polyamory
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

polyamory

Het eerste Belgische polyamory forum
 
IndexPortalGalerijZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Nieuwsbrief nr. 33 van Ageeth

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Rozemarijn

Rozemarijn


Vrouw
Aantal berichten : 78
Leeftijd : 64
Woonplaats : Dordrecht
Puntensysteem : 5575
Registration date : 10-03-09

Nieuwsbrief nr. 33 van Ageeth Empty
BerichtOnderwerp: Nieuwsbrief nr. 33 van Ageeth   Nieuwsbrief nr. 33 van Ageeth I_icon_minitimewo mei 06, 2009 1:14 am

Ik ben geabonneerd op de nieuwsbrief van Ageeth. En eerlijk gezegd was ik behoorlijk geshockeerd door nieuwsbrief nummer 33, waarin Ageeth "predikt" dat "oneerlijkheid soms het langst duurt".

Zijn er meer mensen die deze nieuwsbrief lezen?

En zo ja, hoe denken die daarover?

Even voor de duidelijkheid: het gaat mij er NIET om om gelijk te krijgen.

Echter, een gedachtenwisseling hierover zou ik zeer op prijs stellen.
Terug naar boven Ga naar beneden
enki

enki


Vrouw
Aantal berichten : 96
Leeftijd : 55
Woonplaats : Mechelen
Puntensysteem : 5817
Registration date : 17-06-08

Nieuwsbrief nr. 33 van Ageeth Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwsbrief nr. 33 van Ageeth   Nieuwsbrief nr. 33 van Ageeth I_icon_minitimewo mei 06, 2009 9:17 am

ik heb nog geen aandrang gehad uit eigen beweging haar nieuwsbrief te lezen, nee. Maar nu jij het over nr 33 hebt, ga ik het vanavond wél doen Laughing

i'll be back Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Bronwyn




Vrouw
Aantal berichten : 156
Leeftijd : 48
Woonplaats : Limburg
Puntensysteem : 5668
Registration date : 04-03-09

Nieuwsbrief nr. 33 van Ageeth Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwsbrief nr. 33 van Ageeth   Nieuwsbrief nr. 33 van Ageeth I_icon_minitimewo mei 06, 2009 1:54 pm

Mmm... Mijn eerste reactie is 'klopt niet!', maar ik zou toch wel de context willen weten waarin ze het schrijft. Is die nieuwsbrief ergens online te vinden?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Nieuwsbrief nr. 33 van Ageeth Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwsbrief nr. 33 van Ageeth   Nieuwsbrief nr. 33 van Ageeth I_icon_minitimewo mei 06, 2009 6:08 pm

Via www.polyamorie.nl , de website van Ageeth, kun je je op de nieuwsbrief abonneren.
Je ontvangt dan +/_ 1 keer per maand een nieuwsmail.
Ik zal het stuk ook even gaan lezen.
Terug naar boven Ga naar beneden
alegria

alegria


Man
Aantal berichten : 595
Leeftijd : 65
Woonplaats : mechelen
Puntensysteem : 6258
Registration date : 01-03-08

Nieuwsbrief nr. 33 van Ageeth Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwsbrief nr. 33 van Ageeth   Nieuwsbrief nr. 33 van Ageeth I_icon_minitimewo mei 06, 2009 7:46 pm

Ja ik schrok ook wel even toen ik de brief ontving.
En ik ben het ook oneens, tenzij ze bedoelt 'oneerlijkheid duurt soms het langs om tot een mooie relatie te komen'.

Ik kan wel begrijpen/aanvaarden dat vreemdgaan een tussenoplossing kan zijn. Ik heb het zelf jarenlang gedaan, van totale verborgenheid over het zinspelen op anderen tot het benoemen van PA zonder namen te noemen.
Als je partner echt mono is, is het vinden van een weg naar communicatie, laat staan acceptatie, een heel langdurig en pijnlijk proces.
Mijn huwelijk is er uiteindelijk door gesneuveld, en dan ga je je natuurlijk afvragen waarom je zo lang gewtwjfeld hebt. En vooral of het stand zou gehouden hebben als je sneller eerlijk was geweest. Vragen zonder antwoorden.

Ik zal dus zeker nooit iemand die vreemd gaat veroordelen, wel vragen stellen. En na een zekere tijd, vaak jaren, moet je toch voor jezelf uitmaken of je poly wil leven en hoe je dat wil waarmaken.

Oneerlijkheid of onduidelijkheid naar de nieuwe partner(s) vind ik echter niet kunnen. Zij moeten weten waar ze aan toe zijn. En daar wringt vaak het schoentje. Want openheid & respect voor een nieuwe partner brengt al heel gauw een nood om ook met de prim duidelijkheid te creëren.

Je kunt daar ook als 'buitenstaande' poly een catylisator bij zijn, maar het resultaat is natuurlijk nooit te voorspellen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.chedera.be
enki

enki


Vrouw
Aantal berichten : 96
Leeftijd : 55
Woonplaats : Mechelen
Puntensysteem : 5817
Registration date : 17-06-08

Nieuwsbrief nr. 33 van Ageeth Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwsbrief nr. 33 van Ageeth   Nieuwsbrief nr. 33 van Ageeth I_icon_minitimewo mei 06, 2009 11:51 pm

Shocked ik vind het echt niet kunnen Exclamation

Uit het oogpunt van die Angelique zit er zelfs een "Ik hou van twee mannen (in het geniep) - the sequel" in .... Doordenkertje voor wie er zin in heeft scratch
Terug naar boven Ga naar beneden
Rozemarijn

Rozemarijn


Vrouw
Aantal berichten : 78
Leeftijd : 64
Woonplaats : Dordrecht
Puntensysteem : 5575
Registration date : 10-03-09

Nieuwsbrief nr. 33 van Ageeth Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwsbrief nr. 33 van Ageeth   Nieuwsbrief nr. 33 van Ageeth I_icon_minitimedo mei 07, 2009 1:41 am

Het gaat mij ook zeker niet om oordelen of veroordelen. Ik ben geen heilige en jawel, ook ik ben wel eens vreemdgegaan. Ik ben er niet trots op, maar ik heb het wel gedaan.

Voor wie wil weten wat mij echt dwarszit aan deze nieuwsbrief: lees mijn laatste commentaar.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Nieuwsbrief nr. 33 van Ageeth Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwsbrief nr. 33 van Ageeth   Nieuwsbrief nr. 33 van Ageeth I_icon_minitimedo mei 07, 2009 11:28 am

Ook ik heb de nieuwsbrief nu gelezen en de daarop volgende reacties.
Eigenlijk kun je spreken van een dilemma waar de betrokken mensen voor komen te staan.
En daar zit het punt.
Nu is het zo, dat in de beschrijving van de wandelsessie met Hans, het verhaal van Hans naar voren komt.
Maar niet echt die van Truus.
Want zij heeft. voor zover ik dat uit de nieuwsbriefbeschrijving opmaak, niet meegewandeld en aldus heeft Ageeth ook niet met haar (Truus) en over haar gevoelens daarbij kunnen spreken.
En dat vind ik eigenlijk een gemiste kans in deze discussie.
Want het verhaal van Truus is even waardevol als dat van Hans, mijns inziens.
Het hoeft geen zwart-wit keuze te zijn.
De kwestie is: Hoe bouw je een brug tussen Truus en Hans?
Daar zou de focus het eerst op moeten worden gericht.
Eigenlijk zou Ageeth nog eens met Truus moeten wandelen.
En dan eens kijken of je een polytolerante brug kan bouwen.
Wat nu belangrijk is voor de toekomst is dat we mensen nodig hebben, die in staat zijn zo'n polytolerante brug tussen mensen kunnen bouwen.
En dat zijn de "ingenieurs" voor de toekomst in de vorm van therapeuten, coaches en dergelijke die beide kanten kunnen aanhoren en begrijpen en in staat zijn die nieuwe dimensie gestalte te geven.
Meer kleur in het leven van Hans én Truus....e.a.

Toegift over tolerantie:
klik:
https://www.youtube.com/watch?v=6hdtJMEYCEI
Het laatste commentaar van Rozemarijn op de site van Ageeth is mij heel duidelijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rozemarijn

Rozemarijn


Vrouw
Aantal berichten : 78
Leeftijd : 64
Woonplaats : Dordrecht
Puntensysteem : 5575
Registration date : 10-03-09

Nieuwsbrief nr. 33 van Ageeth Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwsbrief nr. 33 van Ageeth   Nieuwsbrief nr. 33 van Ageeth I_icon_minitimedo mei 07, 2009 11:37 pm

Ageeth heeft op een keurige manier op mijn laatste commentaar gereageerd, vind ik.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Nieuwsbrief nr. 33 van Ageeth Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwsbrief nr. 33 van Ageeth   Nieuwsbrief nr. 33 van Ageeth I_icon_minitimevr mei 08, 2009 10:58 am

Net even gelezen.
Inderdaad een integere reactie.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Nieuwsbrief nr. 33 van Ageeth Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwsbrief nr. 33 van Ageeth   Nieuwsbrief nr. 33 van Ageeth I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Nieuwsbrief nr. 33 van Ageeth
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Overnemer gezocht: Ageeth stopt er mee

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
polyamory :: media-
Ga naar: