polyamory
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

polyamory

Het eerste Belgische polyamory forum
 
IndexPortalGalerijZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Wanneer vertel je het

Ga naar beneden 
+2
Evy
PolyToo
6 plaatsers
AuteurBericht
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6730
Registration date : 24-02-08

Wanneer vertel je het Empty
BerichtOnderwerp: Wanneer vertel je het   Wanneer vertel je het I_icon_minitimedo maa 05, 2009 3:36 am

De laatse Polyamory weekly gaf een interesante topic.

Als je een nieuwe date hebt, wanneer vertel je dat je polyamore bent en dat je nog andere partners hebt?
Volgens de Minx, zou ze dat niet op de eerste date vertellen want je kent die persoon nog niet goed genoeg om te weten als je een tweede date wil hebben.
Maar volgens haar zou je het wel binnen de eerste 3 dates doen.

Een uitzondering volgens haar is als het duidelijk is dat de eerste al serieuse klik heeft dat ze meer is dan vertelt ze het de eerste date al.

Persoonlijk vertel ik het vanaf het eerste minuut, ik wil geen valse hoop geven aan mensen waar ik mee date en hen aan het lijntje houden.
En zeker voor ik een relatie mee start!
Ik zou het ook niet plezant vinden dat ik een relatie start met iemand en dan plots moeten ontdekken dat ik een van de 3 ben, voor mij is de relatie dan direct over.
Terug naar boven Ga naar beneden
Evy
Admin
Evy


Vrouw
Aantal berichten : 646
Leeftijd : 42
Woonplaats : Zedelgem
Puntensysteem : 6066
Registration date : 24-02-08

Wanneer vertel je het Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wanneer vertel je het   Wanneer vertel je het I_icon_minitimedo maa 05, 2009 1:00 pm

hmm intressant onderwerp
maar ik moet het antwoord schuldig blijven.. heb zelf nog nooit in zo'n situatie gezeten
en zou begod niet weten wanneer ik het zou vertellen Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
https://polyamory.actieforum.com
Linde

Linde


Vrouw
Aantal berichten : 527
Leeftijd : 55
Woonplaats : Nederland
Puntensysteem : 5999
Registration date : 18-06-08

Wanneer vertel je het Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wanneer vertel je het   Wanneer vertel je het I_icon_minitimevr maa 06, 2009 1:48 am

Ik ken iemand die vertelt meteen in het begin al aan zijn date dat 'ze niet de enige is'
Je weet dan wel meteen waar je aan toe bent... tongue


Het zou mij niet weerhouden om elkaar te leren kennen, als ik de ander leuk vind Cool
Terug naar boven Ga naar beneden
Evy
Admin
Evy


Vrouw
Aantal berichten : 646
Leeftijd : 42
Woonplaats : Zedelgem
Puntensysteem : 6066
Registration date : 24-02-08

Wanneer vertel je het Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wanneer vertel je het   Wanneer vertel je het I_icon_minitimevr maa 06, 2009 10:24 am

heb er eens over nagedacht.. en me in de plaats van die date gezet... en..
ik denk dat als je nog nooit gehoord hebt van polyamory en je dat zegt dat je niet de enige bent, dat je dan automatisch (uit zelfbescherming?) je gevoels/relatie gaat tegenhouden of zal proberen die date voor jou te winnen..

tenzij.. je zelf al je hele leven poly bent en blij bent dat er nog zo'n mensen zijn natuurlijk Very Happy én dat er zelfs een naam voor bestaat! Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
https://polyamory.actieforum.com
enki

enki


Vrouw
Aantal berichten : 96
Leeftijd : 56
Woonplaats : Mechelen
Puntensysteem : 5850
Registration date : 17-06-08

Wanneer vertel je het Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wanneer vertel je het   Wanneer vertel je het I_icon_minitimevr maa 06, 2009 11:40 am

Evy schreef:

...

tenzij.. je zelf al je hele leven poly bent en blij bent dat er nog zo'n mensen zijn natuurlijk Very Happy én dat er zelfs een naam voor bestaat! Wink

klopt Evy, want zo ben ik er in gerold Very Happy Toen het met Ph "serieus" begon te worden en er meer in de lucht hing dan alleen maar vriendschappelijke omgang tussen huisbaas (hij dus) / huurder (ik dus, toen nog tongue ), heb ik aan de rem getrokken net "omdat ie getrouwd was", waarop hij zij, "so??? Bel Chr dan op en vraag het haar?" Mijn eerste reactie was van affraid weirdo!! Maar na erover nagedacht te hebben, heb ik haar inderdaad opgebeld (zééééénuwachtig dat ik was, want hoe vraag je zo iets bounce ) en het resultaat van de troula haar antwoord is m'n levensverhaal van vandaag cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
willemII

willemII


Man
Aantal berichten : 234
Leeftijd : 60
Woonplaats : Antwerpen
Puntensysteem : 5835
Registration date : 04-06-08

Wanneer vertel je het Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wanneer vertel je het   Wanneer vertel je het I_icon_minitimevr maa 06, 2009 1:42 pm

Tja, aan diegene waar het dan toevallig mee klikt die erbij komt zou ik het direct vertellen, ook dat ik never nooit niet bij Ingrid weg ga. Aan Ingrid waarschijnlijk alleen als het 2 of 3 x is geweest en ik denk dat het iets serieus kan worden. Na een zoen ga ik hooguit tegen Ingrid vertellen dat ik change had, verder niet. Waarom zou ik alles overhoop gaan gooien na een zoen? Zie je elkaar vaker, 2 of 3 x, met intieme zoenen, dan zou ik het wel voorzichtig gaan vertellen aan Ingrid. Maar ik loop zo hard niet. Ik verwacht niet dat het zal gebeuren zolang Ingrid er nog is. Ik sta er niet heel erg voor open op dit moment, het is praktisch te moeilijk. Natuurlijk, stil verliefd zijn gebeurt wel eens, maar ik blijf lekker op een afstandje verliefd als zoiets gebeurt. Mijn leven is al gecompliceerd genoeg zo Wink

Groentjes,
Willem
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.vegancafee.be
alegria

alegria


Man
Aantal berichten : 595
Leeftijd : 65
Woonplaats : mechelen
Puntensysteem : 6291
Registration date : 01-03-08

Wanneer vertel je het Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wanneer vertel je het   Wanneer vertel je het I_icon_minitimevr maa 06, 2009 2:50 pm

Zoals ik al vaker zei: ik vertel het meteen wanneer ik denk dat er iets meer groeit dan 'gewone' vriendschap.
Ben daar nog nooit slecht mee gevaren, altijd waardering voor gekregen, al heeft het natuurlijk soms wel tot gevolg gehad dat de vrienscahp niet verder is uitgegroeid.
Vertel er trouwens ook meer & meer over tegen vrienden waar verder gn intimiteit bij komt kijken. Zou eigenlijk het liefst willen dat iedereen weet dat ik poly leef, maar ik kan er (nog) nt overal over praten.
Mijn scheiding heeft dit proces ook wel in een versnelling gebracht.

Hoe ik het aan mijn partners vertel is heel verschillend. Moment heb ik maar 1 partner die ik echt veel zie en waar ik volledig open mee ben. Haar vertel ik het meteen, ttz als er iets gebeurd is. Met anderen heb ik een veel lossere relatie, ze kennen de situatie wel maar er is geen behoefte om veel over andere (nieuwe) partners te praten.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.chedera.be
Gesponsorde inhoud





Wanneer vertel je het Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wanneer vertel je het   Wanneer vertel je het I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Wanneer vertel je het
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» polyamorie, hoe vertel ik het aan mijn partner ... of niet?
» Hoe vertel ik het mijn puber?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
polyamory :: Forum-
Ga naar: