polyamory
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

polyamory

Het eerste Belgische polyamory forum
 
IndexPortalGalerijZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Het grote voordeel het vroeg te vertellen dat je verliefd bent op iemand anders

Ga naar beneden 
AuteurBericht
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6697
Registration date : 24-02-08

Het grote voordeel het vroeg te vertellen dat je verliefd bent op iemand anders Empty
BerichtOnderwerp: Het grote voordeel het vroeg te vertellen dat je verliefd bent op iemand anders   Het grote voordeel het vroeg te vertellen dat je verliefd bent op iemand anders I_icon_minitimeza dec 06, 2008 4:15 pm

Gisteren heb ik gesproken met mijn primaire, heel open en eerlijk.
En het viel me enorm op welke gevoelens er vrij komen als je open eneerlijk bent.

Het is duidelijk dat wij beide hel snel alles vertellen als we het gevoel hebben dat het belangrijk is.
En ik kan je verzekeren bij mij dat die een enorm vertrouwen geeft bij mij als ze vanaf het begin al vertelt dat ze iemand leren kennen heeft en waar ze wil mee schrijven.
Natuurlijk voel ik me aan de ene kant een stuk onzeker want het is een nieuw persoon en er is kans dat het iemand is die slechte bedoelingen heeft, maar ik kan er direct over praten, en zij praat er ook over en dat alleen al geeft mij het gevoel dat ik er controle over heb, dat ik gewoon kan zeggen dat ik liever heb dat ze het kalm aan doet. En tergelijkertijd voel ik me nog meer verliefd worden op haar want doordat ze dit automatisch vertelt is een heel duidelijk teken dat ze bekommerd is om mij, mijn gevoelens en veel respect heeft voor mij.

Nu de eerste keer dat ze met zoiets af kwam was het iets moeilijker voor mij maar, naarmate ze steeds consistent open en eerlijk naar mij toe is, geeft dat eigenlijk een heel opwindend gevoel en een enorm vertrouwen in haar. Zelfs een heel opwindend gevoel omdat ze dat allemaal wil delen en haar gelukzalig gevoel is echt fantastisch om te zien.

Maar dit werkt enkel als je alles deelt met elkaar vanaf het begin. Hoe langer je wacht hoe meer negatief dit zal overkomen en uiteindelijk zal juist het omgekeerde effect optreden, ieder keer dat je vertelt dat je iemand hebt of leert kennen en dat blijkt al weken of maanden te zijn, dan geeft dat een zware onzekerheidsgevoel want ze liegt en bedriegt mij en ik begin minder en minder vertrouwen in haar te krijgen.

Natuurlijk vanuit een monogaam relatie waar je al weken een maitresse hebt zal dat heel pijnlijk zijn, en grote kans op een breuk in de relatie. Maar als je je partner echt graag ziet en respecteert dan heb je geen ander keus dan het zo snel mogelijk te vertellen. Hoe langer je wacht hoe erger die pijn zal zijn...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Het grote voordeel het vroeg te vertellen dat je verliefd bent op iemand anders Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het grote voordeel het vroeg te vertellen dat je verliefd bent op iemand anders   Het grote voordeel het vroeg te vertellen dat je verliefd bent op iemand anders I_icon_minitimeza dec 06, 2008 4:40 pm

Wat kan ik hier nog aan toevoegen? I love you drunken

Het is echt heerlijk als je alles tegen je partner kan vertellen. Voor mij geen geheimen.

Een grappig voorbeeldje : toen ik na maanden van stilte plots een berichtje kreeg van mijn ex vriend, was ik zo blij dat ik eerst een smsje naar mijn partner stuurde. Na 5 minuten viel mijne frank pas dat ik ook nog een antwoord moest geven aan mijn ex vriend Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Het grote voordeel het vroeg te vertellen dat je verliefd bent op iemand anders
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» PA, een beetje anders...
» grote kuis
» Wat wel of niet vertellen?
» intieme vriendschap versus polyamorie
» ook iemand zoeken is de oplossing

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
polyamory :: Forum-
Ga naar: