polyamory
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

polyamory

Het eerste Belgische polyamory forum
 
IndexPortalGalerijZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 angst om verkeerd te doen

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast




angst om verkeerd te doen Empty
BerichtOnderwerp: angst om verkeerd te doen   angst om verkeerd te doen I_icon_minitimevr maa 07, 2008 11:04 am

hoi,

Hadden jullie ook dat gevoel om 1 van jullie partners iets tekort te geven.
Of is dit eerder een normaal startersgevoel en komt dit voort uit onzekerheid en onwenigheid?
Komt er ooit een eind aan al die vragen die spoken in je hoofd?
Kan een relatie van 3 wel bestaan. Kun je met 3 oud worden zoals bij een monogaam koppel?
enz..

Zie je vragen vragen en nog eens vragen er komt geen eind aan.
grtjs
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




angst om verkeerd te doen Empty
BerichtOnderwerp: Re: angst om verkeerd te doen   angst om verkeerd te doen I_icon_minitimevr maa 07, 2008 12:20 pm

Onzekerheid en twijfel of je de ander geen tekort doet komt voor uit de liefde die je voor hen voeld Smile

Hoe meer jij twijfeld of je hun tekort doet of het echt wel kan ect. hoe duidelijker het voor je kan zijn dat dit wel is wat je wilt.

Een relatie is een hoop werk 2 relaties in 1 is nog meer werk.
Vragen is een onderdeel van de relatie op de goede weg houden.
Zodra je je niets meer afvraagd zou ik me pas echt zorgen gaan maken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




angst om verkeerd te doen Empty
BerichtOnderwerp: Re: angst om verkeerd te doen   angst om verkeerd te doen I_icon_minitimevr maa 07, 2008 12:40 pm

dank je voor je antwoordt phixy
Mijn hartje komt wat tot rust.

Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




angst om verkeerd te doen Empty
BerichtOnderwerp: Re: angst om verkeerd te doen   angst om verkeerd te doen I_icon_minitimevr maa 07, 2008 3:00 pm

De enige voor wie je echt bang moet zijn om een relatie kapot te maken ben jezelf in dit geval.

Als je jezelf gek gaat maken met erover na te denken hoe wat en waarom vergeet je te genieten van wat je hebt en maak je jezelf en dus je relaties ook kapot.
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6727
Registration date : 24-02-08

angst om verkeerd te doen Empty
BerichtOnderwerp: Re: angst om verkeerd te doen   angst om verkeerd te doen I_icon_minitimevr maa 07, 2008 9:12 pm

Ik maakte me ook enorm zorgen dat ik mijn partner ging tekort doen door bij iemand anders te zijn. Merkwaardige is dat ze er meer gerust in was dan ik toen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




angst om verkeerd te doen Empty
BerichtOnderwerp: Re: angst om verkeerd te doen   angst om verkeerd te doen I_icon_minitimedo maa 13, 2008 11:24 am

Mijn eerste polyrelatie heb ik net achter de rug Sad
Heb zelf wel "verkeerde" dingen gedaan maar ja.... het was de eerste keer. De angst om iets verkeerd te doen is logisch maar laat je er niet te veel door leiden Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6727
Registration date : 24-02-08

angst om verkeerd te doen Empty
BerichtOnderwerp: Re: angst om verkeerd te doen   angst om verkeerd te doen I_icon_minitimevr maa 14, 2008 12:49 am

Het is een leerprocess he?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




angst om verkeerd te doen Empty
BerichtOnderwerp: Re: angst om verkeerd te doen   angst om verkeerd te doen I_icon_minitimevr maa 14, 2008 11:42 am

Het is inderdaad een leerproces.
Telkens als je denkt het zit goed is er wel 1 van ons 3 die het even moeilijk heeft.
Is typisch voor een startende relatie. En je kan niet voor iedereen goed doen al doe je nog zo je best.
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6727
Registration date : 24-02-08

angst om verkeerd te doen Empty
BerichtOnderwerp: Re: angst om verkeerd te doen   angst om verkeerd te doen I_icon_minitimevr maa 14, 2008 11:57 pm

tinkerbel schreef:
Het is inderdaad een leerproces.
Telkens als je denkt het zit goed is er wel 1 van ons 3 die het even moeilijk heeft.
Is typisch voor een startende relatie. En je kan niet voor iedereen goed doen al doe je nog zo je best.
De complexiteit wordt exponentieel ingewikkelder naarmate je meer partners hebt.
Kan je je inbeelden dat sommige meer dan 2 partners willen?

Nu het grote voordeel, van wat je nu doormaakt is dat je geconfronteerd wordt met jezelf en je moet de juiste balans vinden tussen geven en nemen. En geloof me dat is zeker niet gemakkelijk maar zeker waard :-)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




angst om verkeerd te doen Empty
BerichtOnderwerp: Re: angst om verkeerd te doen   angst om verkeerd te doen I_icon_minitimeza maa 15, 2008 9:19 am

Momenteel zit ik in een dipje weet niet wat mijn partners van mij verlangen en wat ze van elkaar verlangen.
Ho jong relaties zijn zo moeilijk dan dan heb ik nu 2 partners om mee uit te vechten bij ruzie, 2 partners om bij uit huilen, 2 partners om fijne momenten mee te beleven, enz... Razz
Het evenwicht vinden in een driehoek is moeilijk.
Ben iemand die rust en stabiliteit nodig heeft in het leven kan niet goed met chaos
leven.
Zal het wel leren zeker. lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




angst om verkeerd te doen Empty
BerichtOnderwerp: Re: angst om verkeerd te doen   angst om verkeerd te doen I_icon_minitimeza maa 15, 2008 1:44 pm

Heb ik ook nodig, rust en stabiliteit. Van daar uit kun je de chaos weer aan. Kijk eens naar het volgende filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=AugWiDv17Yg&feature=related Smile
Is mooi en het maakt me aan het lachen.
Terug naar boven Ga naar beneden
alegria

alegria


Man
Aantal berichten : 595
Leeftijd : 65
Woonplaats : mechelen
Puntensysteem : 6288
Registration date : 01-03-08

angst om verkeerd te doen Empty
BerichtOnderwerp: Re: angst om verkeerd te doen   angst om verkeerd te doen I_icon_minitimeza maa 15, 2008 3:07 pm

Tinkerbel, ik ken je natuurlijk niet, laat staan je situatie, maar als ik toch iets mag voorstellen: laat het een beetje los. Je stelt jezelf (en je partners?) blijkbaar heel wat vragen en daar is op zich niks mis mee, maar het is mijn ervaring dat liefde toch meer vanuit de buik en vanuit het hart komt.
Er zijn heel wat praktische dingen te regelen in relaties, zeker als je er verschillende tegelijk wil onderhouden, maar als je je warmte met elkaar deelt in alle eerlijkheid wordt dat allemaal wat minder belangrijk (en komt het vaak ook makkelijker in orde).
Ik heb mijn PA altijd beleefd als een combinatie van verschilende 1-2-1 relaties. Da's natuurlijk een persoonlijke keuze maar het maakt het er wel iets makkelijker door.
Voor de rest: geloof in je innerlijke kracht en volg je intuïtie.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.chedera.be
Gesponsorde inhoud





angst om verkeerd te doen Empty
BerichtOnderwerp: Re: angst om verkeerd te doen   angst om verkeerd te doen I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
angst om verkeerd te doen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Over wat mannen nu wel allemaal bedenken...en doen
» Wetenschappelijk vragenlijst voor polyamory. Mensen DOEN!

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
polyamory :: Forum-
Ga naar: