polyamory
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

polyamory

Het eerste Belgische polyamory forum
 
IndexPortalGalerijZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 lees eerst even dit

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Evy
Admin
Evy


Vrouw
Aantal berichten : 646
Leeftijd : 42
Woonplaats : Zedelgem
Puntensysteem : 6085
Registration date : 24-02-08

lees eerst even dit Empty
BerichtOnderwerp: lees eerst even dit   lees eerst even dit I_icon_minitimedo jun 19, 2008 9:58 pm

Voor je hier je 'zoekertje' post.. lees eerst even dit aub:

Daten met Polyamore mensen zal vast en zeker uitmonden in minstens één van deze onderstaande punten. Waarschijnlijk meerdere. Wie weet allemaal?

Je geniet van de partner(s) van je partner(s) en je vind het fantastisch om die samen te zien.
Exclusiviteit is niet belangrijk in je polyrelatie en je partner(s) deelt die graag met anderen op vlak van liefde, mogelijks seks.
Je ziet je eigen partner(s) heel erg graag en de relatie is fantastisch en stabiel. Je vertelt openlijk en eerlijk over je nieuwe vriendin(en) vanaf het begin.
Jaloezie, angst en onzekerheid zal voorkomen. Maar je hebt er geen probleem mee om met die emoties om te gaan zodat je partners er geen last van hebben..
Je houdt er rekening mee dat je tijd vrijmaakt voor al je geliefden, dat plan je in.
Je hebt volle vertrouwen in je partner(s) dat ze weten wat ze doen ook als ze nieuwe partners leren kennen.
De band met al mijn partners(s) is pure liefde, bij sommige misschien zelfs seksueel.
Polyamory is vast en zeker complex, vroeg of laat komen er moeilijkheden zoals jaloezie, angst, onzekerheid en dan is een goede communicatie heel belangrijk.
Je gaat met al je partners respectvol om en je bent oprecht en eerlijk naar iedereen toe.
Je bent stabiel en zelfverzekerd want een polyamory-relatie kan (onverwachte) emoties losmaken vanaf het moment dat een van je partners iemand nieuw leert kennen.


Je durft je geliefde los laten als die er om vraagt want je hou van je geliefde en je weet dat je partner dan gelukkig kan zijn ook al is dat zonder jou.
Opgelet! Polyamorie is niet voor iedereen geschikt!

Als het de bedoeling is als vluchtweg uit een slechte relatie, een zoektocht naar een exclusieve partner enkel voor jezelf of een snelle wip, dan is dit zeker niet de goede plaats want de terugslag zal zeer pijnlijk zijn.



bron: www.ragnor.net
Terug naar boven Ga naar beneden
https://polyamory.actieforum.com
Gast
Gast




lees eerst even dit Empty
BerichtOnderwerp: Re: lees eerst even dit   lees eerst even dit I_icon_minitimedo jul 02, 2009 8:38 pm

De stellingnames die hierboven verwoordt zijn, waar komt dat vandaan?
Terug naar boven Ga naar beneden
Evy
Admin
Evy


Vrouw
Aantal berichten : 646
Leeftijd : 42
Woonplaats : Zedelgem
Puntensysteem : 6085
Registration date : 24-02-08

lees eerst even dit Empty
BerichtOnderwerp: Re: lees eerst even dit   lees eerst even dit I_icon_minitimeza jul 04, 2009 12:25 am

geen idee waar ik het indertijd gehaald heb Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
https://polyamory.actieforum.com
Evy
Admin
Evy


Vrouw
Aantal berichten : 646
Leeftijd : 42
Woonplaats : Zedelgem
Puntensysteem : 6085
Registration date : 24-02-08

lees eerst even dit Empty
BerichtOnderwerp: Re: lees eerst even dit   lees eerst even dit I_icon_minitimeza jul 04, 2009 12:26 am

aja toch wel.. het staat erbij trouwens.. ragnor.net Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
https://polyamory.actieforum.com
Gast
Gast




lees eerst even dit Empty
BerichtOnderwerp: Re: lees eerst even dit   lees eerst even dit I_icon_minitimeza jul 04, 2009 12:15 pm

Ja, dat kleine linkje heb ik gezien en geprobeerd, maar die doet het niet (meer?).
Terug naar boven Ga naar beneden
Evy
Admin
Evy


Vrouw
Aantal berichten : 646
Leeftijd : 42
Woonplaats : Zedelgem
Puntensysteem : 6085
Registration date : 24-02-08

lees eerst even dit Empty
BerichtOnderwerp: Re: lees eerst even dit   lees eerst even dit I_icon_minitimeza jul 04, 2009 2:03 pm

oei.. nu je het zegt.. die doet het inderdaad niet meer...
Terug naar boven Ga naar beneden
https://polyamory.actieforum.com
Gast
Gast




lees eerst even dit Empty
BerichtOnderwerp: Re: lees eerst even dit   lees eerst even dit I_icon_minitimezo jul 05, 2009 12:35 pm

Tja, misschien zijn de stellingnames inmiddels een beetje achterhaald.......
Terug naar boven Ga naar beneden
Linde

Linde


Vrouw
Aantal berichten : 527
Leeftijd : 55
Woonplaats : Nederland
Puntensysteem : 6018
Registration date : 18-06-08

lees eerst even dit Empty
BerichtOnderwerp: Re: lees eerst even dit   lees eerst even dit I_icon_minitimezo jul 05, 2009 3:34 pm

Oke vertel, welke klopt er niet? Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




lees eerst even dit Empty
BerichtOnderwerp: Re: lees eerst even dit   lees eerst even dit I_icon_minitimezo jul 05, 2009 9:05 pm

Nou heb ik dát weer...!
Ahum...
Even kijken.

Nou, bijvoorbeeld dat je een stabile relatie moet hebben.
Stel, er komt iemand bij of twee, dan zou de relatie wel eens onstabiel kunnen worden.
Dat heb ik al wel meegemaakt op het nl-forum, met swingers onder andere.

En, en als je een onstabiele relatie hebt, zou juist een derde stabiliteit kunnen brengen.

Ik vind dat helemaal niet ondenkbaar..., zou volgens mij best kunnen.





scratch Moest er wel even over nadenken, dat geef ik toe! Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Linde

Linde


Vrouw
Aantal berichten : 527
Leeftijd : 55
Woonplaats : Nederland
Puntensysteem : 6018
Registration date : 18-06-08

lees eerst even dit Empty
BerichtOnderwerp: Re: lees eerst even dit   lees eerst even dit I_icon_minitimezo jul 05, 2009 9:22 pm

Ingres schreef:
scratch Moest er wel even over nadenken, dat geef ik toe! Smile
Wink



Rolling Eyes Ik vermoed dat het alleen maar zou kunnen werken als alle betrokkenen wel al opener zijn in het beleven van hun relaties,
anders brengt een derde erbij alleen maar onrust
Terug naar boven Ga naar beneden
alegria

alegria


Man
Aantal berichten : 595
Leeftijd : 65
Woonplaats : mechelen
Puntensysteem : 6310
Registration date : 01-03-08

lees eerst even dit Empty
BerichtOnderwerp: Re: lees eerst even dit   lees eerst even dit I_icon_minitimezo jul 05, 2009 9:27 pm

Laten we een kat een kat noemen: elke extra partner brengt onrust. Of het nu de derde, vierde of achtenvijftigste is. Het is altijd effe slikken, effe afwachten. Je mag nog zo poly zijn, de beste afspraken gemaakt hebben, de woeligste watertjes doorzwommen... je weet nooit zeker wat zo iemand met je partner zal doen.
Het heeft gewoon wat tijd nodig, soms ook een ontmoeting.
En echte liefde blijft altijd overeind.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.chedera.be
Gast
Gast




lees eerst even dit Empty
BerichtOnderwerp: Re: lees eerst even dit   lees eerst even dit I_icon_minitimezo jul 05, 2009 10:55 pm

vrouwenfluisteraar schreef:

Het heeft gewoon wat tijd nodig, soms ook een ontmoeting.
En echte liefde blijft altijd overeind.

Onze kat ligt gewoon lekker te slapen op de tuinstoel in de tuin achter het huis.

Maar de twee punten die je noemt zijn wel evident.
Tenminste als ik er van uit mag gaan dat je met een ontmoeting bedoelt de partners partner.

Dat lijkt mij wel zo helder als een Like a Star @ heaven
Terug naar boven Ga naar beneden
alegria

alegria


Man
Aantal berichten : 595
Leeftijd : 65
Woonplaats : mechelen
Puntensysteem : 6310
Registration date : 01-03-08

lees eerst even dit Empty
BerichtOnderwerp: Re: lees eerst even dit   lees eerst even dit I_icon_minitimezo jul 05, 2009 11:17 pm

[quote="Ingres"]
vrouwenfluisteraar schreef:

Tenminste als ik er van uit mag gaan dat je met een ontmoeting bedoelt de partners partner.

Dat lijkt mij wel zo helder als een Like a Star @ heaven

Wel ik weet nog zo niet, ikzelf heb daar bv geen nood aan.
Mijn liefste wel, ik vraag dus aan mijn 'oudere' relaties of ze haar willen ontmoeten, tot nu toe 2 wel en 2 niet.
Ieder beleeft dat toch weer net effe anders.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.chedera.be
Gast
Gast




lees eerst even dit Empty
BerichtOnderwerp: Re: lees eerst even dit   lees eerst even dit I_icon_minitimewo jul 08, 2009 5:14 pm

Wat het laatste betreft, ja dat kan, want ieder mens is uniek en dus ook anders.
Hoe heeft je liefste de twee ontmoetingen die wel doorgingen ervaren?
Terug naar boven Ga naar beneden
alegria

alegria


Man
Aantal berichten : 595
Leeftijd : 65
Woonplaats : mechelen
Puntensysteem : 6310
Registration date : 01-03-08

lees eerst even dit Empty
BerichtOnderwerp: Re: lees eerst even dit   lees eerst even dit I_icon_minitimedo jul 09, 2009 12:41 am

Ingres schreef:
Wat het laatste betreft, ja dat kan, want ieder mens is uniek en dus ook anders.
Hoe heeft je liefste de twee ontmoetingen die wel doorgingen ervaren?

Wel der is er nog maar eentje doorgegaan, de andere is door omstandigheden even uitgesteld, maar der is intussen wel een derde (eigenlijk dus nu een tweede, volg je nog?) gepland in september, wanneer mijn vriendin in Ierland overkomt.

Bon die ene ontmoeting dus, beetje raar verhaal.
Ik was zelf nog het meest zenuwachtig. Aan de ene kant wou ik het zelf heel graag, aan de andere kant was ik toch wel bang voor de reacties. In het verleden kon zoiets helemaal nt omdat ik getrouwd was dus het was heel erg wennen na al die jaren. Het dichtst ben ik ooit bij zo'n ontmoeting geweest op het feest voor mijn 40ste, toen er 5 partners waren die elkaar (bijna) niet kenden. En dat is niet zo goed gelopen.
En deze keer, tja, voor mijn liefste was het een geruststelling te zien dat die andere ook maar 'gewoon' een vrouw was, en dus niet 1 of andere hemelse engel tegen we ze niet kon opboksen (een angst die in mijn ervaring toch sterker leeft bij vrouwen dan bij mannen).
Mijn andere partner is echter de volle draagwijdte van mijn polyleven gaan inzien en heeft daardoor het fysieke op een laag pitje gezet. Heeft er ook wel mee te maken dat ze voor een paar jaar naar het buitenland vertrekt, maar toch, het hele verhaal heeft bij haar een stuk exclusiviteit weggenomen waar ze het wel moeilijk mee heeft.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.chedera.be
willemII

willemII


Man
Aantal berichten : 234
Leeftijd : 60
Woonplaats : Antwerpen
Puntensysteem : 5854
Registration date : 04-06-08

lees eerst even dit Empty
BerichtOnderwerp: Re: lees eerst even dit   lees eerst even dit I_icon_minitimevr jul 17, 2009 10:55 am

vrouwenfluisteraar schreef:
Heeft er ook wel mee te maken dat ze voor een paar jaar naar het buitenland vertrekt, maar toch, het hele verhaal heeft bij haar een stuk exclusiviteit weggenomen waar ze het wel moeilijk mee heeft.

Dat is het probleem, mensen willen meestal een relatie om zichzelf belangrijk te maken, ik ben exclusief, en daarom heb ik die ene. Tja, veel relatie zijn niet liefde maar om hun ego op te blazen. Ik heb zelf wel de ervaring met ouder te worden dat dat slijt. Bij sommige dan......
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.vegancafee.be
Gast
Gast




lees eerst even dit Empty
BerichtOnderwerp: Re: lees eerst even dit   lees eerst even dit I_icon_minitimedo aug 20, 2009 7:33 pm

Ingres schreef:
Nou heb ik dát weer...!
Ahum...
Even kijken.

Nou, bijvoorbeeld dat je een stabile relatie moet hebben.
Stel, er komt iemand bij of twee, dan zou de relatie wel eens onstabiel kunnen worden.
Dat heb ik al wel meegemaakt op het nl-forum, met swingers onder andere.

En, en als je een onstabiele relatie hebt, zou juist een derde stabiliteit kunnen brengen.

Ik vind dat helemaal niet ondenkbaar..., zou volgens mij best kunnen.





scratch Moest er wel even over nadenken, dat geef ik toe! Smile


Hier wou ik nog wel even over doorbabbelen.
Hoe kijken anderen hier tegen aan?
Best wel interessant denk ik.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




lees eerst even dit Empty
BerichtOnderwerp: Re: lees eerst even dit   lees eerst even dit I_icon_minitimezo aug 30, 2009 12:58 am

Aanvulling ter verduidelijking: www.polyamory.nl/forum/viewtopic.php?p=67717&highlight=#67717
bericht van Glinsterster. Like a Star @ heaven
Terug naar boven Ga naar beneden
ShadowVT

ShadowVT


Man
Aantal berichten : 36
Leeftijd : 56
Woonplaats : Stabroek
Puntensysteem : 5399
Registration date : 13-09-09

lees eerst even dit Empty
BerichtOnderwerp: Re: lees eerst even dit   lees eerst even dit I_icon_minitimema sep 28, 2009 2:26 am

Wel Ingres over stabiliteit gesproken

de relatie van ellie en mij was en is heel goed, we hebben onze problemen gehad
was het toens onstabiel op een gegeven moment ja eigenlijk wel.
de oorzaak waardoor het onstabiel was is dan opgelost geweest en kort daarna is dan ook de poly relatie begonnen.
de derde partner heeft dan eigenlijk nog meer stabiliteit met zich meegebracht
en vooral de liefde tussen ellie en mij tot een ongekende hoogte gebracht.

dus wat je zegt kan eigenlijk wel best kloppen

de komst van een derde persoon in de relatie heeft natuurlijk ook wel problemen met zich meegebracht maar door de sterkere liefde en meer stabiliteit in de relatie tussen ellie en mezelf kunnen we dan die problemen veeeeeeeeeeel beter oplossen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





lees eerst even dit Empty
BerichtOnderwerp: Re: lees eerst even dit   lees eerst even dit I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
lees eerst even dit
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
polyamory :: poly-dating-
Ga naar: