polyamory
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

polyamory

Het eerste Belgische polyamory forum
 
IndexPortalGalerijZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Ik heb al een tijdje een geheime relatie maar ontdek dat ik polyamoreus ben

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6731
Registration date : 24-02-08

Ik heb al een tijdje een geheime relatie maar ontdek dat ik polyamoreus ben Empty
BerichtOnderwerp: Ik heb al een tijdje een geheime relatie maar ontdek dat ik polyamoreus ben   Ik heb al een tijdje een geheime relatie maar ontdek dat ik polyamoreus ben I_icon_minitimevr feb 29, 2008 2:28 am

De meest voorkomende situatie op dit momen hoe een polyamore relatie ontstaat is de polyamory ontdekken terwijl men al een tijdje een geheime relatie heeft. Jarenlang was men overtuigd dat het enigste manier om meerdere personen lief te hebben is een geheime relatie te hebben en nu plots ontdek je dat het wel degelijk mogelijk is zonder te moeten liegen en bedriegen.

Maar hoe begin je er aan? Mijn partner weet niets van de relatie en ik heb al die tijd gelogen en bedrogen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Evy
Admin
Evy


Vrouw
Aantal berichten : 646
Leeftijd : 42
Woonplaats : Zedelgem
Puntensysteem : 6067
Registration date : 24-02-08

Ik heb al een tijdje een geheime relatie maar ontdek dat ik polyamoreus ben Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik heb al een tijdje een geheime relatie maar ontdek dat ik polyamoreus ben   Ik heb al een tijdje een geheime relatie maar ontdek dat ik polyamoreus ben I_icon_minitimevr feb 29, 2008 10:23 am

dat is dan wel héél moeilijk
want je kan nu toch moeilijk gaan vertellen aan je partner dat je poly bent en dat je hem/haar al jaren bedriegd? dit is héél moeilijk hé..
de funderingen van een polyrelatie (VERTROUWEN) valt op deze manier weg..
ik zeg niet dat het onmogelijk is.. maar voor je partner zal het zeker niet gemakkelijk zijn!
Terug naar boven Ga naar beneden
https://polyamory.actieforum.com
floortje

floortje


Vrouw
Aantal berichten : 134
Leeftijd : 53
Puntensysteem : 5918
Registration date : 25-02-08

Ik heb al een tijdje een geheime relatie maar ontdek dat ik polyamoreus ben Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik heb al een tijdje een geheime relatie maar ontdek dat ik polyamoreus ben   Ik heb al een tijdje een geheime relatie maar ontdek dat ik polyamoreus ben I_icon_minitimevr feb 29, 2008 12:21 pm

Ik denk dat je in dit geval niet echt over PA kan spreken. Ik denk dat je in dit geval iemand hebt die "legaal" wil vreemdgaan. Het initiële vertrouwen is toch volledig weg op deze manier? En dat bouw je niet op 1-2-3 terug opnieuw op. Je kan je de vraag stellen waarom die persoon in eerste instantie niet voldoende vertrouwen in en respect voor zijn partner had om er over te praten? Zit er dan al van in het begin niet iets grondig fout in de relatie?
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6731
Registration date : 24-02-08

Ik heb al een tijdje een geheime relatie maar ontdek dat ik polyamoreus ben Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik heb al een tijdje een geheime relatie maar ontdek dat ik polyamoreus ben   Ik heb al een tijdje een geheime relatie maar ontdek dat ik polyamoreus ben I_icon_minitimevr feb 29, 2008 9:17 pm

floortje schreef:
respect voor zijn partner had om er over te praten? Zit er dan al van in het begin niet iets grondig fout in de relatie?
Dit is nochthans op dit moment de meest voorkomende start van een nieuwe polyrelatie heb ik al ontdekt. Mijn polyrelatie is wel gestart vanuit een polyrelatie, en meer en meer polies beginnen op die manier, maar niet iedereen weet van polyamorie af...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Ik heb al een tijdje een geheime relatie maar ontdek dat ik polyamoreus ben Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik heb al een tijdje een geheime relatie maar ontdek dat ik polyamoreus ben   Ik heb al een tijdje een geheime relatie maar ontdek dat ik polyamoreus ben I_icon_minitimema mei 19, 2008 1:56 pm

Het klinkt heel bekend in elk geval.


Ik heb in't verleden enkele minnaressen gehad .. en steeds heb ik er een einde aan gemaakt omdat mijn gevoelens te sterk werden en ik het gevoel had dat het een bedreiging zou worden voor mijn huwelijk. Dat ik vroeg of laat mijn (ex ondertussen) vrouw zou moeten vertellen dat ik ook voor een ander zou voelen. En dat kon ik niet .. wetende dat mijn ex er totaal niet voor open stond. Nu zal de vraag bij iedereen opkomen, hebben jullie er dan niet over gepraat .. wel er waren nog veel meer zaken die we zouden moeten bespreken maar die reeds vooraf veroordeeld werden. En onbespreekbaar bleken.


De bedreiging van minnaressen werd heel groot omdat mijn liefde voor mijn ex niet meer aanwezig was .. maar er waren kinderen en dat wilde ik niet zomaar voor de leeuwen gooien.
Dus kort gesteld was ik trouw in de ontrouw en had een seriele monogamie binnen mijn huwelijk. Kan iedereen nog volgen? hihi

Terug on-topic. Ik heb pas nadien beseft dat ik in weze een beetje poly ben .. en niet geloof in monogamie. Maar het is wel degelijk reeds gestart binnen mijn (reeds voorbije) huwelijk. En toen ik huwde .. geloofde ik nog rotsvast in monogaam leven.


D.
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6731
Registration date : 24-02-08

Ik heb al een tijdje een geheime relatie maar ontdek dat ik polyamoreus ben Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik heb al een tijdje een geheime relatie maar ontdek dat ik polyamoreus ben   Ik heb al een tijdje een geheime relatie maar ontdek dat ik polyamoreus ben I_icon_minitimedi mei 20, 2008 12:26 am

Ik heb in het begin ook heel hard mijn best gedaan om zo monogaam mogelijk te zijn tot mijn 29.
Maar had al duidelijke signalen dat ik eigenlijk niet monogaam was, maar toen wist ik niet dat ik poly was. Swingen was het enigste alternatieve relatie die ik toen kende, maar toch voelde dat niet als iets dat ik was.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Ik heb al een tijdje een geheime relatie maar ontdek dat ik polyamoreus ben Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ik heb al een tijdje een geheime relatie maar ontdek dat ik polyamoreus ben   Ik heb al een tijdje een geheime relatie maar ontdek dat ik polyamoreus ben I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Ik heb al een tijdje een geheime relatie maar ontdek dat ik polyamoreus ben
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Hoe weet ik dat een polyamore relatie inderdaad een polyamore relatie is?
» Ik ontdekt dat ik polyamoreus ben!
» Help, mijn partner is polyamoreus!
» Wat primeert er in een relatie?
» neuken met andere vent

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
polyamory :: Forum-
Ga naar: