunnen vertellen over hun relaties. Dat was een weekend intens genieten van elk moment. Ik zou dat elke dag zien zitten :-)








Terug naar boven Ga naar beneden
kitten

kitten


Vrouw
Aantal berichten : 37
Leeftijd : 47
Woonplaats : Brabant
Puntensysteem : 4005
Registration date : 10-06-13

Het leven zoals het is: Polyamory Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het leven zoals het is: Polyamory   Het leven zoals het is: Polyamory I_icon_minitimedo jul 25, 2013 10:51 am

Ik ben niemand...? Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6718
Registration date : 24-02-08

Het leven zoals het is: Polyamory Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het leven zoals het is: Polyamory   Het leven zoals het is: Polyamory I_icon_minitimedo jul 25, 2013 8:18 pm

kitten schreef:
Ik ben niemand...? Smile
lol! 

Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6718
Registration date : 24-02-08

Het leven zoals het is: Polyamory Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het leven zoals het is: Polyamory   Het leven zoals het is: Polyamory I_icon_minitimedo jul 25, 2013 11:03 pm

Mijn lief is te heet om naast haar te zitten met deze hitte.
Ik beklaag me de polies die naast meer dan één partner moeten zitten. Laughing 
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6718
Registration date : 24-02-08

Het leven zoals het is: Polyamory Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het leven zoals het is: Polyamory   Het leven zoals het is: Polyamory I_icon_minitimezo aug 11, 2013 4:22 am

Een aantal vragen aan de polies hier.
1. Is het jullie al opgevallen dat diegene die polyamory promoten meestal vrouwen zijn?
2. Is het jullie indruk dat de gemiddelde leeftijd van polyamory jonger wordt?
3. Hoe is jullie ervaring in de verdeling tussen mannen en vrouwen?
4. Van de mensen die je tegen komt die beweren dat ze polies zijn, in hoeverre zitten er daar fakers tussen? En is dat aantal gezakt of gestegen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Nerdnight

Nerdnight


Man
Aantal berichten : 198
Leeftijd : 50
Woonplaats : Zeeland, NL
Puntensysteem : 4516
Registration date : 30-07-12

Het leven zoals het is: Polyamory Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het leven zoals het is: Polyamory   Het leven zoals het is: Polyamory I_icon_minitimema aug 12, 2013 1:04 pm

PolyToo schreef:
Een aantal vragen aan de polies hier.
1. Is het jullie al opgevallen dat diegene die polyamory promoten meestal vrouwen zijn?
Yup.

Citaat :
2. Is het jullie indruk dat de gemiddelde leeftijd van polyamory jonger wordt?
Ik denk dat ik daarvoor veel te kort bekend ben in deze wereld, dat zou ik niet weten.

Citaat :
3. Hoe is jullie ervaring in de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Op de paar cafés die ik heb bezocht, was 't aardig half-om-half.

Citaat :
4. Van de mensen die je tegen komt die beweren dat ze polies zijn, in hoeverre zitten er daar fakers tussen? En is dat aantal gezakt of gestegen?
Ik wou dat ik er eens een paar "in het wild" zou tegenkomen Laughing  Het was nul en is tot nu toe nog altijd nul, buiten de cafés gerekend dan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Het leven zoals het is: Polyamory Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het leven zoals het is: Polyamory   Het leven zoals het is: Polyamory I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Het leven zoals het is: Polyamory
Terug naar boven 
Pagina 1 van 13Ga naar pagina : 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» leeftijd en polyamory
» Is dit polyamory?
» We Do Polyamory
» www.polyamory.nl
» From Monogamy to Polyamory

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
polyamory :: Forum-
Ga naar: