polyamory
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

polyamory

Het eerste Belgische polyamory forum
 
IndexPortalGalerijZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Wat zijn de consequenties van polyamorie?

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6718
Registration date : 24-02-08

Wat zijn de consequenties van polyamorie? Empty
BerichtOnderwerp: Wat zijn de consequenties van polyamorie?   Wat zijn de consequenties van polyamorie? I_icon_minitimevr jul 18, 2008 1:14 am

Wat zijn de consequenties van polyamorie?

Het is natuurlijk verleidelijk om alle happy verhalen te vertellen van polyamory om zo nog meer mensen te laten genieten van de fantastische ervaringen die je hebt met polyamorie. Maar ondertussen heb ik geleerd dat je beter eerst de consequenties vertelt aan de mensen die nieuw zijn in de polyamory zodat ze beter zijn voorbereid op wat zal komen.

Ik heb nu meer de neiging om te starten met volgende zin: "Ik raad je niet aan om te beginnen met polyamory behalve als je echt sterk in je schoenen staat en heel goed weet wat je doet".

Ik ga bewust die mensen nu ontmoedigen, door een reeks van consequenties te geven zoals:
  • Je loopt de kans dat je je partner kwijt raakt.
  • Eenmaal je polyamory hebt geprobeerd kan je niet meer terug naar je vorig leven, er is iets veranderd, je hebt een affarie gehad en dat kan de relatie beinvloeden.
  • De kans is groot dat je partner veel sneller iemand nieuw heeft dan jij.
  • Het kan zijn dat je iemand tegen komt die beweert polyamore is maar je gewoon ziet als een goedkope sexdate waar hij op kan terug vallen als hij goesting heeft.
  • Je relatie wordt niet gemakkelijker, maar juist veel complexer.
  • Je wordt zeker geconfronteerd met jezelf en je eigen onzekerheid vanaf het moment dat je partner daadwerkelijk iemand anders heeft.
  • Als je zelf geen bijkomende partner hebt maar je partner wel kan je eenzaam thuis zitten.
  • Polyamory is niet beter dan monogamie, gewoon anders.
  • ...


Dan pas ga ik de voordelen van polyamory vertellen:
  • Die rollercoaster kan zelfs fun betekenend .
  • Doordat je met jezelf wordt geconfronteerd wordt je juist veel sterker door als je geen slachtofferrol opneemt natuurlijk.
  • De band met je eerste partner wordt veel dieper.
  • Je voelt dat je leeft!
  • ...


Volgende artikel vind ik ook goed:
http://www.polyamorousmisanthrope.com/2008/01/07/you-dont-have-to-do-it/

Ik heb al ontdekt dat je op die manier het veel gemakkelijker is om de polyamory aan een iemand te vertellen die er nog nooit van heeft gehoord omdat je niet direct begint met hippe slogan's maar gewoon begint met echte realistische situaties.

Nu wat zijn jullie consequenties en voordelen van polyamorie?
Terug naar boven Ga naar beneden
Birgit

Birgit


Vrouw
Aantal berichten : 27
Leeftijd : 54
Woonplaats : Omgeving Turnhout
Puntensysteem : 5779
Registration date : 23-06-08

Wat zijn de consequenties van polyamorie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat zijn de consequenties van polyamorie?   Wat zijn de consequenties van polyamorie? I_icon_minitimevr jul 18, 2008 10:09 pm

Vertel 's wat over die van jou ...

Ik ben erover aan het nadenken ... wat ik ga schrijven.
Want in het jaar dat ik een "open relatie" met polyamoreuze inslag heb ... is er veel veranderd.
Terug naar boven Ga naar beneden
PolyToo

PolyToo


Man
Aantal berichten : 1443
Leeftijd : 59
Woonplaats : Zuiderkempen
Puntensysteem : 6718
Registration date : 24-02-08

Wat zijn de consequenties van polyamorie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat zijn de consequenties van polyamorie?   Wat zijn de consequenties van polyamorie? I_icon_minitimeza jul 19, 2008 3:57 am

Birgit schreef:
Vertel 's wat over die van jou ...

Ik ben erover aan het nadenken ... wat ik ga schrijven.
Want in het jaar dat ik een "open relatie" met polyamoreuze inslag heb ... is er veel veranderd.

Ik heb geen echte negatieve, veel positieve. Vooral een veel diepere band met mijn primaire, je hebt haar gezien, het feit dat we gewoon alles tegen elkaar kunnen vertellen nu; We konden dat al, maar door de secundaire relatie zijn er ook zaken besproken waarvan we in een niet -polyamore relatie nooit aan gedacht zouden hebben.

Wat ik niet had verwacht was de heftige reactie die mijn primaire had toen ze begon te beseffen dat het niet gewoon praten was maar juist meer. Dat had ik niet zien aankomen, nochthans heb ik heel veel met haar gepraat om er echt 100% zeker te zijn dat ze het aan kon.
Maar toen ze in die rollercoaster raakte, was ik volledig bereid om de nieuwe relatie te stoppen want ik vind niet dat zijn het slachtoffer mag worden. Als ze geen meerwaarde eruit krijgt dan heeft het geen zin dat ik een tweede partner bij neem vind ik.

De grootste negatieve verassing is iets dat ik niet voor mogelijk achtte. Dat is het hebben van een ex-lief waar ik geen gevoelens meer voor heb. Heel bizar. Hoe het gestopt is, was onwerkelijk bizar. Ik heb puur het gevoel dat ik gewoon een wegwerpproduct was. Niet meer nodig: vuilbak!
En wat het zo onwerkelijk maakt dat dti komt van iemand die toen ik er mee begon heel lief zorgzaam, empathisch, meevoelend en liefdevol was.

Ok, dat is verleden tijd, deze zaken gebeuren ook al kan je die niet voorspellen, en nu ken ik een hele hoop nieuwe vriendinnen bij waarvan er een paar zijn waarbij het echt heeeeeeel goed mee klikt!. Nee Pasht en Jutta, ik had het niet over jullie. geek En ook sedert ik weet dat ik poly ben, flirt ik iets meer, en heb al door dat er een hele mooie vrouw die ik elke werkdag tegenkom aan de trein zeer geintereseerd is in mij. cheers Als ze mij ziet begint ze spontaan te lachen. geek en in mijn ogen te kijken, dus wie weet. cheers

Het is echt superplezant te weten dat je de vrijheid hebt om een bijkomende partner bij te hebben, als er een klik zou voordoen en dat ik mezelf kan zijn heel goed wetend dat ik niemand nee zal tegen moeten zeggen. :-)

Polyamorie heeft mijn leven echt verrijkt, en ik denk dat Snoes dat ook kan zeggen. cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Wat zijn de consequenties van polyamorie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat zijn de consequenties van polyamorie?   Wat zijn de consequenties van polyamorie? I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Wat zijn de consequenties van polyamorie?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» God en Polyamorie
» Polyamorie en sex
» Polyamory for dummies
» Associatie polyamorie en sex.
» Polyamorie en trouw

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
polyamory :: Forum-
Ga naar: