polyamory
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

polyamory

Het eerste Belgische polyamory forum
 
IndexPortalGalerijZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Artikel 'De Telegraaf' Nederland over polyamore

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
willemII

willemII


Man
Aantal berichten : 234
Leeftijd : 60
Woonplaats : Antwerpen
Puntensysteem : 5801
Registration date : 04-06-08

Artikel 'De Telegraaf' Nederland over polyamore Empty
BerichtOnderwerp: Artikel 'De Telegraaf' Nederland over polyamore   Artikel 'De Telegraaf' Nederland over polyamore I_icon_minitimezo feb 15, 2009 1:48 pm

Ik heb toevallig een artikeltje toegezonden gekregen via automathische listing
Interessant, je kunt reageren


http://www.telegraaf.nl/vrouw/psyche_relatie/3228576/__Geloof_jij_in_monogamie___.html

Veel leesplezier

Groentjes,
Willem
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.vegancafee.be
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6696
Registration date : 24-02-08

Artikel 'De Telegraaf' Nederland over polyamore Empty
BerichtOnderwerp: Re: Artikel 'De Telegraaf' Nederland over polyamore   Artikel 'De Telegraaf' Nederland over polyamore I_icon_minitimezo feb 15, 2009 4:18 pm

De reacties zijn facinerend.
Terug naar boven Ga naar beneden
Evy
Admin
Evy


Vrouw
Aantal berichten : 646
Leeftijd : 42
Woonplaats : Zedelgem
Puntensysteem : 6032
Registration date : 24-02-08

Artikel 'De Telegraaf' Nederland over polyamore Empty
BerichtOnderwerp: Re: Artikel 'De Telegraaf' Nederland over polyamore   Artikel 'De Telegraaf' Nederland over polyamore I_icon_minitimezo feb 15, 2009 6:10 pm

Ik ben heel erg blij met mijn polyhuwelijk, ik kan en mag houden van wie ik wil en hij ook.Liegen en bedriegen als je dat kan dan is er geen respect en liefde.
san, heemskerk | 12:37 | 14.02.09

polyhuwelijk? scratch
Terug naar boven Ga naar beneden
https://polyamory.actieforum.com
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6696
Registration date : 24-02-08

Artikel 'De Telegraaf' Nederland over polyamore Empty
BerichtOnderwerp: Re: Artikel 'De Telegraaf' Nederland over polyamore   Artikel 'De Telegraaf' Nederland over polyamore I_icon_minitimezo feb 15, 2009 6:28 pm

snoeperke schreef:
Ik ben heel erg blij met mijn polyhuwelijk, ik kan en mag houden van wie ik wil en hij ook.Liegen en bedriegen als je dat kan dan is er geen respect en liefde.
san, heemskerk | 12:37 | 14.02.09

polyhuwelijk? scratch
Ik denk dat het een beetje verkeerd geformuleerd is.
Ik denk dat ze een in haar huwlijk een polyrelatie heeft en de vrijheid heeft.
En dat aan liegen en bedriegen doet, dat dat geen respect en liefde is.

Ik had hier gisteren nog een engele website gevonden met de typische weerstand die je krijgt van mensen die polyamore niet kennen.
http://www.polyamorysociety.org/Understanding_Opposition_to_Polyamory.html
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6696
Registration date : 24-02-08

Artikel 'De Telegraaf' Nederland over polyamore Empty
BerichtOnderwerp: Re: Artikel 'De Telegraaf' Nederland over polyamore   Artikel 'De Telegraaf' Nederland over polyamore I_icon_minitimezo feb 15, 2009 6:38 pm

Nu ik ben niet het trouwerstype, en zal het nooit worden.
Maar in de reacties zie je mensen die zich vastklampen aan de huwelijksbeloft van monogaam te zijn.
Ik kan me wel inbeelden dat je dat probeert te benaderen, maar tijden en omgevingen veranderen je als je jong bent je niet altijd de kennis en ervaring om te beseffen of je dat wel in staat bent om te doen.

Nu als je trouwt, wordt er ergens gezegd dat je enkel en alleen maar die persoon met wie je trouwt graag mag zien en de rest niet? Voor zover ik me kan herinneren zeg je dat je voor die persoon zorgt in goede en kwaade dagen, maar dat betekent niet dat je niet iemand anders ook mag lief hebben in goede en kwaade dagen.
Terug naar boven Ga naar beneden
willemII

willemII


Man
Aantal berichten : 234
Leeftijd : 60
Woonplaats : Antwerpen
Puntensysteem : 5801
Registration date : 04-06-08

Artikel 'De Telegraaf' Nederland over polyamore Empty
BerichtOnderwerp: Re: Artikel 'De Telegraaf' Nederland over polyamore   Artikel 'De Telegraaf' Nederland over polyamore I_icon_minitimezo feb 15, 2009 8:04 pm

Nou ja, het is ook angst om afgewezen te worden en bezitsdrang in veel gevallen. Die is van mij, en alleen ik mag hem/haar hebben. Ja, en dan krijg je dingen zoals 'bedrogen' zijn. Omdat een mens zijn aard nooit echt kan weg steken, en als hij het dan niet openbaar kan doen, dan is het stiekum. En er zijn nog heel veel mensen die zo denken, als je de reacties eens bekijkt.

Groentjes,
Willem
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.vegancafee.be
alegria

alegria


Man
Aantal berichten : 595
Leeftijd : 65
Woonplaats : mechelen
Puntensysteem : 6257
Registration date : 01-03-08

Artikel 'De Telegraaf' Nederland over polyamore Empty
BerichtOnderwerp: Re: Artikel 'De Telegraaf' Nederland over polyamore   Artikel 'De Telegraaf' Nederland over polyamore I_icon_minitimezo feb 15, 2009 9:22 pm

Je belooft elkaar wel 'eeuwige trouw' natuurlijk. En op die jonge leeftijd vullen de meesten die trouw nu eenùmaal in als een 1-2-1 relatie. Later wordt dat dan vaak beperkt tot 'lichamelijke trouw'.

Hoe dan ook vaak oorzaak van veel discussies en ongeluk.

Daarom gebeurt dat onder paganisten meestal anders (een handvasting heet dat dan).
Je kunt eerst huwen voor 1 jaar en 1 dag. Als je het dan nog ziet zitten met elkaar kun je huwen voor het leven (of zelfs voor de eeuwigheid).
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.chedera.be
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6696
Registration date : 24-02-08

Artikel 'De Telegraaf' Nederland over polyamore Empty
BerichtOnderwerp: Re: Artikel 'De Telegraaf' Nederland over polyamore   Artikel 'De Telegraaf' Nederland over polyamore I_icon_minitimema feb 16, 2009 1:07 am

1 jaar en 1 dag werkt ook niet.
Ik ken iemand die een paar jaar is getrouwd en dat bleek dus een schijnheilig mens te zijn die haar ware karakter toonde als ze die partner vast had dat hij niet meer weg kon. Als geld en macht een rol speelt kan een zogenaamde liefdevolle partner heel lang acteren als dat nodig is.
Terug naar boven Ga naar beneden
alegria

alegria


Man
Aantal berichten : 595
Leeftijd : 65
Woonplaats : mechelen
Puntensysteem : 6257
Registration date : 01-03-08

Artikel 'De Telegraaf' Nederland over polyamore Empty
BerichtOnderwerp: Re: Artikel 'De Telegraaf' Nederland over polyamore   Artikel 'De Telegraaf' Nederland over polyamore I_icon_minitimema feb 16, 2009 1:21 am

Ja 1J & 1D is maar symbolisch he. Je kunt natuurlijk langer wachten eer je voor het leven gaat.
Principe is dat je allebei (alle drie Smile ) weet dat het om een proeftijd gaat, dat je zoveel mogelijk kan uitproberen om te voelen hoe dat gaat.

En idd je kan mekaar een rad voor ogen draaien, maar ik denk dat als je meer dan een jaar dag in dag uit met iemand samenleeft, je toch een aardig idee hebt van hoe iemand (op dat moment) in elkaar zit.
Heb zo onlangs nog een koppel gekend dat al ruim 2j samen was en de stap wilde zetten. Na een paar maanden waren ze uit elkaar. Dat zal nu wel nt door de handvasting alleen geweest zijn, maar zoiets zet toch wel een beetje gezonde druk op de ketel.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.chedera.be
Gesponsorde inhoud





Artikel 'De Telegraaf' Nederland over polyamore Empty
BerichtOnderwerp: Re: Artikel 'De Telegraaf' Nederland over polyamore   Artikel 'De Telegraaf' Nederland over polyamore I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Artikel 'De Telegraaf' Nederland over polyamore
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Hoe weet ik dat een polyamore relatie inderdaad een polyamore relatie is?
» Kijk op vrijdag 6 juni vanaf 21.10u op Nederland 3!
» Hoe begin ik een polyamore relatie?
» Valse polyamore relaties
» Hotels voor polyamore mensen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
polyamory :: media-
Ga naar: