polyamory
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

polyamory

Het eerste Belgische polyamory forum
 
IndexPortalGalerijZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 polycafé

Ga naar beneden 
+8
Nerdnight
Evy
zottedoos
RAM
Sofie
willemII
GewoonGenieten
alegria
12 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
AuteurBericht
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6748
Registration date : 24-02-08

polycafé - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: polycafé   polycafé - Pagina 3 I_icon_minitimezo nov 17, 2013 4:00 pm

hopala schreef:
Je doet een beetje moeite voor de andere. Je doet dit omdat het een plezier is anderen een plezier te doen.
DAT noem ik de poly-way.

hopala schreef:
DEr is ook een forum waar alle aankondigen te volgen zijn: www.polyamour.be ( als nieuw lid kan ik blijkbaar geen link posten... )
Aangepast :-)

hopala schreef:
Ja, het is in het Frans, maar je kan gerust ook iets schrijven in het Nederlands. De meesten kunnen wel Nederlands lezen en indien nodig vertaalt iemand het wel.
Omdat het in het Frans is (en niet Engels) is waarschijnlijk de reden waarom jouw site niet is opgemerkt.
Ik zag wel een op Facebook, maar daarop subscriben zorgt ervoor dat je je privacy verliest.

hopala schreef:
Ik hoop dat deze aankondiging van een gratis event niet als spam beschouwd wordt Very Happy
Het is in de spirit van de polyamory. Polyamory draait rond liefde en openheid en eerlijkheid. Elkaar delen zonder er voor iets in de plaats terug te eisen.

hopala schreef:
Groetjes en misschien tot in Brussel!
Ik ga mijn best doen voor 4 december. Maar 19h00 is nogal laat want ik werk in Brussel en ben er al veel te vroeg.
Zijn er al mensen aanwezig vanaf 18h00,
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6748
Registration date : 24-02-08

polycafé - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: polycafé   polycafé - Pagina 3 I_icon_minitimezo nov 17, 2013 5:25 pm


De Franstalige site kan relatief goed begrepen worden via Google translate
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=fr&tl=nl&u=http%3A%2F%2Fpolyamour.be%2Fnews.php
Terug naar boven Ga naar beneden
hopala




Man
Aantal berichten : 2
Leeftijd : 47
Woonplaats : Brussel
Puntensysteem : 3838
Registration date : 17-11-13

polycafé - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: polycafé   polycafé - Pagina 3 I_icon_minitimema nov 18, 2013 1:49 am


1) Voor zij die graag op 4 december naar het poly-café in Brussel komen...

Als je na je werk in Brussel naar het café om 19:00 komt maar je weet niet wat doen tussen het einde van je werk ( 17:00? 18:00? ) en het begin van het café (19:00) kan je ook even bij mij thuis langskomen. Ik woon op wandelafstand van het Regenbooghuis in het centrum. Stuur me een privé bericht met je naam en om hoe laat je wil komen en ik stuur je mijn adres door.

2) Voor alle duidelijkheid:

Ik beheer de site "www dot polyamour dot be" niet. Noch ben ik de organisator van het poly-café in Brussel. Ik ben actief in Brussel maar ik ben er maar achteraf bijgekomen toen de site en het café al bestonden. Ik zou wel graag een brugfunctie vervullen tussen Franstalig en Nederlandstalig België voor dit onderwerp. En welke plek is er dan beter dan Brussel? Very Happy

3) Facebook:

De facebook pagina is niet actief meer sinds een lange tijd. Dat zou misschien terug moeten veranderen. Ik heb namelijk de indruk dat de jongere generatie een beetje ontbreekt op de fora en bijeenkomsten ondanks dat er duidelijk interesse is bij hen voor dit onderwerp. Maar de jongeren zitten op facebook en niet echt op fora. Facebook is laagdrempelig voor de jonge generatie en het is echt ideaal om events aan te kondigen en grote groepen te bereiken. Ja, het is open. Je "out" jezelf als je de pagina "liked". Daar hebben sommige misschien moeite mee. Maar ik denk dat de jongere generatie daar echt niet van wakker ligt. Trouwens, het zou echt niet slecht zijn als wat meer poly's zich zouden outen...



Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6748
Registration date : 24-02-08

polycafé - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: polycafé   polycafé - Pagina 3 I_icon_minitimema nov 18, 2013 9:07 pm

Ik heb hier een link naar jouw site geplaatst.
En een vraag over de Franstalige polygemeenschap die misschien daar het best op beantwoordt wordt :-)

https://polyamory.actieforum.com/t555-franstalige-polyamory-site-brussel
Terug naar boven Ga naar beneden
Nerdnight

Nerdnight


Man
Aantal berichten : 198
Leeftijd : 50
Woonplaats : Zeeland, NL
Puntensysteem : 4546
Registration date : 30-07-12

polycafé - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: polycafé   polycafé - Pagina 3 I_icon_minitimedi nov 19, 2013 2:41 am

hopala schreef:


Lijkt wel een commerciële swingers-tent.

Sorry, maar dit riekt naar geldklopperij.

En ik heb daar echt een probleem mee binnen de context van polyamory. We proberen polyamory naar buiten te krijgen en geïnteresseerden te helpen op alle mogelijke manieren. En dan is er toch wel iemand die probeert een paar euro bij mekaar te scharrelen. Iedereen doet vrijwilligerswerk, probeert te helpen waar het kan en in de meeste gevallen schiet daarbij geld in. Dat is normaal als je iets voor een goed doel doet of voor een zaak waarin je gelooft.
Nou, dat klinkt bevlogen. Maar vanwaar je oordeel over andermans werk?

hopala schreef:
Polyamory staat of valt bij openheid en eerlijkheid. Proberen een centje bij te verdienen met duistere kosten en verplichte drankjes vind ik echt laag bij de grond en in schril contrast met de waarden van polyamory.
Aan openheid en eerlijkheid geen gebrek: een ieder weet precies waar hij aan toe is. Ik vermoed dat je probleem meer ligt in het antwoord op de vraag wie wat moet betalen. Jij doet dat op jouw manier, alegria doet het op de zijne.

hopala schreef:
Ik organiseer ook bijeenkomsten voor het verenigingsleven waar spijtig genoeg onvermijdbare vaste kosten aan vast zitten. Alle deelnemers kennen die kosten en ze worden gewoon gedeeld door alle deelnemers. Als er te weinig deelnemers zijn ( en de kost per deelnemers dus te hoog wordt ) wordt de bijeenkomst afgelast. Simpel, eerlijk en open. En geen verplichte drankjes.
Ik ben heel benieuwd naar wat er dan aan het eind van de avond in totaal door een ieder is uitgegeven.

hopala schreef:
Voor zij die geïnteresseerd zijn in een gratis polycafe ( single: 0 euro, "stel": 0 euro, triple: 0 euro, etc... ), jullie kunnen elke maand naar onze hoofdstad Brussel komen. Elke eerste woensdag van de maand hebben we een bijeenkomst in het Regenbooghuis ( Kolenmarkt 42, 1000 Brussel ) in het centrum van Brussel. Van 19h00 tot 22h30.
Bon, je serai-la. Ik maak dan tiramisu voor een man of 10, 15. De kosten daarvan ben ik kwijt, akkoord. Parkeren in het centrum van Brussel? Goed, dat kost nou eenmaal geld. En als ik in de hoofdstad van het Land van het Bier ben, zal ik er echt wel een paar lusten. Voor eigen rekening, tegen caféprijzen. Wacht even, was ik hier niet de gierige Hollander..? Suspect

Klinkt kinderachtig hè, om het zo voor te rekenen? Maar per saldo ben ik in Brussel waarschijnlijk meer kwijt dan in Mechelen. Ook als ik de extra benzine niet meereken.



hopala schreef:
Ik hoop dat deze aankondiging van een gratis event niet als spam beschouwd wordt Very Happy

Groetjes en misschien tot in Brussel!
Als de lengte van het bericht meetelt, was 't zeker spam Cool 

Ik zal wat hulp nodig hebben in het Frans, ik spreek dat veel te weinig om er echt in thuis te geraken. Het onderwerp is in het Nederlands af en toe al lastig genoeg. Maar ik ben benieuwd.
Terug naar boven Ga naar beneden
v'tje




Vrouw
Aantal berichten : 75
Leeftijd : 39
Woonplaats : Vlaams-Brabant
Puntensysteem : 3939
Registration date : 24-10-13

polycafé - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: polycafé   polycafé - Pagina 3 I_icon_minitimedi nov 19, 2013 6:29 pm

Ik vind het eigenlijk wel erg interessant, die twee verschillende insteken...

Rond iets professioneels heb ik dat ook gehad, ik heb me in een bepaalde tak van huisdierverzorging verdiept en kies nu om hier als zelfstandige in bijberoep actief in te zijn. Als mensen vragen hebben ga ik bij hen op huisbezoek en help ik hen. Ik had ook kunnen kiezen om gewoon op veel huisdierfora te gaan zitten en alle mogelijke mensen met vragen te helpen via de pc (waarbij ik natuurlijk wel minder genuanceerd advies kan geven omdat ik het huisdier in kwestie niet kan zien en telkens moet afgaan op de - geschreven - communicatie van de eigenaar), en dat zou vast 'menslievender' van me geweest zijn. Ik ken ook vele mensen die met plezier dagenlang op fora zitten en mensen zo 'gratis' helpen met hun kennis.
Maar het staat toch nog ieder baasje vrij om de hulp te zoeken die het best bij hem/haar past? Om dan vragen te gaan stellen op een forum, en/of mij te betalen om op huisbezoek te komen, praktische tips te geven, een verslag op te stellen, videomateriaal te verzamelen, ... die keuze is aan de mensen zelf. Ik dwing niemand om hulp bij mij te komen zoeken, maar als ze het willen, help ik hen graag.

Rare vergelijking misschien, aangezien het hier gaat om een ander soort 'hulp', uiteindelijk is alegria geen 'gediplomeerde poly' (het idee alleen al dat dit zou bestaan Laughing) en gaat het hier ook niet om het verschil tussen professionele hulp en een vrijblijvend sociaal contact... maar hopelijk komt het enigszins over wat ik wil zeggen... Als alegria geld wil vragen, en mensen geven dat, tja, dan is dat hun zaak hé?
Als mensen dat niet oké vinden, dan moeten ze niet naar het polycafé in Mechelen gaan... En ik vind het wel erg leuk, hopala, om te leren dat er dicht bij huis nog een polycafé is! Net als nerdnight voel ik me niet erg zeker in mijn schoenen wat mijn Frans betreft, maar dat zullen Franstaligen in omgekeerde richting ook wel hebben zeker Wink? En Nerdnight, parking, met openbaar vervoer is dat niet nodig hé Wink ?

@hopala: welkom trouwens, je mag je altijd eens voorstellen als je wilt hé Wink.
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6748
Registration date : 24-02-08

polycafé - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: polycafé   polycafé - Pagina 3 I_icon_minitimedi nov 19, 2013 9:14 pm

Nerdnight schreef:

Bon, je serai-la. Ik maak dan tiramisu voor een man of 10, 15. De kosten daarvan ben ik kwijt, akkoord. Parkeren in het centrum van Brussel? Goed, dat kost nou eenmaal geld. En als ik in de hoofdstad van het Land van het Bier ben, zal ik er echt wel een paar lusten. Voor eigen rekening, tegen caféprijzen. Wacht even, was ik hier niet de gierige Hollander..? Suspect

Klinkt kinderachtig hè, om het zo voor te rekenen? Maar per saldo ben ik in Brussel waarschijnlijk meer kwijt dan in Mechelen. Ook als ik de extra benzine niet meereken.
Maar je gaat vanuit de veronderstelling dat je van buiten Brussel komt. In jouw geval is dat zo.
Brussel is tweetalig. Nederlandstalige Brusselaars kunnen nu naar Brussel rijden. De meesten hebben al een openbaar vervoer kaart.
En daarboven op enorm veel Nederlandstaligen werken in Brussel. De meesten hebben ook al een openbaar vervoerkaart.

Maar het punt van hopala is dat de inrichter in het Brusselse event meer geld in steekt dan dat hij er uit haalt.
En hij richt dit in omdat polyamory zich baseert op openheid, eerlijkheid en vooral delen.

En wat je ook vergeet is dat als het Polycafee in Brussel ingericht wordt i.p.v. Mechelen dan heb je volgen op de normale parkeerkosten en zo ook nog het inkom geld er bovenop.

Die tiramisu, nergens is er melding dat je die voor 10-15 man moet meebrengen.
Wel als iedereen iets mee brengt dan heb je voldoende voor 10-15 man.

Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6748
Registration date : 24-02-08

polycafé - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: polycafé   polycafé - Pagina 3 I_icon_minitimedi nov 19, 2013 9:19 pm

v'tje schreef:
Rond iets professioneels heb ik dat ook gehad, ik heb me in een bepaalde tak van huisdierverzorging verdiept en kies nu om hier als zelfstandige in bijberoep actief in te zijn. Als mensen vragen hebben ga ik bij hen op huisbezoek en help ik hen.
Ja maar er is een verschil. jij gaat naar die mensen. Als je 15 mensen hebt gaan je kosten x15 omhoog.

Het poly cafee in Mechelen is omgekeerd. Mensen komen naar jouw toe. As je 15 mensen hebt zakken je kosten 1/15.

Mensen helpen op een forum is niet gratis voor diegene die mensen helpt.
De eigenares van deze site betaalt geld uit haar eigen zakken om deze forum open te houden.
Terug naar boven Ga naar beneden
alegria

alegria


Man
Aantal berichten : 595
Leeftijd : 65
Woonplaats : mechelen
Puntensysteem : 6309
Registration date : 01-03-08

polycafé - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: polycafé   polycafé - Pagina 3 I_icon_minitimewo nov 20, 2013 12:48 am

Vinden jullie het nu écht zo belangrijk om over al dat organisatorisch/financieel/filosofisch gedoe te blijven l..... (excuse me le mot).

Mogen we mss gewoon stellen dat elk initiatief rond PA meer dan welkom is en dat ieder er simpelweg uitpikt waar hij/zij zin in heeft?

I rest my case Rolling Eyes .
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.chedera.be
Nerdnight

Nerdnight


Man
Aantal berichten : 198
Leeftijd : 50
Woonplaats : Zeeland, NL
Puntensysteem : 4546
Registration date : 30-07-12

polycafé - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: polycafé   polycafé - Pagina 3 I_icon_minitimewo nov 20, 2013 1:16 am

alegria schreef:
Vinden jullie het nu écht zo belangrijk om over al dat organisatorisch/financieel/filosofisch gedoe te blijven l..... (excuse me le mot).

Mogen we mss gewoon stellen dat elk initiatief rond PA meer dan welkom is en dat ieder er simpelweg uitpikt waar hij/zij zin in heeft?

I rest my case Rolling Eyes .
I second. Ieder doet 't op zijn manier en voor mij is juist het respect voor ieders keuzevrijheid een van de fundamenten van polyamorie.
Terug naar boven Ga naar beneden
miks

miks


Vrouw
Aantal berichten : 41
Leeftijd : 41
Woonplaats : Leuven
Puntensysteem : 3895
Registration date : 01-11-13

polycafé - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: polycafé   polycafé - Pagina 3 I_icon_minitimewo nov 20, 2013 1:29 pm

Dat initiatief in Brussel ziet er super tof uit! :-)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





polycafé - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: polycafé   polycafé - Pagina 3 I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
polycafé
Terug naar boven 
Pagina 3 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
 Soortgelijke onderwerpen
-

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
polyamory :: Andere-
Ga naar: