polyamory

Het eerste Belgische polyamory forum

IndexPortalGalerijFAQZoekenRegistrerenGebruikersgroepenInloggen

Deel | 

ook iemand zoeken is de oplossing

Ga naar beneden 
AuteurBericht
floortje

Vrouw
Aantal berichten : 134
Leeftijd : 48
Puntensysteem : 3948
Registration date : 25-02-08

BerichtOnderwerp: ook iemand zoeken is de oplossing   ma maa 10, 2008 5:03 pm

Wat vinden jullie van de uitspraak: "Als je als monogame partner in een poly-relatie ook op zoek gaat naar iemand anders, wordt het makkelijker en werkt dit verrijkend voor beiden."

Ik heb hier de laatste tijd al vaak over nagedacht, maar mijn gevoel zegt me dat zo een situatie helemaal gedoemd is om te mislukken. Eigenlijk is het zoeken naar iemand anders dan toch maar een soort van vluchtgedrag, niet? Een soort van tijdverdrijf gaan zoeken om niet met je eigen gevoelens geconfronteerd te moeten worden.

Benieuwd wat jullie hierover denken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: ook iemand zoeken is de oplossing   ma maa 10, 2008 6:08 pm

hoi,

Mijn man had ook eerst die reactie. Uiteindelijk hoef je niet te zoeken het overvalt je gewoon.
Hij geeft er niemand bij op dit moment vind dat een relatie met 3 al energie genoeg vraagt. natuurlijk hebben wij het geluk dat we elkaar alle 3 graag zien.

Uiteindelijk moet je op het gevoel afgaan volg jullie hart en dan loopt het niet mis.
Zolang je eerlijk blijft heeft het alle kans op slagen.

grtjs
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: ook iemand zoeken is de oplossing   ma maa 10, 2008 9:14 pm

Aan de ene kant zou ik best willen dat mijn vrouw polygevoelens zou gaan krijgen. Aan de andere kant accepteer ik haar zoals ze is. In ieder geval is het geen oplossing dat ze er dan ook maar iemand bij gaat zoeken om het "gemakkelijker"te maken.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: ook iemand zoeken is de oplossing   ma maa 10, 2008 9:23 pm

Ik kan me niet voorstellen dat ik iemand zou aanraden om zelf iemand te zoeken. Dat zie ik ook niet als een oplossing. Een oplossing voor wat eigelijk? Ik zelf voelde ook geen behoefte om iemand te zoeken toen mijn partner een secundaire vriendin had. En ik ben eigelijk een polyamoor. Maar je kan zoiets niet forceren.
PolyToo

Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 53
Puntensysteem : 4761
Registration date : 24-02-08

BerichtOnderwerp: Re: ook iemand zoeken is de oplossing   di maa 11, 2008 12:45 am

floortje, ik begrijp aan de ene kant die tekst want op die manier kan je ook zelf ontdekken wat er zo plezant aan is, maar aan de ander kant je kan je ook enorm aan verbranden als de relatie vierkant draait of als je er zelf niet goed in voelt. Polyamorie kan serieus terugbijten! Het is niet allemaal rozengeur en maneschein he als je er niet klaar voor bent.

Ik stel voor om ook niet te gaan zoeken, maar als het je toevallig overkomt en je krijgt gevoelens voor iemand die je leert kennen, dan zou je die eventueel kunnen verkennen als je er klaar voor bent en dat ook wilt.

Mijn eigen partner heeft ook geen bijkomende partner maar van lij heeft ze die vrijheid en ik zal haar daarin steunen als het zo ver zou komen.

Ik kan je wel verzekeren, als jij en je partner in een polyrelatie zit en je bent er beide gelukkig mee, zal je een veel diepere band krijgen met je partner. Als dat niet gebeurt dan is er iets verkeerd aan het gaan en moet je gaan praten en proberen op te lossen. Ik heb wel de indruk dat je man je wel degelijk heel graag ziet, maar ik zou hem ook de raad geven om wat gas terug te nemen zodat jij ook nog mee kan. Niet gemakkelijk maar ik denk dat dit belangrijk is voor jullie beide.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: ook iemand zoeken is de oplossing   ma sep 22, 2008 12:51 pm

corazon [m] schreef:
Aan de ene kant zou ik best willen dat mijn vrouw polygevoelens zou gaan krijgen. Aan de andere kant accepteer ik haar zoals ze is. In ieder geval is het geen oplossing dat ze er dan ook maar iemand bij gaat zoeken om het "gemakkelijker"te maken.

.Ik vind dat je respect moet tonen voor elkaars ideen en gevoelens.
Iedereen moet zich zelf kunnen blijven.
Anders lukt het nooit en kom je in botsing met elkaar
Heel veel praten met elkaar.
flower
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: ook iemand zoeken is de oplossing   ma sep 22, 2008 1:29 pm

ik denk dat er naar zoeken niet de juiste benaming is.

Ik denk dat het gaat om ervoor open te staan dat het je ook zou kunnen overkomen veel beter is als uitleg naar partners die geen 2e partner hebben.

Mijn man is sinds kort bijvoorbeeld begonnen met gezellig kletsen via Poly dating sites hij is niet opzoek maar staat sinds kort wel open voor het idee dat mocht het een keer met iemand klikken hij welkom is om daar iets mee te doen.

Hij gaat nu ook weer eens wat vaker alleen uit of met zijn vrienden inplaats van altijd zich in dat soort situaties aan mij vast te plakken zeg maar.

Dus niet Opzoek maar Open staan.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: ook iemand zoeken is de oplossing   wo sep 24, 2008 4:03 pm

Mij gaat het ook om "open staan voor" ipv "op zoek gaan naar".

In mijn situatie waren zowel ik als mijn lover al poly voordat we iets met elkaar begonnen. Dwz dat we dus allebei al een zekere manier hadden van in het leven staan, in de praktijk vertaalt zich dat in sowieso openstaan voor intense contacten, in alle mogelijke situaties. We gaan zelden of nooit echt aan elkaar hangen als we ergens op stap zijn, of naar een feestje gaan of zo.

Daar actief op letten (bvb niet aan elkaar hangen of van mekaar afhankelijk zijn om je goed te amuseren als je uitgaat) leidt vanzelf wel tot intense contacten, en dat is iets wat ik iedereen in iedere situatie zou aanraden, maar het lijkt me idd ontzettend kunstmatig om echt op zoek te gaan naar iemand *omdat* je partner dat ook heeft gedaan.

Ik moet wel zeggen dat het in de praktijk wel vaak daarop neerkomt: als dimitri actief aan het "cruisen" is op feestjes, merk ik dat ik vanzelf ook meer opensta voor andere contacten (en omgekeerd). Maar misschien heeft dat dan eerder met die sexy vibe te maken dan met een behoefte aan compensatie of iets dergelijks... Smile

zoen,

cat
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: ook iemand zoeken is de oplossing   

ook iemand zoeken is de oplossing
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
polyamory :: Forum-
Ga naar: