polyamory
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

polyamory

Het eerste Belgische polyamory forum
 
IndexPortalGalerijZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 gevoelens die je heb en wat je er mee doet

Ga naar beneden 
5 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
alegria

alegria


Man
Aantal berichten : 595
Leeftijd : 65
Woonplaats : mechelen
Puntensysteem : 6257
Registration date : 01-03-08

gevoelens die je heb en wat je er mee doet Empty
BerichtOnderwerp: Re: gevoelens die je heb en wat je er mee doet   gevoelens die je heb en wat je er mee doet I_icon_minitimeza feb 28, 2009 7:11 pm

PolyToo schreef:

Ja het inderdaad raar, en wat nog raarder is is van ene geliefde weg gaan en naar een andere geliefde gaan.
Een rare mix van gevoel dat je weg gaat van je geliede en tergelijkertijd juist naar toe gaat.

Misschien een vraag voor een nieuwe topic maar ik stel ze hier nav bovenstaande.

Hoe gaan jullie er mee om wanneer een partner terugkomt van bij een andere partner? Emotioneel, rationeel, fysiek? Rolling Eyes
En hoe pak je het aan wanneer je zelf vd ene geliefde bij de andere arriveert? En hoe reageert die? scratch
Ik bedoel nt een dagje later of zo, maar echt recht vd ene Arrow naar de andere ...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.chedera.be
Gast
Gast




gevoelens die je heb en wat je er mee doet Empty
BerichtOnderwerp: Re: gevoelens die je heb en wat je er mee doet   gevoelens die je heb en wat je er mee doet I_icon_minitimeza feb 28, 2009 8:05 pm

lijkt me een heerlijk idee:) Een nieuwe topic is nooit weg. Gaat toch om gevoelens die je heb en wat je er mee doet
Terug naar boven Ga naar beneden
alegria

alegria


Man
Aantal berichten : 595
Leeftijd : 65
Woonplaats : mechelen
Puntensysteem : 6257
Registration date : 01-03-08

gevoelens die je heb en wat je er mee doet Empty
BerichtOnderwerp: Re: gevoelens die je heb en wat je er mee doet   gevoelens die je heb en wat je er mee doet I_icon_minitimezo maa 01, 2009 2:20 pm

OK maar wie deelt hieromtrent wat ervaring? drunken
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.chedera.be
Gast
Gast




gevoelens die je heb en wat je er mee doet Empty
BerichtOnderwerp: Re: gevoelens die je heb en wat je er mee doet   gevoelens die je heb en wat je er mee doet I_icon_minitimema maa 02, 2009 12:16 am

Weinig ervaring hier. Eén keer heeft mijn ex vriend met wie ik toen nog een sterke band had, mij naar het station gebracht. Waar ik de trein nam naar mijn nieuw lief. Ik vond dat wel grappig toen. Het was toevallig zo gelopen. Ik denk wel dat ik die dag goed gezind was, omdat ik ze allebei had gezien Smile

Omgekeerd is ook maar één keer gebeurd, omdat ik en mijn vriend niet samen wonen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




gevoelens die je heb en wat je er mee doet Empty
BerichtOnderwerp: Re: gevoelens die je heb en wat je er mee doet   gevoelens die je heb en wat je er mee doet I_icon_minitimedi maa 03, 2009 7:50 pm

Zo even de tijd nemen voor mijn verhaal. De eerste keer day ik sonja naar het openbaar vervoer bracht wag gek, raar, en natuurlijk heel onzeker was ik hier over. Sonja zo nerveus als een weet niet wat naast me in de auto. Stralend en blij. Waarom had ik het voorgesteld om haar weg te brengen? Ik had geen idee, achteraf natuurlijk wel ( BLOOS ) omdat ik van haar hou. Het is natuurlijk niet gek dat je zo denk. Je geliefde gaat naar een afspraak met haar vriend. Op de terug weg naar huis kon ik me geheel terug vinden. Ja, we hebben er voor gekozen om ruimte te hebben in onze relatie, ruimte te hebben om van een ander te houden. Ik heb vanaf dat moment beslist geen spijt gehad dat ik haar weggebracht heb. Me gevoelens waren een beetje dwars maar naar veel overwegen, nadenken kom je weer bij je positieve. Morgen ga ik een avondje stappen met een vriendin. Ook de eerste keer. Ben nerveus maar zie wel wat er gebeurd. Mijn gevoelens zijn op zeker 100% postiever geworden na de eerste keer.

Groeten Rob
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6696
Registration date : 24-02-08

gevoelens die je heb en wat je er mee doet Empty
BerichtOnderwerp: Re: gevoelens die je heb en wat je er mee doet   gevoelens die je heb en wat je er mee doet I_icon_minitimewo maa 04, 2009 2:10 am

Ik had ook zoiets 5 jaar geleden toen mijn nieuw lief met haar ex in contact kwam.
Heel eigenaardig, bewust steun ik haar beslissing en ben ik blij voor haar maar onbewust liep ik 2 uur ambetant rond zonder enige logische reden.
Het onderbewuste doet ander zaken dan het bewust en is niet zomaar controleerbaar. Toen ik een sms van haar kreeg werd ik opgelucht.
Toen wist ik nog niets van polyamorie af.

Hetzelfde fenomeen had ik met een vorig liefd die ik naar een date voerde waarvan ik wist dat ze veel voor voelde. Ik voerde haar speciaal en haalde haar ook speciaal op voleldig met mijn goedkeuring goed wetend dat ik er haar een plezier mee deed en omdat ik van haar hield. In die tijd wist ik dus ook nog niet wat polyamorie was. Het was niet het feit dat ik bang was haar te verliezen. Als ik haar moet lossen dan doe ik dat, ik wil dat ze gelukkig is en als het met iemand anders is dan was ik bereid haar los te laten. Uiteindelijk heb ik dat veel later ook daadwerkelijk gedaan. Maar dat was iemand anders en heb het me nooit beklaagd. Wel een zware periode voor mij geweest want single zijn is echt niet mijn ding.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bronwyn
Gast




gevoelens die je heb en wat je er mee doet Empty
BerichtOnderwerp: Re: gevoelens die je heb en wat je er mee doet   gevoelens die je heb en wat je er mee doet I_icon_minitimewo maa 04, 2009 3:49 pm

Ik vind het op dit moment vooral moeilijk...

Ik ben bijna negen jaar getrouwd en ken haar ongeveer een half jaar. Ze woont heel dicht bij ons. Ik ben dan ook vaak 's avonds bij haar als mijn man mensen moet ontvangen voor zijn werk. Ook overdag doen we veel dingen samen. Ik ben thuis omdat ik tijdskrediet heb, zij is op dit moment nog halftijds aan het werk.

Vooral 's avonds vind ik het vaak moeilijk om van haar weer naar huis te gaan. Zou zo graag bij haar blijven, maar weet ook dat hij wacht en wil hem niet teleurstellen. Maar ach... eigenlijk... het is nu ook al een paar keer gebeurd dat hij me kwam halen en we nog heel fijn met z'n drieën samen waren. Dan is het met mijn ene geliefde naar huis gaan en mijn andere geliefde achterlaten. Net een tikkeltje minder moeilijk...
Terug naar boven Ga naar beneden
alegria

alegria


Man
Aantal berichten : 595
Leeftijd : 65
Woonplaats : mechelen
Puntensysteem : 6257
Registration date : 01-03-08

gevoelens die je heb en wat je er mee doet Empty
BerichtOnderwerp: Re: gevoelens die je heb en wat je er mee doet   gevoelens die je heb en wat je er mee doet I_icon_minitimewo maa 04, 2009 9:05 pm

Bronwyn schreef:

Vooral 's avonds vind ik het vaak moeilijk om van haar weer naar huis te gaan. Zou zo graag bij haar blijven, maar weet ook dat hij wacht en wil hem niet teleurstellen. Maar ach... eigenlijk... het is nu ook al een paar keer gebeurd dat hij me kwam halen en we nog heel fijn met z'n drieën samen waren. Dan is het met mijn ene geliefde naar huis gaan en mijn andere geliefde achterlaten. Net een tikkeltje minder moeilijk...

Het is nog pril Bronwyn, geef het z'n tijd. Volg het ritme van de traagste zeggen we dan onder poly's I love you .
Jullie hebben in elk iets moois, zoveel is duidelijk, geniet en laat genieten.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.chedera.be
Evy
Admin
Evy


Vrouw
Aantal berichten : 646
Leeftijd : 42
Woonplaats : Zedelgem
Puntensysteem : 6032
Registration date : 24-02-08

gevoelens die je heb en wat je er mee doet Empty
BerichtOnderwerp: Re: gevoelens die je heb en wat je er mee doet   gevoelens die je heb en wat je er mee doet I_icon_minitimewo maa 04, 2009 9:53 pm

bronwyn
ik denk dat als het intressant is voor jou dat je je registreerd Smile *hint*
Terug naar boven Ga naar beneden
https://polyamory.actieforum.com
Bronwyn




Vrouw
Aantal berichten : 156
Leeftijd : 48
Woonplaats : Limburg
Puntensysteem : 5667
Registration date : 04-03-09

gevoelens die je heb en wat je er mee doet Empty
BerichtOnderwerp: Re: gevoelens die je heb en wat je er mee doet   gevoelens die je heb en wat je er mee doet I_icon_minitimewo maa 04, 2009 11:18 pm

Evy schreef:
bronwyn
ik denk dat als het intressant is voor jou dat je je registreerd Smile *hint*

Hint aangekomen! Laughing
Zie ook meteen wat er zo interessant aan is...
Terug naar boven Ga naar beneden
Linde

Linde


Vrouw
Aantal berichten : 527
Leeftijd : 55
Woonplaats : Nederland
Puntensysteem : 5965
Registration date : 18-06-08

gevoelens die je heb en wat je er mee doet Empty
BerichtOnderwerp: Re: gevoelens die je heb en wat je er mee doet   gevoelens die je heb en wat je er mee doet I_icon_minitimewo maa 04, 2009 11:28 pm

Haaa Bronwyn, welkom erbij! flower
Terug naar boven Ga naar beneden
Evy
Admin
Evy


Vrouw
Aantal berichten : 646
Leeftijd : 42
Woonplaats : Zedelgem
Puntensysteem : 6032
Registration date : 24-02-08

gevoelens die je heb en wat je er mee doet Empty
BerichtOnderwerp: Re: gevoelens die je heb en wat je er mee doet   gevoelens die je heb en wat je er mee doet I_icon_minitimedo maa 05, 2009 1:01 pm

Bronwyn schreef:
Evy schreef:
bronwyn
ik denk dat als het intressant is voor jou dat je je registreerd Smile *hint*

Hint aangekomen! Laughing
Zie ook meteen wat er zo interessant aan is...
lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
https://polyamory.actieforum.com
Gast
Gast




gevoelens die je heb en wat je er mee doet Empty
BerichtOnderwerp: Re: gevoelens die je heb en wat je er mee doet   gevoelens die je heb en wat je er mee doet I_icon_minitimevr maa 06, 2009 10:50 pm

Even me gevoelens na me eerste date. Mijn date was afgelopen woensdag. Eerlijk gezegd ZWAAR, nerveus. Een dag die ik niet bij me werk was. Maar mijn gevoel was perfect toen ik me date zag. Maar voor die tijd was ik een brok ellende. Na me eerste date voelde ik me lekker. Wou graag in de nacht mijn verhaal kwijt. Helaas kon het niet. De volgende morgen wel. Heerlijk alles besproken. 's Avond een verschikkelijke emotionelen bui gehad. Wel lekker in elkaars armen gelegen en bijde toch wel traantjes. Het ging bij mij dieper dan dan dat ik dacht. Ik als nuchtere hollander dacht dat ik de hele wereld aan kon, NEE DUS. Lag beslist niet aan sonja of mijn date. Het lag puur aan mezelf. Voelde me rot, klote omdat ik niets kwijt kon die nacht. Gevoelens van trouw die ik ( in mijn gedachten heb ) niet waar heb gemaakt. Lekker krom zullen jullie denken. Maar ik denk dat een doorgewinterde polyamoreus iemand dezelfde gevoelens zal gehad hebben in het begin. De volgende morgen lekker gepraat en na me werk ook. Traantje? Ja dus, mag ik eerlijk zeggen. Ben ook eens mens Smile Komen toch gevoelens naar boven. Eerlijke en heerlijke gevoels van houden van. Natuurlijk voel ik me aangetrokken door mijn date. Maar mijn PP is toch echt Sonja. A.s. zaterdag gaan we voor het eerst met z'n viertjes op stap. Dus mijn verhaal gaat zeker verder.
WORDT VERVOLGT: ????

Groetjes Rob
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6696
Registration date : 24-02-08

gevoelens die je heb en wat je er mee doet Empty
BerichtOnderwerp: Re: gevoelens die je heb en wat je er mee doet   gevoelens die je heb en wat je er mee doet I_icon_minitimeza maa 07, 2009 12:22 am

Ja polyamorie gaat stukken dieper dan je zou denken he?
En het is juist het plezante dat je hierdoord veel sterker wordt en ook de band naar je partner toe veel dieper gaat worden.

Diegene die polyamorie als een snelle oplossing proberen voor een slecht huwelijk of om een minaares op te scharrelen verongelukken hier in.
Terug naar boven Ga naar beneden
Linde

Linde


Vrouw
Aantal berichten : 527
Leeftijd : 55
Woonplaats : Nederland
Puntensysteem : 5965
Registration date : 18-06-08

gevoelens die je heb en wat je er mee doet Empty
BerichtOnderwerp: Re: gevoelens die je heb en wat je er mee doet   gevoelens die je heb en wat je er mee doet I_icon_minitimeza maa 07, 2009 7:13 pm

Mooi verhaal Rob,
dit is nou groei hè? Smile

en goed dat je zo eerlijk bent, maakt je alleen maar menselijk Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




gevoelens die je heb en wat je er mee doet Empty
BerichtOnderwerp: Re: gevoelens die je heb en wat je er mee doet   gevoelens die je heb en wat je er mee doet I_icon_minitimezo maa 08, 2009 7:38 pm

Groei??? Welke groei. Vandaag onze scheiding besproken

Groeten allemaal
Terug naar boven Ga naar beneden
alegria

alegria


Man
Aantal berichten : 595
Leeftijd : 65
Woonplaats : mechelen
Puntensysteem : 6257
Registration date : 01-03-08

gevoelens die je heb en wat je er mee doet Empty
BerichtOnderwerp: Re: gevoelens die je heb en wat je er mee doet   gevoelens die je heb en wat je er mee doet I_icon_minitimezo maa 08, 2009 10:12 pm

Rob54 schreef:
Groei??? Welke groei. Vandaag onze scheiding besproken
Groeten allemaal

Ja Rob dat zijn de mindere momenten. Maar toch is ook groei, vaak net dan.
Zit er momenteel ook middenin, loopt nt van een leien dakje, maar weet van mezelf da'k er toch al nieuwe inzichtingen door heb gekregen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.chedera.be
Linde

Linde


Vrouw
Aantal berichten : 527
Leeftijd : 55
Woonplaats : Nederland
Puntensysteem : 5965
Registration date : 18-06-08

gevoelens die je heb en wat je er mee doet Empty
BerichtOnderwerp: Re: gevoelens die je heb en wat je er mee doet   gevoelens die je heb en wat je er mee doet I_icon_minitimezo maa 08, 2009 10:20 pm

Binnen 1 weekend van
Rob54 schreef:
Eerlijke en heerlijke gevoels van houden van. Natuurlijk voel ik me aangetrokken door mijn date. Maar mijn PP is toch echt Sonja.
naar
Rob54 schreef:
Vandaag onze scheiding besproken
Shocked Neutral scratch ???
Terug naar boven Ga naar beneden
alegria

alegria


Man
Aantal berichten : 595
Leeftijd : 65
Woonplaats : mechelen
Puntensysteem : 6257
Registration date : 01-03-08

gevoelens die je heb en wat je er mee doet Empty
BerichtOnderwerp: Re: gevoelens die je heb en wat je er mee doet   gevoelens die je heb en wat je er mee doet I_icon_minitimezo maa 08, 2009 10:28 pm

Linde schreef:
Binnen 1 weekend van
Rob54 schreef:
Eerlijke en heerlijke gevoels van houden van. Natuurlijk voel ik me aangetrokken door mijn date. Maar mijn PP is toch echt Sonja.
naar
Rob54 schreef:
Vandaag onze scheiding besproken
Shocked Neutral scratch ???

Oie, had ik effe gemist, idd Linde, vreemd zaakje. scratch drunken
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.chedera.be
Gast
Gast




gevoelens die je heb en wat je er mee doet Empty
BerichtOnderwerp: Re: gevoelens die je heb en wat je er mee doet   gevoelens die je heb en wat je er mee doet I_icon_minitimezo maa 08, 2009 11:23 pm

vrouwenfluisteraar schreef:
Linde schreef:
Binnen 1 weekend van
Rob54 schreef:
Eerlijke en heerlijke gevoels van houden van. Natuurlijk voel ik me aangetrokken door mijn date. Maar mijn PP is toch echt Sonja.
naar
Rob54 schreef:
Vandaag onze scheiding besproken
Shocked Neutral scratch ???

Oie, had ik effe gemist, idd Linde, vreemd zaakje. scratch drunken

Als er prive gesprekken achter je rug om wordt besproken Evil or Very Mad dan kan dit soort dingen gebeuren Rolling Eyes Eerlijkheid is ver te zoeken.

Tnx alll Dit was voorlopig mijn laatste berichtje

Groeten Rob
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6696
Registration date : 24-02-08

gevoelens die je heb en wat je er mee doet Empty
BerichtOnderwerp: Re: gevoelens die je heb en wat je er mee doet   gevoelens die je heb en wat je er mee doet I_icon_minitimezo maa 08, 2009 11:26 pm

Linde schreef:
Binnen 1 weekend van
Rob54 schreef:
Eerlijke en heerlijke gevoels van houden van. Natuurlijk voel ik me aangetrokken door mijn date. Maar mijn PP is toch echt Sonja.
naar
Rob54 schreef:
Vandaag onze scheiding besproken
Shocked Neutral scratch ???
Het lijkt op paniek reactie.
Het lijkt ook op te snel willen gaan.

Het is juist hier dat bij de polyamorie, de communicatie een heel belangrijke rol speelt om dit op te lossen.
Van monogaam naar polyamore relatie is heel turbulent, en willen of niet je moet er door.
Het is hoe je er mee omgaat dat het bepaalt of het een success wordt of een breuk.

Ik weet wel niet met wie de scheiding is. Scheiding van diegene waar je mee getrouwd bent of scheiding van die nieuwe persoon?
Te wienig informatie om hier iets zinnig over te zeggen behalve!

DON'T PANIC!

Spannig laten zakken en dan beginnen te praten en er vooral uit te leren.
Soms lijkt het heel dramatisch maar is er eigenlijk niets aan de hand, maar ga je dan een situatie creeren die het juist erg maakt.
Best is je eerst afvragen of alles wel zo dramatisch erg is, of is het gewoon de emotionele moment van de dag die het erger doet lijken?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




gevoelens die je heb en wat je er mee doet Empty
BerichtOnderwerp: Re: gevoelens die je heb en wat je er mee doet   gevoelens die je heb en wat je er mee doet I_icon_minitimezo maa 08, 2009 11:29 pm

Kan jij daar van meepraten Poly???????
Duidelijke vraagtekens denk ik aan jou zijde
Terug naar boven Ga naar beneden
Evy
Admin
Evy


Vrouw
Aantal berichten : 646
Leeftijd : 42
Woonplaats : Zedelgem
Puntensysteem : 6032
Registration date : 24-02-08

gevoelens die je heb en wat je er mee doet Empty
BerichtOnderwerp: Re: gevoelens die je heb en wat je er mee doet   gevoelens die je heb en wat je er mee doet I_icon_minitimezo maa 08, 2009 11:33 pm

ik denk dat poly2 gelijk heeft hoor

niet te snel beslissingen nemen.. best eventjes alles laten bezinken en op een rijtje zetten
elke polyrelatie heeft z'n ups and downs, met de meest moeilijke gevoelens.. (zoals iedere relatie trouwens (mono, poly,...)

dus eventjes tot 10 (of 100 Wink ) tellen en goed nadenken
Terug naar boven Ga naar beneden
https://polyamory.actieforum.com
Gast
Gast




gevoelens die je heb en wat je er mee doet Empty
BerichtOnderwerp: Re: gevoelens die je heb en wat je er mee doet   gevoelens die je heb en wat je er mee doet I_icon_minitimezo maa 08, 2009 11:35 pm

Wat denk je Evy. van 10 tot 100 tellen????????????? IK heb die beslissing niet genomen!
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6696
Registration date : 24-02-08

gevoelens die je heb en wat je er mee doet Empty
BerichtOnderwerp: Re: gevoelens die je heb en wat je er mee doet   gevoelens die je heb en wat je er mee doet I_icon_minitimezo maa 08, 2009 11:37 pm

Rob54 schreef:
Kan jij daar van meepraten Poly???????
Duidelijke vraagtekens denk ik aan jou zijde
Rob ben jij een excuus aan het zoeken om van partner te veranderen?
Een (drog)reden om haar te dumpen voor iemand nieuw?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





gevoelens die je heb en wat je er mee doet Empty
BerichtOnderwerp: Re: gevoelens die je heb en wat je er mee doet   gevoelens die je heb en wat je er mee doet I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
gevoelens die je heb en wat je er mee doet
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
polyamory :: Forum-
Ga naar: